Gå til innhold

Mzfire's dagbok

Gjest Mzfire

Anbefalte innlegg

Det var fint skrevet Lasse,

og så sant så sant :P

Håper det går bedre med deg Mzfire..

Klem Jinx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal ikke skrive ofte om hva jeg tenker for det er ikke noe hyggelig lesing. Dette skal være en positiv dagbok. Skal skjerpe meg heretter... Prøve.. Takk dere som leser dagboken min da og som tar seg bryet med å skrive til meg. Det setter jeg STOR pris på :D

Klem Mzfire

Vet du hva? Dette er jo DIN dagbok, så om du føler for å skrive ned tankene dine, så gjør du det. :Nikke:

Leste en annen plass på forumet at du hadde det litt tøft for tiden. Var vel i rose-tråden. Er vel ikke så mye jeg kan si eller gjøre, utenom å håpe det går bedre og at du har det bra.

Ønsker deg en god natt og en fin dag i morgen.

Klem

Midnattsol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Takk Jentene mine for at dere muntrer meg opp, du også Lasse. Det setter jeg stor pris på. Blir myk om hjertet da..

I dag hadde jeg opplæring på jobben. Egentlig skulle jeg hatt det på mandag, men ingen ville ta på seg oppgaven å være faddern min. Så jeg fant meg i det og jobbet videre så godt jeg kunne. Men det positive som skjedde var at det endret seg da de spørte om jeg hadde fått opplæring. Da jeg sa jeg ikke hadde fått det så sa de at jeg skulle få det i dag i stedet da. Så dagen har godt kjempe fort. Jeg syns det er så flott at jeg har fått omvisning og fått svar på masse jeg har lurt på. Det er visst et ganske bra mijø der også visst. OG det er jeg så takknemmlig for.

Det betyr så mye at en trives på jobben. Så håper at jeg vil skli godt inn i miljøet etterhvert jeg også. Syns allerede de har tatt godt i mot meg.

I dag fikk jeg også endelig et garderobeskap og kort til utgangsdøra.

Er glad for det da. Syns det har vært en fin dag. Deilig og varmt med sol og alt. Glad jeg skal jobbe i morgen kveld, da får jeg litt lenger fri.

I dag hadde jeg tenkt til å trene men det ble ikke noe av. Skal trene i morgen i stedet. Før jeg drar på jobb. Skal trene søndag også så har jeg trent 3 ganger den uka.. Gruer meg hvis det skal bli like varmt eller varmere ut over sommern. DA er det tiltak å trene da. MEn deilig å se at jeg slipper å gjemme meg bort nå som vi kan gå i mindre klær. Men jeg føler ikke noe tilfredstillese av å se andre jenter som er større enn meg. Jeg ser ofte på ansiktene deres og mange er veldig pene, til tross for at de ikke har noe modellkropp. Da blir jeg så overrasket nesten. For de er så pene at de behøver ikke være modelltynne. Men jeg føler at jeg må bli det.. Jeg tør ikke gå i bikini for.. Er slitsomt å ikke ha noe fortrolig forhold til kroppen sin. Jeg har hatt det sånn fra jeg var barn. Jeg har alltid vært litt lubben. Og siden jeg ble mobbet for det da, har det satt spor i meg.

Jeg var faktisk ikke tjukk eller noe, men jeg hadde mer enn de andre jentene og det var nok til å skille seg ut. Jeg var litt go og rund i ansiktet og litt i magen, ellers var jeg slank.

Nå er det jobbehelga mi, og Adecco ringte meg i dag og lurte på om jeg kunne jobbe ekstra for dem. Nå var det plutselig greit at jeg kunne jobbe ekstra for dem hvis jeg ville. Men denne helga sa jeg nei siden det er min jobbehelg. Er glad for at jeg har den muligheten hvertfall, hvis jeg vil tjene litt ekstra penger.. :)

Snakka med søstra mi i dag da og hun fortalte meg om den lille goe niesen min. Og hun er så søt. Hun hadde vært på tur med familiebarnehagen og da hadde hun møtt den andre søstra mi og ungen hennes. Niesen min hadde blitt så stolt og sagt til alle at det var tanten og kusinen hennes. Hun hadde blitt helt i hundre og hadde lyst til å bli med dem hjem. Men det kunne hun naturligvis ikke. Jeg blir helt rørt jeg. Vi betyr så mye for henne vi. Vi er jo ikke rare eller store familien. Men vi er viktige for henne. Jeg er jo til og med gudmoren hennes. Jeg var så stolt da jeg bar henne til dåpen. Det var et stort øyeblikk for meg. Jeg kommer for alltid til å ta meg av henne. Håper vi vil ha et like nært forhold når hun blir eldre. Jeg skal aldri svikte henne..

Håper jeg er så heldig å få barn engang selv i fremtiden...

Dere får fortsatt ha en fiin kveld. Glad for at dere er her på KG :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Det er viktig å trives på jobb ja, det har du helt rett i! Godt at du føler at dette er en plass det er et godt miljø, jeg håper du vil trives kjempegodt!

Jeg leser og følger med deg, men det er ikke alltid jeg har så mange ord å si. (særlig fordi jeg har en uvane med å lese dagbøker før klokka 7 om morgenen, altså mens jeg spiser frokost før jeg går på jobb. Da er hodet tomt, og tida knapp, dessverre.

Men nå er det helg. Og i helger har jeg fri. Min største glede er å ikke skulle gå på jobb. Ikke det å få være hjemme, men det å ikke måtte gå på jobb.

Jaja, ha det fint!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

God morgen, Mzfire!

Jeg sitter her og leser dagboka di, og jeg vil bare få si at du ikke må ha så negative tanker om deg selv. Du er selv inne på det - det er faktisk ikke modellkropper som avgjør hvorvidt mennesker er vakre eller ikke...

Jeg tror det er altfor mange forventninger knyttet opp mot dette å ha en fin kropp. "Bare jeg hadde sett ut som henne, så hadde alt vært bra..."

Jeg har sjøl slanka meg mye - og selvom jeg har gått opp litt igjen nå, så husker jeg fortsatt skuffelsen over at "hei, jeg er faktisk den samme selvom jeg er slank - og jeg har det verken bedre eller dårligere nå enn da jeg var overvektig..." Det gikk opp et lys for meg, at venner og familie ikke så noe anderledes på meg selvom jeg ble slankere...Jo, selvsagt fikk jeg komplimenter for at jeg var så flink og standhaftig i slankinga, og for at jeg så bedre ut, men jeg måtte fortsatt slite med de samme problemene mine - angsten, dårlig selvtillit osv...

Det jeg vil si med dette, er at det er mer enn kroppen din som avgjør om du føler deg lykkelig og gjør deg tilfreds i hverdagen. Selvsagt føler man seg bedre om man går fra å være overvektig til å være slank - rett og slett fordi man får kjøpe de klærne man vil ha, helsa blir bedre osv - men for deg som antakelig er normalvektig og har en sunn kropp, så tror jeg du skal passe deg for å vektlegge dette med kropp så mye...

Vi vil alle se og føle oss pene, men det betyr så forsvinnende lite i den store sammenhengen...Det er faktisk et flott smil eller snille øyne som fanger menneskers oppmerksomhet...og det man har på innsiden.

Jeg håper du skrur opp selvtilliten din 3 hakk, Mzfire - for jeg vet at du er ei flott jente som ikke trenger å ha så dårlige tanker om seg selv!

Ha en fin lørdag, vennen!

Klem fra Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Har tenkt veldig på det du skrev til meg i dag Kverula. Du har så rett så rett. Blir nesten skamfull eller forlegen for at det er så opplagt at jeg ikke har selvtillit. Selvtillit har jeg dessverre aldri hatt. Har hatt litt da. Men ikke nok :(

Tenker hva skal jeg gjøre for å få bedre selvtillit. Jeg kan ikke bare tvinge meg selv til å få det liksom. Det er noe som bare må komme.

Jeg burde tenke snillere om meg selv kansje. Men er ikke så lett.

Nå sitter jeg og ser på filmen Pappa. Den er så fin. Fikk ikke med meg begynnelsen. Men den er ganske dyp og fin. Den får meg til å tenke på livet. På at faktisk er ikke livet her på jorden så lenge og at tiden går så fort. Jeg tenker at jeg burde glede meg mest mulig og gjøre noe fornuftig. Jeg vil gi masse kjærlighet og omgi meg med det. Leve som et godt menneske og ha god samvittighet. Mest med meg selv. Jeg tenker på det det livet jeg har levd til nå og at dumme og vonde ting jeg har gjort og opplevd er ikke bortkastet. Det har gjort meg til den jeg er i dag.

Det har gitt meg erfaringer.. Men jeg vil nå ta mer ansvar for meg selv. Jeg er ikke nødt til noe jeg ikke vil. Alt er frivillig. Jeg må få lov til å tenke på meg selv. Jeg tenker mye på ungdommen min. Jeg vil nyte den så lenge jeg har den. Og jeg er liv redd for at jeg skal sitte om 20 år og angre og være bitter på meg selv. Og stå på samme stadie som nå og tenke hvorfor gjorde du ikke noe? Hvorfor stolte du ikke nok på deg selv? Hvorfor var du så dum ? Jeg skal ikke la frykten stoppe meg.

På jobben i dag fikk jeg høre at jeg er så snill. At jeg er så flink. At jeg passer til den jobben jeg har. Det varmer så mye. At de sier det. Kansje de har rett. Men jeg bryr meg virkelig om de pasientene som er der. Jeg tar det de sier på alvor og jeg viser at jeg bryr meg om dem. Jeg lytter og jeg prøver oppriktig og hjelpe dem. Alt dette på en profesjonell måte, men likevel klarer noen å lure seg inn i mitt hjerte.

Jeg får nok avslutte, skal jobbe tidlig i morgen og da kommer jeg til å være veldig trøtt i morgen.. Har sliti med magen i det siste. Hatt mye løs mage. Håper det gir seg. Er så ekkelt... Kansje det er psykisk..

Sove godt alle sammen :)

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesta

Hei igjen!

Der kan du se! Ta til deg komplimentene Mzfire - de er vel ment og garantert sanne! :D

Det er så lett å avblåse komplimenter og ikke tro på dem - men hvorfor skulle du det?! Du sier at du trives i jobben din, og det er tydelig at du er godt likt der. Det er ikke uten grunn - tenk på det!

Det er ikke lett å ha dårlig selvtillit. Har selv slitt med det lenge. Jeg tror jeg har vokst det litt av meg, selvom jeg fortsatt ikke er den som skriker høyest i sosiale sammenhenger. Men at man klarer å tenke positive tanker om seg selv, er alfa og omega tror jeg.

Man kan ikke forvente at andre skal gi en selvtillit - det er noe man må opparbeide seg selv gjennom egne handlinger og valg! Det er tøft, men du kommer til å klare det!

God natt til deg, og ha en fin dag på jobben i morgen!

Klem, Kverula

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei Mzfire...

Fant ut det var på tide å komme seg rundt å skrive litt i dagbøkene deres igjen.. Lenge siden sist nå.

Tusen takk for oppmuntrende hilsen i boka mi.... :)

Du må ta til deg det de sier ja.. kverula har helt rett i det. De sier det ikke uten å mene det.

Men men, du vet hva jeg mener... :blunke:

Tenker på deg, å ønsker deg det beste hvertfall...

I dag har jeg vært å kjøpt babyklær til venninnen min og kost meg.. Det er så mye fint nå, å jeg håper det blir min tur snart.

Gikk rundt på alle butikker, og sambo var helt i hundre.. Mer enn meg faktisk... :ler:

Vel jeg håper du har det bra vennen, og har hatt en fin Lørdag-

Natta da..

Stor klem fra meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for hilsen Mzfire :kissfan:

nå skal jeg spise spaghetti og se buffy,

ønsker deg en koselig sommeraften!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Hei, lille venn!

Lenge siden sist nå, men du er jo snill og skriver i dagboken min, selv om du ikke hører noe tilbake. Det er bra du ikke tar et personlig! Har hatt mye å gjøre/mye å tenke på en stund.... Det ser det ut som du har også.

Det er noe med at det perfekte er noe vi hele tiden streber mot, men grensen for hva som er perfekt vil kanskje alltid flyttes slik at man aldri når opp... Derfor må man kanskje hoppe av og se på seg selv med nye øyne: Du har jo så mye! Du er pen, du får utrolig positive tilbakemeldinger på jobb, du har familie som betyr mye for deg, du har oss her på KG, i tillegg har du masse annet positivt som ikke jeg vet noe om, men det gjør du, bare du tenker etter :wink:

Gleder meg til å se deg på treffet jeg! Det skal bli koslig!!

Stor klem fra Embla s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Hehe, jaa da får jeg vel komme nesten da. Hvis alle har fått inntrykk av at jeg kommer så. Men syns det er litt flaut og hva om ingen dukker opp? :oops:

Idag har jeg fri og det er deilig. I dag har jeg sovet leeeenge. Deilig det.

Det er fint vær ute i dag å. Blir nesten bortskjemte vi. Håper sommern blir knall. I går fikk jeg høre at min lille niese trolig har fått ørebetennelse.

Stakkar liten, er vondt det. De dro på legevakta da, siden den lille klaget over vondt i øret. Da de kom fikk de besjed om at hun fikk ta noe paracet stikkpille tror jeg det var. Hvis det ikke ga seg måtte hun komme tilbake igjen og få noe annet. Er det så vanskelig å konstatere at ungen har fått ørebetennelse da? Blir litt irritert jeg. Vil ikke at den gode niesen min skal lide unødig.

I dag skal jeg møte ei venninde og vi skal dra på cafe. Det blir koselig. Vi har mye å snakke om og er en stund siden vi har sett hverandere. Nå savner jeg hjembyen min, nå som det er sommer. Tenker på alle de gode gamle vennene mine der. Har snakka med de og vi kommer til å møtes i sommer. Gleder meg masse :) Vi tar oss sikkert en fest også, ble snakket om det :D

Til onsdag skal jeg endelig til Brilleland, Jippi :ler: er så glad bare.

Da skal jeg endelig ta en synstest og bestille linser. Håper jeg kan få noen prøvelinser i månedslinser med en gang. Det fikk jeg på Z optikk så.

Får jeg det blir jeg kjempe glad. Da kommer jeg til å føle meg mer vel med meg selv. Alle kommer bort i brillene mine og når jeg blir varm føles det som brillene klistrer seg fast til nesa mi.. Ufff. Men nok syting :wink:

Idag har jeg på følelsen at jeg får en fin dag. Snart skal jeg ned på butikken og kjøpe brød. Har ikke fått spist noe enda og er så sulten. En litt sen frokost dette. Ser jeg har blitt tynnere nå, det er jeg så glad for nå som det er varmt og jeg må kle av meg mer. Det som er stort minus er at jeg har fått så mye mindre pupper. LIker ikke det. Men godt jeg har push-up bhen min da :hoho:

Etterpå skal jeg ta en treningsøkt også. Frister ikke i dette været, men jeg er nødt. Mest pga at jeg betaler så mye for å trene også. SKulle så gjerne klipt meg jeg. Nå har håret mitt vokst enda mer. Det vokser egentlig fort. Nå må jeg klippe av enda mer ødelagt hår. Lurer på om jeg skal ta alt sammen eller ikke. Er fristende og ta alt så er det som er igjen bare fint og friskt hår. Men jeg blir så misfornøyd med meg selv når det blir for kort. SÅ jeg tenker jeg venter jeg. Tar litt og litt. Nå som jeg har slutta å farge det kommer håret mitt mer og mer fram. Er moro :) Har ikke sett min egen hårfarge siden 8 klasse. Egentlig er håret mitt eller hårstråene mine veldig lyse. SÅ jeg lurer da på om jeg skulle stripet det lyst eller ikke. Men har blitt veldig redd for håret mitt nå. Siden jeg har ødelagt det 2 ganger så.. Har alltid farget meg mørk i alle år. Men kjedelig når etterveksten er lys.. Spesielt på sidene rundt ansiktet..

Tror jeg har lyst til mellomblondt hår.. Forskjell på det. Jeg har alltid trodd at typiske blondiner har lys blondt hår, men de er jo platina blonde de. Jeg har en mer "mørk" blond jeg.. Hehe så opptatt jeg er av utseende mitt i dag da.

Håper dere alle får en fin dag og nyt sommern nå så lenge den varer a. Det skal jeg hvertfall, here i come :D

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Mzfire!

Tusen takk for hilsenen i dagboka mi!

Jeg har også ødelagt hår. Håret mitt er så tynt og fint at det ikke tålte vannet i dusjen der jeg bodde i England. Vannet er litt annerledes der og mere kjemikalier. Jeg vurderer å klippe det kort, men kjæresten min syns at det burde forbli langt. Burde vel egentlig ikke høre på ham.

Gleder meg til å møte deg på treffet! Kos deg i sola!

*klemmer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Hei på deg, min helsevesen-kollega der ute et annet sted i landet! :)

Takker så masse for hilsen fra deg i dagboken min. Det ble jeg glad for! Alltid så kos når noen tar seg "bryet" å skrive noen ord! :)

Grattis med ny jobb, forresten, håper du begynner å finne deg til rette. Alltid litt spooky å være ny, og man blir liksom HELT ny, selv om man kan masse og har mye erfaring. Men det går seg alltid til!

Håper du har det bra sånn ellers!! Har ikke hatt tid å "oppdatere" meg på dagboken din, skulle bare rett innom for å si hei, så hvis det har skjedd noe utrolig gøy eller fryktelig dramatisk som jeg ikke har fått med meg nå, og derfor ikke har fått gratulert eller konolert eller kommentert, så får du ha meg unnskyldt... :oops:

Ha en stårlende dag videre!!!!!!

Klem fra Huldra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mzfire

I dag har jeg sovet leenge og jeg som hadde planlagt å stå opp tidlig i dag. Men nei da, senga fristet mere.. Når jeg tilslutt kom meg opp satt jeg ute i sola og det var helt hærlig. Er så glad for at det er sommer nå.

Lyst til å bli brun jeg. Kjøpte en solkrem i går da solfaktor 10. Jeg var redd den var for høy jeg, men kassadama sa jeg helst burde hatt 25.

Så jeg får se etterhvert da, blir jeg solbrent får jeg kjøpe en med så høy faktor.. ER ikke vant til å bruke solkrem jeg.. Men det lønner seg jo å bruke det.. Sjelden jeg blir solbrent også..

Savner mamman min noen ganger jeg. Er så dumt at vi bor et stykke fra hverandre. Men kansje det er grunnen til at jeg savner henne også. Før kranglet vi en del. Men da så vi hverandre ofte også. Jeg er veldig lik henne. Ikke av utseende dessverre. Hun har flott, tjukt krøllete mørkebrunt hår. Lita bare 1,60 og tynn men med former. Hun var den skjønnheten da hun var ung. Flott enda også da :) Mens jeg arvet pappas tynne hår med fall i. Men det er ikke så tynt da, men i forhold til mammas er det det. Har brede hofter, 168 høy, liten overkropp og mer fett enn henne. Men jeg er ikke feit altså.. Lurer på hvem jeg ligner på. Tvillingsøstra mi er som snytt ut av nesa på oldemora mi. Det var gøy å se det på et gammelt svart-hvitt bilde vi fant. Jeg ligner jo på henne jeg også, men syns søstra mi ligna et hakk mer.. :)

Nå har jeg jobbet kveldsvakt og jeg er glad at vakta har gått fort. Det har gått veldig greit. Jeg føler meg mer kjent men ikke helt trygg enda. Men det kommer vel etterhvert. Skal jobbe kveldsvakt i morgen også. Da skal jeg prøve å stå opp tidligere.Lenge siden jeg har veid meg nå, men jeg har ikke tørt. Men ut fra klesstørrelsen har jeg ikke gått ned. Så da venter jeg med det. Trenker jeg skal legge meg snart jeg. Er så trøtt. Har egentlig ikke noe å skrive om :ler: bare tull alt sammen.

Dere får sove godt alle sammen.

Klem Mzfire

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mzfire

Har tenkt på det og siden jeg sitter for mye foran datan enn det jeg ønsker kommer jeg til å kutte ned tiden jeg er her. Jeg er her for ofte og for mye. Så vet dere det dere som lurer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei.... :D

Suser bare innom for å si natta til deg jeg.. Er så trøtt jeg holder på å sovne her, så jeg får heller skrive mer i morra eller noe.

Håper du har en fin pinsehelg, så snakkes vi snart.

Stor klem til deg. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...