Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #21 Skrevet 19. februar 2008 Datteren min fikk nettopp satt nytt hull i sitt ene øre, fordi det forrige hadde grodd. Denne gangen sa frisøren at det bare var å snurre litt daglig, og ellers la den være i fred. Så fremst hun dusjet daglig, så ble hullet også spylt, og da var det ikke nødvendig med annen rens. Men hun ble rådet til å vente 4-5 uker før hun skiftet pynt. Det er 5-6 uker siden nå, hun har skiftet flere ganger og ikke hatt vondt. Så, det enkle er ofte det beste...
SilkeSatan Skrevet 20. februar 2008 #22 Skrevet 20. februar 2008 Jeg tok faktisk et nytt igår, hos frisør. Det var ikke noe stress i det hele tatt. Lykke til hvis du bestemmer deg for å gjøre det Er ikke noe å være redd eller engstelig for
Gjest Madelene Skrevet 13. august 2011 #23 Skrevet 13. august 2011 Hei mia83 Jeg tok hull i ørene da for 3-4 år siden, og syns ikke egentlig det var noe styr med det. Jeg fikk tatt hull hos frisøren, og hun brukte noen spesialøredobber med plastikklås bak som man ikke skulle ta av før etter 6 uker når man skulle bytte øredobber. Renset morgen og kveld slik som andre har beskrevet her (dyttet øredobben slik at jeg fikk renset med q-tips med pyrisept mellom den og øret). Ikke noe problem Sant! Jeg tok hull i ørene idag! På Frisøren: Magic. På lillestrøm, vedsiden av kinoen. Kjempehyggelige og trivelige ansatte der! Jeg er 12 år, og det gjorde ikke det minste vondt! Det kostet 350 kr for 2 hull, da kan du velge hvilken som helst øredobb på en ''palett''. Så kjøpte vi renseservietter, og damen som hadde tatt hull i ørene på meg, sa at jeg bare skulle rense morgen og kveld, vri litt på øredobbene etter 1 dag, og fortsette med alt dette i 6 uker. Jeg skulle heller ikke bytte øredobber før det hadde gått 6 uker. . Anbefaler virkelig å dra til Magic!
Aviale Skrevet 15. august 2011 #24 Skrevet 15. august 2011 Jeg tok hull i ørene da jeg var liten. Jeg tok med "pistol", og det gjorde ikke særlig vondt. Øreflippene ble litt varme og det sved litt, men det er ikke noe å grue seg for Som de andre har sagt: velg ring! Jeg hadde det andre gangen og det er MYE enklere å rense enn vanlig øredobb Jeg brukte pyrisept hver kveld i 1 mnd og annenhver kveld den 2. mnd. Byttet ikke før det hadde gått 2 mnd. Et tips når man begynner å skifte øredobber er å kjøpe pyrisept som salve, og smøre/evt dyppe øredobben oppi før du har den på. Da renses den automatisk og du får færre irritasjoner
mia83 Skrevet 15. august 2011 Forfatter #26 Skrevet 15. august 2011 Ja jeg gjorde det... Ville ta det fordi jeg skulle gifte meg.. og det var bare derfor jeg tok det.. Men jeg kjente jo ingenting nesten, så jeg angrer absolutt ikke på at jeg tok det!
Gjest øredobber Skrevet 22. august 2011 #28 Skrevet 22. august 2011 jeg har hull i åra og jeg syns ikke dt er styr
Gjest Malin Skrevet 9. mars 2012 #29 Skrevet 9. mars 2012 Jeg tok hull i ørene for noen måneder siden men jeg tok det oppe i brusken. Og det gjorde egentlig skikkelig vondt men er jo veldig fint da ... Det har gått 3 måneder og jeg har vært ildrød hver dag siden :-O tok den ut i dg og var veldig hoven men var redd for at det skulle gro så tok den inn etter noen timer. Gjør veldig vondt enda, og vet ikke om det er normalt ? Hilsen jente på 11 år.
