Tenshi Skrevet 5. november 2008 #81 Del Skrevet 5. november 2008 Egentlig er det noe stort tull å vaske hendene etter en "tissetur" da urin er sterilt. Personlig må jeg likevel si at jeg føler meg ekkel om jeg ikke vasker, eller ihvertfall skyller hendene etterpå. Pluss tørker "tuppen" da.. Er jo snakk om å holde på greia da. Jeg tenker ikke på selve urinen når det er snakk om at menn ikke vasker seg. Er heller det at de holder greia. For hvor ofte får de urin på handa da? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 5. november 2008 #82 Del Skrevet 5. november 2008 Fuktighetskrem holder både på fuktigheten, samt tilfører noe næring til bakteriene som lever på huden. Tror mye av svaret ligger der. Uansett gjør det ikke saken bedre.....? Damer har skitnere hender enn menn - det er jo konklusjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 5. november 2008 #83 Del Skrevet 5. november 2008 Å! Stemmer, det. Når menn gjør noe galt kan det jo alltid kobles tilbake til et problem skapt av kvinner. Ja?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hamster Skrevet 4. desember 2008 #84 Del Skrevet 4. desember 2008 Når det gjelder dette temaet veit jeg ikke helt hvilken side jeg er på. For det første har jeg alltid vasket henda etter jeg har vært på do, det er bare naturlig. Men for det andre så er det jo sånn at kroppen trenger trening for å holde immunforsvaret sterkt, så en sånn ekstrem fokus på renslighet er egentlig å jobbe mot seg selv (hvis man tenker på hygiene som noe man gjør for å unngå sykdom). Sånn som folk skriver her, at man bruker papir for å skru av kranen, at det er så ekkelt at man spyr av det også videre, er jo egentlig en rimelig usunn holdning. Hvis man tenker på å unngå bakterier så mye som mulig hele tiden, så blir man bare mer syk enn man trenger å være. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 8. desember 2008 #85 Del Skrevet 8. desember 2008 Røsker fatt i en klassisker av en tråd. Det er vel forskjell på ens egen bakterieflora, og å ta villig vekk i mot fra ukjente på offentlige steder? Det er større mulighet for å smittes av en tropisk sykdom på et flyplassdo, enn hjemme. Men det slår meg at en av grunnene til at damedoene er de verste bakteriebombene, er all den irrasjonelle adferden, som gjør at det blir ekstra søl og forsøpling, fordi de ikke vil ta i noe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
K.A. Skrevet 9. desember 2008 #86 Del Skrevet 9. desember 2008 Søkte litt på nettet og fant ut at tallene skulle være 17 på dametoalettet og 2000 på herretoalettet. Dette må da ha med hvor mange forskjellige TYPER bakterier det er, og slett ikke hvor mange bakterier totalt. 17 er et fullstendig umulig tall i så måte, og 2000 ville også vært et ekstremt sanitært tall. Men selv om det er bakterie-TYPER det er snakk om, og ikke mengden av dem, stiller jeg meg tvilende. Du har vel en link? For jeg kunne ikke finne artikkelen du refererer til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest KateW Skrevet 9. desember 2008 #87 Del Skrevet 9. desember 2008 17 bakterier? Da er de sikkert en jentebakteriegjeng som er innom for å tisse og sminke seg sammen... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_miriam_* Skrevet 11. desember 2008 #88 Del Skrevet 11. desember 2008 Tja, det er jo alltid flere meninger om slike saker, og jeg vet nok ikke helt selv hvilken "side" jeg er på. Tanken på at folk ikke vasker seg på hendene for så å tja.. ta i håndtaket på dodøren, for så å ta i håndtaket på kjøleskapdøren etter på osv... Jeg bor i et studenthus, og jeg har rom ved siden av toalettet som er tvers over gangen. Det er ganske lytt her og hører daglig at den ene fyren i huset løper ned trappa , inn på dassen, og er ute etter 10 sekunder , seriøst. Det tar faktisk ikke lenger tid. Ufrivillig hører jeg han trekke i snora, uten at vasken går på, for dette kan man også høre. Jeg våkner av og til av at folk er på dass så det er ikke det at jeg sitter å hører etter hva dem gjør. Denne fyren går da inn i fellesområdet kjøkkenet og driver med diverse ting. Jeg sa det til han en dag. Jeg hører at du ikke vasker deg på henna når du har vært på do, hadde satt pris på om du gjør det, ellers er det ikke noe poeng at jeg vasker meg på hendene etterpå siden jeg tar i samme håndtak du har tatt i etter å ha holdt snabben.... Han har nå begynt å vaske seg på hendene.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå