Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 26. februar 2008 #21 Del Skrevet 26. februar 2008 Fint du liker smykkene mange flere der dem kommer fra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 7. mars 2008 #22 Del Skrevet 7. mars 2008 Da går det endelig mot lysere tider:) Bryllupslokalet er bokka og planleggingen fortsetter litt mer. skal legge ut noen tegninger på forslag til forskjellig på vedlegg. Nå har også svigermor funnet ut at når hun kommer denne veien neste gang skal hun ha med stoffet og mønsteret til brudekjolen min så da ble det en ordning i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 7. mars 2008 #23 Del Skrevet 7. mars 2008 Da var det kommet noen nye bilder på vedlegg på hoved innlegget mitt:) kom gjerne med tilbake melding på hva dere synes Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 11. mars 2008 #24 Del Skrevet 11. mars 2008 det er så moro å tegne alt som skal lages. men håper jeg snart kommer i gang med å lage de også. men må vel vente til etter påske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 12. mars 2008 #25 Del Skrevet 12. mars 2008 Ja det er moro når man tenker på det, men du kommer sikkert til å bli litt lei mår du sitter og serieproduserer ting etterhvert Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #26 Del Skrevet 16. mars 2008 kan nok hende det blir litt kjedelig. men gleder meg stort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #27 Del Skrevet 16. mars 2008 da var ett kapittel i livet over og ett annet starter. i går var vi ute med svigermor og turen endte med krangel på peppe's så det var det. nå starter et nytt liv med et annet etternavn enn det som var tanke i første omgang. men min kjære er den samme Og det er det viktigste. Og nå vet jeg i hvertfall det at klarer vi det vi var igjennom i går. så klarer vi det meste. har alldri sett min kjære så sint i noen gang. men i går var det forståelig. sier noen noe stygt om den han elsker høyest på denne jord (meg) så han han lov til å bli sint. men jeg vet at ingen andre kan få han så sint enn hans mor gjorde i går så det blir ikke noe problem. Nå er det bare å snu seg rundt og tenke som så at nå kan vi i hvertfall leve og gjøre som vi selv synes er riktig uten at ho skal blande seg inn og bestemme over livet vårt. Nå starter den store jakten på ny brudekjole. Noen som har noen forslag så vise meg gjerne. nå er jeg litt i begynner fasen igjen og har ikke peiling på hva jeg vil ha lenger håper dere kan komme med forslag på hva dere synes er pent sånn at jeg kan si meg opp en mening på hva jeg har lyst på. jeg setter pris på alle forslag jeg får. og synes det er kjempe koselig at dere følger med på hva som skjer i dagboka mi. nå har i hvertfall bryllups forberedelsene startet. jeg holder på med å lage perlehjerter som det skal lages uro-er av til å henge i lampene i taket over bordet i skuigrendehus. tror det blir kjempe bra når det blir ferdig. der skal få se bilde av en når jeg har fått satt den sammen tror det blir kjempe kult:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sandra82 Skrevet 16. mars 2008 #28 Del Skrevet 16. mars 2008 det hørtes da ikke no hyggelig ut.. svigermødre kan være litt voldsomme, eller i mitt tilfelle er det ikke sånn, men har hørt om det.. :rødme: men dere vet jo best selv hva dere vil!! Kjoler ja.. jeg synes blonder er fint jeg.. skal ha grace kelly fra maggie sottero, ligger inne på siden min om du vil se.. men det spørs jo litt hva slags type du er, og hva du liker.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #29 Del Skrevet 16. mars 2008 skulle vel ønske ting ikke var som de er. men med en svigermor som har problemer med alkohol og piller så kan det vel ikke bli noe annerledes. men nå er det nå slutt fra begge side ho vil ikke se oss og vi il ikke se henne så da er det bare sånn det er blitt. nå kan vi bare se framover og tenke på oss selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #30 Del Skrevet 16. mars 2008 LISTE OVER HVA SOM MÅ GJØRES: - Brudekjolen min - Dress til min kjære - Antrekk til brudepiker og brudesvenner? - Undertøy til meg - Sko til meg - sokker og sko til min kjære - Kjøpe inngredienser til bryllupskake - Lage bryllupskake - Frisør til min kjære - Frisør til meg - kjøpe ark til innvitasjoner,takkekort, bordkort, sanghefter - Lage innvitasjoner - Sende ut innvitasjoner - se på blomster sammen med blomster dekoratøren min - Bestille blomster - kjøpe det jeg trenger til bord pynten - Lage bordpynt - Kjøpe det jeg trenger til uro'ene - Lage Uro'er - Bestille gifteringer - Lage takkekort - Lage bordkort - Lage Forside til sanghefter - Bestille time og prøvetime til frisør - Skrive sangene og printe dem ut på ark - Skrive på bordkortene - Kjøpe tusjer til å skrive på bordkortene - Kjøpe gjestebok - Kjøpe 1 gullpenn og 1 sølvpenn til å skrive i gjesteboka - Dekorere gjesteboka - Bestille fotograf - kjøpe fotoaparat til festen og sermonien - Spørre om noen kan filme - Fylle ut og sende papirer - Spørre K.E om han kan kjøre meg til bryllupslokalet med amrikaneren - Planlegge sermonien med pastoren - Se hva som eventuelt mangler av utstyr i lokalet - Kjøpe løpere til bordene - Kjøpe 10 stk bryllupskamera til bordene - Skaffe servietter¨ - ordne serviettene - Gi beskjed til cateringen hvor mange vi blir etter S.U - Spørre folk om de kan bake kake - Ordne musikk - Kjøpe drikkevarer, brus, kaffe og mineralvann - Avtale bryllup og sermoni med toastmaster - 2 hjelpere til å rydde, koke kaffe osv på festen - Ordne bordplasseringen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleEkorn Skrevet 16. mars 2008 #31 Del Skrevet 16. mars 2008 Huff..ikke moro å krangle med kommende svigermor..gir deg en god Angående kjole så finnes det jo så utrolig mye fint der ute..kommer jo an ppå om du liker det helt enkle, eller med perler og broderier. Med armer, stropper, halterneck eller tube? Jeg ville anbefalt deg å titte i masse bryllupsmagasiner, f.eks Ditt Bryllup og Bryllupsmagasinet. Du får også veldig god hjelp i de ulike butikkene, om du bor i nærheten av Oslo, vil jeg anbefale deg å ta en tur på Diin på majorstua. Kjempeflinke! Og så bra liste du har satt opp, godt å ha noe å jobbe utifra. Er listefreak selv.. God påske! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #32 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Og så bra liste du har satt opp, godt å ha noe å jobbe utifra. Er listefreak selv.. laught.gif godt å se at det er flere liste freaker der ut lyst på kjole med 3/4 arm og ikke så mye perler og sånn men heller mønster i stoffet Endret 16. mars 2008 av FrodeLinda100709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #33 Del Skrevet 16. mars 2008 sjekk ut hjemme siden min: http://frodelinda100709.piczo.com/?g=1&cr=1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #34 Del Skrevet 16. mars 2008 (endret) Historien om svigermora som ikke klarte å bestemme seg om jeg fortjente brudekjole stoffet eller ikke! Hele historien starter med at jeg og min kommende svigermor dro til Oslo for å kjøpe stoff til brudekjolen min. Vi kikka rundt I mange forskjellige butikker på Majorstua og Grønnland. Vi fant nå tilslutt en butikk der de hadde brudestoffet som virkelig falt I smak. Vi lette gjennom hefter etter mønster og fant nå et kjempefint mønster tilslutt også. Vi ble enige om at svigermor skulle sy brudekjolen og det var jo kjempe fint så kunne vi bruke tiden sammen til å bli bedre kjent med hverandre. Men så begynte problemene å rulle. Frode og svigermor begynte å gli lengre og lengre fra hverandre og det gjorde jeg også. Svigermor som har brukt en del sterke medesiner I flere år begynte å drikke mye og telefonene som fulgte ble ikke så koselige. Hun kunne ringe både full og neddopet på sterke medesiner. Og var sløv nesten hver gang vi pratet med henne. Tur etter tur til henne ble avlyst fra vår side for så lenge hun var neddopet så orka ikke vi å ha kontakt med henne. Så begynte telefonene til meg å komme der hun en gang truet med å ta livet av seg. Da fikk frode nok. Hun fotalte etter noen uker at hun var blitt bedre og vi fortalte henne hva hun hadde gjort. Hun fikk dårlig sannvittighet og ble lei seg for at hun hadde trua med å ta livet sitt på telefon til meg. Så gikk det nå mot lysere tider en stund. Vi fant bryllupslokalet og fikk bokka det og det så ut som om jeg skulle få stoffet til brudekjolen min. hun fat ut at neste gang hun skulle vår vei skulle jeg få brudekjolestoffet så en skredder kunne sy kjolen min I stedet. Så startet et nytt kapittel for min del vi var ute på middag med svigermor I går kveld og da hun kom inn og hadde et blikk som fikk meg til å sjelve, og diskusjonene mellom henne og frode som tok seg opp drastisk I løpet av kvelden skjønte jeg at jeg ikke kom til å få kjole stoffet. Hun var dypt skuffet over både meg og han fordi vi skulle ha løyet til folk om hvordan hun var. Hun mente også at Frode manipulerte meg til å gå I mot henne. Men jeg som person er så absolutt et så oppegående menneske at jeg kan si meg opp min egen mening. Dette møtet endte opp med at jeg og frode tilslutt stormet ut av resturanten etter at pizzaen kom og overlot regningen til henne. Etter mange telefoner senere med min mor og svigerfar bestemte vi oss for å gå på kino som vi hadde planlagt denne kvelden uansett. I dag har frode tastet med svigermor igjen etter at vi var på peppe's i går og bruddet mellom mor og sønn var et faktum. I dag mente hun det at han skulle spørre sin nye mor (min mor) om pengene til å betale stoffet om vi skulle ha det. noe som egentlig sier seg selv at han ikke ville gjøre siden han ikke vil ha noe mer kontakt med sin mor og mener at hun ikke fortjener å tjene penger på noe som skulle være en gave til hennes tilkommende svigerdatter. hun skrev også det at hun skulle komme innom på tirsdag etter påske og avlevere kjolestoffet til brudekjolen min mot betalingen selvfølgelig. så han sendte henne en melding tilbake og ga henne klar beskjed om at for det første er hun ikke velkommen hit og for det andre vil han ikke betale for en gave som hun har kjøpt til meg. hun finner så ut at hun har jo ikke noe bruk for kjole stoffet så hun skal komme med det og ringe på døra i huset vi bor og sette posen med stoffet innenfor døra og gå. så nå er det vel bare å vente å se hvordan fortsettelsen av historien blir. Bare å følge med. Slutten på historien og om jeg faktisk ender opp med stoffet til min yndlingskjole, kommer etter påske. jeg venter selvfølgelig selv også i spenning på hvordan historien slutter. Er det en god eller dårlig slutt på historien. Nå starter et nytt liv med et annet etternavn enn det som var tanke i første omgang. Fordi han skifter etternavn til det samme som hans far har. Siden han har sin mor sitt etternavn nå. Men min kjære er den samme. Og det er det viktigste. Nå vet jeg i hvertfall det at klarer vi det vi var igjennom i går. så klarer vi det meste. har aldri sett min kjære så sint i noen gang. men i går var det forståelig. sier noen noe stygt om den han elsker høyest på denne jord (meg) så han han lov til å bli sint. men jeg vet at ingen andre kan få han så sint enn hans mor gjorde i går så det blir ikke noe problem. Nå er det bare å snu seg rundt og tenke som så at nå kan vi i hvertfall leve og gjøre som vi selv synes er riktig uten at ho skal blande seg inn og bestemme over livet vårt. Endret 16. mars 2008 av FrodeLinda100709 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 16. mars 2008 #35 Del Skrevet 16. mars 2008 Hvilken brudebukett allternativ tror dere blir finest? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 20. mars 2008 #36 Del Skrevet 20. mars 2008 Hvilken brudebukett allternativ tror dere blir finest? jeg personlig liker det øverst til høyre best. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mazilla Skrevet 20. mars 2008 #37 Del Skrevet 20. mars 2008 Sniker meg innom bryllupsdagboka di en tur jeg! Godt du og din kommende mann står sammen i det svigermorkaoset, i det minste! Høres likevel ut som du kan trenge en Håper dere har en god påske og at det ordner seg med drømmekjolen din! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 21. mars 2008 #38 Del Skrevet 21. mars 2008 Sniker meg innom bryllupsdagboka di en tur jeg! Godt du og din kommende mann står sammen i det svigermorkaoset, i det minste! Høres likevel ut som du kan trenge en Håper dere har en god påske og at det ordner seg med drømmekjolen din! kan jo ikke gjøre noe annet enn å stå sammen i en sånn situasjon er han jeg skal gifte meg med ikke henne heldigvis. og han som tar alle avgjørelsene også spør meg om råd. blir en fin påske med masse venner rundt oss. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest FrodeLinda100709 Skrevet 21. mars 2008 #39 Del Skrevet 21. mars 2008 noen fine bilder jeg har laget Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kristaa Skrevet 21. mars 2008 #40 Del Skrevet 21. mars 2008 Hei og gratulerer med forlovelsen Dette blir nok et spennende halvannet år Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå