Elisabetha Skrevet 7. april 2002 #1 Del Skrevet 7. april 2002 Jeg begynner og bli veldig lei av og sloss hver gang jeg skal bade/dusje min lille datter.Hun nekter,og jeg må holde henne fast når jeg vasker henne.Det gjør jo vondt i hjertet mitt når jeg ser hvor mye hun missliker det,men hun må jo bare. Hva kan jeg gjøre for og venne henne til å like og dusje?HUn elsket og bade før,men en dag ble det også ille. HJELP! Elisabetha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cassandra Skrevet 7. april 2002 #2 Del Skrevet 7. april 2002 Det er sannelig ikke lett når barna slår seg vrange!! Kan det hjelpe hvis du bader sammen med henne?? Mine unger elsket å få bade sammen med meg, de små vil det enda... Og alle mine barn hatet å vaske håret i en periode. Jeg tror det har mye med det å gjøre jeg. At barna føler de mister kontrollen når vi vasker håret deres. Mine minste på tre og fire elsker å bade, men å vaske håret?? Fysj a meg!! Men de kan godt hive litt vann over hodet på seg selv da... hehe. Skal sannelig ikke alltid være lett å forstå våre små Du kan jo prøve å bade sammen med henne om du ikke har prøvd før. Hva med å "bade" henne i vasken av og til? Jeg tror ikke vi trenger å bade våre små hver eneste dag. Det viktigste er å få vasket dem hver dag. Det holder sikkert å vaske håret ett par, tre ganger i uka. Så sant de ikke har gjort seg mega klissete da.... LYKKE TIL!!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2002 #3 Del Skrevet 7. april 2002 vaske håret ett par tre ganger i uka!!!!!! Ja her er det iallefall ikke hårvask mer en en gang i uka toppen! Men det er ingen dum ide og prøve å bade sammen med henne, hvis du ikke har prøvd dette. Ellers må man vel ikke bade mer en ja en gang i uka vel?? Det holder vel med å vaske seg godt hver dag i vasken Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 7. april 2002 #4 Del Skrevet 7. april 2002 Mine barn bader hver 2.dag (cirka), og hårvask en gang pr. uke. Jeg har inntrykk av at alle barn har en periode der de ikke vil (av en eller annen grunn) bade/vaske håret. Men det er viktig å vise at DU bestemmer og ikke barnet...... Ja, av og til bade sammen - det gjør vi her i huset! Også er det morsommere å bade enn å dusje! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabetha Skrevet 8. april 2002 Forfatter #5 Del Skrevet 8. april 2002 Takker og bukker for svarene Skullet så gjerne badet med henne,men vi har ikke badekar!!! Hun bader i baby badekaret sitt.Men det med og ta et lite bad i vasken kan jo kanskje hjelpe.Vaskehåret kan vi nok bare glemme hver dag.Her er det 1 gang i uka. Skal tappe i vasken i kveld.Kryss fingrene! Elisabetha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Minni Skrevet 8. april 2002 #6 Del Skrevet 8. april 2002 Men MÅ barna virkelig bade da? Nå steiler kanskje noen, men jeg tenker at av og til bader vi kanskje barna fordi vi føler at vi må. Ungene må jo være rene. Men er de så skitne alltid da? Kanskje holder det med god kroppsvask morgen og kveld, og bading bare når det er høyst nødvendig? Bader vi barna våre mer for vår egen del enn for barnets del, i de tilfellene der barnet selv ikke vil? Og er de så møkkete at den kampen/slossingen oppveier resultatet med en ren unge? Jeg mener selvsagt ikke at du skal slutte helt å bade barnet ditt. Av og til trengs det jo virkelig, spesielt hvis de er mye ute og leker i sand og skitt. Men jeg trekker litt paraleller til jobben min på sykehjem. Der er det jo ofte faste badedager, og da skal de gamle bade om de vil eller ikke. Som regel er den en eller flere på avdelingen som absolutt ikke vil bade, og da blir det en kamp mellom pleier og bruker. Og når brukeren kommer ut av dusjen med vått hår og ren kropp får pleieren anerkjennende blikk og klapp på skulderen, for hun har vært flink og klart mesterstykket å få fru xx i dusjen. Der jeg jobber har vi det overhodet ikke på denne måten. Vil ikke folk dusje så skal de slippe det, såfremt det ikke går utover helsa, og vedkommende lukter og får stygge blikk fra medbeboere. Jeg mener at på mange sykehjem i dag er denne badesjauingen mer for de ansattes del, enn brukernes. De vasker seg jo morgen og kveld, og det er jo begrenset hvor skitten de blir iløpet av en dag. Det er jo ikke helt sammenlignbart dette, for små aktive barn blir jo vesentlig mer skitne enn eldre på sykehjem. Men litt av tankegangen kan kanskje adopteres. Man trenger kanskje ikke på død og liv bade akkurat så ofte som man selv helst skulle sett, men heller ta grundig kroppsvask. Men selvsagt, innimellom må man jo nødvendigvis bade og vaske håret også. Jeg vil tro at dette bare er et forbigående problem. Disse to-åringene våre gjennomgår mange faser, og får noen fikse ideer innimellom. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabetha Skrevet 8. april 2002 Forfatter #7 Del Skrevet 8. april 2002 Hadde nok ikke vært så opphengt i den badingen hadde hun ikke brukt bleier.Føler at hun ikke blir helt ren med bare en klut.Det er jo ikke snakk om og bade hver dag!Gleder meg til trassen er over! Elisabetha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Freetime Skrevet 8. april 2002 #8 Del Skrevet 8. april 2002 Ett tips som jeg har brukt på mine er å sette de inni dusjen og la vannet renne ganske svakt,la de selv holde på med dusjhådtaket. Har rydda bort badematter og annet som ikke skal bli vått. Det har vært stor suksess Da styrer de litt det hele selv,og jeg har en plastkopp med meg som jeg bruker til å helle vann over der jeg synes det trenges Dette har fungert på alle mine små. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 8. april 2002 #9 Del Skrevet 8. april 2002 Selvfølgelig må barna bade. Bader ikke datteren vår på en uke f eks så stinker det f*ttelukt av hele henne. Og håret må vaskes det og. Alt mulig dritt blir jo klint inn der. Her bader vi henne annenhver dag og vasker håret samtidig. Det blir hyl og skrik når vi gjør det, men vi kan ikke vente mer enn 2 dager mellom hver gang. Hun hater å vaske håret, men må man så må man.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tettra Skrevet 8. april 2002 #10 Del Skrevet 8. april 2002 Datteren min elsker å bade.. hyling blir det når hun skal opp... Og det må hun da... hehe Men å vaske skylle håret og gjøre det vått, det hater hun. Det har med at det kommer vann i ansiktet hennes, og hun hiver etter pusten. Jeg drar selvsakt hånda over, for å ta bort vannet.. men hun stritter imot. Skjønner det godt da, og kjenner følelsen av å ikke få puste. Men bader henne ca 2 ganger i uken....Eller med 3-4 dagers mellomrom...12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 8. april 2002 #11 Del Skrevet 8. april 2002 Hmm - jeg bader og vasker håret til toåringen min HVER dag jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 9. april 2002 #12 Del Skrevet 9. april 2002 Hadde det stinka f*ttelukt av datteren min hadde jeg begynt å lure. Synes ikke dette bør være vanlig, uansett om barnet ikke hadde bada på uker....Ærlig talt, da tror jeg det er andre ting som det er noe galt med!!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
loretta Skrevet 9. april 2002 #13 Del Skrevet 9. april 2002 Husk at det er mulig hun er litt redd... Ta det rolig.12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lissie Skrevet 10. april 2002 #14 Del Skrevet 10. april 2002 Hva med å kjøpe en gøyal såpe? F.eks. en slik med en leke inni slik at det blir spennende å bruke såpen? Eller kanskje kjøpe en gøyal svamp som ser ut som et dyr og så kan du gjøre vaskingen til en lek? Håper det ordner seg etterhvert!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 10. april 2002 #15 Del Skrevet 10. april 2002 Til anonym Prøver du å insinuere noe? Jeg vasker datteren min nedentil hver dag og ved hvert bleieskift! Men likevel så kan det lukte sånn av henne ja. Og dessuten så kan jo hun gjøre på noe der nede som jeg ikke ser, har du tenkt på det? Hun er i den alderen der de oppdager seg selv der nedentil. Jeg har et par ganger sett henne ta seg der nedentil når hun skal sitte på potten. Da tar hun av bleien, og sitter seg på potten. Men det er ikke mer enn det. Før du kaster ut kommentarer så tenk over alle ting først. Jeg vasker henne i skrittet hver dag!12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elisabetha Skrevet 10. april 2002 Forfatter #16 Del Skrevet 10. april 2002 Anonym har sikkert ikke barn! Det er jo klart det lukter av ei lita jente som bruker bleier! Takker for svar og tips,og skal prøve i kveld.Svamper er innkjøpt,og nå er det bare og krysse fingrene.. Elisabetha Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #17 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg synes det er ganske stygt av en mor a bruke ordet f*ttelukt om små barn! Ærlig talt, det finnes da litt "mildere" ord å bruke! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 11. april 2002 #18 Del Skrevet 11. april 2002 Til småbarnsmor Jeg synes bare det var fryktlig unødvendig å bruke ordet du brukte. Slike ord synes jeg ikke passer på små barn, og jeg ville aldri brukt det på datteren min som er 2.4 år! Og faktisk lukter det tiss når det lukter vondt her i gården. Mulig det er ett vanlig utrykk i dine kretser men på små barn er ikke det er vanlig utrykk i våre kretser. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru.com Skrevet 11. april 2002 #19 Del Skrevet 11. april 2002 Må si meg enig med noen av de anonyme her. Jeg reagerte også på *f* ordet til småbarnsmor. Vi snakker om et lite barn her. Jeg grøsser på tanken om noen skulle kom bort til meg å fortelle at det lukter *f* av datteren min på 4 år. Men over til hovedinnleget.Mitt eneste råd er at du prøver å gjøre badet til en lek. La hun plaske, selv om badet blir vått(og du blir våt). Selv har jeg motsatt problem, datteren min vil bade bestandig. 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Småbarnsmor Skrevet 11. april 2002 #20 Del Skrevet 11. april 2002 Jeg kom ikke på et mildere ord desverre. Kanskje jeg skulle brukt Tisselukt, urinlukt i stedet da, så hadde dere blitt fornøyd vel. Henge seg opp i hva folk skriver, herlighet...... Det er heller ikke et ord jeg bruker til daglig som en så fint påstår lengre oppe. Ikke døm andre pga noe de skriver, det er diskriminering. Jeg dømmer aldri noen pga noe de skriver i et innlegg. Hvilke ord jeg bruker er helt og holdent opp til meg selv og det var heller ikke noe vondt ment med det. Det at dere ikke bruker sånne ord, greit nok, men dere trenger ikke å komme med stygge kommentarer for det. Gjør man en ting feil her inne, så får man tifold etter seg.......12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå