marsy Skrevet 21. august 2008 Forfatter #301 Del Skrevet 21. august 2008 Hun reagerte ikke på det, så da fikk hun bittelitt etter tran-dosen også. Hun lager masse rare grimaser da, men tror hun likte den Måtte le når hun rullet rundt på matta i dag mens hun ropte "juhu!" I dag klarte jeg endelig å få henne til å storle ved å blåse henne på magen slik at jeg laget prompelyd: DET var moro det :rødme: I morgen blir det IKEA tur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Catus Skrevet 22. august 2008 #302 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg pleier også å blåse Junior på magen når han ligger på stellebordet, og han ler også godt da. Det er så herlig! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 22. august 2008 Forfatter #303 Del Skrevet 22. august 2008 Jeg pleier også å blåse Junior på magen når han ligger på stellebordet, og han ler også godt da. Det er så herlig! ------- Vesla rullet akkurat for første gang fra mage til rygg! (ved et uhell). Stakkaren havnet oppå alle ranglene sine og lå der i sjokk med kulerunde øyne Vi trener nemlig på å løfte hodet høøøøyt, og snu det godt fra side til side, og da ble det så høyt at hun tippet rundt. Men da vet hun at det går an ihvertfall. Har vært på formiddagsutflukt til IKEA. Var overraskende fornuftig, også. Kjøpte servietter og kubbelys til navnefesten, en paiform (skal lage dessertpai med bringebær og blåbær til kakebordet), og sengetøy til vesla. Kjøpte også to bursdagspresanger, så da er det gjort. Invitasjonene ble jeg også ferdig med i går kveld, så da er det bare å poste dem i dag eller morgen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 24. august 2008 Forfatter #304 Del Skrevet 24. august 2008 Da var familiebursdag nr 3 på en uke unnagjort... puh... Vesla sovnet i bilen på vei hjem og fikk en power-nap. Så når vi kom hjem 20 minutter før leggetid, var hun uthvilt og klar for leking Så da ble leggingen over 2 timer forsinket i dag. Må bare passe på at hun ikke sover for lenge i morgen, slik at vi forskyver døgnrytmen. I morgen satser jeg på fint vær, slik at vi kan trille laaaang tur. Jeg veide meg når vi var på besøk i dag (har nemlig ikke vekt hjemme) og da hadde jeg gått ned 2,5 kg siden sist (2mnd siden). Ble positivt overrasket, siden jeg ikke har vært flink til å trene, eller å spise veldig sunt (kanskje denne ammingen ikke var så dum, likevel?). Kunne uansett slåfast at jeg er 15 kg unna målet, men jeg ble ihvertfall motivert. Så i morgen skal jeg sette opp et ganske greit treningsopplegg for den neste uken. Blir nok mye trilling og sånt, men det er jo viktigst at jeg faktisk klarer å gjennomføre planene. Kanskje klarer jeg 10kg før jul... *drømme* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 25. august 2008 Forfatter #305 Del Skrevet 25. august 2008 Treningsmål for uke... (hvilken uke er det nå??) Mandag: 1 times trilletur + øvelser på pilatesball (mage) Tirsdag: 1 times trilletur + øvelser for lår/rumpe Onsdag: Trille opp og ned bakkene ved oss (Tuuuungt!) Torsdag: 1 times trilletur + styrkeøvelser for overkropp m/manualer Fredag: 1 times trilletur Lørdag: Trille for å se på mannen som spiller tennisturnering (ca 45min hver vei) Søndag: 1 times trilletur Mye trilling altså Øvelsene skal jeg gjøre like etter trilling, eller på kvelden etter leggetid. Et lite forbehold for været. Men hvis det er dårlig vær kan vi sikkert trille rundt på et kjøpesenter I dag skal jeg levere bok på biblioteket, så da kjører vi til byen, og triller en runde der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 25. august 2008 #306 Del Skrevet 25. august 2008 Trilling er god trening det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 25. august 2008 Forfatter #307 Del Skrevet 25. august 2008 Trilling er god trening det ...man tager det man haver :D ------------------- I dag har vi hatt en kjempefin dag, jeg og vesla. Koste oss hjemme, så dro vi til byen for å levere en bok på biblioteket. Deretter ble det kaffe på café i finværet, og trilletur langs elva, og litt vindusshopping. Etter at vi kom hjem fikk vesla leke med en reklameavis fra Obs! Det var kjeeempegøy!!! Det ble også treretters middag: 2 teskjeer maisgrøt, 1 teskje fruktmos og pupp Har tulla og kosa oss i hele dag og mini har vært i kjempehumør slike dager får en til å grue seg til å jobbe igjen. Tenk å bare være sammen med henne noen få timer på kvelden..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 26. august 2008 Forfatter #308 Del Skrevet 26. august 2008 Vært hos fysioterapauten i dag, og hun syntes det hadde vært stor fremgang på de siste 6 dagene, så da trengte vi ikke komme tilbake før om en måned. Sist ville hun at vi skulle komme hver uke, så det var gode nyheter. Note to self: 25.08: oppdaget føttene sine 22.08: rullet mage-rygg første ganger 29.07: rullet rygg-mage flere ganger på en dag 23.07: rullet rygg-mage første gang (i dobbeltsenga på hotell i Røros) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 26. august 2008 #309 Del Skrevet 26. august 2008 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 27. august 2008 Forfatter #310 Del Skrevet 27. august 2008 ---------------- Æsj, jeg har blitt forkjøla..... Er helt tett, og nyser og snyter meg i ett sett - til veslas store fornøyelse Hun har nyst en del i dag hun også, men er heldigvis ikke tett. Dessverre våknet hun med 2-3 timers mellomrom i hele natt... Og mannen reiser bort i kveld, og blir borte to netter.... :snufs: I dag ringte de endelig fra babysvømmingen, vi har time hver mandag ettermiddag fremover :juhu: Timen begynner 1630, så da rekker mannen å bli med på noen av timene også, hvis han kan gå litt tidligere fra jobben. Men vi skulle ha med badetruse... er det en badebleie? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 27. august 2008 #311 Del Skrevet 27. august 2008 Du kan bruker en slik stripete truse de selger på alle barneutstyrsbutikker. De solgte det på babysvømmingen til storebror for en femtilapp. Mye rimeligere enn disse badebleiene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 28. august 2008 #312 Del Skrevet 28. august 2008 Åh, så moro med babysvømming Har sett at de selger sånn badetruse jeg og, men husker ikke hvor :klø: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #313 Del Skrevet 28. august 2008 Du kan bruker en slik stripete truse de selger på alle barneutstyrsbutikker. De solgte det på babysvømmingen til storebror for en femtilapp. Mye rimeligere enn disse badebleiene. Takk for tips, skal titte innom noen butikker i helga. Tenkte automatisk på badebleier når hun sa det, men badetruse høres bedre ut Åh, så moro med babysvømming Har sett at de selger sånn badetruse jeg og, men husker ikke hvor :klø: Vi gleder oss sånn til babysvømming!! Tror det blir kjempekoselig. Heldigvis skal mannen være med første gangen, og har lovt meg at han skal være med minst annenhver gang fremover. Han må gå et par timer tidligere fra jobb, men har jo jobbet 3 timer overtid hver dag i flere uker, så han skulle kreve å få lov til å gå på babysvømming Jeg har vannskrekk, og klarer ikke å skjønne hvordan i all verden jeg skal tørre å ta henne UNDER vann!!! Det er kjedelig å være forkjølet! Sliter så fælt med å sovne når jeg er helt tett. Vesla sovnet kl 20, og våknet 2230, 0200 og 0400. I tillegg HYLTE hun flere ganger i løpet av natten, men når jeg sjekket på henne sov hun søtt..... Mannen dro på tur med jobben, og måtte stå opp kl 03! :dåne: Så jeg sovnet ikke før etter kl 04. Men da sov hun heldigvis til kl 08, og lå litt våken i senga og pratet med uroen sin Men jeg er trøtt som fy i dag..... Tror magen hennes var litt urolig, etter å ha fått grønnsaks- og fruktmos i går. Men må vel være forberedt på at den nærmeste tiden vil være litt urolig på grunn av mat og tenner, uansett. I dag har vi gått opp til størrelse 68 også (i bodyer), så vesla vokser jevnt og trutt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 28. august 2008 Forfatter #314 Del Skrevet 28. august 2008 Da har vi vært på laaang trilletur. Jeg ble helt utslitt av å bare kunne puste med munnen Skulle trille bort til lokalet vi har leid til navnefesten, men når vi kom dit var det en skokk barnehagebarn som lekte cowboy og indianer der, så da passet det dårlig å smugtitte inn vinduene, slik jeg hadde planlagt :juhu: fikk mail fra en jente som er interessert i å kjøpe brudekjolen min!! Hun bor et stykke unna, så vi ble enige om at hun betaler meg et "depositum", og at jeg sender kjolen i posten. Håper hun liker den *krysse fingrene* Hun får den ihvertfall til en veldig god pris (og jeg trenger pengene...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 29. august 2008 Forfatter #315 Del Skrevet 29. august 2008 Nå ringte de fra helsestasjonen, og lurte på om vi ville komme på en time førstkommende tirsdag, slik at legen kan se på vesla og lengden hennes. Helsesøster synes det var lenge for oss å vente på neste legekontroll. Huff... gruer meg jeg nå... Har liksom bestemt meg for at alt er i orden, og at hun bare er liten rett og slett. Og legen skal jo bare se på henne.. men er livredd for å få høre at noe er galt med henne. Elsker henne jo uansett, men er så redd for at noe skal skje henne... huff... noen ganger er det skikkelig dritt å være forelder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MellonCollie Skrevet 29. august 2008 #316 Del Skrevet 29. august 2008 Høres ut som dagene dine med vesla er så fine Koser meg når jeg leser! Skjønner godt at du gruer deg litt til timen med legen, men jeg er sikker på at alt er bra. Det finnes ingen fasit på hvordan mennesker ser ut, og man vokser jo i rykk og napp. Dette går nok bra. Ha en riktig fin helg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 29. august 2008 Forfatter #317 Del Skrevet 29. august 2008 til MellonCollie, jeg har ikke vært flink nok til å besøke dagboken din... *dårlig samvittighet* Det å bli forelder vekker så mange følelser at jeg nesten blir utslitt Føler mye på det ansvaret vi har ovenfor den lille kjøttklumpen på 6,5kg. Tenk at vi skal passe på henne... resten av livet.... :dåne: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 29. august 2008 #318 Del Skrevet 29. august 2008 Jepp, det finnes sånne spesielle badetruser som holder på "ladningen" om bebisen skulle ha et uhell i vannet. Men her var de utsolgt over alt, og i butikkene sa de at det var utsolgt hos produsenten... Er det mulig? Ja, ja, vi bruker badebleie foreløpig her da Funker veldig bra det, men de er jo engangs, så det blir jo dyrt i lengden... Uff, skjønner godt at du er bekymret. Man blir jo bekymret for alt mulig når man har barn, og for deg som har litt ekstra bekymringer skjønner jeg godt at det er vanskelig... Alt er nok bra med bebisen din Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
flickan Skrevet 1. september 2008 #319 Del Skrevet 1. september 2008 Alt går nok bra, marsy. De er bare forpliktet til å følge det opp, og det skal vi jo bare være glad for. :klemmer: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 2. september 2008 Forfatter #320 Del Skrevet 2. september 2008 I dag er jeg bare forferderlig lei meg...... skal til utredning på sykehuset på grunn av lengden OG for å se om hun har vannhode.... Ikke nok med at jeg skal bekymre meg over lengden. Neida, her kommer enda en ting..... Legen understrekte at det ikke trengte å være noen ting, men jeg er bare så forferdelig sliten akkurat nå. Sliten av å bekymre meg.... kan ikke jeg få bekymre meg over trivielle ting slik som alle andre mødre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå