Gå til innhold

Marsy og annerledeslivet

marsy

Anbefalte innlegg

Så flott at hun sover så bra da. Kanskje det hadde funka med vår også, men vi har desverre ikke plass... Så han må nok forbli på rommet vårt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når tenker dere på å flytte han ut da Imli? Jeg synes det var fælt første natta, for jeg har blitt så vant til å høre på pusten hennes før jeg sovner... men jeg tusler jo inn til henne før jeg legger meg, og lytter litt i stedet :hjerte: Sovende babyer er bare herlige å se på.

Kan det ikke bli torsdag (les: lønningsdag) snart??....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det ikke bli torsdag (les: lønningsdag) snart??....

Henger meg på den. Jeg er spent på hva jeg får i lønn. Og jeg vil slutte å bruke fra sparekontoen, som jeg må nå, fordi jeg er blakk :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er sparekontoen tom også... :sjenert:

Eneste konto med penger er veslas, og den rører jeg ikke!

Har lagt inn alle regninger til betaling i dag, så da er ihvertfall DET gjort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare skrive huskelapp til meg selv :fnise:

Planlegger å lage maten selv til navnefesten. Har du noen gode tips tar jeg i mot med takk!

Tapasbuffet:

-Spekeskinke

-Diverse spekepølser

-Kjøttboller i tomatsaus (varme)

-Poteter (stekte eller kokte)

-Røkelaks i lefse med snøfrisk og sennep

-Fylte tomater (fyll: ris og oliven?)

-Tortilla (m/potet, paprika og løk)

-Diverse oster

-Marinerte kyllingspyd

-Pastaskruer i olje

-Grønn salat

Kurver med diverse godt brød

Skåler med aïoli, pesto, tomatsaus og oliven.

Jeg har 3 lønninger før navnefesten, så da har jeg lagt opp løpet slik:

augustlønn: tur på Ikea og Smartprice for å kjøpe servietter, lys, papirduk, skåler, serveringsfat, ildfast form.

septemberlønn: Kjøpe inn brus og mat som kan fryses/står seg. Betale til HEF

oktoberlønn: Siste matinnkjøp

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler deg å saltkoke potetene, og at du kjøper små partypoteter.

Forslag til god tapasost: manchego-ost(tror den skrives sånn)

Jeg synes du har valgt veldig mange ting, ser godt og variert ut :) Jeg tror det holder bra også om du velger å kutte ned på utvalget. Og gjør noe av det så enkelt som mulig. Kjøp f eks kyllingklubber/vinger istedenfor å lage spyd. Mye raskere.

Husk å lage masse dip, av erfaring går det mye av det.

Hvis du skal kutte, kutt ned på det som må varmes eller som ikke kan tilberedes på forhånd. Husk at det blir mye som ska ordnes den dagen.

Jeg personlig hadde valgt:

-Spekeskinke eller Diverse spekepølser (ikke begge)

-Kjøttboller i tomatsaus (varme)

-Poteter (saltkokte)

-Røkelaks i lefse med snøfrisk og sennep

-Fylte tomater (fyll: ris og oliven?)

-Tortilla (m/potet, paprika og løk)

-Diverse oster (manchego og marinert fetaost, og evt norzola) (feks coctailsticks med ostebit, drue og chorizopølse)

-Marinerte kyllingspyd (evt kyllingvinger/klubber)

-Pastaskruer i olje

-Grønn salat

Og kansje ristede og saltede nøtter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for innspill Flickan! :)

Jeg beholder både skinke og pølser, for det krever minimalt arbeid, og pølsene er litt billigere enn skinke også, så vi sparer litt penger :fnise:

Dipene skal jeg lage massevis av. Har lagd tapasbord til 8 stk, så jeg må jo omtrent doble mengden, og det blir MYE aïoli! :ler:

er litt enig i å droppe tomatene. Har vurdert å kjøpe kyllingvinger også. Det beste hadde jo vært å svinge innom en butikk med ferskvaredisk på selve dagen, og kjøpe en haug med kyllingvinger. Lurer på om jeg kan avtale det med en av butikkene i nærheten?

Det blir helt klart manchego ost :) Og en eller to andre....

Må nok prøvelage en del ting, slik at jeg vet om det blir bra dagen etter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt kan forresten gjøres klar dagen før. Det er bare potetene som må kokes, også må kjøttbollene varmes (sammen med saus i en kasserolle). Eventuelt også ha kyllingvinger i ovnen, hvis jeg ikke kan kjøpe på butikken.

Skal pynte og dekke på dagen før også, så da er det bare dusje og kle på seg på selve dagen :)

Kan hende vi ikke får seremoni før kl 13, og da har vi veldig god tid på formiddagen, til småtteri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser ut som om du er godt forberedt :)

Da ser det ut ut til at du har en goood plan :klem:

:Nikke: jeg er hekta på planlegging :ler:

----------------------

Har prøvd å måle vesla både i går og i dag, men det er jo litt vanskelig. Legger henne på et håndkle på baderomsgulvet, sånn at hun har hodet inntil veggen. Også har jeg et målebånd oppå håndkleet. Hver måling har hun blitt 59-60cm... altså 1,5-2,5 cm mer enn helsesøster fikk på fredagens kontroll.... (jada, jeg er opphengt i disse lengdegreiene :sjenert:)

Har to helsestasjoner i nærheten, og vurderer å dra innom den andre på torsdag, når hun er 5mnd for veiing og måling, men er litt redd for at de skal insistere på å legge det inn på dataen, sånn at min helsesøster ser at jeg dro på en ny sjekk under en uke etter at hun målte. Føler meg litt illojal.....

Æsj... 5 mnd kontrollen er om 2-3 uker, så egentlig burde jeg bare vente til da. Har bare en liten kjærring i magen som vil bevise at "jeg har rett". :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som mye godt på menyen deres! Jeg tar gjerne en tur og smaker :ler:

Ang. lengden, så forstår jeg at du er litt frustrert. Dersom du hadde dratt innom den andre helsestasjonen og forklart situasjonen, så hadde det sikkert ikke blitt noe at de MÅ legge det inn på dataen?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det så ut som mye godt på menyen deres! Jeg tar gjerne en tur og smaker :ler:

Ang. lengden, så forstår jeg at du er litt frustrert. Dersom du hadde dratt innom den andre helsestasjonen og forklart situasjonen, så hadde det sikkert ikke blitt noe at de MÅ legge det inn på dataen?

Har egentlig bestemt meg for å vente med den målinga frem til neste kontroll i starten av september. Hvis jeg måler henne i morgen, og de også får henne til å bli like liten, blir jeg kjempestressa.

Testet en body i str 68 i dag, og den passet mye bedre enn jeg trodde. 62 begynner nemlig å bli litt vanskeligere å kneppe igjen, men jeg trodde det var kun på grunn av krymping i vask. Har også gått opp til nesten kun 62 i bukser. Så hun vokser da litt :)

Huff, i dag er det skikkelig utrivelig vær. Hadde store planer om laaaaang trilletur, men det hopper jeg fort over i dette været. Vet ikke engang om jeg orker å gå ut for å hente posten... :kaffe:

Fordelen med å være blakk er at jeg lever sunnere... Har ikke råd til å kjøpe masse snop, brus osv når jeg er på butikken. Så i går kjøpte jeg kun det jeg MÅTTE ha. Hvorfor kan jeg ikke være så fornuftig når jeg har penger på konto også? Da hadde jeg jo spart en formue... huff jeg er sløsete med penger altså!

lurer forresten hva jeg skal gjøre med :vekt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal begynne å handle inn en dag i uken forutenom melk og brød, der kan vi virkelig spare mye penger...

lurt.. jeg har ryddet kjøleskapet i dag, og tar fryseren i morgen. Så når lønnen kommer på konto i morgen ettermiddag er jeg klar til storhandel. Kanskje en harrytur også...

T har faktisk heller blitt noe lengre på 1 mnd, så det er nok ikke farlig :)

Nei.. hvis det ikke hadde vært for disse kurvene og helsesøstrene hadde jeg jo ikke bekymret meg. Dessuten, hvis hun hadde vært 1 cm lengre når hun ble født, og vokst i samme tempo, hadde hun vært innenfor normalen - så det er ikke mye om å gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vesla er 5 mnd i dag! :juhu:

Jeg måtte handle like ved helsestasjonen, så da dro jeg likevel innom for å veie og måle. Og, selvfølgelig, det burde jeg ikke ha gjort. Denne helsesøstra fikk henne nemlig til å bli 1 cm kortere enn målingen for en uke siden! Altså at hun plutselig var kortere enn hun var på de to siste målingene... jada.. flott...

Kunne jo se at hun ikke strakk ut beinet ordentlig...kneet var jo faktisk litt bøyd. Dessuten dro hun ikke ut fra kroppen, men nedover, og da får hun jo ikke strekt beinet.

Endte opp med at hun skulle BÅDE legge det inn på dataen (selv om jeg sa at hun ikke trengte det, fordi det var bare en måling for moro) OG hun skulle ta det opp med min helsesøster... herregud!!!

Så nå har vesla en vekstkurve som går nedover... slå den!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe.. nei, det er vel første gang i historien i tilfelle :)

Hun er skjønn da. :hjerte: og i dag er hun i strålende humør. Bare synd jeg er forferdelig trøtt, og har vondt i hodet i dag. Fikk bare ikke til å sovne i går. Så jeg tror ikke jeg fikk mer enn 3-4 timers søvn totalt i løpet av natta og formiddagen. Fikk lagt vesla i senga mi etter at hun våknet kl 8, og da lå hun og sprellet der, men jeg fikk meg en lur. Så fikk hun mat og sov fra 0930-11 i senga si, slik at jeg fikk sovet enda litt mer.... Mannen har lovet at han skal komme hjem tidlig i dag, slik at jeg kan få slappet av ikveld og pleiet skallebanken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal ikke være greit med alle disse vekstkurvene.. Jeg har ikke vært og veid snuppa siden 4mndskontrollen, og det er sannelig godt. Man blir jo helt koko av disse helsesøstrene som greier å gjøre en bekymret for ting man ikke trenger å bekymre seg for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...