Gå til innhold

Hva spiser DERE til frokost ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Spiser aldri frokost hjemme før jeg går på jobb, men pleier derimot alltid å komme for tidlig på jobb (grunnet T-banetider), så jeg lager meg stort sett ett par knekkebrød med smøreost før jeg begynner dagen, gjerne samtidig som jeg sjekker avisen eller mailen min.

Har jeg ikke lyst på knekkebrød, stikker jeg innom Kiwien på hjørnet å kjøper med meg noen bananer eller epler som gjerne fortæres til frokost.

Alltid sammen med masse vann, uansett om det er knekkebrød eller frukt. Vann er viktig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg spiser alltid frokost. Orker ikke å dra noe sted uten mat i magen!

På hverdager spiser jeg enten en brødskive med et glass juice til eller frokostblanding og youghurt.

I helgene så pleier jeg å spise to skiver med speilegg. Helgematen blir annerledes når jeg flytter til min kjære om under en måned. Da blir det nok en lang og deilig frokost med ciabatta, baguetter o.l. slik vi pleier å gjøre det når jeg er i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KATTAstrofe

Er aldri sulten når jeg står opp, men forferdelig tørst, så jeg drikker bare et par glass vann. Om jeg har epler i huset, tar jeg et i handa når jeg drar på skolen. Til gjengjeld er jeg skrubbsulten til lunsj :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er skjelden jeg spiser frokost, men jeg prøver å drikke litt melk og spise en banan en gang i mellom så jeg har noe å gå på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser brødskive med leverpostei.

Drikker melk og juice, og tar en kiwi...

Mye bedre frokost i helgene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dr Zoidberg

Orker aldri frokost, da må det være en dag jeg står opp ganske sent på dagen.

Blir faktisk kvalm. Fungerer ikke når du kjører lastebil i det hele, så derfor har det blitt en vane å ikke spise frokost.

Mens jeg var i millitæret så måtte jeg tvinge maten i meg før morgenrutinen, fordi jeg visste at jeg kom til å trenge den den energien. Og fordi jeg måtte stå som et godt eksempel, så kunne jeg heller ikke la være. Det funker ikke å kjefte på en haug rekrutter om at de må se til å få i seg næring før fysisk og mentalt arbeid, når man ikke gjør det selv.

Nå når jeg er arbeidsufør, så har jeg ikke begynt å spise heller. Det blir lunsj, ferdig med det.

Men en cola bruker hjelpe på starten av dagen.

.......jøss så sunn jeg er :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

min vanlige frokost:

2 knekkebrød med smøreost + et utall vitaminer og omega 3 :ler:

men begynner å bli temmelig lei av det nå. men orker ikke annet om morgenen. er kjempesulten, men ikke matlyst....:(

klem Iset

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser yoghurt med frø (også kjent som kornblanding) til hverdags. Skiver i helgen, helst med roastbeef eller skinkestek med sennep på. Namnam. Egg & bacon ruler når man er ekstrem-fyllesyk. Drikker alltid te til frokost - for meg er kaffe en ettermiddagsnytelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke mat tidlig om morgenen, så for mannen min og meg blir første måltidet lunsj. :oops:

Datteren min er heldigvis kjempeflink til å spise frokost. Hun spiser brød eller frokostblanding.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lever på G.R diett for tiden, så nå spiser jeg to tynne / evnt en tjukkere brødskive® . Elsker smør , men nå bruker jeg magerost isteden. Liker godt røkt kalkunfilet + masse agurker og tomater på. Elsker svensk leverpostei og agurk. Drikker oftest juice og Biola med bringebærsmak. I helgene koker vi ofte egg til frokost, så det har jeg spist i dag !

God frokost !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt forskjellig, og om jeg ikke har tid til noe før jeg drar hjemmefra, så må jeg ta meg f.eks en GoMorgen youghurt på veien eller så fort som jeg bare kan.

Det går i rundstykker, brød eller ryvita knekkebrød.

Pålegg er gul ost, leverpostei, cottage cheese og kaviar, tunfiks med majones av og til, skinke, bringebærsyltetøy osv. Gjerne med agurk på i tillegg om det passer.

I helgene når vi spiser frokost sammen dekker vi på bordet og steker noen rundstykker eller baguetter. Av og til lager jeg eggerøre eller en omelett.

Drikker juice/nektar (helst eplenektar) eller jeg drikker te. Lite melk fordi både jeg og sambo får så vondt i magen, men av og til sjokolademelk og jeg må noen ganger ha en liten skvett i teen.

Kaffe drikker ingen av oss.

Forresten: Kaviar og appelsinjuice smaker IKKE godt sammen!!!! :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe
Forresten:  Kaviar og appelsinjuice smaker IKKE godt sammen!!!!  :eeeh:

Ikke kaviar og rødsaft heller! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess

Fryktelig dårlig på å spise frokost, i dag blei det en sein lunsj med 3 brødskiver med leverpostei og agurk....ellers går det endel i knekkebrød har gjort i det siste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som regel spiser jeg ingenting,men har jeg yoghurt spiser jeg det.

Ellers så kan det gå på ett knekkebrød med ost.

koldbruna :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

I dag ble det Kelloggs Spesial K Red Berries med melk og bananskiver.

Ellers liker jeg best noen frokostblandinger med youghurt og ikke melk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg kjøpt Weetabics, så nå blir det frokost på meg også.

Det er egentlig en av veldig få ting jeg klarer å få i meg tidlig på morgenen.

INGEN får meg til å spise tørt brød med ost eller noe sånt om morgenen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til hverdags spiser jeg tre korniknekkebørd med en boks stabburmakrell i tomat. Jeg drikker en hel mugge vann og to kopper kaffe til - alt mens jeg leser avisen og sjekker KG.

I helgene har vi gjerne ciabatta eller noe, og jeg kan godt spise tomat og cranstick-salat på. Ferskpresset appelsinjuice er også en fin start på dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...