Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

jeg sliter med halsbrann hver dag. særlig når jeg har lagt meg ned for natten men får det også på dagtid. det er veldig vondt og irriterende, ødelegger nattesøvnen. har forsøkt novalucid, titralac og gaviscon men trenger noe sterkere. har dere noen anbefalinger på noe reseptfritt?

Videoannonse
Annonse
Gjest lissi32
Skrevet
jeg sliter med halsbrann hver dag. særlig når jeg har lagt meg ned for natten men får det også på dagtid. det er veldig vondt og irriterende, ødelegger nattesøvnen. har forsøkt novalucid, titralac og gaviscon men trenger noe sterkere. har dere noen anbefalinger på noe reseptfritt?

Spiser du mye fett, krydder, junk, snacks, brus, alkohol?

Skrevet

jepp. vet at jeg vil få det lettere om natten hvis jeg lar være å spise og drikke 3 timer før leggetid men det er ikke lett for meg. men nevner at jeg kan få halsbrann når som helst på døgnet selv om jeg bare har spist "mild" mat tidligere på dagen.

Gjest lissi32
Skrevet
jepp. vet at jeg vil få det lettere om natten hvis jeg lar være å spise og drikke 3 timer før leggetid men det er ikke lett for meg. men nevner at jeg kan få halsbrann når som helst på døgnet selv om jeg bare har spist "mild" mat tidligere på dagen.

Da har du svaret ditt. Jeg gikk ned 20 kg og ble kvitt halsbrannen. Spiser ikke drit lenger, og får det kun en veldig sjelden gang. Heldigvis, for det er skikkelig ille.

Gjest Gjest_Ma_*
Skrevet

Har selv hadd god effekt av et "kjerringråd" jeg fikk for et halvt år siden: spis en rå gulrot når du merker halsbrannen. På meg har det nesten en umiddelbar effekt.

Et annet råd er å spise noen anisfrø og drikke et glass vann. Dette har jeg ikke prøvd selv...

Gjest Gjest
Skrevet

Drikk melk når du merker at du får halsbrann :)

Skrevet

Kaffe kan også gi halsbrann, så om du drikker mye kaffe, bør du muligens kutte ned på mengden.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvorfor må det være reseptfritt? Gå til lege. Jeg gikk for lenge uten å gå til lege og hos meg endte det med magesår. Jeg fikk Nexium på resept, og det hjalp.

Om du vil ha noe reseptfritt som nøytraliserer syra, kan du prøve Zantac.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...