Gå til innhold

Mexico i ferien?


Nenita2

Anbefalte innlegg

Westin Resort & Spa så jo flott ut. Får prøve det neste gang :)

Hotellet var flott det. Koste oss der. Men all restaurant/bar-maten der var veldig overpriset... kjipt å betale norske priser i Mexico! Ellers i PV er det vanlige "Mexicanske" priser, altså... not to worry!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Nei, jeg er ikke *Tausa*, men det har faktisk ikke noe som helst med saken å gjøre. Dette er en tråd for råd om ferie i Mexico. At alle svarene som kommer ikke er relevante for trådstarter betyr ikke noe. Det er nok av andre som også etter hvert kommer til å lese denne tråden etter info om Mexico.

Ja, jeg vet at Playa del Carmen er et sted for turister. INGEN er i tvil om det etter å ha vært der, men det finnes faktisk ganske mange som ønsker å oppleve litt annet enn ren karariøyferie. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Mexico er et veldig interessant land å reise i, og det du nevner er absolutt ikke representativt for Mexico, men det er fint for deg og trådstarter, så da kan vel dere være fornøyd? Ingen nekter dere de plastic-fantastic-opplevelsene der.

Jeg synes svaret ditt var helt på sin plass. Jeg ble faktisk noe skuffet over Mexico av grunnene du nevner. Ikke fordi jeg ikke vet hvordan charter er, men fordi Playa del Carmen var enda verre enn vanlig. Alle lokale mennesker selger tacos eller såkalte mayatekstiler, og ellers er det bare amerikanere i sikte. Faktisk endte vi fort opp med å reise så mye på dagsutflukter som mulig for å oppleve andre ting. Strendene er fine, de, men de er f.eks enda finere i Tulum, og der er maset mindre også.

Mao: Jeg hadde hatt nytte av ditt innspill før jeg dro ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Jeg synes svaret ditt var helt på sin plass. Jeg ble faktisk noe skuffet over Mexico av grunnene du nevner. Ikke fordi jeg ikke vet hvordan charter er, men fordi Playa del Carmen var enda verre enn vanlig. Alle lokale mennesker selger tacos eller såkalte mayatekstiler, og ellers er det bare amerikanere i sikte. Faktisk endte vi fort opp med å reise så mye på dagsutflukter som mulig for å oppleve andre ting. Strendene er fine, de, men de er f.eks enda finere i Tulum, og der er maset mindre også.

Mao: Jeg hadde hatt nytte av ditt innspill før jeg dro ;)

Fint du hadde utbytte av det jeg skrev, og gjorde en annen vri på ferien enn først tenkt (ved at dere reiste mye rundt).

Playa del Carmen er virkelig helt grusomt og plastic-fantastic - og de arrangerte utfluktene er i samme gata, for ikke å snakke om den opplevelsesparken som jeg i min avsky har glemt navnet på (begynner på X...)

Jeg forstår at man kan få en fin opplevelse i Playa del Carmen hvis man er av den typen som liker ferie på Kanariøyene, men veldig mange er ikke sånn.

Tulum er fint ja, vi bodde på stranden der. Deilig å våkne opp i ei hytte under palmene midt på stranden hver morgen, og deilig å slappe av i hengekøya under palmene på ettermiddagen mens det eneste man hører er bølgeskvulp og ikke hylende turister.

Playa del Carmen (eller Cancun) er på ingen måte representatiuvt for Mexico.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint du hadde utbytte av det jeg skrev, og gjorde en annen vri på ferien enn først tenkt (ved at dere reiste mye rundt).

Playa del Carmen er virkelig helt grusomt og plastic-fantastic - og de arrangerte utfluktene er i samme gata, for ikke å snakke om den opplevelsesparken som jeg i min avsky har glemt navnet på (begynner på X...)

Jeg forstår at man kan få en fin opplevelse i Playa del Carmen hvis man er av den typen som liker ferie på Kanariøyene, men veldig mange er ikke sånn.

Tulum er fint ja, vi bodde på stranden der. Deilig å våkne opp i ei hytte under palmene midt på stranden hver morgen, og deilig å slappe av i hengekøya under palmene på ettermiddagen mens det eneste man hører er bølgeskvulp og ikke hylende turister.

Playa del Carmen (eller Cancun) er på ingen måte representatiuvt for Mexico.

Er det Xcaret eller Xel-ha du tenker på? Vi unngikk heldigvis begge deler ;)

Og plastic-fantastic er virkelig ordet.

Når det er sagt har jeg skjønt at Playa del Carmen var voldsomt mye bedre for få år siden. Vi snakket med et noen turister som hadde vært der for bare tre år siden og som var voldsomt skuffet over forandringene til nå i år. Det er masse byggearbeid fortsatt, så om noen år til kommer stedet til å være virkelig ødelagt.

Men altså, vil anbefale alle å reise rundt. Eller hvis dere er i Playa del Carmen, ta en colectivo til Tulum. Mye hyggeligere å sitte i en minibuss med lokale som hopper av og på, mye billigere også. Eller ta turen til Mérida, Tulum, Chichén Itzá (eller chicken itza, som jeg overhørte mange kalle det :fnise:) og Isla Mujeres.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Er det Xcaret eller Xel-ha du tenker på? Vi unngikk heldigvis begge deler ;)

Ja, Xcaret mente jeg. Xel-ha? Ikke fortell meg at det finnes et sånt grusomt sted til.

Og plastic-fantastic er virkelig ordet.

Ja, eller grusomt hvis man vil uttrykke seg litt enklere. :ler:

Når det er sagt har jeg skjønt at Playa del Carmen var voldsomt mye bedre for få år siden. Vi snakket med et noen turister som hadde vært der for bare tre år siden og som var voldsomt skuffet over forandringene til nå i år. Det er masse byggearbeid fortsatt, så om noen år til kommer stedet til å være virkelig ødelagt.

Hm - jeg var der for seks år siden, og opplevde stedet som grusomt allerede da. Kan ikke forestille meg hvordan det har blitt nå skjønner jeg.

Men altså, vil anbefale alle å reise rundt. Eller hvis dere er i Playa del Carmen, ta en colectivo til Tulum. Mye hyggeligere å sitte i en minibuss med lokale som hopper av og på, mye billigere også. Eller ta turen til Mérida, Tulum, Chichén Itzá (eller chicken itza, som jeg overhørte mange kalle det :fnise:) og Isla Mujeres.

Ja, reis rundt. Trenger ikke å bestille hotell heller. Flyene lander i Cancun, og derfra går det busser i ett sett rundt omkring i landet. Ikke noe probem å få overnatting heller.

--

Jeg anbefaler Mayaruinene i Palenque på det varmeste. Jeg anbefaler selvfølgelig også Chichén Itzá, men Palenqe var mektigere. Det ligger i jungelen som omkranser Palenqe - og man får også oppleve å se hvordan ruinene tar seg ut før de er gravd frem.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

Mayaruinene i Tulum er lite å skryte av - de er spesielle fordi de er de eneste ruinene som ligger ved havet.

Men stranden i Tulum er fantastico!!!!

Å bo i hytte under palmene på stranden i Tulum kan virkelig anbefales.

1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

Tulum er så vakkert at det gjør vondt i øynene. Bildene kan aldri få frem hvor vakkert det er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

Hei! Jeg er helt ny her, men synes det er spennende å se hva folk skriver om ulike ting:)

Det jeg lurer på er, ang Mexico og reise dit evt. i August. Har lest masse om regntiden, og lurer på om det er noe problem? Har tenkt til å reise til Playa del Carmen. Har ikke så mye ferie i løpet av året så August er så og si eneste mulight for en to ukers ferie og mexico virker utrolig flott. ( Bør kanskje nevne at vi har planer om all inclusive, altså charterferie) så det ikke blir noe krangling her..;) ser det er en stund siden denne tråden ble startet men håper på noen gode råd likevel:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg kan fortelle at vi ELSKET Playa Del Carmen ;)

Vi var borte en måned, hadde tenkt å bruke den første uka i Playa og deretter reise rundt. Det ble til at vi hadde base i Playa del Carmen og tok det derfra. Var på Cozumel -horribelt!-, Isla Mujeres, Tulum og en liten tur til ruinene i Tikal (påarrangert tur, som var kjempeflott!).

Men; jeg ville ikke bodd på all-inclusive... Vi hadde tenkt til det de siste dagene, men da vi ko til de siste dagene kunne vi ikke tenkt oss det. Strendene til all-inclusive hotellene er ikke fine, de beste skal være offentlige.

Mamitas er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Hva er grusomt med Cozumel?

Jeg har problemer med å forstå facinasjonen for Isla Mujures, korallrevet er så og si helt dødt der.

Cancun er også turistifisert (minner om karibien), men det er en annen type turister der, da alt er betydelig dyrere i Cancun enn Playa del Carmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

BARE fæle, digre amerikanske damer på Cozumel... Nå var vi der bare en dag da, hadde tenkt til å være der noen dager, men nei.

Isla Mujeres var helt OK, Cancun var vi ikke innom engang, bare en kjapp tur innom et kjøpesenter.

Vi snorklet utenfor Cozumel, så noen fine fisker, men revet var helt brunt og dødt... Mulig vi bare var uheldig med de vi ble med ut med (eller; det vet vi at vi var ;)).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Unnskyld, men har du lest noe som helst om Playa del Carmen?

Det ligger på landsbygda. Gå noen meter unna hawaiiskjortene på fifth avenue, så er du på landsbygda. Men pass deg, husk de er farlige!

Ellers er jo Chiapas interessant og grenseområdet mot Guatemala, men det er veldig farlig altså. :ler:

Var det serriøst ment? Jeg ble litt skuffet nå, jeg har aldri vært i Mexico, men kommer helt sikkert til å reise dit, men var det serriøst ment? Det med at Mexico er farlig, for jeg har hørt at Mexico ikke er farlig vist du oppfører deg, men nå vet jeg ikke. Vist du har opplevd at Mexico er farlig, kan du vær så snill å si meg hvor er det farlig i Mexico, og på hvilken måte? Vær så snill?. hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...