Midnattsol Skrevet 7. mai 2003 #21 Del Skrevet 7. mai 2003 Hei, ser du jobber for Adecco, så jeg lurte på en ting. Er det lønningstid nå? Hvilken dato? Har selv en timeliste inne hos Adecco og de pengene er SVÆRT etterlengtet her nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 7. mai 2003 #22 Del Skrevet 7. mai 2003 Heisann, vennen! Tusen takk for koselig hilsen i dagboka mi! :D Nå er jeg hjemme fra eksamen igjen, og jeg tror faktisk ikke det gikk så aller verst. Jeg skal i allefall klare å stå, og det var målsettinga mi denne gangen. Har vært altfor slapp etter jul, og hadde ikke lest noe siden februar da jeg satte igang forrige mandag...Men jeg hadde flaks med oppgavene, og tror jeg fikk sagt noe vettugt, i allefall! Hovedsaken nå er at den er overstått. Håper du har en fin dag - og at du får lønninga di! For no' rot det var med det da?! Syns det er en selvfølge at du skal få pengene dine til tida - noe annet er ikke akseptabelt, spør du meg. Håper det ordner seg raskt, da! Klem til deg fra meg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 7. mai 2003 #23 Del Skrevet 7. mai 2003 Hei og hopp. Tusen takk for hyggelig hilsen i dagboka mi. :D Vil bare ønske deg en supergod natt. Stor klems fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 8. mai 2003 #24 Del Skrevet 8. mai 2003 Nå kom jeg akkuratt inn døra og jeg er så utrolig glad nå. Jeg er så glad at jeg føler for å gråte av glede. Jeg jobbet dagvakt i dag, men har hele tiden vært veldig nervøs og gruet meg for jobbintervjuet. Men det rare var at da det nærmet seg klarte jeg å roe meg ned. Det hjalp å få en del Lykke til hilsener også Men den gode nyheten er at jeg har fått meg 100 prosent fast stilling, JIIIIIPI :D Jeg er så letta og glad. Nå kan jeg bare slappe av. Få orden på økonomien og begynne å spare. og Det er så deilig å tenke på at det er en fast stilling. Hun var så glad for at jeg var fagutdannet. Og hun var kjempe grei. Hun ansatte meg på flekken og hun sa at hun kjente på magefølesen sin, derfor fikk jeg jobben Så nå skal sambo og jeg feire at jeg har fått meg jobb. Jeg har lyst til å hoppe og sprette og være helt gæærn jeg Lenge siden jeg har vært så glad. At jeg får lyst til å gråte av takknemmlighet. Da ble det jobb i 6 etasje. Har vært der før og kjenner pasientene litt. Jeg kunne få jobbe med en gang, men jeg må snakke med Adecco først. Og høre hva jeg må gjøre. Om det er 1 måneds oppsigelse , for det er det på Top Temp. Hadde en super kveld i går. Da møtte jeg venninden min som jeg ikke har snakket med på lenge og vi satt og koset oss på Studenten. Vi skravlet i mange timer. I dag skal jeg også ut og møte ei venninde Nei jeg får ta en telefon til søstra mi og fortelle henne den gode nyheten . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillen Skrevet 8. mai 2003 #25 Del Skrevet 8. mai 2003 Gratulerer med jobben, Mzfire! Det må være en deilig følelse du går med nå, tenker jeg! Jeg har ikke skrevet i dagboka di før, for jeg så den ikke før nå! Jeg husker deg selvfølgelig fra bryllupssidene... Har du forlatt de nå? Kanskje det er noe jeg ikke har fått med meg... Det er ikke meningen å bry meg med ting jeg ikke har noe med; er bare nysgjerrig. :oops: Lykke til med oppsigelse og ny jobb! Lillen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. mai 2003 #26 Del Skrevet 8. mai 2003 Takk for hilsenen i dagboka mi! Og GRATULERERmed ny fastjobb! Håper du kommer til å trives der! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Midnattsol Skrevet 8. mai 2003 #27 Del Skrevet 8. mai 2003 Så bra!! GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuva77 Skrevet 8. mai 2003 #28 Del Skrevet 8. mai 2003 GRATULERER Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 8. mai 2003 #29 Del Skrevet 8. mai 2003 Hei på deg, vennen min! Så innmari moro at du har fått deg fast jobb - GRATULERER SÅ MYE!!! Jeg skjønner at du er sjeleglad - det er godt for selvtilliten, humøret og lommeboka det! Jeg er kjempeglad på dine vegne, Mzfire! Jeg har ikke gjort stort idag, så jeg tenkte jeg skulle gjøre litt husarbeid i kveldinga. Kverulanten jobber, så jeg har "fri"... Vi reiser på hytta i morgen ettermiddag, så jeg kan jo like godt begynne å ordne i stand litt idag. Har tenkt meg på en liten shopping-runde i morgen, så da blir det jo ikke så mye tid til annet! Gleder meg til å se i butikker igjen, det er så lenge siden sist! Ønsker deg en fin kveld! Klem fra Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Embla s Skrevet 8. mai 2003 #30 Del Skrevet 8. mai 2003 Klart du fikk jobben, Mzfire! Det hadde jeg vel adri tvilt et sekund på Gratulerer vennen! Og god natt! klem, embla s (den gode, gamle ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 9. mai 2003 #31 Del Skrevet 9. mai 2003 Bare innom for å si GOOOOD HELG, Mzfire! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 9. mai 2003 #32 Del Skrevet 9. mai 2003 I dag har jeg jobbet kvelden og det har gått veldig greit. Ganske rolig i dag, men jeg merker jeg er sliten ja. Tenk det er helg. Hadde ikke noe lyst til å gå på jobben i dag. Det har vært så varmt og fint vær i dag. Hadde tenkt til å stå opp tidlig i dag, men fikk ikke karret meg ut av senga før kl 12 jeg. Farlig å ha seng i stua. Da blir jeg bare liggende og se på tv jeg da. Hadde en lang prat med søstra mi da og det var koselig. Savner henne så og jeg håper hun kommer inn til meg denne uka. Det er noe spesielt å være tvilling. Jeg merker spesielt det nå som vi er voksne begge to. Før da vi var små kranglet vi masse og sloss mye. Men vi var alltid like glad i hverandre for det. VI har har vært heldige som alltid har hatt hverandre. Jeg syns det er rart at våre liv har tatt så forskjellige veier. Det har vært sårt, men sånn er det å bli voksen. Jeg håper at vi aldri kommer til å flytte for langt fra hverandre. Skulle helst hatt henne her i Oslo med meg. Men det går jo ikke da hun har en liten datter. Nå har jeg merket at visdomstannen min nede bakerst har begynt å komme. Det er ikke noe godt. Tror jeg må trekke den når den har kommet helt opp, for jeg har ikke plass til den. GJett om jeg gruer meg for jeg har tannlege skrekk. Men jeg drar ikke før jeg må og det er til sommern og det er ikke lenge til.... Men nok om det... Har fått mulighet til å dra ut til lørdag,men jeg vet ikke hva det blir til enda. Syns jeg har flydd så mye denne uka at jeg lurer på om jeg ikke skal ta det mer med ro denne helga. Jeg skal prøve å nyte helga så godt jeg kan. MÅ dessverre legge meg snart da jeg skal jobbe i morgen tidlig . Men jeg syns det er bedre å jobbe på dagen enn på kvelden. SÅ fort tiden går, så jeg får vel runde av. Takk til deg som har lest dagboken min så langt Natti natt og sove godt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 10. mai 2003 #33 Del Skrevet 10. mai 2003 Hei MzFire Er du tvilling ? Så artig ? Det må jo være kjempespesielt! Kan tenke meg at du og din søster har et spesielt og flott forhold:) Tusen takk for hyggelige tilbakemeldinger :D Det er SÅ hyggelig : - ) Nå har vi vært og sett "Kopps" på kino, og det var utrolig morro! Ha en god kveld og en kjempefin helg :D Stor klem fra Diva Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 10. mai 2003 #34 Del Skrevet 10. mai 2003 Hei hei vennen min... Har du fått jobb???? På sykehjem eller??? Så koselig da.. Grattis. Tusen tusen takk for koselig hilsener i boken min.. Har hatt en super ferie, men det var utrolig godt å komme hjem Hentet pusene mine og sank ned i sofaen med de rundt meg... Deiiiiliiiig.... :D Jeg har jobbet på dementavdeling selv, og det er mye lettere fysisk, men kanskje tøffere psykisk.. Jeg stortrivdes der hvertfall. For de er nå morsomme også da.. Å det er interessant å følge med prossessen.. Selv om det høres litt stygt ut.... Vel vel, nå skal jeg snart gå å legge meg her.. Var oppe klokka kvart på fem i morges, så jeg er overasket over at jeg ikke ligger og snorker over tastaturet. Ha en fortsatt flott helg da vennen' Natta da :D Stoor klem fra meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 11. mai 2003 #35 Del Skrevet 11. mai 2003 Jeg blir like glad og overrasket hver gang jeg ser at det dukker opp noen hilsener til meg i den kjedelige dagboka mi. *klem til dere alle * Ja da Skusla jeg har fått meg jobb på sykehjem på en dement avdeling. Lurer på hvordan det kommer til å bli da. Jeg snakket med kontaktpersonen min på Adecco og spurte når jeg kunne begynne i jobben min. Jeg skulle få besjed på det til mandag. Men det som jeg stusset på var at plutselig ut av det blå sier hun at jeg ikke får lov å ta noen ekstra helgvakter gjennom dem lenger. Da må jeg i såfall velge et annet vikarbyrå. Dette godtok jeg da. Men jeg visste tilfeldig at ei annen jente jeg kjenner også har fast 100 prosent jobb på samme sykehjemmet som meg. Og hun oppsøkte Adecco for hun trengte å jobbe ekstra i helgene. Det var ikke noe problem nei sa hun. DA ble jeg forbanna. Kan ikke gjøre forskjell på folk. Til mandag kommer jeg til å spørre henne en gang til om dette. Hvis hun nekter meg det skal jeg snakke med skjefen! Har allerede fått turnus og alt og jeg må si at den så flott ut Kunne ikke vært mer fornøyd jeg med turnusen min Men jeg får se åssen det går. Trives jeg ikke får jeg bare slutte. Men håper jeg kommer til å gjøre det, skal tenke positivt. Jeg er bare ikke vant til å jobbe på en dement avdelig med 20 pasienter... I går på dagen jobbet jeg på en avdeling som jeg har jobbet på en gang før. Men de var ikke noe hyggelige mot oss vikarene. Var ingen som hilset og presenterte seg for meg enda jeg presenterte meg for de alle på en gang..Og jeg fikk minimalt med breefing av pasientene. Godt var det at de var "enkle" og noen av de kunne så vidt snakke norsk, så jeg forstod nesten ikke hva hun sa.Var ikke noe samarbeid nei. Så jeg jobbet mye alene i går. Det var to andre fra Adecco der også . Hun ene kom opp og hilset på oss. Og de var også veldig misfornøyd med hvordan de hadde blitt mottatt. Så vi ble enige om at vi skulle klage til vår felles kontaktperson. Når jeg prøvde å snakke med de andre vikarene som ikke var innleid svare de ikke engang og jeg ble helt overhørt. Og de snakket ikke med noen av oss innlede. Men jeg gav mer faan for jeg kan jobben og jeg tenkte at jeg skal klare å holde ut i 6 timer. Så jeg ble ikke noe lei meg over at de frøs oss ut. Men det gjorde de stakkars svenskene. De ville ikke tilbake til det hjemmet. Alt så ut til å gå bra men det som var negativt som jeg opplëvde var at jeg ble urettferdig kritisert av en klar pasient. Pga mangelfull informasjon og det var et ukjent sted for meg kjenner jeg ikke avdelingens rutiner eller pasientene noe godt. Så jeg skjønte ikke hva den ene pasienten prøvde å formildle til meg. Da jeg endelig tilslutt forstod hva pasienten ville begynte en kvinnelig pasient å snakke høyt nedlatende om meg til de andre. At jeg var så dum som ikke forstod hva den andre hadde ment ved frokostbordet. Plutselig var det noe som skjedde med meg. Jeg er en person som alltid har funnet meg i dritt og som ikke har tørt å si ifra. Men da reagerte jeg spontant og snakket til henne. Det er måte på hva vi helsearbeidere skal finne oss i. Det har vi lov til å si fra . Jeg sa at nå fikk hun slutte å være frekk! Og jeg tenkte oi, at jeg tørte. Men hun sa ingenting. Ikke før en annen kollege kom bort og da snakket hun om at noen mente hun var dum. Men jeg fortalte om den ubehagelige situasjonen og de sa det var riktig at jeg forsvarte meg. Hadde hun vært uklar hadde jeg ikke gjort noe. Jeg hadde flere sammenstøt med henne. Hun klaget på alt. Og hun klaget på at jeg var ukjent. Hun hadde prinsessenykker. At jeg skulle kaste alt jeg hadde i hendene for å hjelpe henne med en gang. Hun bestemte hva damen over bordet skulle ha på brødskiva. Altså klager og slikt kan jeg ta i mot. Men ikke når noen angriper meg personlig og det gjorde hun. Korrigerte meg hvordan jeg snakket til og med. Enda jeg prøver å snakke så fint bokmål som bare det på jobben. Men igjen svarte jeg surt tilbake at " hør nå her, sånn snakker vi her jeg kommer fra!" Etter det prøvde jeg å unngå henne. Har aldri opplevd makan. Det skal mye til for at jeg reagerer og jeg har veldig stor tålmodighet og respekt på jobben. Men når ikke hun tydeligvis hadde det for meg, var jeg nødt å sette meg i respekt. Nok jobb prat.. Merker jeg er litt følsom om dagen siden jeg venter mensen snart. Men det som jeg syns er så fint er at jeg har begynt å stå opp for meg selv. Det er så deilig. Før lot jeg andre kjøre over meg men nå er det nok. Jeg tørte ikke kjefte på folk eller noe. En annen oppmuntring er at jeg veide meg i stad og nå veier jeg 68,5 kg. NÅ føles det ikke som det er så lenge til jeg klarer å gå ned i match vekta mi. Jeg har begynt å ikke bli for opphengt i tall. Jeg ser heller på størrelsen på klærna jeg. Og jeg er så glad. Nå får jeg plass i 40 i bukser. Prøvde en i går og jeg hadde faktisk god plass i den. I en tøybukse til og med. Det er en deilig følelse. Jeg merker også hoftebeina mine mer. Og ribbeina mine på overkroppen. Håper den treningen min på Sats vil hjepe meg videre til å klare å gå ned resten. Jeg er ikke noe flink til å slanke meg.. Jeg gidder ikke slutte med godis. Syns jeg skal unne meg det en gang i uka. Livet er til for å nytes :D Har nå kun fått jobb til mandag denne uka, dagvakt. Og tirsdag har jeg fri så da kommer søstern min til meg. Gleder meg masse Bare det ikke kommer noe i veien denne gangen også... DA skal jeg også bestille linser. Gleder meg til jeg får det, kommer til å føle meg som et nytt menneske. Nå har jeg endelig råd til å skaffe meg det.. Og til onsdag kommer mamma og tanta mi. De kom ikke forrige uke da mamma også fikk omgangsyke... Bank i bordet jeg har ikke vært syk på en stund.. Annet enn at jeg fikk så diare i går sånn helt plutselig... Var ekkelt... Men nå får jeg avslutte. SKal spise litt og etterpå skal vi ta oss en tur ned til byn Klem Mzfire Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 12. mai 2003 #36 Del Skrevet 12. mai 2003 Hei på deg, vennen! Jeg syns det er kjempetøft av deg å si ifra og stå for det du mener i jobbsammenheng! Det er ikke alltid like lett - men det er uhyre viktig! STÅ PÅ, vennen! :D Nå er jeg innom for å ønske deg en deilig uke jeg! Må haste videre, har en del dagbøker jeg skal innom, pluss at dagen er full av gjøremål! Stikker innom for et lengre besøk en annen gang! Lykke til på jobben! Klem, Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arwen Skrevet 13. mai 2003 #37 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei og hopp. finnes det virkelig sånne mennesker? Som ikke svarer en gang når noen snakker til de? :o I'm shocked!! Bra at du sa fra til hun dama. Jeg jobber også et sted hvor man får endel dritt slengt etter seg, men så lenge det ikke går på meg som person så er det på en måte greit, hadde en gang en kunde som sa at jeg var motbydelig (gal gammel dame) da fikk jeg så sjokk at jeg ikke klarte å si noen ting, angrer på det enda (er tre år siden) men sier nå i hvertfall fra hvis det skjer slike ting i dag. Man føler seg på en måte ikke like tråkket på som hvis man ikke sier fra Det er mye man skal tåle når man jobber med mennesker ja.. (selv om det sikkert er verre i ditt yrke enn i en klesbutikk..) Synes du er flink som går ned i vekt jeg, jeg går bare opp igjen jeg.. :cry: godt det ikke er så mange kilo det er snakk om. Ha en fin dag videre!! Stor klems fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Skusla Skrevet 13. mai 2003 #38 Del Skrevet 13. mai 2003 **********YOU GO GIRL!!!!!********** Kjempe tøft av deg å si fra, skulle bare mangle! Det finnes dessverre slike personer som den gamle dama overalt. Tror de kan oppføre seg AKKURAT som de vil mot yngre mennesker.. Å det gjør meg forbanna. Man skal vise respekt for alle, uansett. Så det var bare på sin plass at du sa fra! Hva i alle dager slags plass var dette da? Ikke engang hilse når det kommer nye personer, å bare la dere jobbe alene og uten samarbeid?? Herregud, noe så IDIOTISK. Det er tungt nok som det er å jobbe på en somatisk avdeling, uansett om pasientene er lette eller tunge. Det er jo en del av jobben det å samarbeide.. Å de skal da bare være SJELEGLAD for at dere kom, så de slapp å være underbemannet. Dere gjør da de en tjeneste, og da bør de vise dere såpass med respekt at de svare og hjelper dere! Fy skam til de sier bare jeg! :fy: Hadde blitt skikkelig sur jeg, hadde jeg vært deg- Håper det ordnet seg ang ekstravakter i helgene da, man må få de samme beskjeder da.. Går ikke an at noen får lov og noen ikke. Bare si fra.. Nå er du jo så godt i gang med å stå opp for deg selv at... Syns du er flink jeg Mzfire! Det skal du bare vite. Ikke alle som hadde taklet den dagen like bra som du gjorde... Vel vel, jeg håper alt er bra med deg ellers og at du koser deg sammen med søstra di i dag... Stooor klem fra meg! :kysse: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mzfire Skrevet 13. mai 2003 #39 Del Skrevet 13. mai 2003 Vel Arwen service er service enten det er på et sykehjem eller en klesbutikk I jobben min må jeg tåle mye dritt både bokstavlig og verbalt. Men jeg må si at det ikke er den letteste jobb i verden. Ofte jeg har spurt meg selv om jeg passer til den jobben. Selv om jeg liker gamle mennesker og hjelpe andre, kan det bli for mye av det gode noen ganger. Til tider kan jeg gå lei. Da har jeg lyst å finne meg en ny jobb. Men noen sier at en blir nok lei av det meste, så da får en bare ha den jobben en har. Ikke vet jeg når jeg begynner i den nye jobben min heller. Da jeg gav besjed til Adecco at jeg hadde fått fast jobb, ble de sure på meg. De ble sure for det jeg ikke hadde gitt besjed om at jeg hadde sent en åpen søknad til sykehjemmet. Hallo, allerede på intervjuet sa jeg at jeg var ute etter en fast jobb og at jeg kom til å ta vakter til jeg fikk det. Jeg hadde kommet til å sent åpen søknad til alle sykehjemma i hele Oslo jeg hvis jeg ikke hadde fått på det sykehjemmet jeg har fått. Nei problemet var at sykehjemmet var en kunde av Adecco og siden jeg har jobbet der som vikar er det grunnen til at jeg fikk jobben mener de. Men jeg har jo bare jobbet der 1 gang i den etasjen jeg har fått jobb. Syns det er urettferdig. Jeg hadde sikkert fått jobben hvis jeg aldri hadde jobbet der også. Jeg måtte til intervju som alle andre. Og de har en del ledige stillinger der. Men nå sitter jeg bare her og venter. Jeg er så fortvila jeg. Håper jeg får besjed snart om når jeg kan få begynne i jobben der. De kan vel ikke nekte meg jobben? Så da kommer jeg til å slutte med en gang i Adecco. Når jeg i såfall slutter som vikar i Adecco kan jeg vel få jobbe der? Ellers fikk jeg besøk av søstern min i dag. Trodde det skulle bli litt mer hyggelig enn det ble, men hun har det ikke lett om dagen tror jeg. Men det sårer at hun ikke vil si noe til meg mer. Enda jeg leser henne som en åpen bok. VI er jo tvillinger og hun klarer ikke å lyve for meg. Føler meg sliten etter at hun var her i dag. Fra hun kom til hun gikk tømte hun av seg masse negativ energi. Hun var ikke intressert i meg og var heller ikke i noe særlig godt humør. Syns det er trist at hun ikke klarte å kose seg mer med meg i dag. Jeg prøvde å få henne til å slappe av og for at vi skulle kose oss. Men det fungerte ikke.. Er bekymret for henne. Hun har jo mye problemer nå om dagen også. Men det er så vanskelig når hun ikke er villig til å gjøre noe med det selv. Skal prøve å ikke ta på meg hennes problemer. Håper det blir mer koselig når mamma kommer hit i morgen da. En positiv ting var at jeg fant meg et 17 mai antrekk da Var glaad for at søstern min ble med meg. Jeg stoler på henne og det var godt hun kunne bli med da jeg valgte det ut. Det ble en svart blazer og en mathsende svart bukse. Nå har jeg bare å finne en fargerik topp til da. Deilig å være ferdig med det Dere får alle ha en fortsatt fiin kveld. Takk for en oppmuntrende hilsen Skusla, blir alltid like blid av å lese hilsen fra deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 13. mai 2003 #40 Del Skrevet 13. mai 2003 Hei på deg! Dagene flyr fra meg, og jeg rekker ikke halvparten av det jeg har lyst til på KG - deriblant dagbok-skriving. Det blir få og korte innlegg... Nå titter jeg innom for å si takk for hyggelig hilsen i boka mi, og for å ønske deg en god natt! Klem, Kverula Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå