Gjest Gjest_lise_* Skrevet 19. februar 2008 #1 Del Skrevet 19. februar 2008 Hei Jeg er i dag 8 uker på vei, og de siste ukene har magen min stått rett ut. Nå er jeg vant til å ta flat mage, men dette har forandret seg drastisk. Fra navlen og ned strutter magen rett ut, selv om morgenen. Er dette normalt? Har dere opplevd lignende? Ser at folk skriver at "graviditeten begynner å synes i uke 14 eller lignende" er det noen som har opplevd det jeg opplever? Jeg passer jo ikke inn i noen bukser lenger.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chiquita Skrevet 19. februar 2008 #2 Del Skrevet 19. februar 2008 Veldig mange "plages" med luft som gjør at man får "gravidmage" rundt den tiden du er nå. For de fleste forsvinner det igjen, så du får bare vente å se (eller "bekymre" deg for tvillinger) ;-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest trådstartter Skrevet 20. februar 2008 #3 Del Skrevet 20. februar 2008 Takk for svar. Jeg er ikke plaget av luft i magen, bare at magen er blitt så stor. Lurer på hva det kan komme av, og om andre også har opplevd at graviditeten synes. I går skulle jeg ta på meg skjørt og genser med belte i livet, men da sa samboeren at det der kan du ikke gå i, man ser jo strutte-gravide-magen. Jeg er ellers tynn, så dette er uvant. Begynner nesten å lure om det er noe galt med meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2008 #4 Del Skrevet 20. februar 2008 Det er nok luft som personen over skriver. Jeg hadde det på akkurat samme måte, ble kjempeoppbåst ca i uke 8, selvom det ikke føltes ut som det var luft. I uke 12 forsvant magen, og jeg hadde noen "normale" uker før den "ordentlige" gravidmagen spratt ut rundt uke 15. Jeg måtte kjøpe mammabukse i uke 8, og synes det var ganske ille husker jeg. Men jeg brukte store gensere frem til uke 12 så jeg tror ikke noen fikk mistanke Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
marsy Skrevet 20. februar 2008 #5 Del Skrevet 20. februar 2008 Jeg fikk kommentarer om at jeg manglet mage helt frem til jeg var ca rundt uke 20. Men jeg hadde litt mage i utgangspunktet - og gikk ikke med kjempetettsittende klær heller. Kjøpte min første mammabukse rundt uke 19, fordi jeg skulle sitte på et fly i 3-4 timer, og da begynte dongeribuksene å "gnage" seg inn i magen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
bella domina Skrevet 21. februar 2008 #6 Del Skrevet 21. februar 2008 Her begynner det å vises i uke 20-25 - begge ganger. Det du har i starten er nok mer at glatt muskulatur slapper av pga hormoner, dvs. tarmer og livmor. Da tar de litt større plass. Og mange har mer luft - du kan ha det uten å fly rundt og fise hele tiden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Balooa Skrevet 23. februar 2008 #7 Del Skrevet 23. februar 2008 Jepp det er luft selv om du ikke merker at det er luft.. Spiren er fortsatt veldig liten og tar ikke opp nok plass til aa synes utenpaa magen enda.. men bare vent! Her kom nok gravidmagen rundt uke 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smashing Skrevet 23. februar 2008 #8 Del Skrevet 23. februar 2008 Her begynte ikke magen å vise før i uke 25 ca.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LilleMy28 Skrevet 24. februar 2008 #9 Del Skrevet 24. februar 2008 Enkelte av de som visste at jeg var gravid såg magen i uke 14, men en kollega fikk sjokk for et par dager siden (han ante ikke jeg var gravid), og han lurte på hvor magen var liksom, da uke 19. Jeg måtte over i mammabukser i uke 12-13, men det hadde nok mye med at jeg er ganske slank og bruker trange bukser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest imli Skrevet 24. februar 2008 #10 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk ikke skikkelig mage før etter uke 25... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaraCroft Skrevet 24. februar 2008 #11 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk mage i uke 8-9, og om det var luft eller ei, vet jeg ikke. Men jeg har under hele svangerskapet ligget langt over normalt magemål (ifht skjemaet på sv.skapskontroll). Så tror det er veldig individuelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 24. februar 2008 #12 Del Skrevet 24. februar 2008 Det spørs jo hva man mener med mage. Jeg syntes jeg hadde litt bollemage i uke 8. Livmoren har jo rukket å vokse litt. Men jeg tviler på om det var noen andre som så det. Tror jeg begynte med strikk rundt bukseknappen i uke 9-10, men jeg hadde trange bukser. I uke 16 var det noen som gratulerte fordi de så at jeg var gravid. Det var litt pussig for meg, for jeg følte bare at jeg så tjukk ut. Nå i uke 18 er bollemagen tydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Umuriel Skrevet 24. februar 2008 #13 Del Skrevet 24. februar 2008 Jeg fikk mage veldig tidlig, men den forsvant, og i uke 12 var jeg paddeflat igjen. Den ordentlige magen kom ikke før rundt uke 20. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 24. februar 2008 #14 Del Skrevet 24. februar 2008 Hadde mye luft i magen i begynnelsen, var ei som spurte om vi venta små før jeg hadde passert 12 uker. Skikkelig mage fikk jeg ikke før jeg var over 20 uker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hedda-78 Skrevet 25. februar 2008 #15 Del Skrevet 25. februar 2008 Jeg trodde at magen min ikke vises ennå, men i dag fikk jeg min første kommentar, og jeg er 12 + 0. ("Æ syns æ ser en kul?") Det er ikke offisielt enda, så jeg spilte fornærmet og han begynte å ro iherdig. Stakkars mann... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
misshelene Skrevet 26. februar 2008 #16 Del Skrevet 26. februar 2008 min mage kom ikke før sånn uke 22. jeg kunne se en liten endring,men ingen andre kunne det hehe. når jeg nå ser bilder fra denne tiden, er jo magen sååå liten.... nesten flat:P så min kom ganske sent. da sa det pang:P og på noen uker vokste den skikkelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå