Gå til innhold

Hva prioriterer dere og hva er viktigst i planleggingen?


Augustbrud02

Anbefalte innlegg

Planleggingen før bryllupet tar enormt med tid, og jeg har inntrykk av at folk prioriterer veldig forskjellig under planleggingen. Jeg tenker da på at noen synes lokalet er kjempeviktig, andre selve maten, noen kirken, noen klærne o.s.v.

Hva vektlegger dere alle mest under planleggingen? Og hvor mye tid har dere brukt på dette dere synes er viktigst? Er dere begge enige om hva som skal prioriteres eller har dere ulike syn på det? Og hvorfor prioriterer dere akkurat det dere gjør?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vårt bryllup er 26. juli, og akkurat nå prioriterer vi skolearbeid og eksamenslesing. Har ikke gjort noe i forbindelse med brylluppet siden slutten på februar, utenom det å lage + poste innbydelser og å bestille prøvetime hos frisøren.

*kremt*

Okei da... Så har kanskje jeg brukt noen timer her inne, og vi har pratet og drømt... Men av praktiske ting har vi ikke gjort noe, studiene må gå forran fram til eksamensperioden er over, og da har vi ennå to måneder igjen før bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Det var jo et veldig omfattende spørsmål da......

For det første så brukte vi "huskelisten" over alt som skal gjøres som du finner her på siden ett sted. (Den er av en eller annen gunn laget i word, og jeg la den over i Excel. Lettere å "krysse ut" det som er gjort. ). Vi fulgte listen slavisk, og det var en god hjelp.

Når det gjelder hva dere skal prioritere å bruke tid på, så ville jeg hvis jeg var dere tatt en åpen diskusjon på hva som er viktig for DERE. Hvordan ønsker dere å minnes dagen? Som den med best mat? Dagen med flest smil blant gjestene? Det flotteste bordet? Det enkleste? Det mest naturlige (dra alle ut i skogen)?

Så er man jo forskjellige. Noen er detaljorienterte, andre er det ikke.....det spørs også hvor mye penger dere har tenkt å bruke. Bryllup kan jo gjøres uhyre billig og enkelt, men da krever det også gjerne mer organisering og "egen-arbeid" for å få det som man vil.

Lykke til!

Karen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Brud2004

Hei!

Selv om jeg ikke skal i ilden før august neste år, har jeg kommet i gang med planleggingen allerede... :Nikke:

Så langt har vi booket kirken og stedet festen skal være, samt hentet inn tilbud på fotograf, bryllupskake, hotellovernatting på bryllupsnatten, invitasjoner etc.

Det jeg tenker å vektlegge en god del er hvordan invitasjonene skal se ut, for det er det første gjestene ser i forbindelse med hele bryllupet. Jeg ønsker at kirkeprogrammet, bordkortene, menyen, sangheftet, takkekort etc. skal matche invitasjonene, slik at det blir en slags rød tråd. Dette vil naturlig nok koste endel, så der har vi allerede hatt noen opphetede diskusjoner i heimen.... :frustrert:

Men heldigvis har vi god tid, (er veeeldig glad for det!), så vi kan tenke oss nøye om, kikke og vurdere etc. Jeg har innerst inne bestemt meg allerede, men det sier jeg ikke så veldig høyt i heimen. Enkelte ganger er det best å ligge litt lavt, for husfredens skyld...

Så siden vi har bestemt oss for et så flott lokale, vil jeg at invitasjonene og alt det der skal matche, og da blir det nok det jeg legger mye tid og krefter på, iallefall slik det ser ut nå!! :lol:

Hilsen augustbrud 2004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest july

Ny bruker på KG. Mye nyttige tips her.

Har du lagd den planleggeren selv, eller har du funnet den en plass? i så tilfelle, hvor?

Skal ikke gifte oss før i slutten av juli. Føler at vi har relativ god tid, men kanskje vi ikke har det? Blir litt forbauset når jeg hører at noen begynner med f.eks sang/salmehefte 3 mnd før den store dagen. Men vi er alle forskjellig og godt er det :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei. Vi gifter oss 16.august og begynte å planlegge for en uke siden, det går helt fint det :D

Vi hadde ikke helt satt datoen før for en uke siden da, men når det lot seg gjøre, så er vi veldig fornøyde med det. Det jeg jobber mest med for tiden, er å finne kjole. Ikke så lett ettersom jeg vil ha todelt med rødt liv... Men det ordner seg nok. Ellers prioriterer vi jo å få ut innbydelser og sjokkere venner og familie med avgjørelsen :D . (Har vært sammen 5 år til sommeren da, så noe kjempesjokk er det vel ikke...)

Byfogd, fotograf og kokk er faktisk i boks i løpet av en uke - så vi har nok hatt litt flaks også da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prioritering, ja.

Ikke så lett å svare på det, men jeg tror at det som har vært viktigst for oss er å få feire dagen med alle vennene våre, noe som gjør at det blir 88 gjester invitert. :hoppe: Og alt det andre som blir planlagt kommer egentlig som et resultat av dette... vi må ha lokale som er stort nok, og som er billig nok, vi vil ikke å betale mange hundre tusen for bryllupet!! Dessuten måtte vi ha lokale hvor vi kan ta med vår egen alkohol til baren og maten osv. Restaurant-pris på alkohol blir for dyrt. :(

En annen ting som har vært et lite poeng for oss er å ha ok mat. Er litt lei av å få tørr steik med kalde poteter, saus og grønnsaksblandin med gulrot, erter og blomkål... eller enda verre,- rosenkål (personlig aversjon) :eeeh: Kanskje noen som blir fornærmet nå, men det får så være. Dette er jo bare personlige meninger.

Det blir det ikke så dyrt for en liten oppgradering av maten. Får den lokale kokkeskolen til å lage den for oss. Tror ikke det er så stor forskjell på prisen, faktisk. :ler:

Så i sum, så har vel gjestelisten, pris og mat vært det som vi har prioritert! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du lagd den planleggeren selv, eller har du funnet den en plass? i så tilfelle, hvor?

Jeg fant utgangspunktet listen et eller annet sted på nett. Men etter hvert som vår planlegging har gått fremover, har jeg utviklet den mer og mer selv. Den er ikke helt å kjenne igjen, nei.

Blir litt forbauset når jeg hører at noen begynner med f.eks sang/salmehefte 3 mnd før den store dagen. Men vi er alle forskjellig og godt er det :lol:

Jeg hadde blitt hysterisk sliten av å måtte stresse den siste uka før bryllupet. Jeg kan holde ut i en evighet, men plutselig kommer støyten og det gjerne dagen etter at jeg har holdt ut... Visstnok kommer jeg ikke til å ha ro i r*** uansett, men den siste uka vil jeg ha nervene så i høyspenn at ubehagelige overraskelser er meget uønskede. Planlegging er min måte å unngå dette på :-)

Dessuten elsker jeg å leke meg med grafikk. Jo lenger tid jeg får på meg, desto flere ideer får jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanskelig å si, men vi legger stor vekt på selve vielsesseremonien - med andre ord: MASSE FLOTT MUSIKK!!!!!!!!!!!!!!

Ellers har det selvfølgelig vært viktig å få drømmekjolen, drømmebuketten etc. + at pynt skal være stilfullt!!

Har også lagt vekt på å gjøre/lage det meste selv (innbydelser, bordkort, sanghefter, kirkeprogram, kaker, pynt, sminke, hår, musikk etc...) Det er viktig for oss. Da blir det liksom så personlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...