mia83 Skrevet 18. februar 2008 #1 Skrevet 18. februar 2008 Vurderer å ta hull i ørene.. har aldri hatt det før.. lurer på om det er mye "styr" med det? Hvor ofte må hullene renses? Hvor lenge må man gjøre det?
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. februar 2008 #2 Skrevet 18. februar 2008 Neida, ikke så veldig mye styr. Jeg tok selv hull i ørene for snart to år siden, var da 26 år. De første to ukene renset jeg morgen og kveld, etter det bare kveld i to uker til. And that's it
mia83 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #3 Skrevet 18. februar 2008 Neida, ikke så veldig mye styr. Jeg tok selv hull i ørene for snart to år siden, var da 26 år. De første to ukene renset jeg morgen og kveld, etter det bare kveld i to uker til. And that's it Hvordan renser man? Er helt blank på dette her...
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. februar 2008 #4 Skrevet 18. februar 2008 Hvordan renser man? Er helt blank på dette her... Jeg tok pyrisept på q-tip, så klemte jeg bak på dobben, og renset rundt hullet fremme, og det samme bak! hmm.. Kanskje dårlig forklart..
mia83 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #5 Skrevet 18. februar 2008 Jeg tok pyrisept på q-tip, så klemte jeg bak på dobben, og renset rundt hullet fremme, og det samme bak! hmm.. Kanskje dårlig forklart.. Klemte bak på dobben? Skal øredobben sitte i mens man renser?? :klø:
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. februar 2008 #6 Skrevet 18. februar 2008 Klemte bak på dobben? Skal øredobben sitte i mens man renser?? :klø: Bak på dobben er altså bak med låsen.. Dyttet den liksom litt fremover, slik at det kom luft mellom dobben og øret, slik at jeg klarte å få q-tipen inntil øret.. Jeg hadde ikke sjangs til å få ut øredobben de første ukene.. Var hoven og øm, og låsen på dobben satt ganske godt fast. Hadde jeg tatt ut dobben to ganger til dagen hadde jeg sikkert fått infeksjon eller blitt hoven og øm for alltid.. Ja.. Og så var det viktig og vri på dobben og.. Noen runder begge veier. Tror det var bra, for at ikke dobben skulle gro fast.
mia83 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #7 Skrevet 18. februar 2008 Bak på dobben er altså bak med låsen.. Dyttet den liksom litt fremover, slik at det kom luft mellom dobben og øret, slik at jeg klarte å få q-tipen inntil øret.. Jeg hadde ikke sjangs til å få ut øredobben de første ukene.. Var hoven og øm, og låsen på dobben satt ganske godt fast. Hadde jeg tatt ut dobben to ganger til dagen hadde jeg sikkert fått infeksjon eller blitt hoven og øm for alltid.. Ja.. Og så var det viktig og vri på dobben og.. Noen runder begge veier. Tror det var bra, for at ikke dobben skulle gro fast. AU... synes det høres vondt ut jeg....
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 18. februar 2008 #8 Skrevet 18. februar 2008 AU... synes det høres vondt ut jeg.... Tenkte meg det... Det er ikke det altså! Men det er jo klart forskjell på folks smerteterskel, min er faktisk ganske lav, og jeg overlevde de første ukene..
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #9 Skrevet 18. februar 2008 min erfaring er at å pierce hull er bedre enn å skyte da settes det inn ring i stedenfor dobb. vevet skades i mindre grad, og det gror raskere( og er mindre vondt!) har selv skutt hull i ørene 2 ganger og måtte ta ut begge gangene, etter å ha gått til piercingstudio og tatt hull har det gått helt fint alle har sikkert ikke like mye uflaks som meg,da...
mia83 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #10 Skrevet 18. februar 2008 Tenkte meg det... Det er ikke det altså! Men det er jo klart forskjell på folks smerteterskel, min er faktisk ganske lav, og jeg overlevde de første ukene.. Regner med jeg skal overleve.. Når 4-åringer takler det så må da jammen jeg gjøre det også!
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #11 Skrevet 18. februar 2008 min erfaring er at å pierce hull er bedre enn å skyte da settes det inn ring i stedenfor dobb. vevet skades i mindre grad, og det gror raskere( og er mindre vondt!) har selv skutt hull i ørene 2 ganger og måtte ta ut begge gangene, etter å ha gått til piercingstudio og tatt hull har det gått helt fint alle har sikkert ikke like mye uflaks som meg,da... Vil bare si meg enig i dette. Gå til en piercer, slik at du får satt inn ring istedefor dobb. Mye lettere å rense! Jeg hadde litt tull etter at jeg hadde fått piercet hull. Renset 2 ganger om dagen i 4 uker, med saltvannsløsning (kjøpt på apoteket). Var dette jeg fikk anbefalt. Pyricept er visst dumt å bruke. Også fikk jeg betennelse på ene øret, men det gikk fort over med en bestemt salve (også anbefalt av pierceren). Etter 8 uker var det helt fint, og jeg kunne bytte ørepynt. Har ikke vært noe problem siden. Om du får piercet hull istedefor skutt blir også plasseringen mye penere.
mia83 Skrevet 18. februar 2008 Forfatter #12 Skrevet 18. februar 2008 Vil bare si meg enig i dette. Gå til en piercer, slik at du får satt inn ring istedefor dobb. Mye lettere å rense! Jeg hadde litt tull etter at jeg hadde fått piercet hull. Renset 2 ganger om dagen i 4 uker, med saltvannsløsning (kjøpt på apoteket). Var dette jeg fikk anbefalt. Pyricept er visst dumt å bruke. Også fikk jeg betennelse på ene øret, men det gikk fort over med en bestemt salve (også anbefalt av pierceren). Etter 8 uker var det helt fint, og jeg kunne bytte ørepynt. Har ikke vært noe problem siden. Om du får piercet hull istedefor skutt blir også plasseringen mye penere. Hvordan piercer man da?
aprikos Skrevet 18. februar 2008 #13 Skrevet 18. februar 2008 Hei mia83 Jeg tok hull i ørene da for 3-4 år siden, og syns ikke egentlig det var noe styr med det. Jeg fikk tatt hull hos frisøren, og hun brukte noen spesialøredobber med plastikklås bak som man ikke skulle ta av før etter 6 uker når man skulle bytte øredobber. Renset morgen og kveld slik som andre har beskrevet her (dyttet øredobben slik at jeg fikk renset med q-tips med pyrisept mellom den og øret). Ikke noe problem
SilkeSatan Skrevet 18. februar 2008 #14 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har hatt hull i ørene i 13 år, og aldri hatt noe tull med de. De tre siste hullene tok jeg for 5 år siden, og da var det viktig at jeg renset med pyrisept to ganger om dagen, og vred på dobben, slik at den ikke skulle kunne gro fast. Jeg synes ikke dette var vondt. Øret var hovent i en dag eller to akkurat på flippen. Men ellers så gikk det helt fint Jeg vurderer nå og gå å få piercet inn tre hull til, gjelder bare å finne noen i byen her som gjør det
Harlekin Skrevet 18. februar 2008 #15 Skrevet 18. februar 2008 (endret) Jeg har tilsammen 13 hull. Jeg tok de første da jeg var tolv i en frisøsalong, da var ikke piercing så vanlig, så dobbene ble skutt inn. De skulle ikke taes ut på endel uker og renses sånn som andre her har sagt - jeg har aldri hatt betennelse eller noen andre problemer med dem. Det har jeg heller ikke hatt med de andre; noen er skutt inn, og andre er piercet. Hullene ved piercing er mindre og skader mindre vevet rundt, som det sies. Dessuten gjorde det omtrent ikke vondt, mens skyting var litt mer "brutalt". Men alt i alt kan du bare gå igang! Det er lite styr, og det blir jo veldig fint ... Endret 18. februar 2008 av Harlekin
light Skrevet 18. februar 2008 #16 Skrevet 18. februar 2008 Jeg har tilsammen 13 hull. bare lurte på hvor du har alle disse hullene? hørtes så mye ut
Harlekin Skrevet 18. februar 2008 #17 Skrevet 18. februar 2008 bare lurte på hvor du har alle disse hullene? hørtes så mye ut Både her og både der, holdt jeg på å si ... Neida, jeg har en piercing, mens resten er i ørene
eximus Skrevet 18. februar 2008 #18 Skrevet 18. februar 2008 Jeg tar hull i ørene på meg selv. Renser øret med pyrisept og brenner en nål. Så er det bare å stikke i vei. Setter så inn en renset øredobb og renser hver dag. Går fin-fint det
Nausicaä Skrevet 19. februar 2008 #19 Skrevet 19. februar 2008 Regner med jeg skal overleve.. Når 4-åringer takler det så må da jammen jeg gjøre det også! Jeg tok hull i ørene som 4-5-åring. Husker bare et smell fra "pistolen". Kan forresten ikke huske at jeg renset, eller at noen av veninnene mine som fikk hull i ørene renset. Måtte ha samme dobb i en stund for å hindre betennelse og at det grodde igjen, men ikke rense.
mia83 Skrevet 19. februar 2008 Forfatter #20 Skrevet 19. februar 2008 Jeg tar hull i ørene på meg selv. Renser øret med pyrisept og brenner en nål. Så er det bare å stikke i vei. Setter så inn en renset øredobb og renser hver dag. Går fin-fint det AAAAUUU!!! Det gjør jeg IHVERTFALL ikke!!! Vil ikke stikke meg selv! Ikke frivillig 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå