Gjest Kremt Skrevet 28. februar 2008 #1 Del Skrevet 28. februar 2008 Er en stund siden jeg var ledig på markedet, singel som man sier,nå. Men kom til å tenke på de følelsene jeg har hatt rundt det å være singel. En stund husker jeg at jeg følte meg som i en egen gruppe (De over 20 og singel) Ble nesten er liten belasting. Hatet at mine venniner som var i forhold på den tiden, buste frem og pressanterte meg som singel. Var det noe alle trengte å vite?? He he, litt komiskt å tenke på nå. Men en stund så syntes jeg at det var nesten flaut. Som om alle tenkte "stakkar deg, du finner den rette snart". Men det jeg fant ut etter en stund var at jeg nøt det å være singel. Jeg begynte etter litt tid å prioritere meg selv:) Fra å gå rundt å kikke etter en pot ny partner begynte jeg å se litt på andre ting:) Brukte tid og penger på meg selv. Gud det var deilig. Jeg lærte meg å klare å takle det å være uten partner hele tiden. Begynnte å gjøre ting som inntreserte meg. Trening, venner, hobby osv. Og ett eller annet sted inni der så begynnte jeg å stelle meg opp for MIN egen del, ikke for å imponere det motsatte kjønn. Og det var utrolig avslappende. Så mitt oppi det hele med nytelse av singellivet og selvoppdagelse så sto han der. Tror at mange kan slite med å finne en ny partner hvis de forbinner ordet singel med noe negativt? Nyt den tiden du har, til å leve for deg selv. De fleste av oss kommer til å tilbringe mesteparten av livet vårt til å leve for noen andre. Tror det er letter å takle det å leve for andre, hvis du takler det å leve for deg selv først?? Kremt....!!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Envy Skrevet 2. mars 2008 #2 Del Skrevet 2. mars 2008 Fint og reflekterende innlegg Er så absolutt enig i at singel er en "egoistisk" tilstand. Jeg har selv nettopp nådd det stadiet hvor jeg har "gitt opp" å lete etter en mann med stor M (har egentlig funnet han, må bare bearbeide litt ) nå trener jeg masse, sover masse, shopper, møter venner.. ja i det hele tatt, gjør alt det jeg ville hatt mye mindre tid til om jeg var i et forhold, og jeg storkoser meg på egen hånd! :-D Jeg tror nok det ligger noe i det du sier om at det er vanskeligere å finne ny partner når man ser på det å være singel som noe negativt. Jeg tror nok man da er på et stadie av desperasjon, og det ser folk! Det er jo så mye bedre å bare slappe av, nyte livet og ta det som det kommer. Evig singel er nesten så godt som umulig, med mindre man velger det selv! Nyt livet, og som ts sier, plutselig er han der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 2. mars 2008 #3 Del Skrevet 2. mars 2008 Jeg synes ikke ordet singel er så skremmende, men tilstanden singel er ganske skremmende. Jeg har vært singel i over 3 år nå og begynt å miste troen på å møte noen. Dermed må jeg finne fordeler og gleder meg over at jeg kan jobbe så mye jeg vil, selv om jobben innebærer bare reising, jeg kan bruke alle mine penger på meg selv og kan gjøre alt på min måte. Går ikke en dag uten at jeg savner en kjæreste, men kanskje jeg en dag likevel er glad for at jeg er singel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kremt Skrevet 3. mars 2008 #4 Del Skrevet 3. mars 2008 Jeg synes ikke ordet singel er så skremmende, men tilstanden singel er ganske skremmende. Jeg har vært singel i over 3 år nå og begynt å miste troen på å møte noen. Dermed må jeg finne fordeler og gleder meg over at jeg kan jobbe så mye jeg vil, selv om jobben innebærer bare reising, jeg kan bruke alle mine penger på meg selv og kan gjøre alt på min måte. Går ikke en dag uten at jeg savner en kjæreste, men kanskje jeg en dag likevel er glad for at jeg er singel. Ikke mist troen. Han er der ute, du har bare ikke møtt han enda, eller kanskje du har men ikke innsett at du liker han enda:) Nyt den tiden du har for deg selv. Ikke bind deg opp i tanken på at du kommer til å bli alene resten av livet. Det er faktisk vanskligere å bli ensom resten av livet en å finne seg en partner:) Du har all potenisialet til å finne en å elske. Men du får det ikke bedre av å ikke ha det bra nå den tiden du er alene:) Jeg sier ikke at jeg ikke skjønner at en savner en å elske, blir ensom og frustrert. Har vært der selv. Jeg er (var) en sånn type som ikke kunne være alene jeg. Hadde altid hatt kjæreste. Så ble det slutt med meg å typen, jeg flyttet til ny by med ny jobb, og var plutselig helt alene. Fikk mildt dagt panikk, men bestemte meg for at jeg skulle nyte dette og fant ut at noe tid for meg selv ikke var så galt. Og midt oppi det hele så sto han der da. Og resten er historie. Ingenting er mer tiltrekkene for en mann, en damer som er fornøyde med seg selv og livet sitt. Prøv det:) Masse klemmer Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest "gjest" Skrevet 6. mars 2008 #5 Del Skrevet 6. mars 2008 Å være singel er en deilig tilstand så lenge man finner ut av å aktivisere seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stjernedryss Skrevet 6. mars 2008 #6 Del Skrevet 6. mars 2008 Synes det går greit så lenge jeg har noe å engasjere meg i som f.eks jobb. Ofte blir det verre hvis jeg er på fester og lignende, blir liksom minnet på at jeg er singel og aldri finner noen hver gang jeg møter gutter. Har det faktisk mye bedre så lenge jeg unngår alle typer situasjoner som innebærer, fester, flørting osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå