Grooo Skrevet 1. mai 2003 #1 Del Skrevet 1. mai 2003 Noen som kan fortelle meg når og hvor vi bør være for å få med oss det som skjer i Oslo 17. mai? Hvor bør man stå for å få ett godt glimt av barnetoget, og når er den beste tiden? Hva mer må man få med seg for å skikkelig få vist nasjonaldagen vår til en svenske som er i Norge for første gang på 17. mai? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 1. mai 2003 #2 Del Skrevet 1. mai 2003 Stå på Karl Johansgate. Der går alle togene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 1. mai 2003 #3 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg hater oslo sentrum på 17. mai. :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2003 #4 Del Skrevet 1. mai 2003 Beveger meg ALDRI ned i sentrum på 17. mai! Glem å få se noe, glem å få plass på bussen hjem, glem å få sitteplass på en uterestaurant. Blir heller hjemme jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 1. mai 2003 #5 Del Skrevet 1. mai 2003 Hvis det er fint vær er mange på lektern på Aker Brygge. JÆVLIG dyrt, og man bør være der ved åpningstid i 11 tiden? for å få bord. Pleier å være konserter og engangsgrilling på Kuba på Grunerløkka på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest dorian Skrevet 1. mai 2003 #6 Del Skrevet 1. mai 2003 Jadda, må jo en tur og kikke på livet? Men det er litt masete, det er sant. Tipper jeg skal egle meg innpå et visst korps jeg vet om, de pleier å gasse seg med gresk mat & pils sånn etter å ha marsjert en hel dag. dorian Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 2. mai 2003 #7 Del Skrevet 2. mai 2003 Uff. Det er umulig å være i Oslo søttenemai uten å være i et korps.... Eller være politi eller soldat..... Har alltid gått i korps mens jeg har bodd der, så har vært "heldig" sånn. Da flytta alle seg OK, unntatt rus(s)en dah.... Bedre med søttenemai i Skien :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Diva Skrevet 2. mai 2003 #8 Del Skrevet 2. mai 2003 Tipper jeg skal egle meg innpå et visst korps jeg vet om, de pleier å gasse seg med gresk mat & pils sånn etter å ha marsjert en hel dag. dorian Hvem da ? Hørtes kjent ut på en måte.... Men en "kald en" eller 10 og för hører med etter en lang dags marsjering Grattis med de 600 innleggene by the way Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jordbær Skrevet 2. mai 2003 #9 Del Skrevet 2. mai 2003 Beveger meg ALDRI ned i sentrum på 17. mai! Glem å få se noe, glem å få plass på bussen hjem, glem å få sitteplass på en uterestaurant. Blir heller hjemme jeg! Enig! Bedre å ta på finstasen og feire hjemme i sofa foran tv! (Får mer med seg derfra..) Sist 17. mai endte i gnagsår på alle mulige plasser (Jordbær gikk til slutt i sokkelesten hjem fra tbanestasjonen..) og panikkangstanfall på T-bane fordi det var så fult der.. (Varmt i ullbunad i 22varmegrader på en stappfull tbanevogn) MEN! Hvis dere skal få med dere "alt".. Stå ved Karl Johan.. Hvis dere presser dere inn ved spikersuppa, får dere med dere de 10.000 andre folkene som også vil se på toget! Ikke regn med å få sitteplass før dere kommer hjem;) IKKE sats på å spise ute, uten bordbestilling! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 2. mai 2003 #10 Del Skrevet 2. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Turi Skrevet 2. mai 2003 #11 Del Skrevet 2. mai 2003 Syns Oslo på 17. mai er skrekkelig fint jeg. Har hatt to feiringer i sentrum (nå kan jeg ikke lenger - håpløst å finne parkering) og de har jeg bare gode minner fra. Har stått ca. ved spikersuppa/Universitetet og sett på toget. Komme i litt god tid, så får man se. Men toget er jo gruuuvekkende langt da, så å se hele orker jeg ikke. Ett år fikk jeg til og med danse vals med gardister da toget stoppet - moro selv om jeg var altfor gammen for ynglingen . Ellers har jeg ikke opplevd problemer med å sitte heller. Det skal da nevnes at jeg ikke beveger meg langs Karl Johan eller mot Aker Brygge for å sitte, men i retning Youngstorget heller. Der er det gjerne plass. Trangt er det, masse folk, varmt gjerne også, og mange stresser. Men det er jo liksom det som er 17. mai, da. Og TV-reportasjene får jeg med meg på kvelden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillebi Skrevet 4. mai 2003 #12 Del Skrevet 4. mai 2003 Gå opp til slottet så dere får sett kongefamilien vinke fra balkongen til barnetoget. Gå så på Aker Brygge og nyt et par halvlitere... Skal visstnok være Fy! å drikke alkohol når man har på seg bunad, men men... Vær forberedt på å gå og stå i kø. Og at det er utsolgt for is mange steder (i hvert fall på McDonald's). På ettermiddagen/kvelden samler du en gjeng og lager grillfest. Kl 11 - holde av bord på Lekter'n?? Er det ingen som fester natt til 17? Eller tar dere 17. mai-frokosten på brygga? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Poirot Skrevet 4. mai 2003 #13 Del Skrevet 4. mai 2003 ...eller sover veldig lite... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nile Skrevet 4. mai 2003 #14 Del Skrevet 4. mai 2003 IKKE på Romsås ihvertfall. Har feira en 17- mai der og det var trist! Det blir vel å stå i slottsparken eller på Karl Johan det? Eventuelt en suite med balkong på Grand hotell.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 6. mai 2003 #15 Del Skrevet 6. mai 2003 Synes ikke 17.mai i Oslo sentrum er så ille...Synes det er koslig jeg..Selvom jeg er 16 1/2 år og for gammel for barnetoget(gikk alltid i det før),så må jeg ta en titt....Har på meg bunaden og koser meg med familien min :D Det er jo ikke SÅÅÅÅ ille som folk skal ha det til.... Klemz fra: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 14. mai 2003 #16 Del Skrevet 14. mai 2003 Er det noen som vet om det er arrangemang på Helsfyr/Vålerenga 17. mai. Tenkte det kunne vært koselig å feriet litt utenfor alle køer og kjas og mas i år... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 14. mai 2003 #17 Del Skrevet 14. mai 2003 Jeg grøsser så jeg nesten får ståpels når jeg tenker på 17.mai-feiring i Oslo sentrum, vel og merke på formiddagen. Det har jeg etter hvert lært meg å holde meg laaangt unna. Det nærmeste jeg skal sentrum den dagen er en tur på Kuba på ettermiddagen, DET er mer behagelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solskinn Skrevet 14. mai 2003 #18 Del Skrevet 14. mai 2003 Ta dere en tur opp i Husebyleieren og se på Drill og musikktroppens jomfrudrill for året! (dette er til deg som startet tråden, altså, ikke til alle som vil unngå andre mennesker 17. mai!) :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkeliten Skrevet 14. mai 2003 #19 Del Skrevet 14. mai 2003 Ta dere en tur opp i Husebyleieren og se på Drill og musikktroppens jomfrudrill for året! (dette er til deg som startet tråden, altså, ikke til alle som vil unngå andre mennesker 17. mai!) :blunke: Mennesker er det overalt denne dagen, det er bare MENGDEN iskremspisende snørrunger, pølsespisende fedre og stressa mødre som er lite fristende... Men heldigvis; hver sin lyst! :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå