Gå til innhold

Mexico i ferien?


Nenita2

Anbefalte innlegg

Heisann, alle reiseglade! Hvis noen har tenkt seg til Mexico på ferie, eller vil ha tips om et flott sted å reise, og du lurer på noe praktisk, så skriv det her! Jeg har reist på kryss og tvers og vil gjerne hjelpe deg med tips. (Jeg jobber ikke i noe reisebyrå, altså, jeg er bare superfascinert av landet som gav oss tacos, tequila og mariachimusikk!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann, alle reiseglade! Hvis noen har tenkt seg til Mexico på ferie, eller vil ha tips om et flott sted å reise, og du lurer på noe praktisk, så skriv det her! Jeg har reist på kryss og tvers og vil gjerne hjelpe deg med tips. (Jeg jobber ikke i noe reisebyrå, altså, jeg er bare superfascinert av landet som gav oss tacos, tequila og mariachimusikk!)

Link til ei side med andre linkar:

http://www.altomreiser.no/peker/land/6

Har du nokon erfaringar/tips/opplevingar om Algarve-kysten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du nokon tips om Algarve-kysten?

Mitt beste tips er at Algarve virkelig må ligge i Mexicos utkant. Kanskje så langt i utkanten at det hører til et helt annet land. På et helt annet kontigent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:goodbye:

Vi skal to uker til Mexico i mai. Det er charterferie med overnatting på hotell i Playa del Carmen, men vi liker også å oppleve forskjellig og vil ikke bare være solslikkende norske turister. :fnise: Vi ser allerede for oss en tur til Chichen Itza hvis mulig, men vil gjerne se/oppleve mer av mexikanske kulturskatter (både maya og annet) og mexikansk kultur. :jepp: Men vi ser først og fremst for oss dagsturer.

Hvis du er kjent i Playa del Carmen/Playacar, tar vi gjerne imot tips om gode restauranter (besøker nok neppe mange, siden vi skal bo på all inclusive-hotell), shoppingmuligheter, hva man MÅ se/gjøre på stedet etc. :jepp:

Og vi tar gjerne imot forslag om hvilke matretter og drikker vi MÅ smake før vi kan dra fra landet. Har skjønt at Mexico er myyyye mer enn taco, chilli con carne og tequila, men jeg vet ikke hva som er spesielt for det mexikanske kjøkken, og vil jo gjerne prøve ut lokale retter.

*glede seg* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann *Tausa*!

Jeg var i Playa del Carmen i 2004 i august, og det var helt nydelig! Selve byen er ganske liten, men strendene er fantastiske. Vannet krystallklart. Tips til dagsturer:

1) ta båten over til Conzumel en dag, vandre rundt, spis litt. Fin tur der du får litt vind i håret og virkelig får et intrykk av det BLÅ vannet!

2) Du MÅ ha en dag på Xcaret. Det er en opplevelsespark med mexicansk kultur og natur, du kan svømme med eller uten delfiner, snorkle i grotter under vann... Kvelden avsluttes med show med ulike elementer av mexicansk dans, sang, skuespill om mayaene, etc. Kjempebra! Du kan ta shuttlebuss fra hotellet dit, når du går gjennom hovedgata i Playa del Carmen vil du få tilbud fra selgere. Du kan kanskje prute litt med dem. Det blir billigere enn taxi.

3) Du BURDE oppleve mexicansk sushi. Da må du nok ut av hotellet, men så vidt jeg husker er det flere gode sushibarer i Playa. Mexicanerne har lånt ideen om Sushi fra Japan, men endret litt på innholdet slik at den blir litt mer kommersiell kan man jo si. Prøv en arroz gohan (risrett) eller rollos empanizados (innbakt suzhirull) med alt fra laks, reker, kylling, bacon, filadelfiaost (kjempegodt), rogn, til avocado... nam!!

4) En kveld må dere ut på gata og spise tacos fra en ambulerende tacostand. Be om "Quesadillas con carne asada" (hvetetortilla med smeltet ost og storfekjøtt) "con picante" (=med chili) eller "sin picante" (=uten chili). Skvis litt lime oppå herligheten (lime kan du ha på all mexicansk mat, om du vil være "mexicaner") og fyll opp med salsa og guacamole. *tennene løper i vann". Det er ikke sikkert ideen om "ambulerende tacostand" applerer på alle, men du har ikke vært i mexico før du har spist på en sånn en. Med velbrukte plastikk stablestoler og hvite plastikk hagebord med vaklende ben. Hvis du vil drikke noe veldig mexicansk til maten, be om "Agua de horchata", en drikk laget av ris, melk, kanel og sukker, eller "Agua de Jamaica" Kald is-te av hibiscus-typen.

Kjenner at jeg gjerne skulle tatt en tur dit jeg også, ja... heldivis er det ikke lengre til neste gang jeg drar enn juli...

Husk høy solfaktor! 25 hvis du har lys hud som meg! Du blir brun likevel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heisann *Tausa*!

Jeg var i Playa del Carmen i 2004 i august, og det var helt nydelig! Selve byen er ganske liten, men strendene er fantastiske. Vannet krystallklart. Tips til dagsturer:

1) ta båten over til Conzumel en dag, vandre rundt, spis litt. Fin tur der du får litt vind i håret og virkelig får et intrykk av det BLÅ vannet!

2) Du MÅ ha en dag på Xcaret. Det er en opplevelsespark med mexicansk kultur og natur, du kan svømme med eller uten delfiner, snorkle i grotter under vann... Kvelden avsluttes med show med ulike elementer av mexicansk dans, sang, skuespill om mayaene, etc. Kjempebra! Du kan ta shuttlebuss fra hotellet dit, når du går gjennom hovedgata i Playa del Carmen vil du få tilbud fra selgere. Du kan kanskje prute litt med dem. Det blir billigere enn taxi.

3) Du BURDE oppleve mexicansk sushi. Da må du nok ut av hotellet, men så vidt jeg husker er det flere gode sushibarer i Playa. Mexicanerne har lånt ideen om Sushi fra Japan, men endret litt på innholdet slik at den blir litt mer kommersiell kan man jo si. Prøv en arroz gohan (risrett) eller rollos empanizados (innbakt suzhirull) med alt fra laks, reker, kylling, bacon, filadelfiaost (kjempegodt), rogn, til avocado... nam!!

4) En kveld må dere ut på gata og spise tacos fra en ambulerende tacostand. Be om "Quesadillas con carne asada" (hvetetortilla med smeltet ost og storfekjøtt) "con picante" (=med chili) eller "sin picante" (=uten chili). Skvis litt lime oppå herligheten (lime kan du ha på all mexicansk mat, om du vil være "mexicaner") og fyll opp med salsa og guacamole. *tennene løper i vann". Det er ikke sikkert ideen om "ambulerende tacostand" applerer på alle, men du har ikke vært i mexico før du har spist på en sånn en. Med velbrukte plastikk stablestoler og hvite plastikk hagebord med vaklende ben. Hvis du vil drikke noe veldig mexicansk til maten, be om "Agua de horchata", en drikk laget av ris, melk, kanel og sukker, eller "Agua de Jamaica" Kald is-te av hibiscus-typen.

Kjenner at jeg gjerne skulle tatt en tur dit jeg også, ja... heldivis er det ikke lengre til neste gang jeg drar enn juli...

Husk høy solfaktor! 25 hvis du har lys hud som meg! Du blir brun likevel!

Ikke ment å kritisere noen, vi har alle forskjellig smak og oppfatning - MEN dette er råd for de som elsker å omgi seg med andre turister og severdigehter anlagt og tilrette lagt kun med tanke på turister.

Playa del Carmen er vel forresten det nærmeste du kan komme Puerto Rico eller Playa del Ingles på Kanariøyene. Fra ettermiddag og utover kvelden er fifth avenue (hovedgata på Playa del Carmen) stappfull av turister som går opp og ned i sine vakre hawaiiskjorter. :ler:

Det er alltid lurt å opplyse om hvordan type turist man er når man sør om tips vedr. reisemål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke ment å kritisere noen, vi har alle forskjellig smak og oppfatning - MEN dette er råd for de som elsker å omgi seg med andre turister og severdigehter anlagt og tilrette lagt kun med tanke på turister.

Playa del Carmen er vel forresten det nærmeste du kan komme Puerto Rico eller Playa del Ingles på Kanariøyene. Fra ettermiddag og utover kvelden er fifth avenue (hovedgata på Playa del Carmen) stappfull av turister som går opp og ned i sine vakre hawaiiskjorter. :ler:

Det er alltid lurt å opplyse om hvordan type turist man er når man sør om tips vedr. reisemål.

Unnskyld? Er du *Tausa*? Hvis ikke synes jeg kommentaren din er litt upassende og jeg finner den ærlig talt ganske nedlatende. Playa del Carmen ER et turist-sted, og de som er på besøk der ER turister. Hvis man er for god for å se andre turister når man er på tur, så drar man neppe på chartertur til Playa del Carmen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Er du *Tausa*? Hvis ikke synes jeg kommentaren din er litt upassende og jeg finner den ærlig talt ganske nedlatende. Playa del Carmen ER et turist-sted, og de som er på besøk der ER turister. Hvis man er for god for å se andre turister når man er på tur, så drar man neppe på chartertur til Playa del Carmen.

Nei, det var ikke meg over. Det lureste er å fint overse gjester som kommer med sånne frekke bemerkninger - de er nok stort sett ute etter å skape irritasjon og lite konstruktive diskusjoner, og slikt prøver iallfall JEG å heve meg over.

Så må jeg takke for mange gode tips! *notere* :jepp: Jeg er veldig klar over at jeg drar til et turiststed når jeg drar til Playa del Carmen (drar man med et charterselskap, kan man ikke vente seg noe annet). Dessuten er jeg jo selv turist, så hvorfor prøve å unngå "mitt slag". Og det kommer selvsagt til å lyse turist av meg lang vei. (Her snakker vi at solfaktor 25 ikke er på langt nær høyt nok. Må nok gå for sun block - minst solfaktor 30 med sink! :ler: )

Utfluktene du tipset om ser ut til å passe perfekt - vi skal tross alt på bryllupsreise. :jepp: Vet du forresten om det finnes turer for å se den mexikanske landsbygda? (Vil ha med guide, tør ikke reise alene!) Det kunne vært en spennende opplevelse. :)

Jeg skal også holde øynene åpne for mattipsene. Er litt skeptisk til rå fisk, så får se hva jeg tør med tanke på sushien. Ambulerende tacostand skal jeg prøve å få med meg mannen på. Han er nokså skeptisk til slike bakteriebomber, men vi får bare passe på at vi ikke har store planer for dagen derpå, samt ha Imodium for hånden... :fnise: Det hørtes nemlig veeeeldig godt ut! :jepp:

Drikkene du anbefalte skal jeg også holde øynene oppe for. Det er kjempespennende å prøve nye drikker - man kan bli virkelig lei cola og ferskpresset appelsinjuice på en to ukers ferie! :fnise:

Jeg kjenner jeg gleder meg bare mer og mer! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld? Er du *Tausa*? Hvis ikke synes jeg kommentaren din er litt upassende og jeg finner den ærlig talt ganske nedlatende. Playa del Carmen ER et turist-sted, og de som er på besøk der ER turister. Hvis man er for god for å se andre turister når man er på tur, så drar man neppe på chartertur til Playa del Carmen.

Nei, jeg er ikke *Tausa*, men det har faktisk ikke noe som helst med saken å gjøre. Dette er en tråd for råd om ferie i Mexico. At alle svarene som kommer ikke er relevante for trådstarter betyr ikke noe. Det er nok av andre som også etter hvert kommer til å lese denne tråden etter info om Mexico.

Ja, jeg vet at Playa del Carmen er et sted for turister. INGEN er i tvil om det etter å ha vært der, men det finnes faktisk ganske mange som ønsker å oppleve litt annet enn ren karariøyferie. Derfor skrev jeg som jeg gjorde.

Mexico er et veldig interessant land å reise i, og det du nevner er absolutt ikke representativt for Mexico, men det er fint for deg og trådstarter, så da kan vel dere være fornøyd? Ingen nekter dere de plastic-fantastic-opplevelsene der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det var ikke meg over. Det lureste er å fint overse gjester som kommer med sånne frekke bemerkninger - de er nok stort sett ute etter å skape irritasjon og lite konstruktive diskusjoner, og slikt prøver iallfall JEG å heve meg over.

Frekk fordi jeg skrev at smaken er forskjellig, og påpekte at de rådene er svært turistifisert? Ja, ja.

Dere får nok en fin ferie. Det arrangeres mange utflukter fra Playa del Carmen med buss og guide. Det er kanskje interessant å delta på disse, da slipper dere å tenke på hvordan dere skal komme dere rundt.

Ellers ligger jo Cancun ganske nærme - dere lander jo der med flyet også. Det er en svært amerikanisert by som sikkert passer ypperlig for de som liker den salgs. Dit går det buss, så hvis dere f.eks. vil spise pizza fra en annen Pizza Hut enn den i Playa del Carmen, kan dere jo resie til Cancun.

Og du, selvfølgelig kan man unngå masseturisme selv om man reiser med charterselskap. Er da mange av oss som gjør det. Forskjellen fra de som reiser nærmest "all-inclusive" er at vi reiser rundt og fikser overnatting på egen hånd. Men vi er som nevnt forskjellige. At noen mener noe annet enn deg betyr ikke at man er frekk, men det vil du kanskje lære etterhvert. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet du forresten om det finnes turer for å se den mexikanske landsbygda? (Vil ha med guide, tør ikke reise alene!) Det kunne vært en spennende opplevelse. :)

Unnskyld, men har du lest noe som helst om Playa del Carmen?

Det ligger på landsbygda. Gå noen meter unna hawaiiskjortene på fifth avenue, så er du på landsbygda. Men pass deg, husk de er farlige!

Ellers er jo Chiapas interessant og grenseområdet mot Guatemala, men det er veldig farlig altså. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, alle reiseglade! Hvis noen har tenkt seg til Mexico på ferie, eller vil ha tips om et flott sted å reise, og du lurer på noe praktisk, så skriv det her! Jeg har reist på kryss og tvers og vil gjerne hjelpe deg med tips. (Jeg jobber ikke i noe reisebyrå, altså, jeg er bare superfascinert av landet som gav oss tacos, tequila og mariachimusikk!)

Så interessant. Hvor lenge reiste du rundt, og hvor reiste du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det var ikke meg over. Det lureste er å fint overse gjester som kommer med sånne frekke bemerkninger - de er nok stort sett ute etter å skape irritasjon og lite konstruktive diskusjoner, og slikt prøver iallfall JEG å heve meg over.

Så må jeg takke for mange gode tips! *notere* :jepp: Jeg er veldig klar over at jeg drar til et turiststed når jeg drar til Playa del Carmen (drar man med et charterselskap, kan man ikke vente seg noe annet). Dessuten er jeg jo selv turist, så hvorfor prøve å unngå "mitt slag". Og det kommer selvsagt til å lyse turist av meg lang vei. (Her snakker vi at solfaktor 25 ikke er på langt nær høyt nok. Må nok gå for sun block - minst solfaktor 30 med sink! :ler: )

Utfluktene du tipset om ser ut til å passe perfekt - vi skal tross alt på bryllupsreise. :jepp: Vet du forresten om det finnes turer for å se den mexikanske landsbygda? (Vil ha med guide, tør ikke reise alene!) Det kunne vært en spennende opplevelse. :)

Jeg skal også holde øynene åpne for mattipsene. Er litt skeptisk til rå fisk, så får se hva jeg tør med tanke på sushien. Ambulerende tacostand skal jeg prøve å få med meg mannen på. Han er nokså skeptisk til slike bakteriebomber, men vi får bare passe på at vi ikke har store planer for dagen derpå, samt ha Imodium for hånden... :fnise: Det hørtes nemlig veeeeldig godt ut! :jepp:

Drikkene du anbefalte skal jeg også holde øynene oppe for. Det er kjempespennende å prøve nye drikker - man kan bli virkelig lei cola og ferskpresset appelsinjuice på en to ukers ferie! :fnise:

Jeg kjenner jeg gleder meg bare mer og mer! :jepp:

Jeg vil anbefale dere å ta "diarevaksine". Du kan lese mer om den Her

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frekk fordi jeg skrev at smaken er forskjellig, og påpekte at de rådene er svært turistifisert? Ja, ja.

Dere får nok en fin ferie. Det arrangeres mange utflukter fra Playa del Carmen med buss og guide. Det er kanskje interessant å delta på disse, da slipper dere å tenke på hvordan dere skal komme dere rundt.

Ellers ligger jo Cancun ganske nærme - dere lander jo der med flyet også. Det er en svært amerikanisert by som sikkert passer ypperlig for de som liker den salgs. Dit går det buss, så hvis dere f.eks. vil spise pizza fra en annen Pizza Hut enn den i Playa del Carmen, kan dere jo resie til Cancun.

Og du, selvfølgelig kan man unngå masseturisme selv om man reiser med charterselskap. Er da mange av oss som gjør det. Forskjellen fra de som reiser nærmest "all-inclusive" er at vi reiser rundt og fikser overnatting på egen hånd. Men vi er som nevnt forskjellige. At noen mener noe annet enn deg betyr ikke at man er frekk, men det vil du kanskje lære etterhvert. :)

Kommentaren om at man bør overse frekke kommentarer fra gjester var først og fremst generell. Dessuten synes jeg faktisk ikke kommentaren din passet veldig inn, siden det (forhåpentligvis) kom tydelig fram at jeg er charterturist med bestilt all inclusive på hotellet. Og jeg synes det er frekt å påstå at noen kommer med dårlige tips. Man kan da faktisk vurdere slikt selv når man leser! Hva med heller å være konstruktiv og komme med egne tips - noe som var helt fraværende i innlegget ditt.

Og nei, jeg vil ikke kalle det charterturisme når man velger kun fly og reiser rundt og finner overnatting selv. Det er iallfall mine konnotasjoner. Og nok en gang - vi skal bo all inclusive, siden vi vil ha litt luksus (bryllupsreise) og BÅDE oppleve OG ha litt avslappende ferie, og TS svarte ut fra det spørsmålet.

Unnskyld, men har du lest noe som helst om Playa del Carmen?

Det ligger på landsbygda. Gå noen meter unna hawaiiskjortene på fifth avenue, så er du på landsbygda. Men pass deg, husk de er farlige!

Ellers er jo Chiapas interessant og grenseområdet mot Guatemala, men det er veldig farlig altså. :ler:

Det er da en grunn til at norske reiseforsikringsselskaper betaler ut mer og mer til ferierende nordmenn. Det er mye kriminalitet i andre land. Jeg har ikke lest særlig om kriminaliteten i Mexico, men antar at det ikke er det tryggeste ferielandet. Og siden jeg i utgangspunktet er fryktelig naiv, vil jeg ta forhåndsregler, som f.eks. å dra på en guidet tur. Jeg kan da ikke se at det skulle være problematisk?!

Og ja, det finnes guidede turer til "landsbygda" mange andre steder der man faktisk bor på "landsbygda" (eller en middels stor norsk by) i utgangspunktet, og da velger jeg å tro at guidene prøver å ta oss med for å se noe som er "typisk" for landet - selv om jeg flere ganger har blitt noe skuffet på slike turer.

Jeg vil anbefale dere å ta "diarevaksine". Du kan lese mer om den Her

Takk for påminnelsen! Denne vaksinen er allerede notert. Jeg tok den sist for ca 1,5 år siden og håper at jeg derfor bare trenger en dose. For det er vel den drikkevaksinen med den fæle "bringebær"smaken?! *spy*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til den som spurte hvor jeg hadde vært i Mexico er svaret at jeg har vært innom i kortere eller lengre tid de fleste byene langs hovedveien fra Ensenada og Tijuana i Nord til Puerto Vallarta og Guadalajara "midt på" på Stillehavssiden. Inn i landet til Guanajuato, Mexico City, og ut på den karibiske siden til staten Veracruz, Villahermosa, Palenque i Chiapas og Playa del Carmen. Har bodd i Mexico i flere år, så jeg har både vært turist og ikke. Og jeg har nytt begge deler i dype åndedrag.

Angående det med sikkerhet, så er det sant, det er mer kriminalitet i Mexico enn i Norge, sikkert fordi det er flere som er fattige og ikke har andre inntektskilder, men jeg personlig opplevde aldri noe sånt. Det er visse forhåndsregler man bør ta, og særlig som kvinne. Etter mørkets frembrudd er det absolutt best å ikke være alene ute, men det går vel greit for deg *Tausa* som er på bryllupsreise. ;-)

Jeg var forresten også i Playa del Carmen på bryllupsreise. Vi hadde halvpensjon, frokost og middag innkludert, og syntes det var en fin løsning, vi storkoste oss med flotte middager på hotellet, og så gikk vi ut og spiste om dagen i byen. Da fikk vi med oss litt av begge deler.

Du sier forresten at ferskpresset appelsinjus blir kjedelig i lengden. Da skal du til riktig land! I Mexico får du kjøpt ulike fruktjuicer/safter som blir laget fersk hver dag. De heter "Aguas" og serveres iskalde og erkjempegode! Dette er fruktjuice med vann eller melk og sukker i. Ren jus heter "Jugo". (Kan du spansk?) (Hvis ikke er det lurt å ha med en liten lommeparlør eller miniordbok - greit å ha når du skal bestille mat)

Agua de Fresa = jordbær"vann"

Agua de naranja = appelsin"vann"

Agua de limon = lemonade

+ mange fler... Du kan se etter skilt der det står "La Michoacana". Veldig mange av is og jus-utsalgene heter dette. Isen der er også veldig god. *vann i munnen" (Igjen!!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

@*Tausa*

Ja det er den fæle med bringebærsmak :eeeh:

Sambo synes den var veldig god, mens jeg holdt på å kaste opp når jeg drakk den :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Puerto Vallarta siste halvdelen av april. Jeg trenger litt info om vær, solfaktor og om det evt lønner seg å veksle valuta før vi drar fra Norge. Om kredittkort er gangbar vare og om det kansje er lurt å ta med seg USD?

Og kanskje du har flere gode tips til en som så smått begynner å få reisefeber?

Endret av Jalp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal til Puerto Vallarta siste halvdelen av april. Jeg trenger litt info om vær, solfaktor og om det evt lønner seg å veksle valuta før vi drar fra Norge. Om kredittkort er gangbar vare og om det kansje er lurt å ta med seg USD?

Og kanskje du har flere gode tips til en som så smått begynner å få reisefeber?

Hei!

Så spennende at du skal til Vallarta! Jeg var der sist i september i fjor, da bodde jeg på Westin Resort and Spa. Hvor skal du bo? Jeg har vært i PV tidligere, da i begynnelsen av mai ved to anledninger og så vidt jeg husker, er været veldig allright akkurat da. Ca 30 varmegrader om dagen, og ikke kjølig nok til at du trenger jakke om kvelden. Vannet er deilig å bade i. Solfaktor 25, minst! Hvit sand, vann og sola høyt på himmelen er en farlig kombinasjon. Det gamle tipset som står i ukebladene hver sommer om å unngå sola midt på dagen er absolutt noe å ta med i beregningen. Den ene dagen jeg satt ute i Vallarta i høst hele dagen var det overskyet, men jommen sa jeg smør! Jeg ble SÅ solbrent... skulle gitt mye for å ha gått tilbake i tid da.

Du kan ta ut pesos i minibanker overalt. De heter "Cajero Automatico" på spansk. Jeg betalte med kredittkort på handlesenter, men de tok et gebyr på 5% av kjøpesummen for tjenesten... hvertfall akkurat der jeg var. Du må ha cash i mindre butikker, og helst også på restauranter. Du får også vekslet dollar i bankene, men det er ikke nødvendig å ta med seg det, da du som sagt kan ta ut penger med norske bankkort med visa/mastercard.

Ellers er jeg ikke så god på tips om Vallarta. Jeg koste meg veldig ved bassenget på hotellet og var ikke ute i byen så mye. Men hvis du er glad i å gå på kino, er Mexico et flott sted for en kinoopplevelse. Kinosalene er mye mer moderne og generelt mye finere enn i Norge og har aircondition (ta med genser og langbukse hvis du fryser lett) og de har god kaffe der. Vi var på en kino som het "Cinepolis". Du kan ta taxi dit, det tar ca 15 min fra downtown om jeg ikke husker feil.

Generelt er taxi billig, men hvis de ikke har taximeter må du avtale pris på forhånd. Mange har taximeter. Ellers er buss veldig billig, men det er en fordel å kunne spansk for å orientere seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig hyggelig av deg å svare såpass utfyllende på spørsmålene mine. Tusen takk!

Jeg har også vært i PV en gang tidligere, men det var i januar 1998. Derfor var valget lett når jeg allikevel skulle til California. Denne gangen skal jeg bo på Buenaventura Grand Hotel & Spa. Det er et strandhotel, ikke langt (gangavstand) fra sentrum og strandpromenaden.

Det jeg for øvrig husker fra turen i 1998 er hvor hyggelige de lokale folkene var, og at det var mange amerikanske turister der. Badeforholdene er akkurat slik jeg husker dem, og selv om solen ikke var så skarp i januar som den sikkert er i april, så har jeg hatt noen av de samme skyggesolopplevelsene som deg fra østafrika. Solfktor 25 er nok et minimum ja....

Westin Resort & Spa så jo flott ut. Får prøve det neste gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...