~Capricorn~ Skrevet 2. september 2008 #321 Del Skrevet 2. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 2. september 2008 #322 Del Skrevet 2. september 2008 Uff da Marsy, Ikke lett når man får sånne beskjeder. Prøv å tenke på noe annet, selv om det ikke er lett. Og hvis det er vannhode er det bra det blir oppdaget tidlig så det evt kan opereres. Det viktigste er at de finner ut av årsakene til at hun evt har det. Tenker på deg og snuppa :klemmer: Når skal dere på sykehuset? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kykkelikokos Skrevet 2. september 2008 #323 Del Skrevet 2. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 3. september 2008 Forfatter #324 Del Skrevet 3. september 2008 Det ble en lang dag på sykehuset. Vi møtte opp til time kl 9, men på sykehuset hadde de oss ikke registrert på noen time.... og vi var ikke inne i systemet et eneste sted! HVER gang vi har kontakt med sykehuset skjer noe feil! Etter mye om og men fikk vi endelig møte med en koselig barnelege. Gikk igjennom svangerskap, fødsel og utvikling i spedbarnstiden med han, samt høyde i familien. Han mente også at hun var veldig fin utviklingsmessig (både motorisk og sosialt). Men hun er jo for lav i forhold til forventet lengde, uten at han kunne se spesielle trekk som kunne tyde på sykdom. Men som han sa: leter du, så finner du alltid noen trekk eller symptomer på det meste. Han fikk ordnet ny time til ultralyd av hodet. Vesla var veldig flink under undersøkelsen (selv om hun hele tiden ville rulle bortover benken ) og heldigvis viste resultatene at alt var normalt. Så var det tilbake til barnelegen. Han ville at vi skulle komme tilbake om 4-8 uker, og i mellomtiden skal vi innom for å ta røntgen og blodprøver. Så får vi bare ta det der i fra. Røntgen vil vise forventet slutthøyde, og vise om det er noen feil på skjelettet. Hvis ikke kan hun mest sannsynlig få en hormonkur om noen år, hvis hun fortsatt er liten. Blir ihvertfall spennende å få resultatene. Da vet vi litt mer hvor vi stiller. Hvis de ikke finner noe da, må vi bare fortsette med tester til de finner noe eller de konkluderer med at hun er naturlig liten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 4. september 2008 #325 Del Skrevet 4. september 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 4. september 2008 #326 Del Skrevet 4. september 2008 Tenker hun bare er litt liten jeg Dessuten har jo størrelsen man har som baby veldig lite å si for hvor stor man blir senere i livet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 5. september 2008 Forfatter #327 Del Skrevet 5. september 2008 tilbake Ja, vi håper jo hun er naturlig liten, men beina og armene er litt korte iforhold til kroppen, og det kan jo fort tyde på en skjelettfeil. Men det får vi vite etterhvert..... Var på 5 mnd kontroll i dag. Og vesla var eneste baby som rullet, så da ble jo mamma stolt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 5. september 2008 #328 Del Skrevet 5. september 2008 Så flink liten pie. Ha en fin helg Marsy Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 6. september 2008 Forfatter #329 Del Skrevet 6. september 2008 I et forsøk på å vri fokuset... Ting som gjør meg lykkelig: *små babyhender som utforsker ansiktet mitt *lydene hennes når hun, mett og trøtt, strekker seg i armene mine når jeg legger henne ned i sengen *det konsentrerte blikket hennes når hun gransker en ny leke *stoltheten hennes når hun får ros *latterhikst når vi tuller *når vi er i et rom med mange mennesker, og den første hun søker etter med blikket er meg *hvert eneste lille smil Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 7. september 2008 #330 Del Skrevet 7. september 2008 I et forsøk på å vri fokuset... Ting som gjør meg lykkelig: *små babyhender som utforsker ansiktet mitt *lydene hennes når hun, mett og trøtt, strekker seg i armene mine når jeg legger henne ned i sengen *det konsentrerte blikket hennes når hun gransker en ny leke *stoltheten hennes når hun får ros *latterhikst når vi tuller *når vi er i et rom med mange mennesker, og den første hun søker etter med blikket er meg *hvert eneste lille smil :rødme: :rødme: :rødme: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 10. september 2008 Forfatter #331 Del Skrevet 10. september 2008 Har ikke tid til å være her så ofte, og ihvertfall ikke besøke alle dagbøker.... da blir det røntgen på vesla på fredag, også skal vi tilbake til barnelegen om 3 uker for å få resultatene.... Da får vi vite om det er en skjelettfeil eller ikke. Huff.. blir skummelt. Men nå hører jeg det straks blir bleieskift! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 14. september 2008 Forfatter #332 Del Skrevet 14. september 2008 6 mnd vesla var kjeeeempeflink på røntgen, og fikk mye skryt av pleierne. En av dem sa faktisk at hun håpte hun fikk en så snill unge selv stolt mamma ja.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 14. september 2008 #333 Del Skrevet 14. september 2008 6 måneder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 29. september 2008 Forfatter #334 Del Skrevet 29. september 2008 Lenge siden sist. Nest uke får vi testresultatene :dåne: I dag er det første gang vi skal dykke på ordentlig på babysvømming... hjelp! Også er jeg på slanker'n, på ordentlig. Har ikke vekt hjemme, men veide meg når vi var på besøk i går, og da hadde jeg gått ned 2 nye kilo, helt av meg selv! Oppskriften fremover: En aktivitet HVER DAG, i minst 1 time. I tillegg minst 30 min styrke (manualer, øvelser eller pilatesball) 3 ganger i uka (tirsdag, torsdag og helg). Spise regelmessig og ofte. Godteri i helgene. Mål: i første omgang ned 12kg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 29. september 2008 #335 Del Skrevet 29. september 2008 Blir godt å få resultatene da. Så flink du er, jeg orker ikke slanke meg, så har ikke konkret vektmål, men har mål om å spise sunt og trene mer. Du får joine oss i trimklubben Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. september 2008 #336 Del Skrevet 29. september 2008 lykke til på babysvømminga da, dykking er moro! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 2. oktober 2008 #337 Del Skrevet 2. oktober 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 2. oktober 2008 Forfatter #338 Del Skrevet 2. oktober 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 28. oktober 2008 Forfatter #339 Del Skrevet 28. oktober 2008 Lenge siden jeg har skrevet her gitt... Konklusjonen fra røntgen er at vesla har en del avvik på skjelettet, og at hun har såkalt skjelettdysplasi, som fører til at hun vokser sakte og at hun kommer til å bli kortvokst. Vi har fått en diagnose, men stoler ikke helt på at den er riktig ennå. Skal til eksperter om ikke så lenge, så da får vi vite mer. Uansett blir hun en liten frøken (ca 130cm mest sannsynlig), hvis det ikke er mulig å behandle med veksthormon (lite trolig) eller vi/hun velger forlengelsesoperasjon. Det blir en hel del ekstra utfordringer enn vi hadde tenkt, men vesla er veldig blid og fornøyd og utvikler seg kjempefint motorisk og sosialt og det er det absolutt viktigste. Men vi bekymrer oss selvfølgelig for alt fra mobbing til om hun vil få seg kjæreste, om hun vil føle seg utenfor og om hvordan livet hennes blir. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 28. oktober 2008 #340 Del Skrevet 28. oktober 2008 Oi, dette var alvorlig. Ikke lett å få en sånn beskjed. Kan tenke meg det er mange tanker som surrer hos dere nå. Jeg tror på mange måterdet er lettere for kvinner å være kortvokste enn menn. Det er jo på en måte forventet at kvinnen skal være lavere enn mennene. Jeg kjenner ei nyyydelig jente/dame på 24 år nå som er kortvokst, og hun har hatt en kjempefin opppvekst. Det er klart hun har fått litt kommentarer underveis, men jeg tror personligheten har mye å si for om en bli mobbet eller ikke. Hun har aldri følt seg mer eller mindre mobbet enn andre. Hun var faktisk forelsket i broren min på 2,0 meter, og det var ikke høyden som gjorde at de ikke ble kjærester. Sender deg mange gode tanker marsy-vennen, og du skal se at dette ordner seg til noe positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå