Gå til innhold

Stearinpikkens andre hjem

Gjest Stearinpikken

Anbefalte innlegg

Gjest Stearinpikken

Endelig noen som gidder å legge igjen hilsen :hoppe::sjenert:

Jeg trives veldig godt her, og jeg elsker å bo alene :-D

Men hvis jeg bare hadde hatt 19000 kr til å bruke på ikea så hadde det vært enda bedre :sjenert: Kravstor jeg? :riste:

Jeg har vært skikkelig irritert på dem nede p.ga "kjeften" jeg fikk o.l og i går kveld da jeg kom hjem toppet det seg. Jeg sjekket postkassa og det var stappfull av all reklamen og drit fra de andres postkasser! Jeg ble faktisk litt lei meg og tenkte bare hva er det de har imot meg. Så jeg plukket ut det jeg skulle ha og presset alt det andre tilbake i postkassa til de andre :lur:

MEN da jeg kom inn døra hoppet hun ene fram og lurte på om jeg skulle være hjemme i kveld. De satt og drakk og lurte på om jeg ville være med :-D Jeg ble skikkelig glad, for kanskje de ikke hater meg likevel! Jeg spurte dem også om postkassa, men de sa de ikke hadde gjort det. Lot det bare være, kan jo også være en lat postmann siden det er 4 postkasser til et hus ;) (det tenkte ikke jeg på før etterpå uansett)

Jeg ble med de litt, men jeg drakk ikke siden ejg skulle til F senere. Men de var jo kjempekoselige :-D Men det er veldig lytt i huset. Hun ene sa hun hørte hva meg å besøket mitt i går snakka om, men jeg hadde ikke besøk. Jeg hadde F på høytaleren da jeg snakket med han på telefon :overrasket: Og hun hadde visst loftseng, så da lå hun rett under min seng :seng: Uansett så var det koselig og jeg håper de sakl ha en husfest en dag jeg har fri :-D Det ble plutselig litt mer koselig å bo her!

Andre saker er at frisørvenninnen min har sluttet og da får jeg ikke billig frisør lengere. Så jeg må finne en ny, men det er joikke bare bare heller det. Dyrt og jeg vil jo håret skal bli fint. Håret mitt er liksom "min ting". Det er det som er pent på meg :sjenert:

Skal prøve og bestille en time nå :)

Skal også regne litt på om det er lurt å få lønna midt i mnd så jeg får litt mer å shoppe for på ikea. Jeg håper det går på det, det er en kommodesak jeg har så sykt lyst på :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stearinpikken

Hei Reka :hoppe:

Herregud, jeg har ringt et par frisørsalonger nå og bare striper koster jo rundt 1200 kr :sjokk: Er det så dyrt? Jeg ringte en salong og de kunne ikke si hvor mye det ville koste å klippe meg for det kom ann på hvor langt håret mitt var! Er det virkelig relevant? Må jeg betale mer bare p.g.a håret mitt er lengere? De skal jo ikke klippe noe mer likevel..

Endret av Stearinpikken
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg måtte bare skrive det, før jeg fortsatte og lese gjennom dagboken din! Se så, nå er det gjort! Virker som bofellesskapet ditt funker fett da! Bra at de var hyggelige og ikke slemme mot deg da :eeeh:

*abbonere*

Ha en finfin lørdag og helg stearingpikken! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Reka :hoppe:

Herregud, jeg har ringt et par frisørsalonger nå og bare striper koster jo rundt 1200 kr :sjokk: Er det så dyrt? Jeg ringte en salong og de kunne ikke si hvor mye det ville koste å klippe meg for det kom ann på hvor langt håret mitt var! Er det virkelig relevant? Må jeg betale mer bare p.g.a håret mitt er lengere? De skal jo ikke klippe noe mer likevel..

Ja det er crap dyrt, jeg tenkte ikke over at jeg måtte sjekke priser forrige helg når jeg skulle klippe håret mitt, hadde egentlig abre tenkt til å stusse det, for er så fornøyd med lengden min nå, men når den hyggelige frisørdamen spurte så vennlig om jeg ville stripe det, tenkte jeg, why not og sa ja.. Det skulle jeg aldri gjort.. vips så var kontoen tømt... :sukk::sukk: (Men det ble fint da :sjarmor:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Ja, jeg er glad i ikke var bitches likevel :eeeh:

Om de hadde vært det så har jeg jo leiligheten min for meg selv uansett!

Denne fine lørdagen skal tilbringes på jobb.. Egentlig resten av helga. Men det blir jo penger ut av det og det trenger jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg vært flink jente og lest gjennom hele dagboken din :-D

Striper er dyrt, og jo lengre håret er jo mer farge bruker dem. Jeg klipper håret mitt på Hellemyr, og der betalte jeg sist 1300 kroner for klipp og striping (da brukte hun 1 1/2 "pakke" med farge). Det jeg synes er idiotisk er at man må betale vasken i tillegg! Det er jo en selvfølge at man vasker håret når man striper det :klø: Jeg er uansett veldig fornøyd med min frisør, og jeg drar heller hjem til Kristiansand for å klippe det hos henne enn å finne en ny og dyr frisør i Oslo :ler:

Den Ektorp sofaen har vi også, i en beige farge. Eneste aberet er at den blir jo så fort skitten :sukk: men veldig enkel å vaske da :)

Så du hadde bestillt mye fint fra H&M :jepp: Kan du fortelle meg hvordan du la inn de bildene? For når jeg legger inn bilder så får jeg med meg all den skriften på sida der det står størrelsene, og om plagget. Jeg vil bare ha bildet av selve plagget/tingen! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken
Nå har jeg vært flink jente og lest gjennom hele dagboken din :-D

Striper er dyrt, og jo lengre håret er jo mer farge bruker dem. Jeg klipper håret mitt på Hellemyr, og der betalte jeg sist 1300 kroner for klipp og striping (da brukte hun 1 1/2 "pakke" med farge). Det jeg synes er idiotisk er at man må betale vasken i tillegg! Det er jo en selvfølge at man vasker håret når man striper det :klø: Jeg er uansett veldig fornøyd med min frisør, og jeg drar heller hjem til Kristiansand for å klippe det hos henne enn å finne en ny og dyr frisør i Oslo.

Den Ektorp sofaen har vi også, i en beige farge. Eneste aberet er at den blir jo så fort skitten :sukk: men veldig enkel å vaske da.

Så du hadde bestillt mye fint fra H&M :jepp: Kan du fortelle meg hvordan du la inn de bildene? For når jeg legger inn bilder så får jeg med meg all den skriften på sida der det står størrelsene, og om plagget. Jeg vil bare ha bildet av selve plagget/tingen!

Att du gadd :-D

Men det var egentlig mest klippingen jeg reagerte på, at de koster mer å klippe det når jeg har lagt hår. De skal jo ikke klippe mer! Helt mongo!

For å bare få bilde til plaggene så åpner du dem i nytt vindu :) Da kommer bare plagget med.

Ektorp sofaen er jo dritdigg å sitte i! Skikkelig myke ryggputer :cool:

:vinke: Morsom dagbok du har, Stearinpikken! :)

Hei Karamba, Koselig med besøk :-D

---

OK, i går var dagen jeg endelig skulle møbler. Deilig!

Det var bare meg og F som dro, og det var fint. Hadde bare blitt stress med flere, og det er jo en 3 timers kjøretur henn til ikea også..

Vi tok med sofaen til hun som bor her på veien siden hun har flyttet. Er jo bare hyggelig å hjelpe til, pluss at jeg ikke hadde fått plass til min sofa :-D

Jeg hadde jo handleliste og visste hva jeg skulle ha. Hadde jo fått ikea-kort på 5000 kr og så kunne jeg bruke 5000 kr av mine egne og da får jeg jo en del.

Stresset skikkelig med sofaen siden sofaen jeg hadde sett emd ut var veldig dyr og ikke så myk. Men fikk den ikke i leiligheten i motsetning til de andre. Veldig dilemma der og var sikker 1 time i sofa avdelingen.

Hadde egentlig sett meg ut TYLØSAND Sjeselongsofa i mørk brun, men var ikke helt fornøyd ettersom jeg ikke får så mye sitte plass p.g.a den puffen som er en del av sofaen. Men jeg fant et enda bedre alternativ som jeg også får inn så jeg kjøpte TYLØSAND 3-seter i brun med Fotskammel i brun og jeg er kjempefornøyd :-D Fargen på sofaen ligner mer på puff-fargen. Puffen er også like bred som den ene sitteputen på 3-seteren så jeg kan sette den sammen med sofaen og så dobbel sjeselong når jeg vil :hoppe: Jeg er veldig glad for valget jeg gjorde, og det er god å sitte i!

Så kjøpte jeg MALM Kommode med speil i eik, den skal jeg plassrre ved siden av en kommode jeg har i samme serie i eik.

Resten av handlelisten var:

-SKUBB Skittentøyskurv i sort

-2 Rationell søppelbøtter. Jeg angrer på at jeg ikke kjøpe med meg den beholderen som jeg kunne plassere begge i.

-PRUTA oppbevaringsbokser

-FIXA Vertøy

-Et par av høye lysholdere og lave lysholdere og en pakke med telys.

-VASEN Vase , nå må jeg kjøpe meg blomster :-D Eller håper egentlig noen andre gjør det :sjenert:

-Grytesett 365+, Stekelokk og gryteunderlag.

UNNI Pute, jeg måtte bare ha den, og nå koser den koser seg nå i sofaen min :fnise:

Til slutt er det bare noen oppvasktbørster og padder.

Er veldig føyrnøyd med meg selv for jeg brukte faktisk 1000 kr mindre av mine egne penger enn jeg hadde mulighet til! Men det var egentlig fordi de ikke hadde helfigurspeilet jeg ville og jeg gadd ikke ha dynetrekket siden det er for stort for dyna og det hater jeg!

Men veldig typsik meg er at jeg la fra med handlelista mi hele tiden, og jeg klarte å miste lappen med sofaen på vei ned til kassa. Den har jeg sikkert lagt igjen blandt søppelbøttene eller noe :klaske: Jeg måtte tilog med gå inn i ikea-restauranten igjen å finne fram brettet mitt for jeg hade lagt fra meg alle lappene på det. Ikke så kult å grave i de skitne brettholderene :sjenert:

Men alt gikk greit og det var veldig koseig å være på en liten tur med F :hjerte: Stressa dritmye med sofaen da, men det er endelig ferdig og jeg kan nyte den!

Jeg babler veldig nå, men må egentlig hoppe i dusjen hvis jeg har planer om å rekke jobb. Jeg er alltid på jobb og har bare hatt 2 fridager siden langfredag, og jeg skal jobbe i mange dager til :sukk: Gi meg friiii!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Nå har jeg tatt bord mange smil for det var for mange.. For mange liksom? Jeg skal gi deg for mange :perebrus::kul::mrgreen: :slåss: :herremann::Gjesp::gave::flekke::flau::flagg::eeeh::sjarmor::briller: :bukke: :fisk::spise: :blaaveis: :blomst::popcorn::sur:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å bare få bilde til plaggene så åpner du dem i nytt vindu :) Da kommer bare plagget med.

Jeg gjør jo det! :sur: Men får likevel med all skrift og sånn :(

f,eks

Skjerf HM

Meg og mine datakunnskaper :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Hehe, så skjønn du er :-D

Når du går inn på plagget med størrelser og sånn så trykker du på selvet bilde av skjerfet om å åpne seg i nytt vindu, da skal det komme opp ;)

Jeg var ikke veldig begeistret over marimekko-klærne, men det var det jeg håpet på. Jeg har nemlig ikke penger til å kjøpe der uansett..

Men ejg så en kjempesøt Topp med sløyfe på som jeg vil ha!

I går jobbet jeg tidlig og kom ikke så altfor sent hjem. Fikk ryddet, vasket og testet ut den nye støvsugeren min. Deilig når det ikke er så rotete her nå. Så kom F og en kamerat på besøk, vi laget taco og koste oss :) Skikkelig koselig. Deilig å bare slappe av siden ejg hadde så vondt i ryggen i går og var veldig sliten.

Det irriterer meg sånn at ejg er så sliten. JObber veldig mye da, men jeg får jo aldri sove! I over en uke har jeg sovet et par timer annehver natt omtrent. Jeg har aldri veldig særlig flink med å sove, men det er jo ikke normalt å være oppe så lenge uten å blir trøtt. Jeg går på jobb 9 timer og så er jeg oppe hele natta for å gå på jobb 9 timer igjen, så er jeg oppe i mange timer til før jeg legger meg igjen. Men i natt fikk jeg heldigvis sovet en del, deilig. Håper det forsetter sånn :)

Bapp Bapp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg tatt bord mange smil for det var for mange.. For mange liksom? Jeg skal gi deg for mange :perebrus::kul::mrgreen: :slåss: :herremann::Gjesp::gave::flekke::flau::flagg::eeeh::sjarmor::briller: :bukke: :fisk::spise: :blaaveis: :blomst::popcorn::sur:

Man kan aldri få for mange smil!!

.. og den toppen du snakket om var suuuupersøt!! O.o hvilken butikk var den på?

- okei, nå skjønte jeg plutselig hva du mente med for mange smil!!! hahahahaha

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken

Slæyfetoppen er fra HM. Lurer på om jeg ikke skal ta en tur innom en butikk faktisk. Har egentlig ikke penger til å shoppe, me har gavekort :lur: Det har ikke noe å si om ejg ikke kan kjøpe klær, har ikke gjort det må en mnd nesten og jeg har ikke merka noe. Jober jo så mye og da har jeg uniform så trenger jo ikke så mye.

Jeg skulle egentlig gjøre mye fornyftig etter jeg kom hjem fra poliklinikken, men plutselig er det en time til jeg må dra på jobb..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis jeg bare hadde hatt 19000 kr til å bruke på ikea

ja jeg skulle ønske det samme!

:ler: kult nick!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hehe, så skjønn du er :-D

Når du går inn på plagget med størrelser og sånn så trykker du på selvet bilde av skjerfet om å åpne seg i nytt vindu, da skal det komme opp ;)

Jeg var ikke veldig begeistret over marimekko-klærne, men det var det jeg håpet på. Jeg har nemlig ikke penger til å kjøpe der uansett..

Men ejg så en kjempesøt Topp med sløyfe på som jeg vil ha!

Jammen, jeg har jo gjort det også :sukk::sjenert: Får prøve igjen når HM åpner siden i 18 tida ikveld ;)

Var heller ikke begeistret over Marimekko klærne, men nå er ikke jeg veldig begeistret for den stilen heller.. Synes herreklærne faktisk var veldig fine, og barneklærne var jo litt søte. Det eneste plagget jeg kunne gått med var bikinien ;)

Likte veldig godt den hvite toppen :-D Men jeg får ikke lov av samboeren min å shoppe noe mer på en liten stund :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei og hopp stearinpikken!

Hvordan er dagen i dag?

Jeg vil også ha masse penger til å bruke på Ikea og andre steder.. Jeg tror jeg hadde passet utmerket til å være rik jeg, for jeg har nemlig ingen problemer med å bruke opp penger :fnise:

Ha en fin torsdag! :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, nå har jeg gjort akkurat som du har sagt, men problemet mitt er at jeg ikke kan åpne det i et nytt vindu. Både Åpne kobling, Åpne kobling i ny fane og Åpne kobling i nytt vindu kan jeg ikke trykke på! :sur:

Forbanna PC! :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stearinpikken
Juhu jobbedama! :-D Skal vi leke en dag du har fri? :)

Ja, okei :-D

Men jeg har veldig sjeldent fri..

ja jeg skulle ønske det samme!

:ler: kult nick!

Hehe, bare synd det ikke er like tilgjengelig :fnise:

Jammen, jeg har jo gjort det også :sukk::sjenert: Får prøve igjen når HM åpner siden i 18 tida ikveld ;)

Var heller ikke begeistret over Marimekko klærne, men nå er ikke jeg veldig begeistret for den stilen heller.. Synes herreklærne faktisk var veldig fine, og barneklærne var jo litt søte. Det eneste plagget jeg kunne gått med var bikinien ;)

Likte veldig godt den hvite toppen :-D Men jeg får ikke lov av samboeren min å shoppe noe mer på en liten stund :(

Hvorfor skal han bry seg om du kjøper nye søte topper :-D

Jeg var på senteret i dag, men de hadde den ikke :( Får prøve byen i morgen eller noe.

Hei og hopp stearinpikken!

Hvordan er dagen i dag?

Jeg vil også ha masse penger til å bruke på Ikea og andre steder.. Jeg tror jeg hadde passet utmerket til å være rik jeg, for jeg har nemlig ingen problemer med å bruke opp penger :fnise:

Ha en fin torsdag! :goodbye:

Dagen i dag, altså fredag er helt greit. 11 timer på jobb er jo greit nok. Er virkelig sliten nå. Har jo bare hatt 2 fridager på 3 uker så nå skal jeg nyte 3 dager fri :-D

Jeg tror jeg også hadde passet å være rik. Det er så mye jeg har lyst på :-D

Ok, nå har jeg gjort akkurat som du har sagt, men problemet mitt er at jeg ikke kan åpne det i et nytt vindu. Både Åpne kobling, Åpne kobling i ny fane og Åpne kobling i nytt vindu kan jeg ikke trykke på! :sur:

Forbanna PC! :kjefte:

Åpne kobling? Men du skal jo åpne bilde :)

Jeg har mac så jeg vet ikke om det står annerledes, men det er bildet du skal åpne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...