Student1985 Skrevet 23. februar 2008 #1 Skrevet 23. februar 2008 Jeg planlegger å prøve å bli gravid, men skal til Kypros i slutten av Juni. Bør jeg vente med å prøve å bli gravid til etter turen, eller er det trygt å dra til Kypros selv om jeg skulle bli gravid? Noen gode tips?
Gjest Gjest_Knøttet_* Skrevet 23. februar 2008 #2 Skrevet 23. februar 2008 Det skal ikke være noe problem å dra til Kypros hvis du er gravid innen den tid. Husk bare å bruk støttestrømper på flyet, drikk mye vann, ikke drikk kaffe og andre vanndrivende ting, og beveg deg på flyet for å unngå blodpropp. Å ta fly til Kypros tar vel såvidt jeg husker bare et par timer, så det burde ikke være noe problem. Når du komme frem må du være forsiktig med hva du spiser. Ikke drikk vannet fra springen (men det gjelder vel om man ikke er gravid også) ikke spis salat og frukter du ikke skreller (fordi de kan være skyldt i springvann), ikke ha isbiter i drikken (kan være lagd av springvann). Det er iallfall forhåndsreglene jeg tok når jeg var i Tyrkia for noen uker siden
Pasha Skrevet 24. februar 2008 #3 Skrevet 24. februar 2008 Ikke noe problem. jeg var i tyrkia i fjor august/september og det var ikke noe problem. Jeg taklet faktisk varmen mye bedre enn de ikke gravide (det var gjerne rundt 45 grader). Flyreisen gikk også greit. Husk å ha med deg legeerkærling på hvor langt du er på vei. (har du akkuratt blitt gravid er det jo ikke nødvendig.. men har du kommet et stykke er det lurt).. jeg var forresten dr mens jeg var 30-33 uker på vei
Balooa Skrevet 24. februar 2008 #4 Skrevet 24. februar 2008 Klart du kan dra til Syden, og gjör det samme som hjemme i Norge, bortsett fra at du drikker flaskevann.
marsy Skrevet 25. februar 2008 #5 Skrevet 25. februar 2008 Det går som de andre sier, helt fint! Husk en god reiseforsikring! Og ellers er det bare å ta de vanlige forhåndsreglene når det gjelder mat og drikke
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå