Gå til innhold

Menn vasker ikke fingra etter toalettbesøk!

Gjest Gjest_Eva_*

Anbefalte innlegg

Det har du rett i. Det verste er uansett de som ikke vasker seg på henda etter å ha bæsja, og de stakkarne som vasker henda får tarmbakterier på henda når de tar i dørhåndtaket for å gå ut. Æsj! :spy:

Å vaske seg på hendene etter en tur på do for å tømme tarmen er selvsagt noe helt annet. Avføring er, i skarp kontrast til urin, svært bakterieholdig !

Så.. de som ikke vasker hendene etter en tur med "bommelom" er de virkelige verstingene, ikke de som sløver med "urinhygienen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nja... alternativet er jo at du får bæsj på fingra av krana istedet. Om de vasker henda etter dobesøk så er jo bakteriene plassert der istedet.

Og hvis du da ikke er av typen som skrur av vannet etter deg med et tørkepapir, så er du vel strengt tatt like langt.

Jeg skrur alltid av krana med tørkepapir. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia

Hi hi, jeg må le. Utrolig mange "gode" argumenter fra menn for å slippe å vaske fingrene! Utrolig! All den tida dere bruker på å skriver her, til å finne fram dokumentasjon for mer eller mindre tvilsomme helsemessige årsaker til ikke å vaske fingrene, den tida kunne dere ha brukt foran servanten neste gang dere er på do.

Husk å steng av krana med papiret og unngå dørhåndtaket på vei ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Penisen er jo selvfølgelig helt ren, alltid :) Er det så ille å håndhilse på noen som har tatt på penisen sin når de like gjerne kan slikke og suge på en penis i en annen setting ?

Jeg vet ikke med deg, men jeg håndhilser på flere enn jeg suger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vaske seg på hendene etter en tur på do for å tømme tarmen er selvsagt noe helt annet. Avføring er, i skarp kontrast til urin, svært bakterieholdig !

Urin er fremdeles bare sterilt når det er ferskt. Etter minutter vil det også være bakterieholdig.

Og det lærte jeg av en mann! (På "overlevelses-tv". Ved overlevelse er det viktig å drikke urinen med en gang, om man sparer den for lenge så vil den inneholde for mange bakterier, hehehe.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Emmy_*

Samme konseptet når man skal levere inn urinprøve. Viktig å holde den kjølig, ellers vil bakterieveksten raskt skyte i taket.

Hvor tjukk i hue er du når du sier urin er sterilt ergo trenger du ikke vaske henda etter å ha pissa? Da kan du jo like gjerne vaske henda i pisset da, mens du først er i gang. Og å bare riste snoppen blir også kjapt en kilde til bakterievekst. I boxer'n.

Men det er jo ikke mandig å tenke hygiene, er nok der skoen trykker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urk, ¨så på tv i går en grisemann som ikke hadde vasket doen sin på 12 år, og som aldri vasket hendene når han var på do.

Han fikk besøk av de to engelske vaskedamene, og ble så flink atte, men isj så ekkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at du har besøkt et offentlig toalett, vaska hendene og gått ut der i fra, så har du fleir bakterier på hendene enn du hadde før du gjekk på do. Pga alle bakteriene på dørhåndtaket. Så veit egentlig ikkje om det er så mye vits å vaske hendene etter et offentlig toalett besøk.

Da tørker du håndtaket med tørkepapiret før du går ut. Det har jeg og mange med meg lært oss etter mye ekkel informasjon om temaet.

:Nikke: Jeg tar aldri i dørhåndtak på offentlige toaletter, aller helst dytter jeg bare døren opp med skulderen, men om det er håndtak brukes papir eller albuen.

Så.. de som ikke vasker hendene etter en tur med "bommelom" er de virkelige verstingene, ikke de som sløver med "urinhygienen".

Sannsynligheten for at man er borti eget kjønn eller bæsj når man tørker seg er mye lavere enn at man får overfør bakterier fra en penis man holder i ;) Jeg pleier i allefall ikke å søle bæsj på hendene mine når jeg har vært på do, jeg bruker da papir....

(Men jeg vasker hendene likevel altså)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Noen som vet om (hvor mye) bakterier overføres på hendene når du feks tørker deg gjennom et normalt lag med dopapir eller klør deg bak utenpå trusen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som vet om (hvor mye) bakterier overføres på hendene når du feks tørker deg gjennom et normalt lag med dopapir eller klør deg bak utenpå trusen?

Det kunne igrunnen vært interessant å vite noe om.

Jeg for min del har tilgode å søle når jeg tørker meg, så i realiteten har jeg kun vært borte i selve papiret når jeg går til vasken for å vaske meg.

Hørte forresten en gang at i doskåla er det renere enn i en menneskemunn. Noe å tenke på for alle som digger og stikke tungene ned i halsen på hverandre? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...
... etter å ha hørt dette:

En arbeidskollega av meg som jobber som renholder på en stor arbeidsplass, forteller at menn vasker sjelden og aldri hendene etter å ha vært på toalettet. Selv om toalettene/pissoarene er velbrukte og tilgrisete, er det sjelden brukt handklepapir i søppelkorga. Der ligger derimot snus, sneiper og annet rusk. På dametoalettet er det alltid rikelig med tørkepapir i søpla.

Fysj, jeg tror jeg tenker meg om neste gang jeg skal handhilse på en mann. For alt jeg vet kan det jo være både det ene og det andre på den handa. :spy:

Min kjæreste vasker hendene etter hvert WC besøk(!!), men han dusjer kun 2-3 ganger i uka. Æsj. Forklar den logikken, for den skjønner ikke jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kom plutselig til å tenke på at innen man kommer frem til vasken har man tørket av seg på klærne. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Bellatrix
Jeg kom plutselig til å tenke på at innen man kommer frem til vasken har man tørket av seg på klærne. :fnise:

Nettopp. Dere som bruker papir på krana, ikke bruker hendene til å åpne døra osv, går der ut av båsen etter å ha vært på do med bukse og truser på knærne? Når tar dere de eventuelt på, etter å ha gått helt ut av toalettet?

Bakterier er det overalt. Håndhygiene er viktig, men å være overrenslig er destruktivt. Jeg har forresten hørt at det er flere bakterier på et pc-tastatur enn på en doskål, er det noen som vasker hendene hver gang de har sittet ved pc-en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nettopp. Dere som bruker papir på krana, ikke bruker hendene til å åpne døra osv, går der ut av båsen etter å ha vært på do med bukse og truser på knærne? Når tar dere de eventuelt på, etter å ha gått helt ut av toalettet?

Bakterier er det overalt. Håndhygiene er viktig, men å være overrenslig er destruktivt. Jeg har forresten hørt at det er flere bakterier på et pc-tastatur enn på en doskål, er det noen som vasker hendene hver gang de har sittet ved pc-en?

Pc-tastaturer, telefonrør, ALLE dørhåndtak, PENGER... osv...

Det er noe med at vi vasker på oss sykdommer også nå for tiden.

Nei, bakteriefobi har jeg aldri hatt, og jeg har ikke tenkt å erverve meg det heller. Og aldri er jeg syk. Bank i bordet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg innrømmer at jeg skrur av vasken med papir dersom det er mulig (på offentlige toaletter), og jeg vasker jevnlig over pc-tastaturet mitt og mobilen med anti-bac. Jeg liker også å vaske hendene etter en (lengre) handletur og før jeg spiser matpakken min. Likevel vil jeg påstå at jeg ikke har bakteriefobi. Dersom jeg skulle miste brødskiva med pålegget ned på mosen på en tur, så ville jeg selvfølgelig spist den uten problemer. Jeg dobbeldipper ikke så veldig sjelden, og lever som alle andre. Jeg er også svært sjelden syk. (bank i bordet). Så lenge man er normalt renslig, så tror jeg ikke man vasker på seg sykdommer. Det er viktig å ikke la det gå andre veien heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Gjest Gjest

haha jeg har bestemt meg for "if you can't beat them, join them" og har også planer om å vaske hender like sjelden som samboeren min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nobilian

Mulig menn stort sett ikke vasker hendene, men fra min tid i utelivsbransjen minnes jeg ihvertfall at uriaspost nummer én var å bli tildelt jobben med å rydde på dametoalettene etter stenging. Nå var jeg den heldige som tildelte, men jeg så likevel hva det gikk i. Blodig tørkepapir, dasspapir fulle av utflod utover gulvet og bind/tamponger strødd rundt spesialavfallsbeholderen.

Kanskje er dere prikkfrie i edru tilstand, men jeg har mange, mange ganger måpet over hvor svinete og uhygieniske kvinnfolk kan være på toalettet.

Fortsatt grøsser jeg tidvis over minnene.

Joda, jeg vet. Det var ingen av dere her inne. Selvsagt ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest meg gjennom samtlige innlegg, og ser ikke at noen har den forklaringen min mann har på mangelfull håndvask etter toalettbesøk.

Han hevder at han ikke berører penis når han tisser. Han drar ned glidelåsen, trekker ned buksa, tar tak i underbuksa på sidene, og vipper ut tassen så den hviler på kanten av underbuksa. Etterpå bare vipper han den på plass igjen...

Jeg vet nå ikke helt, jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...