Gå til innhold

Tror det har klikka for naboen

Fremhevede innlegg

Skrevet
Jeg tror også at hvis du tropper opp hos fastlegen med en eller annen hjemmesnekret teori om hva som feiler damen med utgangspunkt i at hun a) Ikke hilser overstrømmende nok på naboene, b) Har gardinene trukket for og c) Tilsynelatende ikke har kontakt med noen, så får du hjelp!

Men det var sannsynligvis også poenget ditt ;) ...

Er jo for at teorien som du velger å omtale som hjemmesnekret skal få litt mer kjøtt på beinet, at jeg lagde denne tråden her da.

Men jeg skjønner nå at dere ikke har peiling, så det er nok bedre om jeg spør på forum på en av legesidene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Men er jo nettopp for at det skal være interessant for legen å høre på at jeg forsøker å samle sammen litt informasjon om sykdommen hennes. samt at han skal få et visst grunnlag å gjøre seg opp en mening på.

Du ser jo over at vi bare er ute etter å hjelpe henne.

Som jeg har skrevet lenger opp, så har legen taushetsplikt, så hun får ikke vite at vi naboene har hjulpet henne med dette.

Og hvordan skal dere samle informasjon om en person dere ikke snakker med? OM SYKDOMMEN HENNES..HVA VET DE OM HUN HAR DET DA? sTILLER DERE DIAGNOSE PÅ MØTENE OGSÅ<?

JEG BOR I SAMME OMRÅDET..ER IKKE INTR. I KONTAKT MED NABOENE..BARE PÅ NIKK..HAR SÅ MYE ANNET,MEN NÅ MÅ JEG VEL BYTTE FASTLEGE. tRO MEG, LEGEN KOMMER TIL Å SI DET ER NOEN SOM ER MBEKYMRET FOR HENNE.

MAKA TIL NABOLAG.

DEN DAGEN DERE OPPLEVER HUN VIRKELIG HAR TØRNA, DEN DAGEN VIL DERE OPPDGE DET,MEN TVLER PÅ OM DERE ER SÅ INTR. I EN TIL I VENNEGJENGEN DERES DA

Skrevet
Ja, jeg vil ha info så jeg vet hva jeg skal fortelle legen.

Etter tre sider med entydige innlegg, har du vel fått den informasjonen du trenger?

Skrevet

Men det er jo du som sitter oppe kl 2 på natta og diskuterer naboen din på nett. Det er ganske psykelig det :kose:

Skrevet
Etter tre sider med entydige innlegg, har du vel fått den informasjonen du trenger?

Jaha? Ikke en eneste en har kunnet fortelle meg noe som helst om hva hun kan lide av - så da tror jeg nok vi kan konkludere med at jeg ikke ahr fått den infoen jeg trenger.

Skrevet
Det er litt forskjellige ting som samlet har fått oss til å komme frem til at hun trenger hjelp. Selv om du synes det ser dumt ut utfra de symptomene jeg har beskrevet, så ser det mye verre ut i virkeligheten.

En over her skrev at vi skulle be henne inn til oss, men hvis hun har angst så kan sånn kontakt være veldig vanskelig for henne. Er vel ikke så vanskelig å forstå det? Er nettopp for å vite hvordan vi best kan hjelpe henne at jeg spør om noen her har peiling på hva dette kan være.

SYMTOMENE DU HAR BESKREVET TYDER DA IKKE PÅ SYKDOM.....SYMTOMER PÅ HALVE BEFOLNINGEN........

Gjest Bolledeig
Skrevet
Ja, jeg vil ha info så jeg vet hva jeg skal fortelle legen. Og vi overvåker da ikke naboen, snakk om å dramatisere. Ikke har vi planer om flere møter heller, vi har hatt ett alle vi naboene - og vi var helt enige alle sammen.

Jeg skjønner at det er et lovbrudd for folk på KG å bry seg om naboene sine og hjelpe andre, men det er altså det vi har bestemt oss for.

Jeg trodde at det å observere og notere seg andres adferd for å så fortelle det videre til noen var overvåkning. Men det kan være at definisjonen min kanskje er litt annerledes enn din.

Gjest mottrolling
Skrevet
Det er omtrent som å kjefte på noen i rullestol fordi de ikke vil hoppe og danse. Og på akkurat samme måte, er det akkurat like konstruktivt å tvinge begge grupper, eller be de "skjerpe seg".

1; jeg lo av det der i fem minutter. Jeg er riktignok overtrøtt, men alikevel,

2; jeg har angst så det synger etter, jeg er ikke spesielt vennlig ovenfor fremmede (dere er dritskumle for pokker!), og jeg ser ofte trist ut fordi jeg er nervøs og da ser jeg sånn ut. Gardinene er trukket for av flere årsaker (jeg liker det sånn, det hindrer innsyn (*kremt*), og vel, jeg tasser mye naken rundt - på morgenen rett etter å ha stått opp, før jeg legger meg, når jeg er rett ute av dusjen, og jeg vil helst ikke ha publikum uansett hvor gjerne du har lyst ti å se på.) Å snakke bak ryggen min hjelper meg IKKE. Fastlegen min vet godt, det var han som sendte meg videre i systemet.

"Legen har taushetsplikt og kan derfor ikke fortelle henne noe. Ergo får hun ikke vite noe som helst om at vi har hjulpet henne. Vi er da ikke helt idioter!"

Jo det er dere.

Og dere har ikke hjulpet henne... men dere _har_ brukt en del timer på noe, inkludert denne trolletråden, så problemet ligger hos dere. Den foreløpige diagnosen er "fritidsproblemer", og medisinen for det er: slutt å plage naboene og skaff deg en annen hobby! :lol:

Gjest Bolledeig
Skrevet
Jaha? Ikke en eneste en har kunnet fortelle meg noe som helst om hva hun kan lide av - så da tror jeg nok vi kan konkludere med at jeg ikke ahr fått den infoen jeg trenger.

Det er jo bare fordi du har bestemt deg for at det SKAL feile hun noe, og hvis det ikke gjør det, så er det ikke noen spesielt spenstig sladrehistorie å fortelle videre, er det vel? Det at man har forsiktig insinuert at hun mest sannsynlig ikke feiler noen ting, og HVIS hun har angst er det faktisk ikke noe dere kan gjøre for å FIKSE det.

Skrevet
Jeg trodde at det å observere og notere seg andres adferd for å så fortelle det videre til noen var overvåkning. Men det kan være at definisjonen min kanskje er litt annerledes enn din.

Men herregud da menneske. :ler:

Så lenge man har sansene sine i behold så observerer man. Og det er også helt naturlig å notere seg (ikke i betydningen skriftlig) andres adferd hvis man mener den avviker fra normalen.

Skrevet

Lider hun av noe da?

Jeg føler meg også litt psyk siden jeg sitter her nå midt på natten, så jeg har for ordens skyld skrudd av de lysene som naboene kan se slik at de skal tro at jeg sover. Hvis de da altså er så psyke at de er våkne og i teorien kunne ha sett at jeg var våken og satt på KG nå...

Gjest Bolledeig
Skrevet (endret)

Kjære trådstarter, vær så snill å lese dette fra tidligere i tråden en gang til

2; jeg har angst så det synger etter, jeg er ikke spesielt vennlig ovenfor fremmede (dere er dritskumle for pokker!), og jeg ser ofte trist ut fordi jeg er nervøs og da ser jeg sånn ut. Gardinene er trukket for av flere årsaker (jeg liker det sånn, det hindrer innsyn (*kremt*), og vel, jeg tasser mye naken rundt - på morgenen rett etter å ha stått opp, før jeg legger meg, når jeg er rett ute av dusjen, og jeg vil helst ikke ha publikum uansett hvor gjerne du har lyst ti å se på.) Å snakke bak ryggen min hjelper meg IKKE. Fastlegen min vet godt, det var han som sendte meg videre i systemet.

Så bare for å ha dunket det inn en gang til

- De som lider av angst har ofte nok med å oppholde seg utendørs uten at de skal være "perky" i tillegg. Vanlig sosial omgang kan være knyttet til sterk redsel. Dette gir seg ikke fordi noen "velmenende" naboer legger seg oppi det. Mange sliter med dette selv ved ganske tung medisinering. På akkurat samme måte som at pasienten i rullestol ikke nødvendigvis lærer seg å gå bare fordi man står og ber de om å "prøve hardere". Det er en handicap å ha angst, og som alle andre handicap skal det TAS HENSYN TIL, ikke sladres om.

- Insinuer at naboen har angst og dette kommer naboen for øre, og vedkommende klarer kanskje ikke komme seg utenfor døren lenger, fordi den føler at alle ser på hva hun sier og gjør. Er det noe du vil ha på samvittigheten?

Endret av Bolledeig
Gjest bakgardina
Skrevet

Herregud, for en kvalmende naboflokk!!

Jeg er selv et menneske som foretrekker å ha gardinene trukket for, og som ikke alltid hilser like blidt på naboer. Naboer er mennesker som tilfeldigvis bor i nærheten av meg, ikke venner jeg trenger å forholde meg åpent med.

Hva gjør jeg så bak disse gjentrukkede gardiner?

Jeg lytter til variert musikk, tar et glass rødvin eller ti, leser en bok, ser meningsfylte programmer på TV, ser meningsløse programmer på TV, lager mat, spiser mat, røyker en rev, ikler meg en rev, sminker meg total dragqueen, danser naken, vasker gulver, tørker støv, klapper katten, sitter på pc og skriver innlegg til de feigeste nabokjerringene jeg noensinne har hørt om,

som vil fjerndiagnostisere sin nabo fordi hun i deres øyne ikke har en atferd som strekker til i det hallelujalykkelige naboskap, som dekker over overvåking og baksnakking med fine ord som omsorg og å bry seg om. Skam dere som ikke tør banke på hos naboen og spørre om dere kan hjelpe henne med noe. Er det i frykt for at hun kanskje ikke trenger deres medynk og vil se dere i øynene og si nei? Hvorfor er det så mye enklere å gå bak hennes rygg?

Jeg dukket opp på lokalpuben for en pils eller fem en kveld, da var en av mine naboers venninder stormende overrasket og på samme måte beruset, og hun utbrøt; "næmmen, se der kommer hun som hater mennesker!"

Jeg spurte henne om hun visste mer om meg, dette måtte hun svare nei til.

Jeg kunne fortelle henne at når jeg er hjemme, er jeg i min egen verden. Den verden jeg har betalt for og laget selv. Her er alt mitt. Når jeg derimot er på jobb, forholder jeg meg til mange mennesker, mennesker i akutte kriser og kolleger. Dette holder for meg. Mitt hjem er min borg.

Gir dette deg noe mening, nabokjerring?

Skrevet

Du må forvente motstand når du påstår at naboen har psykiske problemer, uten å si noe mer konkret enn at hun ikke hilser særlig og har gardinene trukket for... som mange har nevnt er dette ganske vanlig oppførsel, er ikke alle som vil pleie særlig kontakt med naboene...

Hvis du vil ha hjelp til å stille en diagnose må du kunne underbygge påstandene dine mer... som du allerede har fått råd fra andre om ville jeg latt denne damen være i fred... legen kan ikke "tvangsinnkalle" henne uansett...

Jeg googlet forresten den diagnosen din, og fant nada...

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Etter elegant og hoppet over de fleste innlegg her på tråden er jeg sikker i min sak.

Naboen din Lider av Akutt og alvorlig "Nabolensis umuligus"

Med et lite utslett av "fastlegis bryrduliuses"

Jeg vil tilråde deg at du straks spenner naboen din fast til nabolagets oppslagstavle og bruker henne som blink ved neste års nabofest.

Dietten bør utelukkende bestå av Kokte frysetørrede epiliptiske raggøyer kokt over svak varme over en periode på 3 år.

Da denne medisinen tar såpass lang tid og lage kan denne kjøpes av meg til kroner : skjorta di eks. Mva Og DET HASTER.

Dette er uhyre smittsomt og vil sende verdien av boligen og nabolaget ditt i et verdi tap som er en nordlanskommune verdig. Ikke vent men HANDLE NÅ før det er forsent og dine barns barnebarn må betale for alle skadene dette medfører

Med andre ord.

Det er kjekt at du bryr deg ikke missforstå. men la det da for guds skyld være GRENSER.

Gi folk MULIGHETEN til selv og avgjøre hva som er best for dem

Om folk er "agorafobiske" eller lider av "rabulensis nabolius" er vel ett fett for deg.

Du kan heller PRØVE og ta kontakt på et eller annet vis. Men starte en TRÅD på KG med denne tittel og disse ønsker er faktisk et alvorlig overtramp av andre folks rettigheter.

Tror ikke Fastlegen din Heller vil sette pris på at du kommer med fiks ferdig diagnose på NABOEN din. Som du etter hva jeg forstår IKKE har noe videre kjennskap til.

Du burde gjerne spurt følgende spørsmål "HVORDAN TA KONTAKT MED EN SKY NABO?"

Alle mennesker er ikke like. Men det er ikke det samme som at det FEILER dem noe fordi om

Hils pent når du ser dem. Spør hvordan det går når du treffer dem men IKKE tving dem til lange og ufrivillige svar av den grunn. En dag nikker de kanskje igjen og før du vet ordet av det så er dere på talefot.

Er Dårlig gjort av meg og slenge slik med leppa FØR jeg har lest alle svarene men ÆRLIG TALT. Litt anstendig oppførsel må man vel forvente.

Men HVIS du på død og liv vil vite hva JEG tror hun lider av så hadde jeg spurt fastlegen om hun muligens lider av Nabolensis Nyskjerigus dette er noe jeg kjenner til av personlig erfaring da jeg har hatt naboer ved 2 anledninger som har hatt denne lidelsen.

Heldigvis så er dette lett og kurere for de fleste og er forholdvis ukomplisert.

Det Finnes MANGE behandlinger for dette og med varierende effekt så doseringen bør Primærlegen eller spesialist ta seg av.

Eneste er at ved ALVORLIG angrep av Nabolensis nyskjerigus (aner ikke hva det heter på norsk) så KAN dette resultere i sykehus innleggelse med varig mentale lidelser og sterk medisinering som følge. Dette er IKKE tull og må tas MEGET alvorlig. så vær VELDIG forsiktig hvordan du går frem ellers risikere du og ødelegge et annet menneske for livet. Snakk med helsepersonell FØR du snakker med naboer og andre om denne type lidelse da feildiagnostisering KAN og VIL føre til alvorlige konsekvenser for livet og fremtiden til innvolverte parter

mvh

sam

Skrevet
Du må forvente motstand når du påstår at naboen har psykiske problemer, uten å si noe mer konkret enn at hun ikke hilser særlig og har gardinene trukket for... som mange har nevnt er dette ganske vanlig oppførsel, er ikke alle som vil pleie særlig kontakt med naboene...

Hvis du vil ha hjelp til å stille en diagnose må du kunne underbygge påstandene dine mer... som du allerede har fått råd fra andre om ville jeg latt denne damen være i fred... legen kan ikke "tvangsinnkalle" henne uansett...

Jeg googlet forresten den diagnosen din, og fant nada...

Vel ,jeg føler vel ikke akkurat at jeg fikk motstand. Mer forventet reaksjoner fra folk som trigges av sånne tråder. :)

Skrevet
Etter elegant og hoppet over de fleste innlegg her på tråden er jeg sikker i min sak.

Naboen din Lider av Akutt og alvorlig "Nabolensis umuligus"

Med et lite utslett av "fastlegis bryrduliuses"

Jeg vil tilråde deg at du straks spenner naboen din fast til nabolagets oppslagstavle og bruker henne som blink ved neste års nabofest.

Dietten bør utelukkende bestå av Kokte frysetørrede epiliptiske raggøyer kokt over svak varme over en periode på 3 år.

Da denne medisinen tar såpass lang tid og lage kan denne kjøpes av meg til kroner : skjorta di eks. Mva Og DET HASTER.

Dette er uhyre smittsomt og vil sende verdien av boligen og nabolaget ditt i et verdi tap som er en nordlanskommune verdig. Ikke vent men HANDLE NÅ før det er forsent og dine barns barnebarn må betale for alle skadene dette medfører

Med andre ord.

Det er kjekt at du bryr deg ikke missforstå. men la det da for guds skyld være GRENSER.

Gi folk MULIGHETEN til selv og avgjøre hva som er best for dem

Om folk er "agorafobiske" eller lider av "rabulensis nabolius" er vel ett fett for deg.

Du kan heller PRØVE og ta kontakt på et eller annet vis. Men starte en TRÅD på KG med denne tittel og disse ønsker er faktisk et alvorlig overtramp av andre folks rettigheter.

Tror ikke Fastlegen din Heller vil sette pris på at du kommer med fiks ferdig diagnose på NABOEN din. Som du etter hva jeg forstår IKKE har noe videre kjennskap til.

Du burde gjerne spurt følgende spørsmål "HVORDAN TA KONTAKT MED EN SKY NABO?"

Alle mennesker er ikke like. Men det er ikke det samme som at det FEILER dem noe fordi om

Hils pent når du ser dem. Spør hvordan det går når du treffer dem men IKKE tving dem til lange og ufrivillige svar av den grunn. En dag nikker de kanskje igjen og før du vet ordet av det så er dere på talefot.

Er Dårlig gjort av meg og slenge slik med leppa FØR jeg har lest alle svarene men ÆRLIG TALT. Litt anstendig oppførsel må man vel forvente.

Men HVIS du på død og liv vil vite hva JEG tror hun lider av så hadde jeg spurt fastlegen om hun muligens lider av Nabolensis Nyskjerigus dette er noe jeg kjenner til av personlig erfaring da jeg har hatt naboer ved 2 anledninger som har hatt denne lidelsen.

Heldigvis så er dette lett og kurere for de fleste og er forholdvis ukomplisert.

Det Finnes MANGE behandlinger for dette og med varierende effekt så doseringen bør Primærlegen eller spesialist ta seg av.

Eneste er at ved ALVORLIG angrep av Nabolensis nyskjerigus (aner ikke hva det heter på norsk) så KAN dette resultere i sykehus innleggelse med varig mentale lidelser og sterk medisinering som følge. Dette er IKKE tull og må tas MEGET alvorlig. så vær VELDIG forsiktig hvordan du går frem ellers risikere du og ødelegge et annet menneske for livet. Snakk med helsepersonell FØR du snakker med naboer og andre om denne type lidelse da feildiagnostisering KAN og VIL føre til alvorlige konsekvenser for livet og fremtiden til innvolverte parter

mvh

sam

Uff, jeg har ikke tid til å lese alt dette, for jeg går av vakt om fem minutter. Kanskje Stine= kan google disse diagnosene også, og legge inn en forklaring i tråden så jeg kan kikke på det en annen gang.

Veldig interessant info du kommer med.

Gjest Gjest_sam_*
Skrevet

Da denne tråden ikke er morsom lenger så vil jeg faktisk gi et seriøst råd oog noen ord til ettertanke

Til TS og Alle som har TS sitt syn på saken Les på denne linken samnetts sider for PsA

Rull dere ned tildere ser en overskrift som heter "Ensomhet" et godt stykke ned. Les de første linjene der. og prøv og forstå noen småting.

* Jeg er ikke Psyk i den forstand som mange tror. tiltross for søvndepresjoner og et ellers noe tragisk liv og en tragisk skjebne i manges øyne.

*Jeg har en Barndomskammerat som faktisk har det ganske likt som naboen til TS. Men han fortjener heller ikke denne type oppmerksomhet. Jeg VET hva han gjør og jeg VET hvor hans kanal får sine utløp. Han har et ellers relativt stort sosialt liv til tross for at han har liten sosial kontakt utad tilsynelatende.

*Barndomskameraten og jeg hadde en felles bekjent med STORE Psykiske lidelseruten at jeg vet eller ønsker og vite hva disse besto i jeg kan jo spekulere men av repsekt for FH ønsker jeg ikke dette. Siden bestekompisen min var den som hadde mest kontakt med FH de siste årene vil det være FEIL av meg og spekulere i årsak og sammenheng. FH var den som i sin tid dro meg med ut på en bytur som igjen resulterte i at jeg igjen møtte hun som etter en stund ble min kone og mor til mine barn så der er jeg FH en stor takk skyldig på godt og vondt med tanke på min kone og det forholdet vi idag lever i. Det eneste jeg vet om FH er at Han ikke lever lenger og at dette var hans eget valg. Hvorfor han tok dette valget kan han og bare han svare på. Og Minne etter ham bør ikke svertes med tanker og spekulasjoner om hvorfor og hva.

*Videre har vi en felles skolekammerat som også valgte sin løsning der VET jeg hva som lå til grunn mye mer enn FH sitt grunnlag til det samme valget.

Jeg har til tross for min relativt unge alder opplevd og miste flere nære og kjære venner og slektninger såvel som kjære barndoms venner.

Jeg har gjennom gått forskjellige kurs og møter som har brakt meg nært og kjært til mange forskjellige mentale lidelser og skjebner.

Felles for disse er imiddlertid EN ting. Enten de har vært det som nå heter Bipolare (manisk depresive) eller agorafobiske, Schitsofreniske eller har andre former for depresjoner eller Psykiske lidelser tvangstanker eller hva det måtte være er som sakt En og bare EN ting. det er at disse trenger TID. Tid til SELV og avgjøre NÅR og hvis de ønsker kontakt.

Den kameraten jeg sikter til som kan minne litt om TS sin nabo derimot har INGEN av disse lidelsene eller andre ALVORLIGE og LIVSTRUENDE mentale tilstander.

Han har bare tatt et VALG der han VELGER og ha minst mulig med naboer og gjøre. På lik linje har også JEG tatt et valg om og IKKE blande meg for mye med naboene. Men det er MITT valg og min RETT til og velge. Like ens som kameraten min har tatt sitt valg basert på SINE grunner. Jeg vet at MITT valg er basert på følgende 2 fakta hvorav FØRSTE grunn er den essensielle.

*Jeg har vokst opp i et nabolag der husene besto av rekkehus. Og endel naboer var mer opptatt av sladder og tjas om hvem og hva og hvor en faktisk og finne utav hva som var fakta. Sladder er og vil altid Bli et produkt av individers oppfattning og synsing om andre personer. UAVHENGIG av om dette faktisk STEMMER. Jeg har aldri og vil aldri bry meg om det som sladdres om MEG. Men det betyr ikke dermed at JEG kan bidra til sladder om andre. Så nedrig er jeg IKKE.

*Jeg har Alvorlig Psoriasses Leddgikt og har derfor mer enn nok med og mestre mitt EGET liv langt mindre har jeg behov for ANDRES velmenende råd om HVORDAN best behandle PsO (Psoriasses) eller PsA (Psoriasses leddgikt).

Jeg VET at PsA i de fleste tilfeller IKKE er invalidiserende men jeg HAR invalidiserende grad og type.

På toppen av dette har jeg en tidvis ALVORLIG søvndepresjon som følge av overarbeide. Noe som IGJEN medfører angst og lite eller ingen søvn. Denne blir forsterket av smerter som igjen påvirker smertenivået mitt.

Mine foregående innlegg vedrørende medisin og behandling av "nabolensis nyskjerigus" bør tas ørelite grann på alvor selv om disse unektelig for meg høres komiske ut. Disse "Fleipene mine" som man kan lese på andre tråder eller på linken jeg tidligere har henvist til har en kjerne av alvor i seg.

Denne Humoren elle fantasien om man vil er MIN måte og mestre MITT liv på. Hvis noen tok fra meg den biten (fleipen/fantasie eller hva du nå vil). Så ville dette få en dyptgående og alvorlig følge for meg og mitt liv. samtidg som at de som faktisk står meg nær og har meg kjær ville blitt alvorlig traumatisert når jeg ikke lenger hadde hatt den sikkerhets ventilen det tross alt er for meg og ha denne biten. Hvis Noen av missforstått omsorg og god vilje fratok meg denne muligheten siden de emner jeg tross alt skriver om på siden min er alvorlige og slett ikke morsomme. Men tunge og tildels smertefulle. Så ville dette mest sannsynlig gjøre at jeg ville endt opp med de samme valg som de venner og kjente som jeg tidligere skrev om. jeg hadde med andre ord valgt og avslutte seansen man kaller livet. Hvis man på siden min leser nedover og til det siste "kapittelet" jeg skrev som heter "Livet som sådan" så kan man muligens forstå og få litt mening med det hele.

På siden min finnes også et avsnitt som heter "En liten betraktning" sett så disse 2 avsnittene i samenheng og tenk over hva konsekvensen av "En liten betraktning" vil være hvis ALLE plutselig begynnte med de ting jeg skriver om der.

Tenk grundig og nøye gjennom de ting jeg skriver der og la meg SÅ få vite om det som dere skriver på denne tråden er så velfundert og hjelpsomt.

Jeg vet i det minste som person hva som feiler meg og jeg vet at jeg har min egen ventil og hvordan JEG fungere. Jeg VET ikke og vill sannsynligvis ALDRI vite hvordan et annet menneske og individ fungere på dette nivået.

Jeg hadde satt pris på noen konstruktive svar på dette svaret imiddlertid.

Var det noe fornuft eller er det bare svada?

Vennligst la meg få vite deres oppriktige meninger slik at jeg i fremtiden ikke kaster bort min og andres tid på tull og tøys.

Mvh

sam

Skrevet

Kjære ts: På den siden av huset vårt som har innsyn, har jeg tette gardiner trukket for 24 timer i døgnet. Og jeg er overhodet ikke interessert i kontakt med mine naboer. Etter tidligere erfaring med over-sosiale naboer som var på døra til alle døgnets tider, har jeg fått "nabo-skrekk". Mine naboer er av typen kombinasjon "Campingliv"/"Charterliv" på TV3, og jeg har ingenting til felles med dem (bortsett fra adressen). Så hadde en av dem invitert meg på kaffe hadde jeg takket pent nei.

Så i henhold til deg og resten av nabogjengen har jeg altså symptomer på en alvorlig psykisk lidelse?

La naboen din være i fred. Hvis dere absolutt vil hjelpe noen, finnes det millioner av mennesker i verden som garantert trenger hjelp.

Skrevet
Jeg har en nabo som oppfører seg veldig merkelig. Bl.a. så tar hun aldri kontakt med andre mennesker, mumler bare såvidt en hilsen da hun går forbi, og har stort sett gardinene trukket for.

Noen som vet hva det kan være man har problemer med hvis man ikke vil ha kontakt med andre mennesker, og rett og slett oppfører seg avvisende.

Vi er mange her i nabolaget som reagerer på dette, og i kveld hadde vi møte for å snakke om det var noe vi kunne gjøre for å hjelpe henne. Det er jo viktig å bry seg om hverandre.

Er jo ikke noe hyggelig hvis folk har det vondt.

Er du seriøs?!

Dette har jo ikke dere i nabolaget noe med. Hva om naboen ikke ønsker å ha kontakt med dere? Det må jo være lov. Bor dere på bygda, eller hva?! Jeg bor i byen og vi hilser da ikke på naboer og bryr oss. Vi vil ha privatlivet i fred.

Jeg syns dette vra frekt av deg og nabolaget. Hadde noen kontaktet min fastlege fordi jeg ikke hilste på naboene ville det ha klikket. Da hadde jeg flyttet til utlandet.

Sjokkerende at så plagsomme naboer finnes, som bryr seg i andre private anliggender. Hvorfor tror du alle vil hilse på deg?

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...