Gå til innhold

Pubertet

Fremhevede innlegg

Skrevet

Er det mindre flaut å prate om puberteten blant barn i dag? Føler at det er mer normalt å prate om det iallfall.

Hvor åpne er dine barn om dette? Prater dem om sin egen utvikling uten at det er flaut?

bare lurer :)

Videoannonse
Annonse
Gjest Samme gjest
Skrevet

...det er iallefall et flaut tema her ... :ler:

Gjest Gjest-M-
Skrevet

Jeg syns det virker som om alt som dreier seg om kropp og seksualitet er mindre flaut i dag, enn det var da jeg var tenåring. Hvert fall er mine barn veldig åpne om alt mulig, litt for mye noen ganger. Det er faktisk ikke alt jeg vil vite....

Samtidig kan vel dette være personavhengig. Noen er mer åpne enn andre, og slik har det alltid vært. Så kanskje er mine barn mer åpne med meg enn vennene deres er med sine foreldre. Ikke vet jeg.

Mine barn er hvert fall mye mer åpne om sånne ting enn jeg var.

Gjest StearinPikken
Skrevet

Jeg vil tro det er mindre flaut i dag p.g.a det er mer og bedre informasjon. Det gjør at de ikke føler at de er den eneste, som jeg vil tro er en av de større faktorene.

Skrevet
Jeg vil tro det er mindre flaut i dag p.g.a det er mer og bedre informasjon. Det gjør at de ikke føler at de er den eneste, som jeg vil tro er en av de større faktorene.

Ja, jeg er enig med deg. Jeg har som lærer et veldig åpent forhold med elevene mine om dette, og jeg syntes svært mange spør rimelig åpent og direkte om det de lurer på.

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Jeg syns det virker som om alt som dreier seg om kropp og seksualitet er mindre flaut i dag, enn det var da jeg var tenåring. Hvert fall er mine barn veldig åpne om alt mulig, litt for mye noen ganger. Det er faktisk ikke alt jeg vil vite....

Du må barn som har veldig god selvtillitt da. Hva er det som du synes er fælt å vite da? Kan vel ikke være så ille....

Skrevet

Min datter har vært veldig åpen om det meste. Sønn derimot.... :riste:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...