Eline1986 Skrevet 28. februar 2008 #1 Skrevet 28. februar 2008 Jeg sitter å funderer veldig på dette med forskjellige skoler som har interiørarkitekt utdannelse. Har så vidt startet på opptaksprøvene til Kunsthøgskolen i Oslo, men har fra flere hold blitt frarådet å søke på denne skolen nå. Som det har blitt skrevet om i media i det siste skal skolen spare penger for tiden, noe som fører til frustrerte studenter. Er det noen som har noe kjennskap til dette, utover det som står i avisene? Skal neste uke på besøk til et interiørarkitekt firma for å diskutere utdanning og en evt. praksisplass hos dem. Dette firmaet mener at man er nødt til å ha en universitetsutdannelse for å komme noen vei i bransjen. (jeg er enig i det, vet at kurset mitt fra NKI ikke kan måle seg med høyere utdanning). MEN; i og med at Kunsthøgskolen er den eneste skolen i oslo området som kan gi en slik utdanning, sliter jeg litt.... Vet at det ikke er fullt så mye trøbbel på kusthøgskolen i Bergen, og har også tenkt litt på å søke på Designskolen i Danmark som ligger i København... Men jeg er i den situasjonen at jeg har en samboer som jeg er veldig glad i, samt en hund så jeg føler meg litt bundet... Er ikke bare å dra liksom.. Synes dette er vanskelig. Er det noen som er eller har vært i en liknende situasjon, og som kan komme med noen råd og evt. historier? Samboeren har fast jobb her i oslo, men sier allikevel at han sikkert kan flytte. Jeg tviler på at han sier det samme når jeg står der på farten ett eller annet sted til høsten.. Har ALDRI hørt om at forhold holder når man skal bo borte fra hverandre i 5 år... Vel, nå fikk jeg iallefall ut litt frustrasjon..
Gjest Gjest Skrevet 28. februar 2008 #2 Skrevet 28. februar 2008 Jeg tror jeg ville søkt i Oslo uansett problemer ved skolen. Media overdriver litt (eller vinkler i hvert fall alt negativt), men jeg vet at det er endel misnøye på noen linjer og at det er mer kaos mtp styre og sånt enn i Bergen, noe som kan virke inn på trivselen. Samtidig er det jo fortsatt et bra studiested med gode lærere, så jeg tror det kommer an på hva man gjør ut av det som student også. Uansett kan du jo søke i Bergen og Danmark også, og ta det som det kommer - om du kommer inn Hvis det ikke er umulig for samboern din å bytte jobb, kan han jo komme etter til Bergen, f eks. Dessuten trenger du evt ikke ta både bachelor og master samme sted.
vana Skrevet 28. februar 2008 #3 Skrevet 28. februar 2008 Jeg kjenner flere ved Khio og den skolen virker absolutt som det beste som er å tilby i Norge innen dette faget. De fleste har jobb innen de er ferdig utdannet, i tillegg til at det ikke koster skjorta av deg som privatskoler. Påpeker at de problemene som står om i media, gjelder danselinjene, som igjen er noe helt annet enn designlinjene....
Eline1986 Skrevet 2. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 2. mars 2008 ja, er vel bare å sette seg ned med opptaksprøvene da! hehe, er jo sinnsykt vanskelige!!!!!!!!!!! men men, får vri hjernen
Gjest Bess Skrevet 29. oktober 2008 #5 Skrevet 29. oktober 2008 ja, er vel bare å sette seg ned med opptaksprøvene da! hehe, er jo sinnsykt vanskelige!!!!!!!!!!! men men, får vri hjernen hei Eline! Lenge siden du har skrevet her ser jeg;) bare lurte på hordan det hadde gått med oppgavene dine? løste situasjonen seg? om du ikke kom inn ved kunsthøgskolen skal du ikke gi opp, prøv igjen neste år;)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå