Gå til innhold

Voksen og tisser i sengen om natten


Gjest Utlogget bruker

Anbefalte innlegg

Gjest Utlogget bruker

Logger ut, da jeg syns dette er litt flaut.

Jeg er ei jente midt i 20åra som ellers er frisk og rask, helt bortsett fra litt jernmangel. For ca 3 uker siden våknet jeg av at jeg tisset på meg i sengen! Husker jeg drømte at jeg tisset i drømmen når det skjedde, spratt opp og skiftet på sengen, dusjet og la meg igjen, ganske forvirret og litt fortvilet, men regnet med at jeg bare hadde drukket for mye kvelden før og ikke tisset nok før jeg la meg....

...men inatt skjedde det igjen! Drømte at jeg gikk inn på et bad, og satt meg på do....og så tisset jeg på meg igjen! Rekker å stoppe det raskt når jeg våkner, så det kommer ikke så alt for mye i sengen, men nok til at det merkes godt! Igår VET jeg at jeg tisset før jeg la meg, jeg drakk heller ikke uvanlig mye før jeg la meg.

Dette har aldri vært noe problem før, jeg har heller ingen problemer med inkontinens på dagtid. Jeg har ofte våknet på natten om jeg må på do, og skjønner ikke hvorfor dete ikke skjer nå??? Vet jeg har jernmangel for tiden og er derfor litt trøttere enn ellers, kan det være at jeg sover tyngre og derfor ikke våkner "i tide"?

Regner ikke med at noen kan diagnostisere meg her, men er interessert i om andre har opplevd dette og om/hvordan du sluttet med det. Vil helst ikke oppleve det igjen....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ikke godt å si, men det første som slår meg er angstanfall eller epeleptisk anfall.

Haha, latterlig svar..

Det er ingenting å bekymre seg for.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, stakkar... Men slapp av, det er ikke noe farlig. :)

Det skjedde med meg og et par ganger for noen år siden..

Jeg drømte at jeg tisset og våknet av at jeg faktisk gjorde det, og det kom MYE -for jeg klarte jo ikke å bare slutte sånn plutselig.. kommer det så kommer det..

Det gikk veldig mange år før jeg klarte å sove godt og slappe av når jeg sov andre steder enn hjemme alene i min egen seng..

Men jeg tror faktisk at grunnen bare var stress.. For dette skjedde i en periode av livet hvor det skjedde veldig mye annet også..

Det jeg kan anbefale deg å gjøre er å sette på vekkerklokka midt på natta, og gå å tiss.. gjør det i noen uker..

løser det seg ikke så vil jeg anbefale at du hører med legen din :)

lykke til.. det ordner seg sikkert :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også opplevd det der - at jeg drømte at jeg var på do og dermed tisset i sengen. Jeg var vel 18-19 da, og det var kjempeekkelt! Det var to-tre ganger i løpet av ei uke, og da var jeg så nervøs at jeg nekta meg selv å drømme om toaletter... Jeg våkner fremdeles med et rykk hvis jeg drømmer at jeg er på do/ går inn på et do.

For meg gikk det over etter den ene uka. Håper det går over hos deg også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke godt å si, men det første som slår meg er angstanfall eller epeleptisk anfall.

Ved epileptisk anfall vil man ikke først drømme at man går på do. Da er det ikke at man er tissetrengt som gjør at man tisser, men forstyrrelser i hjernen.

Jeg ville sett om dette var noe som fortsatte. Om det gjør det bør du nok sjekke opp med lege at det ikke er noe medisinsk, kanskje få en utredning på en søvnklinikk slik at de kan studere søvnfasene dine og muskelaturen under søvnen. Fortsetter det bør du også fortsette å ikke drikke mye om kveldene, vanndrivende som kaffe/te/øl bø du holde deg vekke fra og kanskje stille klokken slik at du kan stå opp etter noen tilmer å gå på do. (dette gjør man jo med barn som ikke klarer å holde seg), da skal hjernen lære seg til å kjenne i gjen tissetrengtfølelsen slik at den vil vekke deg av seg selv igjen.

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Annonse

  • 1 måned senere...

Godt å se at det er andre som har gjort det før meg.. Jeg våkna nemlig nå i dag tidlig og det hadde skjedd. Men jeg husker ikke om jeg drømte noe spesielt. Får håpe det ikke skjer igjen, og jeg skal definitivt ikke drikke te en sen kveld mer:p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt om noen som har opplevd å tisse i sengen helt i begynnelsen av en graviditet, og det er også mulig det er begynnelsen på en urinveisinfeksjon. Men siden det skjedde for tre uker siden og ikke har skjedd igjen før nå virker det kanskje litt rart om det er disse tingene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Gjest_nora_*

faen det er så flaaaaaaauut. herregud bare tenkt på all den frykten når du skal overnatte hos venner elller noe, tenkt når du reiser på ferie så må du tenke på å ikke tisse i senga. jeg vet ikke hva årsaken er til at voksne tisser på seg men det er fucka greier. det er bare litt urin men det er stort hvis du ikke tømmer den på do. for å få dere der ute som har tisset i senga og er frustrerte til å føle seg litt bedre her er en nyhet: JEG ER PÅ OVERNATTING HOS EI VENNEINDE OG JEG HAR TISSET I SENGA:o det er 09 om morran og hun sover nå faktisk,mens jeg sitter og søker om voksne som tisser i senga. jeg er falu og skammer meg som faen søren måtte det være meg:( jeg hater dette

jente 21år

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest Gjest

Har også drømt å våkna våt. Drømte at jeg stod i en lang do kø og kjente jeg måtte sykt på do.

Etter en stund greide jeg ikke mer og det kom små sprut hele tiden kjente den flaue følesen kom. Da våknet jeg. den flaue følelsen ble ikke mindre når jeg våknet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Det der har hendt meg også men desverre for meg sov jeg ikke.

Var på byn og drukket en hel del. da jeg kjente at det var på høy tid å finne ett toalett var det ikke mer en tid av veien. men da jeg runna hjørne og så køen foran dame toalette begynnte jeg nesten å grine.

Det gikk drit sakkte, jeg prøvde alle mulige måter å holde igjen, men etter en stund da jeg stod med bena i kryss og trippet og prøvde å tenke på noe annet, kom det litt i trusa ikke mye men nok til at jeg fikk litt små panikk klemte alt jeg kunne med hånda og lårene men lyne mot blæra ble bare sterkere og sterkere og en ny sprut kom tett fulgt av en til jeg hoppet frem og til bake med en klump i halsen. da jeg holdt på å gi opp va det bare en forran meg i køen. Eneste tanken var jeg må klare det jeg bare må. da det var min tur greide jeg så vidt å gå, men kom meg inn. men der stod jeg med bena i kryss og en ganske våt truse. og merket vis jeg slipper opp noe press her no kommer alt. tårene bare trillet helt grusomt. men jeg måtte jo bare prøve. slapp forsiktig opp trykke på håna og prøvde å løsne knappen i buksa. men jeg skal sånn at det nesten var håpløst og nesten hel tiden kjente jeg at det glapp litt ut av meg, tok bare lengre å lengre tid å vinne tilbake kontrollen. og jeg forsto vel at slage var tapt iallefal gjore kroppen min det no kom bare alt opp i rompa nedover lårene jeg ble helt mo i knærene og kunne ikke fatte åssen jeg skulle komme meg ut av det her.men etter å ha hørt på en del sinte folk som jerne ville inn måtte jeg bare hoppe i det. gikk med litt bøyd hode fort ut der fra og mot ditt natt bussen skulle gå.Synes alle lo og så på meg men det var vel bar slik det føltes. på bussen hjem kom det en sprut ganske ofte egentlig ikke måtte jeg noe særlig tisse det bare kom uten noe forvarsel men det gjorde meg egentlig ingen ting var nesten bare godt ble jo kaldt som f...

Så til deg som tissa deg ut hos venninnen di kunne jeg gått tenkt meg å bytta=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...
Gjest Gjest

lOl litt seint svar men, jo søta det kjedde med meg det oxo....ette rat jeg skrev det med tissinga hos vennina......men jeg var på vei hjem med bussen...jeg gikk av noen stasjoner før for jeg klarte bare ikke å holde igjen, jeg bare lot det RENNNNNEEE det føltes ekkelt og dirty. but fuck lissom! la det flomme!!!!!!! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Annonse

[1] Category widget

Hei jente 21 du som tisset deg ut hos venninna di og på bussen.

åssen kom du deg ut av knipen med vennina de og bussen???

og har du hatt flere uhell??

etter jeg ikke greide mer på byn den kvelden, ble blæra mi så slapp. greide ikke holde meg i mer en ett par min. iløp av ett par uker etter uhelle hadde jeg 4 store uhell. hadde liksom ikke noe kontroll. 2 av de var heldig vis hjemme. men de 2 andre hendte på busstasonen og ett på ridetur. men ser ut til å gå bedre no. fikk noen tips om å knipe når jeg satt på do og tissa. men fy f... så jævla flaut. følte meg som en lita jente igjen. men enig med deg deilig når du først har gitt opp.

hilsen jente 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
Gjest jente22

Hei jente 21 du som tisset deg ut hos venninna di og på bussen.

åssen kom du deg ut av knipen med vennina de og bussen???

og har du hatt flere uhell??

etter jeg ikke greide mer på byn den kvelden, ble blæra mi så slapp. greide ikke holde meg i mer en ett par min. iløp av ett par uker etter uhelle hadde jeg 4 store uhell. hadde liksom ikke noe kontroll. 2 av de var heldig vis hjemme. men de 2 andre hendte på busstasonen og ett på ridetur. men ser ut til å gå bedre no. fikk noen tips om å knipe når jeg satt på do og tissa. men fy f... så jævla flaut. følte meg som en lita jente igjen. men enig med deg deilig når du først har gitt opp.

hilsen jente 22

hei på deg, det med vennina var vel det jeg hatet mest, det at man må tenke på noe å si og plus at det r helt vanvittig for noen å bare tenke på voksne som tisser på seg:s men jeg sa bare jeg klarte å lekke litt på senga og mens jeg tørket så klarte jeg å søle masse vann på senga:o hun kjøpte det men, hadde på følelsen at innerst inne forstod hun hva som egenklig hadde hendt, dessuten så er hu så snill så hu gjorde det til ingenting. Hun vet ikke til den dag idag at jeg tissa på meg. faktisk ingen veit det, det er jo så jævla flaut... men ja fikk noe sånn knipe råd jg oxo, jeg har merket at det ofte kjer når det er kaldt eller jeg har drukket for mye den kvelden, det som er dumt er at man ikke helt vet når neste gang blir eller om det blir noe. får bare holde ut as men det ødelegger jo selvbildet og selvfølelsen:S arhhhhh but take care hony n dont worry about it :D

hilsen: jente nå 22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Gjest jente25

hei ser det er litt aktivitet her. jeg prøver å finne fler som har hatt tisse uhell.

jeg er 25 men har i det siste følt at blæra har blitt slappere og slappere. offte så kommer det en sprut i trusa når jeg ler eller nyser. men no i det siste har jeg hatt litt mer en det. jeg også som hun over her sliter når det er kaldt og vis jeg har drukket litt. kan merke at jeg må tisse så plutselig må jeg helt sykt. og på vei hem fra byn for ett par helger siden hadde jeg det sånn. og da jeg endelig fikk opp døra hjemme greide jeg ikke få av meg buksen før det begynte å renne. kom først en sprut men greide ikke stoppe etter det =(

og forje helg lå jeg syk og da jeg sto og ropte på elgen tissa jeg hver gang jeg brakk meg og der også greide jeg ikke stoppe.

synes dette er utrolig pinlig. jeg heller aner jo ikke når neste gang blir. men jeg har jo ikke lyst til å begynne med bleier heller=( håper jeg har funne den rette siden jeg kan snakke med noen om dette. er deilig å hvere anonym=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Det samme skjedde med meg i natt... jeg drømte at jeg gikk på do... Den gooode følelsen.. helt til jeg våkner med et rykk, da jeg skjønte va som hadde skjedd sprang jeg inn å vaska meg.. knallrød i tryne, så flaut......

Nesten som om jeg er redd for å legge meg, redd for at det skjer i natt også....hva skal jeg gjøre?

Jente 19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...