Gå til innhold

Flere som ikke bruker sminke?

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest /Sofie

Finnes det flere enn meg i verden som er universitetsstudent, 24 år og ikke bruker sminke hverken til hverdags eller fest? Er tilfreds med meg selv som jeg er jeg, har ikke behov for slike ting for å føle meg pen nok. Er på ingen måte noen skjønnhet, men har da hatt mange beundrere og friere for det...

Jeg er ikke ute etter kommentarer på hvor rar eller uvanlig jeg er, lurer bare på om det er flere av dere (eller deres venner) som er som meg.

Sofie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Tristessa

Mamman min bruker ikke sminke i det hele tatt. Litt mascara til fest, thats it. Men jeg vet at hun brukte litt da hun var yngre, men jeg synes hun er veldig søt uansett jeg. Hun synes nok jeg er en smule jålete, men slik er de nå da, disse skrullete akademikerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Samara

Jeg kjenner nok ikke mange som deg nei... :blunke: Noen finnes det jo, har ei veldig god venninne som så og si aldri bruker sminke, hun gjorde det i bryllupet sitt da :ler:

Bruker ikke så mye sminke til hverdags jeg heller (kun mascara), men liker å sminke meg når jeg skal på byen.

:sminkedokke::sminkedokke::sminkedokke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kira

Pleier ikke overdolle meg, men har nok litt mascara på, men ikke mer. Begynner å klø. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Så klart du ikke er rar.

Jeg vet om flere jenter som ikke bruke sminke - iallefall minimalt med sminke. Og for eksempel kun til spesielle anledninger.

Selv pleier jeg alltid å bruke sminke når jeg "skal noe".

Nå liker jeg godt å ta noen dager "av" også, og har fått positive tilbakemeldinger da også - det er jo litt hyggelig. Man blir jo vant til trynet sitt etterhvert, påmalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker bruker veldig sjelden sminke. Aldri til hverdags, og sjelden til fest også (og i så fall er det bare snakk om litt mascara). Føler ikke behov for å ha på sminke, klarer meg helt fint med det jeg ble født med :wink: (selv om jeg ikke akkurat er noen skjønnhet).

Dessuten er det jo veldig praktisk om morgenen, for du kan sove mye lengre :lol: Men det gjelder kanskje særlig klønete meg som ikke engang klarer å ha på mascaraen uten å søle masse :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen av mine venninner bruker ikke sminke.

Og de ser faktisk like "våkne" og opplagte ut som oss som har dollet oss opp foran speilet.

Selv tør jeg nesten ikke å vise meg uten å ha "fått på øynene mine".

Unntatt på treningen da....

:briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest M-ling

Sminker meg når jeg skal trene også jeg. :oops:

Ikke noe voldsomt selvsagt, men naturlig, som alltid.

Og selvsagt vannfast mascara.

Nice med pandabjørn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cruella

Jeg bruker ikke alltid sminke, kan gjerne reise til byen eller skolen uten sminke, men føler meg mer "påkledd" med litt mascara på.

Min søster viser seg ikke utendørs uten sminke (ikke til postkassa engang).

:hoho:

L-B

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Poirot

Har mye med vane å gjøre. Før sminket jeg meg 20 min hver morgen. Så har jeg trappet ned, og nå sminker jeg meg kun hvis jeg skal noe.

Da blir jeg ENDA penere til fest, mens andre ser vanlige ut :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vega

Jeg bruker ikke sminke.

Ikke når jeg skal på byen heller.

To ganger i året kanskje en leppestift, og kanskje en transperant. Det er toppen - jeg føler meg vel uten. Men da jeg var femten, gikk jeg vel ikke på skolen uten sminke. Det er en vanesak. Jeg er vant til å se meg selv uten sminke nå - og det duger, så hvorfor ikke...

:sminkedokke:

Dette er ikke meg...!!!

Kanskje jeg kjenner søsteren din - Lisa Beth... :D Ja, det blir drøyt, men hun jeg kjenner ler litt av det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å ha på meg mascara til vanlig, og sminke meg litt ekstra til fest. At jeg har på meg mascara til vanlig er fordi jeg har så lyse vipper, og jeg ser mere våken ut når jeg har på mascara. Til og med kjæresten min sier at han foretrekker at jeg har på meg mascara hvis vi skal ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s
Har mye med vane å gjøre. Før sminket jeg meg 20 min hver morgen. Så har jeg trappet ned, og nå sminker jeg meg kun hvis jeg skal noe.

Da blir jeg ENDA penere til fest, mens andre ser vanlige ut  :sjarmor:

Same for me!

Jeg kan gjøre hva som helst uten å sminke meg først! Jeg syns jeg er penere med sminke enn uten, men har ikke sans for å kamuflere meg eller se helt annerledes ut med/uten.

(for ordens skyld: Skal ikke skryte av at jeg "aldri sminker meg", for jeg gjør det, poenget mitt er at jeg ikke gjør det daglig , jeg er ikke avhengig av å sminke meg til vanlig. Mengde varierer også. Noen dager bruker jeg kun lebestift/farget lip gloss, andre dager sminker jeg kun øynene. Sjeldent "full pakke" med foundation, pudder, etc. Det føler jeg meg ikke comfy med.)

Ser at noen nevner mamman sin.. min mamma er faktisk ganske pen. Hun har aldri brukt sminke (hun har en eye liner som er nesten 30 år gammel - husker jeg lekte med den da jeg var liten - hun har den enda...), kun bittelitt når hun skal på fest (annet hvert jubel år eller deromkring :wink: ).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest ButtHead
:sminkedokke: Dette er definitivt ikke meg, nøyer meg med litt mascara jeg. Hadde følt meg "skitten" med pudder o.l i ansiktet.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker heller aldri sminke, untatt noen ganger bittelitt leppestift og kanskje litt mascara noen få ganger når jeg skal bort i "skikkelig pent" selskap. Men har gått i både bryllup, julebort og andre store anledninger uten, og har ikke fått noen negative kommentarer av den grunn. Tvert i mot!

Har aldri brukt smikne på skolen eller til hverdags, og har heller ingen planer om å begynne med det. Skal gifte meg i sommer, og da skal frisøren hjelpe meg å legge bittelitt sminke så jeg er litt pyntet men fremdeles ser ut fullstendig som meg selv.

Lillesøstern på tolv har det værre.. Hun har stadig fått kommentarer på skolen om at hun er den eneste i klassen som ikke sminker seg, og "nå må du snart bli stor du også!" Men hun er tøff og sier at hun ikke bryr seg om slikt, og at hun har en storesøster som tilogmed skal gifte seg som aldri bruker sminke. Da ble små-tullene paffe første gang da! En så stor søster er status å ha når man går i sjette klasse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en venninne som ikke bruker sminke- men tro meg, hun trenger det ikke heller. Hun har skikkelig flott hud og ser strålende ut uten! :blunke: heldiggris!

Moren min bruker heller ikke sminke når jeg tenker meg om. Det plaget meg da jeg var yngre, for hvem skulle jeg da lære å sminke meg av?? Har nok ikke "jålegenene" mine fra henne nei!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg bruker nok litt sminke, men det går litt i perioder. Nå er jeg nok litt inne i en periode hvor jeg sminker meg litt, men det er ikke lenger siden jul at jeg ikke sminka meg på byen engang. Jeg synes jeg ser ganske bra ut uten sminke jeg.

Men min mor sminker seg aldri, ikke engang i bryllup eller andre større fester. Jeg har aldri sett henne med maskara eller noe på leppene. Jeg tror ikke hun eier noe som kan kalles i kategorien sminke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så tøff lillesøster du har Grooo!!  :)

Ja, hun er tøff!

Og like stolt av storesøstern sin som jeg er av lillesøstern min :)

Men så har også hun og mamma masse astma, allergi og eksem, så det er litt av grunnen til til at hårspray, parfyme og sminke aldri har blitt brukt i stor grad i vårt hjem. Selv om jeg for lengst har flyttet for meg selv og heller aldri har hatt slike problemer selv har jeg ikke følt noe stor behov for å forandre livsstilen for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært utrolig heldig, og er fra naturens side utstyrt med lange, tette sorte vipper og fin jevn hud. Derfor føler jeg ikke behov for å sminke meg til daglig. For meg er det viktigere å bruke tid på rens og stell av huden, så det er jeg nøye med. Noen ganger bruker jeg en nøytral leppestift eller litt lippgloss med fargen, men ellers er jeg helt usminka.

Til fest sminker jeg meg, men ofte ganske diskre. Bruker da gjerne pudder siden varme festlokaler og en del alkohol lett gjør meg blank på nesen og i kinnene. Og bruker jeg pudder må det selvfølgelig farge i kinnene til også...ellers blir jeg jo helt likbleik. Bruker eventuelt litt blank maskara (ser ut som en heks dersom jeg prøver meg med maskara med farge...har faktisk opplevd å få kritikk for at jeg sminka øynene for mye - når jeg var usminka), kajal og skygge over øynene. Gøy med en sprudlende farge på leppene til fest, men den må selvfølgelig passe til resten av det jeg har på meg, ellers ser det jo helt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...