Gå til innhold

Tredagersdietten

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har noen av dere prøvd tredagersdietten? Hva slags kjøtt spiste dere til middag på dag 2? Det står bare to skiver magert kjøtt. Skal det stekes?

Skal blomkålen og brokollien kokes?

Kan noen forklare litt nærmere?

Blir glad for deres erfaringer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hæ? Tre dager? Diett? Hva ønsker du å oppnå?

Skrevet

Å gå ned noen kilo for å komme inn i en kjole. Ikke begynn med mas om at det eneste som hjelper er trening osv. Hvis du ikke kan svare på det det blir spurt om, kan du la vær.

Skrevet

Gå ned noen kilo på tre dager? Ja,ja.....

Gjest Bolledeig
Skrevet

Det eneste du blir kvitt på så kort tid er vannvekt. Derfor blir målet å få minst mulig vann i kroppen. Ligg derfor unna

-Sukker

-Salt

-Karbohydrater (annet en de aller tregeste)

I tillegg kan du drikke en del vann for å fremskynde denne prosessen.

Og det er helt umulig å vite hva slags diett du snakker om når du ikke forteller hva den går ut på. Det finnes 100 000 dietter der ute :)

Skrevet
Å gå ned noen kilo for å komme inn i en kjole. Ikke begynn med mas om at det eneste som hjelper er trening osv. Hvis du ikke kan svare på det det blir spurt om, kan du la vær.

Ok, da regner jeg du mener gå ned noen kilo vann? Jeg spurte faktisk helt serøst, da jeg trodde du trodde du kan miste fett på tre dager.

Spis lite, ta mye badstue. (Jockyer bruker å ta badstue for å bli kvitt vann for å nå riktig vekt til veddeløp.) Og så hjelper det kanskje å drikke kaffe for å drive ut vann?

Skrevet
Ok, da regner jeg du mener gå ned noen kilo vann? Jeg spurte faktisk helt serøst, da jeg trodde du trodde du kan miste fett på tre dager.

Spis lite, ta mye badstue. (Jockyer bruker å ta badstue for å bli kvitt vann for å nå riktig vekt til veddeløp.) Og så hjelper det kanskje å drikke kaffe for å drive ut vann?

Beklager.Trodde du var spydig :)

Skrevet

Her er hele dietten.

Dag1:

Frokost: En halv grapefrukt, en skive ristet loff, 2 ts.peanutsmør.

Lunsj: 1 skive magert pålegg, 1 skive ristet loff.

Middag: 2 skiver magert kjøtt, 1 kopp bønner, 1 kopp rødbeter.

Dag 2:

Frokost: 1 skive ristet brød, 1 hardkokt egg, en halv banan.

Lunsj: 1 skive lettgulost, 5 salte kjeks, 1 eple.

Middag: 2 pølser, 1 kopp brokolli, en halv kopp gulrøtter, en halv banan, 1 kopp vaniljeis.

Dag 3:

Frokost: ett hardkokt egg, 5 salte kjeks, 1 eple.

Lunsj: 1 skive lettgulost, 1 eple, 5 salte kjeks.

Middag: 1 kopp kylling, 1 kopp blomkål, en halv honningmelon, en halv kopp vaniljeis.

- Drikk 3 liter vann hver dag.

- Ikke spis etter 18.

- Kaffe eller te uten sukker.

Begynte idag. Har holdt meg helt til dietten. Vet at det bare er vann jeg mister, men trenger en kickstart i kampen mot kiloene. Forteller dere hvordan det går videre hvis dere er interessert.

Skrevet
Her er hele dietten.

Dag1:

Frokost: En halv grapefrukt, en skive ristet loff, 2 ts.peanutsmør.

Lunsj: 1 skive magert pålegg, 1 skive ristet loff.

Middag: 2 skiver magert kjøtt, 1 kopp bønner, 1 kopp rødbeter.

Dag 2:

Frokost: 1 skive ristet brød, 1 hardkokt egg, en halv banan.

Lunsj: 1 skive lettgulost, 5 salte kjeks, 1 eple.

Middag: 2 pølser, 1 kopp brokolli, en halv kopp gulrøtter, en halv banan, 1 kopp vaniljeis.

Dag 3:

Frokost: ett hardkokt egg, 5 salte kjeks, 1 eple.

Lunsj: 1 skive lettgulost, 1 eple, 5 salte kjeks.

Middag: 1 kopp kylling, 1 kopp blomkål, en halv honningmelon, en halv kopp vaniljeis.

- Drikk 3 liter vann hver dag.

- Ikke spis etter 18.

- Kaffe eller te uten sukker.

Begynte idag. Har holdt meg helt til dietten. Vet at det bare er vann jeg mister, men trenger en kickstart i kampen mot kiloene. Forteller dere hvordan det går videre hvis dere er interessert.

fortell gjerne åssen det går. Lyst til å prøve selv, men det er så vaanskelig. Lykke til :)

Gjest Bolledeig
Skrevet

Problemet med å miste vannvekt er at det øyeblikket du spiser "normalt", så kommer vannet rett på igjen, så noen "kickstart" er det ikke. Dette er bare ekstremt lite mat, det er ikke fattig på karbs eller likn som slike dietter stort sett er. Mao: en del effekt av at du har veldig lite mat i magen også.

Skrevet

Vaniljeis til middag?

Loff, peanøttsmør og salte kjeks?

:klø:

Uansett, jeg ville ha kokt grønnsakene, og spist 2 skiver kjøttpålegg.

Skrevet

Du bør kanskje unngå å spise salt da dette binder vannet.

Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Lykke til med dietten. Har lyst å prøve denne selv. Dietten virker på stoffskiftet, derfor inneholder den også bla. salte kjeks. Det er viktig å følge deietten slavisk, eller så oppnår en ikke den gunstige virkningen på stoffskiftet. Det er nok tap av vann i kroppen som utgjør størstedelen av vekttapet på 3 dager, men hva så? Om en med dette får en kickstart så er vel det bra? Synes en del av svarene her kan ta fra en motivasjonen til å prøve. Alle vet vel at på lang sikt er det endring av kosthold og trening som må til. Spent på å høre hvordan kuren virker på de som har prøvd!!!

Gjest Gjest
Skrevet

Hehe dette er jo bare....idiotisk. Loff, pølser, is og salte kjeks? Ikke engang noe system i galskapen her.

Hvis du mister noe i det hele tatt, så er det bare vann. Du blir med andre ord nokså uttørket - huden din kommer til å se gusten og smårynkete ut, du blir trøtt og sliten, får hodepine...

Gjest Bolledeig
Skrevet
Lykke til med dietten. Har lyst å prøve denne selv. Dietten virker på stoffskiftet, derfor inneholder den også bla. salte kjeks. Det er viktig å følge deietten slavisk, eller så oppnår en ikke den gunstige virkningen på stoffskiftet. Det er nok tap av vann i kroppen som utgjør størstedelen av vekttapet på 3 dager, men hva så? Om en med dette får en kickstart så er vel det bra? Synes en del av svarene her kan ta fra en motivasjonen til å prøve. Alle vet vel at på lang sikt er det endring av kosthold og trening som må til. Spent på å høre hvordan kuren virker på de som har prøvd!!!

Stoffskiftedietten er bullshit. Den støttes på ingen måte opp av forskning, og den eneste grunnen til at man går ned av den er at man spiser SVÆRT lite. At den tilsynelatende skal "endre" stoffskiftet så mye at man ikke klarer å legge på seg i lang tid fremover er også latterlig. Hvorfor har vi ikke da gitt denne kuren til pasienter med lavt stoffskifte for lenge siden?

Det har jo også blitt knyttet sykehus opp mot denne dietten, og de har alle konsekvent frarådet å gå på den.

Skrevet

Den inneholder vel heller matvarer som ikke er bra for metabolismen, som raske karbohydrater og lite protein.

Om man skal gå ned i vekt for å komme inn i en kjole etc. lønner det seg å spise mindre karbohydrater enn i denne dietten (for å bli kvitt vann), og da kan man også spise seg mett på proteiner og fett.

Gjest Piper
Skrevet

Magert kjøtt kan være kylling, kalkun eller svin. Og det sunneste alternativet er å grille kjøttet eller steke det i stekeovnen.

Skrevet
Magert kjøtt kan være kylling, kalkun eller svin. Og det sunneste alternativet er å grille kjøttet eller steke det i stekeovnen.

Hvorfor er det sunnere?

Er det pga fettet du steiker i? I så fall er jeg uenig, for kjøtt trekker så å si ikke til seg noenting når du steker det. Det eneste må være det som ligger utenpå. Og hvis du har stekt det i flerumettet fett (vegetabilsk olje) så regnes ikke den som usunn selv om den har mye kcal/100g.

Og koking i vann tilfører ihvertfall ikke noe spesielt til kjøttet. Så kan ikke se hvordan det kan bli usunt?

Mulig jeg er litt kverulant nå, men kan jo være du mener på noen andre måter?

Skrevet

Det er ikke meningen å drepe motivasjonen for noen, men med å kjøre på med slike kurer vil motivasjoen avgå med en rimelig rask død uansett, for dette hjelper ikke!Og hvor mange klarer å holde motivasjonen til en livstilsendring oppe når det ikke skjer noe?

Du oppnår ingenting med å tape vann, untatt å se gusten ut og gi kroppen dårlige forhold. Påvirke stoffskiftet? OPm du kan dokumentere det blir jeg virkelig imponert.......

Slankekurer fungerer kortsiktig, men det har en tendens til at problemet baller på seg. Raskt ned gir veldig ofte raskt opp igjen når manbegynner å spise normalt, og de kiloene som kommer tilbake har gjerne med seg flere.

Det blir litt selvmotsigende når man på den ene siden VET at på lang sikt er det endring av kosthold og trening som må til, men allikevel går man rett i fellen om kortvarig kur som skal gi fantastiske resultat.

Gjest Gjest
Skrevet

Glem 3 dagersdietten og bak heller Ingers Rugbrød. Jeg bakte forrige søndag og har gått ned 3 kg på 7 dager. Spiser 2 skiver til frokost, 2 til lunsj, "vanlig" sunn middag (til jeg er mett, ikke overmett), og 1 skive til kvelds. I tillegg har jeg spist 1 youghurt og frukt og grønsaker som mellommåltid. Føler med frisk og opplagt, og merker at det ikke frister så mye med søtsaker lenger. Brødet er grovt og veldig godt. Til pålegg bruker jeg mager smøreost, fårepølse m/agurk og skinkestek m/aromatkrydder. Veldig godt, og så holder en seg mett lenge. Også fordøyelsen er bra, brødet får virkelig fart på systemet....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...