Gå til innhold

Hva tenker du om donor-barn?

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_luna_*
Skrevet

Jeg har bestemt meg...

Jeg er snart 30 år, og vet at det ikke er alle unt å finne

den store kjærligheten og leve lykkelig i alle sine dager.

Klokken min har begynt å tikke ( i følge legen min må jeg få barn innen 3-4 år,

en egen historie)

For meg er det ikke aktuelt å stifte familie med den første og beste. Når jeg ser

på mange rundt meg som ender opp som alenemødre pga samlivsbrudd. Mødre som gjør en kjempejobb med barna sine...men ikke alle har hatt en mann som stiller opp i ettertid. Da tenker jeg at jeg heller vil bli mor på egenhånd.

Hva skal jeg si til barnet når det spør? At mamma ønsket deg så høyt at hun reiste til danmark og fikk et frø i magen. Når barnet blir eldre vil det forstå,

jeg vil velge åpen donor. Så barnet selv kan velge som myndig å få ett navn.

Har sagt det til hele familien, ingen er uenig med meg.

Selvfølgelig kan mirakler skje, men om noen år reiser jeg nok til danmark og besøker storken. Alt skal være på plass økonomisk først.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet
Jeg har bestemt meg...

Jeg er snart 30 år, og vet at det ikke er alle unt å finne

den store kjærligheten og leve lykkelig i alle sine dager.

Klokken min har begynt å tikke ( i følge legen min må jeg få barn innen 3-4 år,

en egen historie)

For meg er det ikke aktuelt å stifte familie med den første og beste. Når jeg ser

på mange rundt meg som ender opp som alenemødre pga samlivsbrudd. Mødre som gjør en kjempejobb med barna sine...men ikke alle har hatt en mann som stiller opp i ettertid. Da tenker jeg at jeg heller vil bli mor på egenhånd.

Hva skal jeg si til barnet når det spør? At mamma ønsket deg så høyt at hun reiste til danmark og fikk et frø i magen. Når barnet blir eldre vil det forstå,

jeg vil velge åpen donor. Så barnet selv kan velge som myndig å få ett navn.

Har sagt det til hele familien, ingen er uenig med meg.

Selvfølgelig kan mirakler skje, men om noen år reiser jeg nok til danmark og besøker storken. Alt skal være på plass økonomisk først.

Syns du har gjort et godt og fornuftig valg. Selv fikk jeg mine barn tidlig, heldigvis. For etter fylte 30, kom jeg i overgangsalder, og kunne ikke få flere.

Det er ingen selvfølge å få barn når man nærmer seg 40, selv om man innenden tid skulle ha funnet drømmepartneren.

Når det gjelder tankene du har rundt barnets framtidige spørsmål, får du mye veiledning og råd av klinikken du bruker. Ellers gjelder det vel å bruke sunn fornuft.

Ønsker deg masse lykke til:))

Skrevet

Det har jeg absolutt ingenting imot. Mennesker som ønsker barn så sterkt blir helt sikkert fantastiske foreldre. Lykke til!

Skrevet
Det har jeg absolutt ingenting imot. Mennesker som ønsker barn så sterkt blir helt sikkert fantastiske foreldre. Lykke til!

Denne signerer jeg. Lykke til med barnedrømmen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...