cam-moe Skrevet 1. mai 2003 #21 Del Skrevet 1. mai 2003 Du tar deg av barnet. Pappaen passer barnet. :o Både enig og uenig i dette, så lenge barnet får flaske, så KAN faktisk begge ta seg av barnet, nå blir det jo selvfølgelig mye mer lagt på mor, sidne hun sikkert går hjemme, og vi har "morsinstinkt", men far bør få til å ta seg av barnet han og! Men samtidig: babyen er 3 måneder. Hvorfor ikke ta med deg babyen overalt hvor du går da? Det gjorde jeg helt til gutten var ca. 10 mnd. Men la oss nå si at hun trenger tid for seg selv, av mange grunner bør hun da få lov til å ta seg en pust i bakken, det er ikke bare bare å ta med seg barnet om det skriker mye ut sammen venner hvis disse ikke er vant til barn. Det er veldig viktig å ha tid for seg selv, og være sammen venner helt alene også! Look whos talking, jeg skulle vel egentlig ikke si noe etter mitt eget innlegg, men jeg får mye støtte,og mange gode råd, så stå på, la han få høre litt barneskrik, det har han bare godt av! Tenk bare hvor deilig han føler det, om han får barnet til å slutte å skrike!! Lykke til klem Camilla Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myagi Skrevet 1. mai 2003 #22 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg er enig at han har en veldig dårlig unnskyldning. På den annen side så kan det jo hende at han prøver å dekke over at han egentlig er redd. Det første jeg ville gjort var å holde han hjemme og få han til å ta seg av ungen mens du er der,så kan du heller komme deg ut når han er trygg. For hvis han er utrygg er babyen utrygg. Det at dere bruker flaske er jo en kjempefin mulighet for pappaen til å bli like kjent med babyen som det du er. Selv var jeg borte fra lillemor første gang noen timer da hun var 6 uker,men etter det tror jeg ikke jeg var borte fra henne alene før jeg begynte å jobbe i pappapermisjonen da hun var 7 mnd. Men jeg ammet jo,så det burde jo gå mye bedre for deg! Lykke til! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2003 #23 Del Skrevet 1. mai 2003 :o (kanskje du bør la ham lese svarene du har fått)? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trebarnsmor Skrevet 1. mai 2003 #24 Del Skrevet 1. mai 2003 Tåler ikke barneskrik :o Hva med du da? Skal ikke du få ta deg en liten luftetur uten ungen en gang i blant? Nå må sånne menn ta seg litt i sammen og slutte å syte. Han må jo kunne tenke på deg vel.Egoistisk,synes jeg. Alle blir vel litt småstressa når ungen hyler for full hals?Men han er jo voksen. Må man så må man.Du skulle jo ikke behøve å spørre han engang.Si:Nå tar jeg meg en tur...... Det er jo deilig å få litt avlastning og tenke på andre ting. Jeg selv har vært utrolig heldig.Typen har latt meg sove litt,da vi gav ungene flaske.Da jeg ammet,skiftet han på ungene midt på natta uten problem.Da jobbet han ikke.Jeg tok meg en tur i ny og ne til venner.Møtte venner på kaffeen.Men jeg klarte selv ikke å slappe av 100%,for morsinstinktet mitt har vært veldig sterkt. Tenkte på den lille mye. Men som en over her sier:Det går jo ann å ta ungen med i barnevognen.Men jeg synes ikke han skal være så vanskelig når det gjelder å passe ungen avogtil. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest lilletroll Skrevet 1. mai 2003 #25 Del Skrevet 1. mai 2003 Skulle vært mannen min som hadde prøvd seg med noe sånt!!! AT DET GÅR AN!!!! Hadde satt ham SKIKKELIG på plass!!!!! Dette skal du bare IKKE godta!!!! Både for din egen skyld, men og for barnets!! Hvordan i al verden skal det bli etterhvert, da??? Jeg vet om en to åring som var hos barnevakt fem dager på rad, fordi mamman var på et kurs eller lingnende...pappaen var hjemme, men han klarte liksom ikke å ta vare på henne.....tenk om hun skulle gjøre i bleia eller noe.......Den samme pappaen lurte litt på hvorfor ikke datteren hans hadde et like godt forhold til ham som en kammerats barn hadde til sin pappa....tja.....lurer på hvorfor..... HVIS EN IKKE KAN VÆRE ALENE SAMMEN MED SINE EGNE BARN KOMMER DE ALDRI TIL Å FÅ NOE NÆRT FORHOLD!!!! HELT GARANTERT!!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
birgitte242 Skrevet 1. mai 2003 #26 Del Skrevet 1. mai 2003 Er det mulig?? Jeg må bare slutte meg til de andre her og si at nå må du sette foten ned!! Du kan for all del ikke la han fortsette slik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lott@ Skrevet 2. mai 2003 #27 Del Skrevet 2. mai 2003 I utgangspunktet mener jeg at en far skal kunne "klare å passe sitt barn" like mye som en mor. Men, det er nå engang slik at amming naturlig sett faller på moren, hvilket også medfører i de fleste tilfellene at det også er hun som står for nattlige stell. Derfor er det også etter min mening UHYRLIG VIKTIG at far tar sin tørn når han kan, slik at også mor får hvilt seg og kommet til hektene. Du bør ta en alvorlig prat med ham, for dersom det skal fortsette slik så kommer du mest sannsynlig til å bryte helt sammen av utmattelse. "Tåler ikke barneskrik"...... går det an?????? Trodde han kanskje at babyer ikke gråt kanskje??????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tina68 Skrevet 2. mai 2003 #28 Del Skrevet 2. mai 2003 Unger skriker det får mannen din venne seg til. Gå ut finn på noe du også - du trenger tid for deg selv du også ikke bare din mann. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Babyface Skrevet 2. mai 2003 #29 Del Skrevet 2. mai 2003 Er det mulig?! :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå