Gå til innhold

Hva spiser DERE til frokost ?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Diva

Snekrer sammen enda et dyptpløyende innlegg om matvaner. Men jeg er interessert i å høre hva panelets frokostvaner er :D

Tar det kjapt selv før skolen. Står opp tidlig nok i følge meg selv, men dog ikke tidlig nok til å nyte en lang og god frokost.

Stresser avgårde, så jeg tar en til to vanlige brødskiver og vann eller saft ved kjøkkenbenken før sminking. Blir som regel en brødskive eller to med ost eller skinke (=litt kjedelig)

I helger og feriedager, har vi det litt annerledes :

Da spiser vi sammen og har gjerne

baguetter / toast / bagels

eggerøre

grønne salatblader

skinke / spekeskinke

ost (Norvegia eller gräddost)

fersk leverpostei (ikke hermetikk)

kaffe / cafè au lait / te og appelsinjuice.

- Det hender vi spiser Cheerios med melk

- Dagens ferske avis er et must

Før i tiden ble frokosten avsluttet med en røyk. Sånn er det ikke lenger i allefall :)

Mange spiser heller ikke frokost.

Hva gjør dere og hva spiser dere ?

Diva, med litt fritidsproblemer :eeeh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel tar jeg den mest usunne varianten.. INGENTING!

Rasker ofte med meg et eller annet på vei til jobb som jeg spiser mens jeg leser og svarer på mail o.l.

I helgene varierer det.

Noen ganger disker vi opp med ferske rundstykker, pålegg og kaffe/juice. Andre ganger drar sambo ut og kjøper med seg noe godt hjem.

Har vi mye og ordne på lørdager, så går vi innom en kafè og spiser litt for kosens skyld.

Ingen sunne frokost-vaner her i huset nei. Sambo drar jo hjemmefra tidlig og jeg eier ikke matlyst om morgenen. Skyller vekk søvnen med en kopp kaffe før jeg går da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På hverdager spiser jeg ikke frokost i det hele tatt. Foretrekker å sove fem minutter lengre istedenfor. De lørdagene jeg jobber spiser jeg heller ikke frokost. Men spiser de andre lørdagene og på søndager.

Og da blir det som regel noe spennende som et par brødskiver med enten ost, servelat eller eldhusrøkt fårepølse...

Er med andre ord ikke noe frokostmenneske

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg jobber jo hjemmefra og trenger ikke stresse med frokosten, som oftest lager jeg brødskiver med melk til men det hender at jeg steker amerikanske pannekaker eller lager egg & bacon..... har jeg det travelt en morgen blir det ofte frokostblanding, Quaker er min favoritt.

Minnie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Embla s

Mine frokostvaner:

Man-fre:

- ett-tre knekkebrød (Ryvita) med sort pølse/morrpølse/kremost (m/urter el pepper)/geitost/hvitost

- en kopp te: Lipton Yellow Label

- Ett glass vann

- vitaminer

- Også "ser jeg på bildene" i dagens ferske avis (rekker ikke mer :wink: )

(noen gangen reiser jeg uten å spise først. Da spiser jeg når jeg kommer på jobb (har knekkebrød og pålegg på jobben) eller til nød, hvis jeg ikke skal rett på kontoret: Så tar jeg med meg knekkebrødene i bilen :sjokk: (men ikke si det til noen)!

Helg/fri:

- Knekkebrød (Ryvita)

- Omelett (bacon, egg, gressløk, persille, løk, ost)

- Div pålegg

- Eller kanskje kakao m/ krem :P Da har jeg seff geitost på knekkebrødene :wink:

- Avis og kanskje litt godt selskap!

Det er viktig med frokost!! Forsøk viser at hvis skolebarn får frokost når de kommer til skolen, yter de langt bedre (vel, det var vel ikke akkurat revolusjonerende nyheter, men det kan ikke sies for ofte. det er VIKTIG)!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Vi koser oss med frokostene i helgene:

Rundstykker/baguetter/chiabatta etc.

Eggerøre, salatblader, laks, skinke, pastrami, provance leverpostei, stek, agurk/tomat/paprika, kokt egg, speilegg/bacon/tomatbønner, syltetøy, pannekaker, grøt, frokostblandinger(Wetabix er min favoritt), juice, melk, kaffe, kakao, te...

Kommer ann på dagsform og humør egentlig...

Hverdagen blir for travel til frokost... :rodme:

Begynner på jobb kl 07.00. - spiser en skive kl. 08.00 - er da passe sulten.Brunost er da favoritten...

Maya30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er viktig med frokost!! Forsøk viser at hvis skolebarn får frokost når de kommer til skolen' date=' yter de langt bedre (vel, det var vel ikke akkurat revolusjonerende nyheter, men det kan ikke sies for ofte. det er VIKTIG)!![/quote']

Kanskje noe å tenke på i disse eksamenstider?? hmm...nei, vet det er viktig, men jeg klarer ikke å spise før jeg er våken. dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm..har ganske kjedelige frokostvaner jeg...knekkebrød el. brødskive med leverpostei og agurk ofte..og et glass melk. Skikkelig frokost blir det som regel bare i jula.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi spiser en ganske omstendelig (vil mange si) frokost til hverdags. Dekker på bordet, setter oss ned sammen og leser avisa mens vi småprater litt med hverandre. Spiser stort sett brød, men har et godt utvalg av pålegg. Drikker et stort glass melk og et lite glass juice, samt en kopp earl gray (IKKE posete). Dersom vi har glemt å ta opp brød fra fryseren (har alltid hjemmebakt brød) hender det at vi lager havregrynsgrøt i stede. Det er kjappt og enkelt på en hverdag. Frokosten vår tar vel ca 25 minutter, og det er utrolig deilig å få en slik stund sammen med sin kjære før dagen starter skikkelig. Tror det er en av de tingene som gjør at vi har det så bra sammen som vi har det...

I helgene spiser vi ofte vanlig frokost, men det hender også at vi lager egg og bacon, amerikanske pannekaker, eggerøre og laks eller liknende godbiter. Hender også at vi har ferske rundstykker, men han baker bare brød, så skal vi ha det så er det jeg som må lage dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Frokost. Hva er det? :oops:

På hverdager blir det ingen frokost på meg. Er helt sirup i hodet når jeg står opp og mat byr meg i mot. Når det klarner etter en time og jeg kunne ha orket frokost, ja da er det siste innspurt før jeg hiver meg i bilen. I flinke perioder blir det kornblanding med melk. De periodene er fraværende nå som jeg pendler og må grytidlig opp.

På fridager blir det gjerne rundstykker eller ciabatta med appelsinmarmelade eller gulost. Av og til kjøttpålegg. Drikker kaffe. Av og til juice og/eller te (earl grey)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Étoile

Spiser alltid frokost.

Denne uka har jeg vært hos tannlegen og fått skinne på tennene som gjør at det er vondt å tygge, så jeg har spist havregrøt med jordbærsyltetøy og kanel. Sjelden jeg lager havregrøt ellers.

Vanligvis spiser jeg 1-2 skiver med pålegg, eller frokostblanding (enten grønn God Dag med jordbærsyltetøy eller Cheerios med ett halvt eple i småbiter og melk).

Til frokosten drikker jeg ett glass vann og tar trankapsler og tranebærkapsler.

I helgene tar vi oss ofte tid til en lang frokost med godt brød og f.ex egg i ulike varianter, amerikanske pannekaker eller french toast. Noen ganger tar vi frokosten på senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiser alltid frokost. Det tar jo ikke akkurat allverden av tid å innta en kopp te og et knekkebrød feks ;-)

Vanligvis spiser jeg knekkebrød eller kulturmelk med All-Bran til frokost.

En kopp med grønn te må jeg også ha :-) mens jeg blar gjennom avisen.

Jeg kan selv regulere min arbeidstid, så jeg tar meg alltid tid til en liten morgenstund med frokost og avis.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vega

Begynner alltid med et glass vann, før kaffen. Mat inntar jeg stort sett litt senere, da helst en frukt og ei skive brød, gjerne med brunost (synes det er noe jeg må ha til kaffe...) Og vitaminer - b, c, magnesium og trantabletter.

Når jeg skal rekke noe og ikke har matlyst, tar jeg et glass appelsinjuice, for å få opp blodsukkeret.

I helgene og når vi har besøk - baguetter, omelett, te og kaffe, (drikker ikke melk). Av og til røket laks og eggerøre. Eller jeg lager et smørbrødfat, med skinke, ost, - det vi har - tomat, paprika, agurk, reddik osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Starya

Standard, både i helg og til hverdags er et par skiver eller knekkebrød med ost eller leverpostei, og et krus te til. I dag spiste jeg imidlertid en porsjon av "Sjefens" frokostblanding -de hvertene med Asgeir på pakken. Poden fikk mast seg til det i går, og jeg må jo kvalitetssjekke...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tristessa

Er elendig på å spise frokost, men jeg må nesten gjøre det, ellers går jeg rett i bakken etter første skoletime. Klemmer derfor relativt motvillig i meg en toast eller to med et godt kjøttpålegg på hvis det finnes, eller marmelade. Jeg MÅ ha kaffe eller te om morgenen, Frieles frokostkaffe til de tidlige morgenene og English Breakfast de dagene jeg har bedre tid, og da minst en halv liter.

Men jeg liker best brunch, jeg. Da har magen våknet litt (les: hyler).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Spiser ALLTID frokost.

Frokost er bra for forbrenningen :wink:

Midt i uken blir det gjerne et knekkebrød eller et hjemmelaget grovt rundtsykke, noen ganger kornblanding. (god morgen)

I helgene er det enten ciabatta, rundstykker, havregrøt, solsikkerundstykker (fra smart-club, de er nam-nam assa :briller: )

Gjerne med te til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri tid til frokost jeg.. :oops:

Klarer ikke å få ræva mi opp av senga før en halv time før jeg MÅ av gårde, og den tiden går med på badet.

Når jeg først spiser frokost er det enten grovt brød eller noen knekkebrød. Har ofte leverpostei, banan, ost, syltetøy eller et eller annet slags pålegg på, også drikker jeg god, kald melk og te til..

Liker egentlig å spise frokost, så jeg forstår ikke hvorfor jeg ikke står opp tidligere... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer litt. Noen ganger lager jeg havregrøt, men stort sett blir det et par brødskiver med vanlig pålegg- ost, cottage cheese, kokt skinke....you name it. Har jeg god tid, kan det hende jeg bruker ristet brød. Ellers går det i yoghurt eller en frukt som "dessert". Og selvsagt; min følgesvenn tekoppen. Uansett hvor travelt jeg har det, må jeg ha en kopp te (selv om jeg ikke har tid til å drikke den engang, men det er en vane å sette på vannkokeren).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...