Gjest henriette Skrevet 24. juni 2013 #30 Skrevet 24. juni 2013 RENSING: Rens morgen og kveld i 6 UKER. 1) vask hendene kjempe grundig 2) ta pyrisept på en bomullsdott eller q-tips 3) klemm litt forsiktig rundt øredobben, både framme og bak 4) etterpå ta å drypp litt pyrisept på øredobben, både framme og bak ALDRI TA UT ØREDOBBEN FØR DET HAR GÅTT 6 UKER.. IKKE SETT FAST HÅR LURT Å HA HÅRET OPP DE FØRSTE UKENE HOLD DEG UNNA KLORVANN ALTSÅ BASSENG HILSEN JENTE MED GOD ERFARING:)
Gjest henriette Skrevet 24. juni 2013 #31 Skrevet 24. juni 2013 RENSING: Rens morgen og kveld i 6 UKER. 1) vask hendene kjempe grundig 2) ta pyrisept på en bomullsdott eller q-tips 3) klemm litt forsiktig rundt øredobben, både framme og bak 4) etterpå ta å drypp litt pyrisept på øredobben, både framme og bak ALDRI TA UT ØREDOBBEN FØR DET HAR GÅTT 6 UKER.. IKKE SETT FAST HÅR LURT Å HA HÅRET OPP DE FØRSTE UKENE HOLD DEG UNNA KLORVANN ALTSÅ BASSENG HILSEN JENTE MED GOD ERFARING:)
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #32 Skrevet 24. juni 2013 Faen, her var det mye feilinformasjon samla på et sted (inkludert deg som skrev sist, man skal ikke rense med pyrisept, ALTFOR sterkt). Anonymous poster hash: 5e497...4ac
Gjest Snyltefluen Skrevet 24. juni 2013 #33 Skrevet 24. juni 2013 Jeg tok da jeg var liten (har grodd igjen nå, altså), og det var ikke så allverdens med styr. Skulle jeg tatt hull på ny ville jeg gått til en piercer, fordi jeg har lav smerteterskel, og den pistolen gjør helvetes vondt.
AnonymBruker Skrevet 24. juni 2013 #34 Skrevet 24. juni 2013 Jeg tok da jeg var liten (har grodd igjen nå, altså), og det var ikke så allverdens med styr. Skulle jeg tatt hull på ny ville jeg gått til en piercer, fordi jeg har lav smerteterskel, og den pistolen gjør helvetes vondt. For ikke å snakke om at den er uhygienisk, gir dårligere resultat osv. Frisører er trent opp til å klippe hår, ikke gjennomhulle menneskekroppen. Anonymous poster hash: 5e497...4ac 1
mia83 Skrevet 25. juni 2013 Forfatter #36 Skrevet 25. juni 2013 Ørene har det veldig bra så lenge jeg bruker ekte øredobber. Hvis jeg bruker uelte, selv de fra Glitter som de påstår er sølvbelagt, får jeg sår i hullene, hovner opp og blør.
miramis Skrevet 26. juni 2013 #37 Skrevet 26. juni 2013 Ikke ta hull i ørene hos frisør iallefall, du må ta det med nål (med mindre du vil ha skjeve hull og masse betennelse). 1
AnonymBruker Skrevet 26. juni 2013 #38 Skrevet 26. juni 2013 Trodde ikke frisører hadde lov å ta hull i ørene på folk lengre? Eller ....? Anonymous poster hash: 09e1f...67d
Geir-Anders Skrevet 27. juni 2013 #39 Skrevet 27. juni 2013 Har tatt hull i ørene også i brusken ved øreinngangen, var på frisørsalong d ble foretatt, og har ikke hatt noe problemer i d hele tatt...
Dove Skrevet 27. juni 2013 #40 Skrevet 27. juni 2013 For GUDS skyld, ta skikkelig piercing hos ordentlig studio. Be om ring, da kan du smøre rens på ringen og dra den frem og tilbake.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå