Gå til innhold

Voksen og tisser i sengen om natten


Gjest Utlogget bruker

Anbefalte innlegg

En gang hadde vi en overnattingsgjest (voksen) som opplevde dette mens han sov, han var kjempefortvila og sa det aldri hadde skjedd før, Han dro til legen senre, og det viste seg at han hadde blærekreft.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Synes synd på deg! Føler veldig med deg.

Jeg har ikke opplevd dette selv, har ei vennine som har gjort det. Det jeg tror du må være litt obs på er å ikke få helt hetta. Skjønner at du får det altså, og jeg skal ikke komme her å tro jeg vet så mye om det. Jeg bare vet at med exen hadde jeg vekkeklokka på hver eneste natt kl. 0300 fordi jeg var redd for å gjøre det. Dette er selvfølgelig kjempe slitsomt, og jeg tror ikke du burde fokusere for mye på det. Kjøp deg en kladd, dekklaken (KID har dette) og legg det i senga. Slik kan det hende du føler deg tryggere og ikke tenker så mye på det. Jo mer du tenker på det, jo større sannsynlighet vil det trolig være for at du drømmer samme drøm om igjen.

Det er IKKE flaut å kjøpe slike lakner, bare tenk at du gjør det for en lillesøster eller lignende. Ikke la deg plage for mye av dette hvertfall. Det kan skje hvem som helst!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg svarer selv om dette er en gammel tråd.

Dere som tisser på deg/ er inkontinent, er dere klar over at en mengde medisiner kan være årsak til inkontinens.

Dette er en av grunnene til at eldre mennesker sliter med det - tillegg til at de naturlig blir inkontinente med alderen.

De bruker ofte endel medisiner der symptomene kan være inkontinens. Dette står det gjerne ikke noe om på vedlegget som følger med medisiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wow. Jeg er glad jeg er født mann og ikke kvinne. XD

Som mann så er muligheten for inkontinens like stor som for kvinne.

Bare vent til du blir gammel å tusler rundt i gangene på gamleheimen å finner ut at du vil tisse. Da drar du fram snoppen og tisser der det faller mest naturlig for deg, det være seg blomsterpotter, vinduskarm osv osv... Fullt så ekstreme er ikke kvinnene da vår anatomi gjør det vanskeligere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjedde med meg i natt.. Jeg drømte ikke at jeg var på do eller noe. Jeg bare tisset. Jeg ble skikkelig forskrekket at jeg kunne finne på å gjøre noe slikt osv. Det verste er at jeg skal på overnatting til en venninne nå fra lørdag-sømdag, og jeg er livredd det skal skje igjen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Annonse

Gjest jente 22

Det skjedde med meg i natt.. Jeg drømte ikke at jeg var på do eller noe. Jeg bare tisset. Jeg ble skikkelig forskrekket at jeg kunne finne på å gjøre noe slikt osv. Det verste er at jeg skal på overnatting til en venninne nå fra lørdag-sømdag, og jeg er livredd det skal skje igjen!

Jeg også har tisset meg ut i søvne. Jeg drømte en grusom drøm at jeg ble jaktet på og jeg husker at jeg merket at jeg tisset meg ut i drømmen. våknet og satt livredd i sengen mens jeg tissa bare enda mer. aner ikke hvorfor. ikke sett noe skumel på film på lenge heller ikke opplevd noe fælt. (ingen medisiner heller=)

jente 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det samme skjedde med meg i natt... jeg drømte at jeg gikk på do... Den gooode følelsen.. helt til jeg våkner med et rykk, da jeg skjønte va som hadde skjedd sprang jeg inn å vaska meg.. knallrød i tryne, så flaut......

Nesten som om jeg er redd for å legge meg, redd for at det skjer i natt også....hva skal jeg gjøre?

Jente 19

kjære deg det er ikke noe særlig man kan gjøre, jeg har ikke vært hos noe lege men en gang i blandt våkner jeg fortsatt til en dam i senga:S jeg har ikke hatt no uhell hos venninner en god stund, men jeg er alltid litt redd når jeg skal legge meg...... jeg skrev her ca. ett år siden om den hendelsen hos min venninne men husker det som om det var igår :O jeg håper det ordner seg for deg <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest jente 23

Jeg har en venninne som har en fetish der hun blir opphisset av å tisse på seg. jeg fikk vite det på en sen fest for en stund tilbake. jeg synes det hørtes rart og ekkelt ut. men hun satt å snakka så varmt om tema og mente det var helt topp. jeg ble litt lei og mente hun fikk styre med sitt. da utfordret hun meg for å vise meg hvor deilig det var. Jeg var ganske full og ble motvillig med. utfordringen gikk ut på å holde seg lengst mens vi drakk jevnt med øl. for å gjøre en lang historie kort hold jeg ut til 4.5 øl da jeg kjente at øla pressa på. jeg hadde lyst å gi meg og sa at jeg gikk på do men da låste hun døren og holdt meg fast og klemte til, jeg hylte til da jeg merka det ble varmt i trusa. Hun sa jeg bare måtte slappe av. men jeg var litt usikker. men hun la en hånd i skritte mitt og masert den våte trusa på innsiden av buksa da greide jeg ikke holde tilbake og tisse bare rant og vennina mi bar fortsatte og masere, og det gikk ikke lang tid før jeg fikk den sykeste orgasmen. og da sa hun bare "hva var det jeg sa"

jeg er ikke blitt helt tisse gal men har prøvd ettpaganger selv å det er noe spesielt god ved det. kansje det at det er litt forbutt=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest trulte

Til de det måtte gjelde:

Det finnes en pasientorganisasjon for inkontinente. Den heter NOFUS(norsk forening for personer med urologiske sykdommer og inkontinens)De har nettside www.nofus.no

Ser at de har medlemsforum der også - kan jo være mange tips og råd å få der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

jeg var den 21 år gamle jenta som skrev her for noen år siden, vel det har skjedd IGJEN :/ faen assa, plutselig kommer det, akkuratt når du tror at du er kurert eller aldri mer skal lage en dam i senga. Jeg synes det er helt ok når du er hjemme hos deg selv, eneste du må gjøre er å kvitte deg med beviset og vaske ting, og det føles godt når alt er rent igjen og TØRT <3, men herregud når du overnatter huff! verste som kan skje. Det som er sykt er at når det skjer med meg så drømmer jeg, og som jeg har nevnt tidligere så er det kaldt, en annen ting som har hendt 99% av alle gangene jeg tissa på meg er at rett før jeg legger meg tenker jeg på det, litt panikk spess hvis jeg overnatter hos andre, som igår rett før jeg la meg mens jeg lå på senga så tenkte jeg på hvor kaldt det var og begynte tenkte på at jeg tissa på meg, og var redd. Jeg fantaserte om hvordan jeg skulle fikse det. det var for seint å ikke tenke på det. hvordan kan det være urinveisinfeksjon når det er forbundet med drøm og tvangstanker? hva er årsaken, og hvorfor er jeg så flau at jeg ikke tørr å gå til legen? Jeg har vært en sengevæter siden jeg kan huske, og det tar ikke slutt, det kan gå år eller måneder eller uker..... FUCK MY LIFE

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere ikke at det en gammel tråd?

Anonym poster: 06eac44547489e6726196be79088d187

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det gjør så mye at det er en gammel tråd, det er fremdeles et problem som folk har, syntes faktisk det var litt fint at den er aktiv fremdeles. Spesielt siden jeg nettopp brå våknet av at jeg "skvettet" litt i sengen. Så nå sitter jeg her grytidlig om morgenen, får trøste meg med at jeg skulle faktisk opp tidlig, og dette fikk virkelig fart på meg.. Husker at før jeg la meg i går drakk jeg bevisst vann og tenkte dette er ikke noe problem lenger, jeg våkner som jeg skal. Har gjort det helt til nå iallefall. Jeg har tidligere hatt slike episoder, akkurat samme drømmen hver gang. Helt merkelig igrunn. Kan ikke si det er noe galt psykisk heller fortiden, kanskje en liten smule stresset, men hvem er ikke det i disse dager, men tror ikke det har noen sammenheng egentlig. Jeg var aldri sengevæter da jeg var mindre. Men søsken var. Har hatt et lite uhell da jeg hadde samboer, men kun i mine klær, ikke i sengen. Erfaringen jeg har er at jeg har aldri gjort dette flere ganger på rad og aldri hos venner(enda), har ikke vært syk eller noe, ingen medisiner. Går år mellom hver gang . Er bare den jævla drømmen som innimellom sniker seg inn innimellom å gjør at jeg mister blærekontroll. Kanskje det er noe psykisk alikevel siden det er den samme drømmen..hmm.. Noen nevnte jernmangel her, det har jeg, men tar ikke jerntabletter og har nok hatt det lenge. De sier jo manko på det kan gå ut over psyken?? Ikke vet jeg.. Er verdt et forsøk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Anker ovenfor her igjen.. Glemte å skrive at det tissedrøm jeg også har, selv om jeg tror folk skjønte det. Plutselig befinner jeg meg på det samme toalettet som før, og tisser... Jeg i drømmen tisser og det gjør jaggu hun som drømmer drømmen også. Denne gangen våknet jeg senere enn jeg pleier.. Huff folkens. Skulle ønske jeg kunne si, at jeg er glad vi ikke er i samme situasjon. Men jeg er litt glad vi ikke er alene, man føler seg litt mer normal..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser dere ikke at det en gammel tråd?

Anonym poster: 06eac44547489e6726196be79088d187

Spiller det noen rolle?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest anonym

Flaut er det, men ikke unormalt. Jeg har selv vært uheldig noen ganger. Som regel våkner jeg i tide. Drømmer også at jeg er på do. Inatt kom alt i senga, heldigvis min egen seng. Tror det er en tråd her. Mye stress og bekymringer er nok årsaken for de fleste. Som nevnt i tråden her så tror jeg en vil føle seg tryggere ved å sette på vekkerklokken om natten, trene hjernen opp igjen til å tolke signalene. Husk også på å tømme blæren godt vær gang en er på do og gå oftere. Jeg er godt voksen, men kan løpe of hoppe uten en skvett. Så det har ikke noe med inkontinens eller overaktiv blære å gjøre, men stress har jeg mye av. Så tenk over hverdagen og se hva som kan gjøres for å roe ned litt. Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...