Gå til innhold

Menn vasker ikke fingra etter toalettbesøk!

Gjest Gjest_Eva_*

Anbefalte innlegg

Gjest Sorte Orm

jeg vil aldri slutte og fundere over. At om en mann ikke vasker seg på hendene så gjør ingen det.

merkelig tanke noen kvinner har...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Dæven!ER det mulig at det blir sååå lang tråd av dette innlegget!!!Skjønner ikke hvordan de greide seg i gamle dager...

Tenk det da,UTEDO :fnise: Æsj og fysj..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia
Dæven!ER det mulig at det blir sååå lang tråd av dette innlegget!!!Skjønner ikke hvordan de greide seg i gamle dager...

Tenk det da,UTEDO :fnise: Æsj og fysj..

Utedo er meget hygienisk, iallfall om vinteren når kuldegradene dreper alle bakteriene både på dobenken, dørhåndtaket og kanskje også i stumpen hvis man sitter riktig lenge?? :eeeh:

Men unnskyldninga om at man ikke berører snoppen og dermed ikke trenger å vaske fingrene, var jo litt morsom da. Hva med skitten på dørhåndtak og kraner?

Jeg har en god løsning på problemet; Hvis alle vasket fingrene med såpe og vann etter dobesøk, tørket fingrene på papir som de etterpå stengte av kranen med og åpnet døren med før de kastet det pent i søpla, vil det vært noen hakk bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Nedfall
Utedo er meget hygienisk, iallfall om vinteren når kuldegradene dreper alle bakteriene både på dobenken, dørhåndtaket og kanskje også i stumpen hvis man sitter riktig lenge?? :eeeh:

Bakteriene dør ikke av kulde, de går bare i dvale, eller på sparebluss.

Men unnskyldninga om at man ikke berører snoppen og dermed ikke trenger å vaske fingrene, var jo litt morsom da. Hva med skitten på dørhåndtak og kraner?

...og skitten på fjernkontroller, minibanktastaturer, tilsvarende terminal i butikkene, mynter, kodelåser for adgangskontroll i store firma, alle mulige dørhåndtak på offentlige steder (ikke bare på dass), dørhåndtak på taxier (du tok vel ikke på døråpneren inni bilen også, for ikke å snakke om plast eller metalldeler på nakkestøtta på setet foran deg?), stanga man holder seg i på busser og trikker, stoppknappen på bussen, varer i butikkhyllene (noen har plassert dem der), håndtaket på handlevogner og kurver, hånda til sjefen som du håndhilser på før jobbintervjuet, tastaturet på pcen som du låner på biblioteket eller hos Nav (ditto for musa), adgangskortet til hotellrommet, toppen av stolryggen på stolen du bruker på skolen/biblioteket/kafeen/where ever, din del av kinobiletten som billettøren har tatt i (du kaster den vel ikke fra deg på gulvet der og da ?), kvitteringer av alle slag fra butikkene du handler i, som ekspeditøren gjerne tar på, før de gir den til deg, osv osv..

Jeg har en god løsning på problemet; Hvis alle vasket fingrene med såpe og vann etter dobesøk, tørket fingrene på papir som de etterpå stengte av kranen med og åpnet døren med før de kastet det pent i søpla, vil det vært noen hakk bedre.

De får nok pent vaske seg på henda hele tiden, bakterier fins, som jeg listet opp over her, overalt ! Folk kommer til å pådra seg vaskeallergi lenge før vi får ett sterilt samfunn, desverre..

Løsningen er, vask dine hender når du kommer inn døra hjemme, hold deg i god fysisk form/kutt ut røyken/spis sunt og tilstrekkelig, så immunforsvaret ditt er noenlunde oppegående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg gjennom samtlige innlegg, og ser ikke at noen har den forklaringen min mann har på mangelfull håndvask etter toalettbesøk.

Han hevder at han ikke berører penis når han tisser. Han drar ned glidelåsen, trekker ned buksa, tar tak i underbuksa på sidene, og vipper ut tassen så den hviler på kanten av underbuksa. Etterpå bare vipper han den på plass igjen...

Jeg vet nå ikke helt, jeg...

:skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia
Bakteriene dør ikke av kulde, de går bare i dvale, eller på sparebluss.

...og skitten på fjernkontroller, minibanktastaturer, tilsvarende terminal i butikkene, mynter, kodelåser for adgangskontroll i store firma, alle mulige dørhåndtak på offentlige steder (ikke bare på dass), dørhåndtak på taxier (du tok vel ikke på døråpneren inni bilen også, for ikke å snakke om plast eller metalldeler på nakkestøtta på setet foran deg?), stanga man holder seg i på busser og trikker, stoppknappen på bussen, varer i butikkhyllene (noen har plassert dem der), håndtaket på handlevogner og kurver, hånda til sjefen som du håndhilser på før jobbintervjuet, tastaturet på pcen som du låner på biblioteket eller hos Nav (ditto for musa), adgangskortet til hotellrommet, toppen av stolryggen på stolen du bruker på skolen/biblioteket/kafeen/where ever, din del av kinobiletten som billettøren har tatt i (du kaster den vel ikke fra deg på gulvet der og da ?), kvitteringer av alle slag fra butikkene du handler i, som ekspeditøren gjerne tar på, før de gir den til deg, osv osv..

De får nok pent vaske seg på henda hele tiden, bakterier fins, som jeg listet opp over her, overalt ! Folk kommer til å pådra seg vaskeallergi lenge før vi får ett sterilt samfunn, desverre..

Løsningen er, vask dine hender når du kommer inn døra hjemme, hold deg i god fysisk form/kutt ut røyken/spis sunt og tilstrekkelig, så immunforsvaret ditt er noenlunde oppegående.

Vasker alltid henda når jeg kommer hjem, jeg. Jeg er ikke redd for bakterier, da kunne jeg ikke hatt den jobben jeg har, men noen bakterier er verre enn andre, bla colibakteriene (tarmbakterier). Og de finnes på dass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Nedfall

Må vel legge til at jeg personlig alltid vasker henda etter ett toalettbesøk (uansett "formål"), vil ikke leve med dette potensielle sosiale stigmaet lenger !! ;)

At tarmbakterier er noe av det verste man kan få på fingra er nok sant, ja. Men de fleste skjønner vel at man SKAL vaske hendene etter en sånn tur ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må vel legge til at jeg personlig alltid vasker henda etter ett toalettbesøk (uansett "formål"), vil ikke leve med dette potensielle sosiale stigmaet lenger !! ;)

At tarmbakterier er noe av det verste man kan få på fingra er nok sant, ja. Men de fleste skjønner vel at man SKAL vaske hendene etter en sånn tur ?

Tydeligvis ikke iflg trådstarter og mange svar her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...
Gjest Drit og dra!

Kanskje på tide å gjenopplive denne tråden etter at kvinnene i denne tråden satt seg på sin høye hest, løftet sin harmdirrende moralske pekefinger, og proklamerte at mennene er noen griser på dass.

I virkeligheten viser det seg nemlig at damedoen er en bakteriebombe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var i Amerika.

Det sier ingenting om hvorvidt hendene er vasket eller ikke. Kvinner vet hvilke bakeriebomber som finnes på toaletter, det er derfor man danderer dopapir på doringer før man setter seg, vasker hendene grundig etter dobesøk og aldri beører dørhandtak osv på vei ut fra doen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var i Amerika.

Det sier ingenting om hvorvidt hendene er vasket eller ikke. Kvinner vet hvilke bakeriebomber som finnes på toaletter, det er derfor man danderer dopapir på doringer før man setter seg, vasker hendene grundig etter dobesøk og aldri beører dørhandtak osv på vei ut fra doen.

Så amerikanse kvinner er annerledes enn norske?

http://www.kk.no/php/art.php?id=791237

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... etter å ha hørt dette:

En arbeidskollega av meg som jobber som renholder på en stor arbeidsplass, forteller at menn vasker sjelden og aldri hendene etter å ha vært på toalettet. Selv om toalettene/pissoarene er velbrukte og tilgrisete, er det sjelden brukt handklepapir i søppelkorga. Der ligger derimot snus, sneiper og annet rusk. På dametoalettet er det alltid rikelig med tørkepapir i søpla.

Fysj, jeg tror jeg tenker meg om neste gang jeg skal handhilse på en mann. For alt jeg vet kan det jo være både det ene og det andre på den handa. :spy:

Jeg er klar over dette, men de fleste menn vil håndhilse på meg og jeg kan ikke vite om de har brukt såpe. Men jeg vasker hendene mine etter f.eks å ha tatt i penger. Og før jeg onanerer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

• 2 uker senere...
Annonse
Lærer ikke mødre guttebarn å vaske nevene når de har vært på dass da? Tror de slike ferdigheter kommer medfødt, slik som skolisseknyting?

Å! Stemmer, det. Når menn gjør noe galt kan det jo alltid kobles tilbake til et problem skapt av kvinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ole Jacob
... etter å ha hørt dette:

En arbeidskollega av meg som jobber som renholder på en stor arbeidsplass, forteller at menn vasker sjelden og aldri hendene etter å ha vært på toalettet. Selv om toalettene/pissoarene er velbrukte og tilgrisete, er det sjelden brukt handklepapir i søppelkorga. Der ligger derimot snus, sneiper og annet rusk. På dametoalettet er det alltid rikelig med tørkepapir i søpla.

Fysj, jeg tror jeg tenker meg om neste gang jeg skal handhilse på en mann. For alt jeg vet kan det jo være både det ene og det andre på den handa. :spy:

Jeg har kontor på jobben med "utsikt" mot kvinne-doen. Det er laangt i fra det suser i kranene etter hvert do-besøk der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dirty Harry
Kvinner har fler bakterier på hendene enn menn.....da kan vi avslutte denne diskusjonen.

http://www.klikk.no/helse/allmenn/article359524.ece

"Svette og fuktighetskrem

Grunnen til at kvinner har et så stort mangfold av bakterier i forhold til menn, kan være at menn ofte har surere hud. Årsaken kan også være en forskjell i svettekjertlene eller hormonproduksjonen.

Det kan også skyldes at kvinner bruker kosmetiske produkter som fuktighetskrem. "

Som alle vet lever bakterier lengre på fuktige overflater, enn tørre. Mens menn tradisjonelt ikke har pleid å bruke fuktighetskrem på hendene etter vask, er det annerledes med damer.

Fuktighetskrem holder både på fuktigheten, samt tilfører noe næring til bakteriene som lever på huden. Tror mye av svaret ligger der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...