Gå til innhold

spinnvils graviditetsdagbok...


spinnvil

Anbefalte innlegg

Hmm, fertilitetsseksjonen er stengt i uke 29... Så da må jeg vente til neste uke før jeg ringer. Eller kanskje bare stikker innom og tar prøven?

Er eg førstemann ut etter sommarferiestenging? Håpar ikkje dei er i sommarferiemodus heile gjengen. :redd:

Har du også fått deg ferie nå? Det er jo typisk at det blir drittvêr når ferien endelig begynner. :roll: Heldigvis skal me reisa vekk, men vêret der ser heller ikkje berre supert ut, slik det gjorde sist eg sjekka. Der får eg igjen for å sjekka vêret ei veke fram i tid, og reknar med det faktisk blir :sol: og 28 grader når det står det på yr.no. :sur:

God ferie! :sol:

Endret av dreia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

Hjemom en tur midt i ferien, og da måtte jeg innom. Sunny er gravid, hurra!

Vasker klær for harde livet, for i morgen reiser vi nordover en tur. Skal faktisk haike med mamma og pappa, så fly hjem igjen. Har ikke kjørt langtur med dem siden jeg ble sammen med min kjære. Blir litt retro ferie altså, har kjørt langtur med mamma og pappa hver sommerferie... Blir koselig tenker jeg.

Ellers, det lå et brev til meg fra fertilitetsseksjonen i postkassa da jeg kom hjem. Ble litt skeptisk til legen da jeg leste det, han hadde nemlig funnet ut at jeg har ALT for høyt stoffskifte, og at jeg burde forte meg til fastlegen for mer sjekk av det. Det er bare det at jeg har operert bort skjoldbruskkjertelen for 8 år siden, og skal ha høyt stoffskifte for å unngå tilbakefall av kreft. Alt dette gikk jeg gjennom med legen på det første møtet på f-seksjonen, med samme legen som sendte brev nå. Han har tydeligvis bare sett på blodprøveresultatene og funnet at de to svarene for litt for høye og så skrevet brev. Uten å sjekke journalen min om det var en logisk forklaring på saken...

Litt rart å få beskjed om å gå til legen for å sjekke en kjertel jeg ikke har lenger :forvirret: Og siden det er ferietid fikk jeg ikke snakket med lege da jeg ringte sykehuset for å sjekke hva de holder på med. Ble enig med sekretæren som tok telefonen at jeg får la det være til jeg får time, men hun kunne ikke si når vi får time da. Hater å vente, men må vel bare smøre meg med tålmodighet for alle blodprøvene er ikke ferdig analysert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Revenka

Det var nok en kjedelig glipp fra legens side. Utrolig irriterende når de ikke sjekker det, kunne jo ha spart litt tid om han hadde lest journalen.

Høres koselig ut med biltur da. Er det bare deg eller er mannen også med?

Har dere vært i Italia?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skikkelig kjipt ja. Det er mye surr i sommerferieperioden, men det der ble jo bare litt dumt da... Man har jo liksom bedre ting å gjøre enn å troppe opp hos legen og undersøke ikke-eksisterende ting.. :vetikke:

Men men. Får vel bare si fra så det ikke blir masse surr og tiden blir dratt ut enda lenger. Det er enda kjipere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Det var nok en kjedelig glipp fra legens side. Utrolig irriterende når de ikke sjekker det, kunne jo ha spart litt tid om han hadde lest journalen.

Høres koselig ut med biltur da. Er det bare deg eller er mannen også med?

Har dere vært i Italia?

Vi satt i baksetet både jeg og mannen :ler: Og sa hvert femte minutt; er vi framme snart? Er vi framme snart? Vi hadde det i alle fall morsomt i baksetet, men tror kanskje pappa syns spøken ble ganske fort brukt opp :ler:

Vi har vært i Italia også, Venezia var fantastisk. Dit skal jeg en gang til, men da tror jeg det blir utenfor høysesong. Rimelig mye folk over ALT!

Skikkelig kjipt ja. Det er mye surr i sommerferieperioden, men det der ble jo bare litt dumt da... Man har jo liksom bedre ting å gjøre enn å troppe opp hos legen og undersøke ikke-eksisterende ting.. :vetikke:

Men men. Får vel bare si fra så det ikke blir masse surr og tiden blir dratt ut enda lenger. Det er enda kjipere!

Har ikke fått innkalling enda, men kromosomtestene fra Tromsø er vel ferdig i disse dager, så da kanskje det dukker opp et brev neste uke. Er jo lov å håpe...

Siste feriedag i dag, og det regner. Ikke noe stas. Men får besøk i helga, så det blir kjempekoselig. Har handla inn god mat og drikke, så får vi se hva vi finner på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi satt i baksetet både jeg og mannen :ler: Og sa hvert femte minutt; er vi framme snart? Er vi framme snart? Vi hadde det i alle fall morsomt i baksetet, men tror kanskje pappa syns spøken ble ganske fort brukt opp :ler:

Det der er iallfall min type humor. :ler: *barnslig - og stolt av det* :fnise:

Nå har du nå venta lenge på brev! Eg syns me venta lenge, og me fekk brevet etter 6 veker eller noko. (Det er virkelig laaaang tid når ein ventar, altså!) Dårlig at legen ikkje ser på kommentarar, berre på prøveresultat. Får håpa h*n er meir nøye når de er der på time iallfall. (Du veit, på det fjerde ... ;) )

Nyt siste delen av ferien, og kos deg med besøk i helga! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det der er iallfall min type humor. :ler: *barnslig - og stolt av det* :fnise:

Nå har du nå venta lenge på brev! Eg syns me venta lenge, og me fekk brevet etter 6 veker eller noko. (Det er virkelig laaaang tid når ein ventar, altså!) Dårlig at legen ikkje ser på kommentarar, berre på prøveresultat. Får håpa h*n er meir nøye når de er der på time iallfall. (Du veit, på det fjerde ... ;) )

Nyt siste delen av ferien, og kos deg med besøk i helga! :klem:

Der kom brevet, endelig. Bare så synd at timen ikke er før i oktober. Syns det er så lenge å vente, første timen på fertilitetsseksjonen var vel i november i fjor. Ting tar så utrolig lang tid... Kjenner jeg blir så lei innimellom, men så tenker jeg på Dreia og hennes "en dag mindre til babyen kommer", og det hjelper.

Første dag på jobb etter ferien, ikke bare fordeler med å ha sen ferie. Alle de andre var i full gang, så det ble ikke akkurat en rolig start på høsten. Full fart fra første øyeblikk, tror høsten blir travel.

Ellers var jeg innom sportsbutikk og handla en tidlig bursdagsgave til meg selv. Nye joggesko, treningsbukse og pulsklokke. Har vært så plaget tidligere med vanvittig høy puls under trening, så tror det kan være en fordel å være sikker på at det er borte for godt. Vi kan vel si at jeg var en smule overdosert på levaxin. Tar vel ca halve dosen nå i forhold, og det er en kraftig reduksjon... Så nå venter jeg bare på at middagen skal sige så jeg kan ta en tur ut. Tror det blir en sen tur, og dermed rolig. Kan jo ikke bli for gira før jeg skal legge meg, da får jeg jo aldri sove.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der kom brevet, endelig. Bare så synd at timen ikke er før i oktober. Syns det er så lenge å vente, første timen på fertilitetsseksjonen var vel i november i fjor. Ting tar så utrolig lang tid... Kjenner jeg blir så lei innimellom, men så tenker jeg på Dreia og hennes "en dag mindre til babyen kommer", og det hjelper.

Første dag på jobb etter ferien, ikke bare fordeler med å ha sen ferie. Alle de andre var i full gang, så det ble ikke akkurat en rolig start på høsten. Full fart fra første øyeblikk, tror høsten blir travel.

Ellers var jeg innom sportsbutikk og handla en tidlig bursdagsgave til meg selv. Nye joggesko, treningsbukse og pulsklokke. Har vært så plaget tidligere med vanvittig høy puls under trening, så tror det kan være en fordel å være sikker på at det er borte for godt. Vi kan vel si at jeg var en smule overdosert på levaxin. Tar vel ca halve dosen nå i forhold, og det er en kraftig reduksjon... Så nå venter jeg bare på at middagen skal sige så jeg kan ta en tur ut. Tror det blir en sen tur, og dermed rolig. Kan jo ikke bli for gira før jeg skal legge meg, da får jeg jo aldri sove.

Trist at ting skal ta så innmari lang tid da! :( Tålmodighet er ikke min sterke side, så jeg hadde jo selvfølgelig gått på veggen. Ikke noe er verre enn å vente når man har et brennende ønske!

"Den som venter på noe godt.." bla bla. Noen ganger er den fin å ha, men jeg synes iblant at den som venter skal få slippe å vente for mye jeg da! :sjenert:

Var det tidlig i oktober da? Håper det. Skal se at det snart kommer til å skje noe! det håper jeg iallefall for din skyld!

:tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig å måtte vente så lenge på time da!!

Høres ut som om alt tar innmari lang tid... Her føler jeg at starten gikk forholdsvis kjapt unna... *tenker*

Vi hadde første time hos lokale legen i mars, tror han sendte henvendelsen i mai/juni, jeg var inne til lap og hyst i august, sprøytestart til jul, uttak i januar. Men nå fikk jeg ikke første innsetting før i slutten av juni og neste planlagte innsetting i slutten av september.

Jeg skulle så innmari ønske at dere kom dere fort gjennom "papirarbeidet" for det som kommer etter tar jo litt tid det også. Øker vel sjansene med 30% for hvert forsøk, så man må jo regne med minst 3... Men, får håpe det går raskere mellom eventuelle innsettinger til dere!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig at det ikke blir time før i oktober :sukk:

Krysser fingrene for at det blir en ledig time før den tid :tommelopp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trist at ting skal ta så innmari lang tid da! :( Tålmodighet er ikke min sterke side, så jeg hadde jo selvfølgelig gått på veggen. Ikke noe er verre enn å vente når man har et brennende ønske!

"Den som venter på noe godt.." bla bla. Noen ganger er den fin å ha, men jeg synes iblant at den som venter skal få slippe å vente for mye jeg da! :sjenert:

Var det tidlig i oktober da? Håper det. Skal se at det snart kommer til å skje noe! det håper jeg iallefall for din skyld!

:tommelopp:

Ja nå syns jeg vi har venta lenge nok. Men jeg har et håp om at de ringer før hvis noen avbestiller. De noterte i alle fall at vi var villige til å komme på kort varsel. heldigvis var timen ganske tidlig i oktober.

Kjedelig å måtte vente så lenge på time da!!

Høres ut som om alt tar innmari lang tid... Her føler jeg at starten gikk forholdsvis kjapt unna... *tenker*

Vi hadde første time hos lokale legen i mars, tror han sendte henvendelsen i mai/juni, jeg var inne til lap og hyst i august, sprøytestart til jul, uttak i januar. Men nå fikk jeg ikke første innsetting før i slutten av juni og neste planlagte innsetting i slutten av september.

Jeg skulle så innmari ønske at dere kom dere fort gjennom "papirarbeidet" for det som kommer etter tar jo litt tid det også. Øker vel sjansene med 30% for hvert forsøk, så man må jo regne med minst 3... Men, får håpe det går raskere mellom eventuelle innsettinger til dere!

:klemmer:

Tror kanskje vi ikke trenger hele pakken, pergo funka ganske bra med å bli gravid-biten, det er bare å holde spiren i magen som er problemet nå... Er det ikke det ene så er det det andre. Fikk kopi av alle blodprøveresultatene, og sjekka tallene med klinisk kjemi-boka mi, og alle var innenfor normalen bortsett fra stoffskifteprøvene. Og det siste er jeg jo fullstendig klar over, og fastlegen min har sagt at sånn som jeg er medisinert for øyeblikket bør det ikke ha noen negativ innvirkning. Så da er det å vente på skumle kromosomtester. Den føles så alvorlig ut, vet jo ikke konsekvensene dersom denne skulle være på bærtur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble ikke jogging, orka ikke for det begynte å regne. Ikke den beste starten, får se hva jeg finner på i morgen.

Mannen og jeg snakka litt om timen på sykehuset i stad, og han reagerte på at vi fikk time så sent. Da vi var på sykehuset i vår fikk vi beskjed om at vi skulle få komme inn etter ferien, så må vel ringe i morgen og høre om det er noen spesielle grunner til at det ikke ble sånn... Det ble jo litt rot med papirene etter den timen, men det bør jo egentlig ikke gå ut over oss? Men det er vel for mye å håpe på at det skal kunne ordne seg.

Må lære meg tålmodighet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra, det hjelper å mase, fikk framskyndet timen til neste uke. Fikk tom time på kveldsklinikken, så slipper jeg å ta fri fra jobb!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hurra, det hjelper å mase, fikk framskyndet timen til neste uke. Fikk tom time på kveldsklinikken, så slipper jeg å ta fri fra jobb!

SÅ fantastisk Spinnvil :strix: Da skal jeg krysse alt jeg har for at de finner ut noe fort ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SÅ fantastisk Spinnvil :strix: Da skal jeg krysse alt jeg har for at de finner ut noe fort ;)

ja det håper jeg også, men kromosomtestene var ikke ferdig i dag, men satser på at de er ferdige til neste uke. Men håper ikke at det er noe galt med dem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galt nei?! Er ikke det vet du :)

Lykke til :jepp:

Også har jeg bestemt at vi skal treffes snart, allesammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hurra, det hjelper å mase, fikk framskyndet timen til neste uke. Fikk tom time på kveldsklinikken, så slipper jeg å ta fri fra jobb!

:hoppe: :hoppe: :hoppe:

Der ser du! Det ordner seg for snille piker! :lur:

..og ingenting er galt nei! :riste:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er jeg knallrød i trynet, matcher nesten den røde pulsklokka mi. En halvtime med jogging/gåing var tungt gitt, men det var en fin økt. Satser på at jeg kjenner framgang fort, så blir man straks mer motivert.

Syns programmet til løplabbet virker bra så langt, ganske rolig start, og DET trenger jeg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...