Seraphine Skrevet 1. mai 2003 #1 Del Skrevet 1. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2003 #2 Del Skrevet 1. mai 2003 Tegn opp motivet på et vanlig ark. Et transparent-ark (eller annet litt stivt plast-ark) legges over og holdes på plass ved hjelp av tape. Underlaget må være jevnt og det vil få skader. Jeg bruker en hylleplate til et kjøkkenskap, som ble til overs. Bruk en tapetkniv til å skjære ut motivet. Kniven må være sylskarp. Du får også skalpeller som kan brukes. Det aller beste er å feste plast-sjablongen med spraylim som bare holder den på plass midlertidig. Vet ikke hvor du får sånt lim. Ellers kan du bruke maskeringstape i hjørene. For å påføre maling kan du bruke en svampbit, en spesialkost eller ganske enkelt klippe busten på en billig malekost. Ta litt maling på tuppen, fjern det overflødige og "dytt" kosten/svampen mot sjablongen. Hvis du stryker på malingen vil den trekke inn i kantene og motivet blir ikke skarpt i kantene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Octavia Skrevet 1. mai 2003 #3 Del Skrevet 1. mai 2003 Et litt stivt plastikk-ark kan vel brukes? En gammel omslagsmappe? Har brukt svamp, fungert greit, det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 1. mai 2003 Forfatter #4 Del Skrevet 1. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 1. mai 2003 #5 Del Skrevet 1. mai 2003 Masse flotte sjablonger her gitt! Ble raskt lagt til under "Favoritter"! Det beste verktøyet jeg har funnet er slike "oppvaskmatter" i skumgummi. Disse klipper jeg opp og kaster etter hvert som de blir fulle med maling. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2003 #6 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg har lagt sjablongene inn under favoritter jeg også. Har lett lenge etter slike motiver av filmstjerner o.l. Nå blir det kanskje James Dean *sukk* og Marilyn Monroe rett på veggen i loftstuen :D ! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 1. mai 2003 Forfatter #7 Del Skrevet 1. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lea Skrevet 1. mai 2003 #8 Del Skrevet 1. mai 2003 Du kan jo printe ut disse motivene i riktig størrelse og lage en sjablong selv da. Jeg stjeler slike ting stadig vekk jeg. :oops: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Seraphine Skrevet 1. mai 2003 Forfatter #9 Del Skrevet 1. mai 2003 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå