Gå til innhold

hjelp - barnehagesøknad

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei, gjør siste endring på barnehagesøknaden..har satt opp de første 6 ønskene fra den bydelen vi bor i, men skal også søke i barnehagen som tilhører jobben. her må vi også søke bydelen(pga samordnet opptak) som er annen bydel enn den vi bor i og får derfor ikke opp denne som noe alternativ i nattsøknaden. Noen som vet hvordan vi praktisk gjør dette???

evt blir jeg nødt å ringe bydelen i morgen...men håper noen av dere vet så jeg slipper det;)

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest-M-
Skrevet

I kommunen hvor jeg bor, er det slik at du kun kan sette opp et visst antall alternativer på søknaden. Siste alternativ bør da være BALT, som betyr at man ønsker plass hvor som helst. Da kommer man med på søkelistene til alle barnehagene ved opptaket, og kan få tilbud fra de som har ledig plass, selv om det ikke var ditt 1. 2. eller 3. valg....

Vet ikke om det er sånn i Oslo, eller om du skjønte hva jeg mente.....

Skrevet

Gå inn på hjemmesiden til den aktuelle bydelen og finn søknadskjema. De fleste bydelene har elektronisk søknadskjema, men noen krever at du skriver ut skjemaet og sender det i posten. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke i flere bydeler uten å informere om at jeg har søkt i andre bydeler.

Skrevet
Gå inn på hjemmesiden til den aktuelle bydelen og finn søknadskjema. De fleste bydelene har elektronisk søknadskjema, men noen krever at du skriver ut skjemaet og sender det i posten. Jeg fikk beskjed om at jeg kunne søke i flere bydeler uten å informere om at jeg har søkt i andre bydeler.

hmm, men jeg trodde man bare kunne søke plass 7 steder?? skal jeg da kun søke 6 i min bydel og den syvende der jobben er?

Skrevet

Jeg har søkt fem barnehager i bydelen der jeg bor og tre der mannen jobber. Jeg har ikke fått beskjed om at dette er for mange.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...