Gå til innhold

Stearinpikkens andre hjem


Gjest Stearinpikken

Anbefalte innlegg

Gjest milkyway

Jaaa det vil jeg/vi! Når flytter du inn? Så må du komme til oss når vi flytter inn i ny plass og når jeg finner :) Tar innflytningsfest når han kommer ut yeah!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stearinpikken

Det blir en stund til, for jeg jobber jo hele tiden. Med mindre du er med på en mandagsfyll :legrine:

Har du funnet noen interresante leiligheter da?

Du har vel på auto-søk finn, så får du dem med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Herregud!

I går kveld sjekket jeg finn.no igjen, og fant en pult som skulle gis bort. Fet nok tenkte jeg og dro for å ta den med med en gang.

Pulten er ENORM! Skikkelig svært jævel med innhukk i pulten som jeg kunne sitte. Den er ca. 231x150 cm og den var tung!

Selvfølgelig bodde mannen i 5 etasje og heisen var for liten. F kom for å hjelpe og vi stressa dritmye for den var så vondt å holde, og det er jo ikke veldig enkelt å bære et beist av en pult så langt ned. Vi klarte det til slutt da, men det var stress!

Det var det samme da jeg skulle ha inn vaskemaskinen. Kjøpte en stor en som var tung og dritstress å få inn.

Men uansett så snakket jeg itt med han mannen og han hadde gått p åsamme studie som meg og nå har han et firma med et par andre. Han sa jeg måtte sende han CVén min så kunne vi ta det derfra :hoppe:

Herregud å fet er ikke det da :-D Det er jo sånn som skjer på film og så tenker du hvor fet det hadde vært om det hadde skjedd med deg, og det gjorde det! :-D

---

En annen dritt-ting er at døra inn til leiligheten er bare 60 cm bred, så jeg kan jo bare drite i alt som heter sofa!

Kreative løsninger mottas med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway
Det blir en stund til, for jeg jobber jo hele tiden. Med mindre du er med på en mandagsfyll :legrine:

Har du funnet noen interresante leiligheter da?

Du har vel på auto-søk finn, så får du dem med en gang :)

Jammen jeg er ikke helt i drikke-modus for tida likevel, så det går fett :) Jeg vil heller bruke helga på labbing og jogging hoho, what the hell is this :-D

Har ikke autosøk, men er innom og kikker hver dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Autosøk er jo digg, og så når du skal søke iløpet av dagen trykker du bare p åsøket ditt så kommer alle opp :)

Jeg er helelr ikke drikke-dama fortiden men vi kan jo henge fordeom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stearinpikken

Jeg skal på jobb senere.. Jeg har for mye å gjøre den neste uka.

Skal flytte inn i ny leilighet, gjøre ferdig skolen, jobbe og øve til alkoholprøven :dåne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest milkyway

Å busy dame!! Men øøøy jeg syns vi kunne ta en roadtrip til arendal en av de neste 5 ukene :lur: For da får vi hengt sammen og jeg får gratis skyss mohahaha jeg er lur! Hihi!! ;D Så ta med deg F og rån rundt og kast stein på fengselet imens ahhaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Ja, hvor skal jeg begynne. Har en del og fortelle nå så det kommer nok litt etterhevrt, orker ikke skrive så mye av gangen..

Har nå flyttet inn nesten alt i leiligheten, og det har vært et jæklva stress. Først vaskemaskinen som er stor og tung, så pulten som er stor og tung. Så kjøkkeneskene som er store og tunge, og tilslutt alle småtingene. Har kommode med klær og nattbord igjen pluss andre småting.

Sitter fortsatt og ser på ikea over ting jeg trenger og hvor lite penger jeg har til det. Hadde vi hadd ikea her hadde det ikke vært noen problem å utsette et par ting til neste måned igjen. Men ikea er billigst, og jeg trenger en del ting osm koster mye eks. sofa o.l. Håper jeg får respons på mailen jeg sendte om ikea-kortet snart.

Jeg har fått med tv da, sef en gammal bilderørstv med en defekt fjernkontroll så jeg ikke får stilit inn kanalene. Jej. Men hun som bor her nå har jo en liten 19" vi bruker imellomtiden :fnise:

Det er litt fint å styre litt ihjemmet og det er jo bare meg, så det er fint. Vaskrt opp lit og vasket kjøleskapet. Så laget meg å F middag og koste oss sammen :) Det var fint å ligge på sofaen etterpå uten at mora hans var der.

Skal sove her for første gang i natt, og det blir rart å ikke ligge inntill F for å tigge varme og kos ;) Men overlever nok. Har pakket med med pjafas så jeg ikke skal fryse :sjenert:

Må ha 2 ovner nå siden det er så stort :lur:

Men jeg lurer på om jeg bor i 3-roms eller 4-roms leilighet :klø: For det er jo et eget rom til bad, kjøkken, stue og 2 soverom og da blir det jo 4 siden bad ikke teller med sånn. Jaja.

En ting som er irriterende er at strømmen går litt ofte. Det er 2 kurser hvor mitt rom er en og resten den andre. Teit.

Nå er jeg sulten, men har ikke mat og er innsnødd :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har kommet nogenlunde i orden og trives der da :)

Kjipt med strømkursene. Har hatt det sånn selv en gang. Måtte planalegge når jeg skulle se på tv og sånt. Stilig..

Ha en fin palmesøndag da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Det skjedde bare den første dagen da, heldigvis.

Har mye å fortelle, men orker liksom ikke. Leser i andres dagbøker, men orker ikke skrive noe. Alt er så ork :sukk:

Palmesøndag ja.. Jeg har vært på jobb jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fint å høre at du nesten har kommet deg i orden da :) Ting ordner seg nok etterhvert når du er kommet det helt i orden i leiligheten!

Siden det er 2 soverom tror jeg det er 3-roms! Jeg og eksen hadde hvertfall 1 soverom og d ble kalt 2-roms!

Hehe, kjenner igjen den med at det er ork å skrive, har hatt den selv en stund, vært litt lei av nettet generelt! :sur:

Håper hvertfall du har hatt en finfin påske! :jepp::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

På tide og oppdatere meg litt her, men det kommer nok til å bli et laangt innlegg :fnise:

Kan jo begynne med at katten vi passet på for dyrebeskyttelsen ble solgt. Det kom en rar mann innom, som stinket alkohol og gjentok alt han sa hele tiden. En veldig ubehagelig mann. Jeg fikk beskjed om at han kunne ha katten et par dager for å se, og jeg gjorde det veldig klart at han eide ikke katten. De ringte til meg hver dag bare for å si at den lå på teppet :sukk: Det var ikke det at jeg trodde ha han kom til å behandle katten dårlig, men katten var ei pingle og var veldig skvetten og ville helst ligge for seg selv. Han var litt voldsom. Det er en eneste katten ejg noen gang har vørt så beskyttende overfor, men DB-Dama skulle sjekke han opp for å se at han passet ordentlig på katten. Så får jo håpe det!

--

Jeg har også kommet i hus, og bodd her i nesten 2 uker nå. Det er veldig koselig her, og stort. Jeg liker det mest p.g.a jeg har flere enn en sitte plass. Der jeg bodde var det et rom, så det var jo senga og kontorstolen jeg kunne sitte i. Det gjorde til at jeg satt mye på dataen, fordi den var foran meg. Nå kan jeg sette meg i stuen og se på tv, eller slå av tvén og lese et blad. Det er utrolig deilig.

Når hun som bor her flytter skal jeg ommøblere litt og lage den nåværende stuen til arbeidsrom og lager, den ene soverommet skal bli stue og jeg skal ta bort døren. Det skal bil deilig å ha et soverom som bare har seng og klær. Vil egentlig ikke ha dataen o.l på soverommet. Men jeg gleder meg :-D

Har etter mye om og men skaffet meg IKEA-Kort. Jeg fikk innvilget kreditt på 5000 kr. Jeg trenger ikke mer, men jeg hadde ikke nok selv. Jeg får da 6 mnd rentefri beetalingsutsettele. Og det eneste er at jeg betlaer 280 kr for å betlae senere. Jeg spurte henne om det var sånn så mange ganger at jeg merket hun ble irritert, men jeg måtte bare være helt sikker på det jeg skal betale at jeg ikke blir lurt til renter og piss :fnise:

Så 7.April drar jeg på IKEA-shopping :hoppe:

Jeg skal lage en fin lag liste!

--

Så på Onsdag bestod jeg Alkohol-prøven og er så Daglig leders høyre hånd :hoppe: Hun sier så ofte at hadde det ikke vært for meg så hadde et ikke gått så bra, og at hun ikke klarer seg uten meg. Jeg blir så GLAD :-D At jeg betyr så mye for henne, og at jeg blir satt pris på og det beste er at hun forteller det til alle :ler:

Jeg jobber utrolig mye for tiden, men jeg trives! Har jobbet hver dag nå siden lørdag og har ikke fri før tirsdag. Lange dager med tungt fysisk arbeid og jeg står, går og løper rundt dagen lang. Men det blir mye penger ut av det og gleder meg til lønning!

Trenger penger nå for nå er jeg fattig! Opplevde det flaueste i går da jeg skulle fylle bensin. Trodde jeg hadde 300 kr på konto, så jeg fylte for 250 kr. Da jeg skulle betale ble det avvist lere ganger og jeg ga han alle kontantene jeg hadde. Jeg sjekket i minibank og der sto det -500 kr. Bilforsikringer selvfølgelig, ejg har jo ikke sjekket nettbanken på lenge :klaske: Det var så FLAUT! Måtte gi fra meg lommeboka så jeg kunne kjøre hjem og hente penger for å dra tilbake og betale resten :flau: Heldigvis tok han det greit i kassa og sa ingen problem, så det hjalp jo!

--

Også skolen da.. Jeg klarte ikke levere inn 20.mars, så vi var oppe på skolen på tirdag. Vi fikk tid til juni. Jeg føler meg skikkelig råtten som tigger mer tid hele tiden, men jeg klarer bare ikke gjøre det ferdig! Jeg klarer ikke jobbe og det er vanskelig. Jeg håper denne leiligheten kan hjelpe meg litt på vei ettersom jeg kan sitte ned andre steder og skisse litt ol. Av og til hjelper det å bare sette seg et helt annet sted enn jeg pleier. SÅ jeg håper på det beste denne gangen.

Kanksje jeg også får hjelp på poliklinikken innen da. Jeg skal til han på mandag, så får se hva som skjer dag :)

--

Da tror jeg hadde fått et meste av hjertet :fnise:

Jeg har liksom ikke fått meg til å dra inn p åsoverommet for å skrive innlegg og kommer ikke til å være så aktiv her inne som jeg pleier. Til dere som jeg har skrevet i dagboka til, så ikke fortvil ;) Jeg leser, men orker ikke alltid å skrive :sjenert:

--

Eller i kveld blir jeg bare hjemme. Skal ta meg et bad og stelle føttene som virkelig får gjennomgå fortiden. Jeg skal rett og slett skjemme meg litt bort med nsiktsmaske o.l og spise påskeegg :sikle:

Må også få ryddet det siste så det blir fint her og så få litt orden på økonimien min. Den har falt litt nå, og jeg må sette opp alt jeg skal betale når jeg får lønning som bl.a årsavgiften som ejg har glemt. Jej :ironi:

Jaja, nok babling på meg :-D

Jeg har det kjempetopp og jeg trives vikrlig å bo alene. F er også veldig søt når han spør om han kan sove hos meg :hjerte:

Jeg kan ha det så varmt som jeg vil og nå som jeg kjøpte 3 oljeovner for prisen av 2 på elkjøp så kan jeg varme masse :-D

:blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Stearinpikken

Her er noen bilder av utsikten min som er helt fantastisk!

ette ble tatt påskeaften, etter det jævligste snøværet vi har hatt siden ifjor da alt ble evakuert og folk var innesperret i mange dager.

Så har jeg også bilde av katten vi hadde :) Håper jeg får en ny en å passe på snart :katt:

post-19860-1206734342_thumb.jpg

post-19860-1206734350_thumb.jpg

post-19860-1206734357_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Så koselig å lese hilsnene dere har skrevet til meg :sjenert::(

Jeg gleder meg virkelig til lønning nå! Jeg trenger det og jeg har jobber 30 timer mer enn 100 % så det blir mye penger ;)

Holder på å rydde det siste i leiligheten her, så nå blir det koselig!

Jeg tror nok jeg holder meg her oppe ettersom jeg hadde et litt flaut møte med de iunder i går..

Jeg trampet rundt på skoene siden jeg skulle gå og hun ene kommer opp og spør om jeg ikke kunne ta av meg skoene for jeg bråkte så. Ja, jeg skulle være stille, men siden jeg skulle til å ga gadd jeg jo ikke ta dem av. Hun fortsetter at det er veldig lytt og det er som om jeg er nede hos dem. Så ser hun på meg med en veldig rart stirrende blikk og gjentar:"Vi hører det veldig godt"

Hun hintet til pulingsen vi hadde dagen før :flau:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Hahaha, jeg lurte sjefen min som bare det i dag :ler:

Jeg har nettopp begynt å jobbe fulltid så jeg ringte tidligere å sa jeg hadde brukket ankelen fordi jeg hadde falt ned trappa. Hun gikk rett på, og ble så fortvilet over hva hun skulle gjøre nå. Alle vaktene jeg er satt opp på og siden jeg har fått mye ansvar også. En restaurantmedarbeider med brukket ankel er jo ikke brukelig :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hahaha, jeg lurte sjefen min som bare det i dag :ler:

Jeg har nettopp begynt å jobbe fulltid så jeg ringte tidligere å sa jeg hadde brukket ankelen fordi jeg hadde falt ned trappa. Hun gikk rett på, og ble så fortvilet over hva hun skulle gjøre nå. Alle vaktene jeg er satt opp på og siden jeg har fått mye ansvar også. En restaurantmedarbeider med brukket ankel er jo ikke brukelig :ler:

:skratte::hoho: Imba! restaurantmedarbeider med et bein ute av drift er ikke noe særlig å satse på nei :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Var hos tannlegen i stad :sjenert:

6 små hull :sjokk: Er det mulig! Jeg har ikke kjent noen, men sånn var det..

Skal inn 2 ganger og ta 3 av gangen. Jeg gruer meg, men mye fordi jeg har hatt en drittannlege før. Det er egentlig mest ekkelt med lyden og at du kjenner hele hode dirrer. Eller egentlig alt :sprettoy:

Jeg kan jo ikke utsette det heller, blir jo ikke billigere og bedre det. Heldigvis koster alt bare ca. 600 med timen i dag siden jeg er 20 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Herregud, hvordan sakl jeg få råd til alt jeg trenger :sukk:

Det er så mye jeg trenger på IKEA, men fikk bare kreditt på 5000 kr og har ca. 2000-3000 kr å handle for av mine penger og sofaen kosteer 7000 kr..

Nå har jeg tatt rom for rom her, og skrevet ned alt ejg trenger. Jeg er trøtt og sulten, men ikke trøtt :klø:

--

Jeg blir skikkelig irritert på dem nede. Her fikk jeg "kjeft" fordi ejg bråkte så med skoene mine da jeg samlet sammen tingene mine før ejg skulle gå ut. Dette var da i 23 tiden. I kveld på samme tiden smeller de med dørene når det kommer hjem og roper til hverandre litt senere.. Drittfolk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm.. Her har det jo skjedd en del ting. Jeg er omvendt av deg jeg da.. Jeg oppdaterer min dagbok, og gidder ikke å lese andres hele tiden :P Så det blir sånn sjau en gang i blant innimellom :P

Uff.

Ang det med økonomi, kjenner meg godt igjen. Enda jeg ikke bor aleine da. Men det høres ut som om du trives veldig godt for deg selv, og så søtt at F spør om han kan sove hos deg. :)

Får håpe du får en fin helg da!:) Hang in there! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...