Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #1 Del Skrevet 30. april 2003 Har et lite problem med en samboer som ikke "klarer" å være alene med vårt 3 mnd gamle barn. Han tåler ikke barneskrik, sier han. Resultatet er at jeg må være hjemme hele tiden, dag ut og dag inn. Hva gjør jeg for å bryte denne onde sirkelen? Jeg vil også komme meg ut av huset alene litt, slik han gjør nesten hver kveld!... :-? *frustrert* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #2 Del Skrevet 30. april 2003 ps. har ikke familie i nærheten, heller ikke venner som er vant med barn... :-? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tuji Skrevet 30. april 2003 #3 Del Skrevet 30. april 2003 Tåler ikke barneskrik? Det er vel ingen som er spesielt glad i det? Jeg blir litt provosert, synes du bør sette ham litt på plass. Det er absolutt ingen grunn til at han skal gå ut hver kveld mens du sitter inne. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 30. april 2003 #4 Del Skrevet 30. april 2003 Er klar over at amming er litt vanskelig for en mann, men bortsett fra det, bør han klare å passe barnet like bra som du gjør . Han kommer for å si det mildt med en tynn unskyldning. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 30. april 2003 #5 Del Skrevet 30. april 2003 Hva slags type er det du har fått barn med egentlig? Unnskyld at jeg spør! Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. april 2003 #6 Del Skrevet 30. april 2003 Rent bortsett fra at han ikke har putter med melk i, så er han akkurat like godt i stand til å ta vare på et barn som deg. Gi ungen mat, gi den til pappa'n, og gå! Han klarer dette, det må han da klare. Og, jeg mener du skal kunne forvente at han hjelper til med barnet også når du er hjemme... går han ut alene nesten hver eneste kveld, og lar deg sitte med alt ansvaret alene? Sett foten ned, krev litt av ham! Dere laget et barn i lag, ansvaret er BEGGES! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 30. april 2003 #7 Del Skrevet 30. april 2003 Ærlig talt, det er vel ingen som "tåler" barneskrik!!! Fyren har vel valgt å få barn like mye som deg og da må han jo selvfølgelig også ta sin del av ansvaret! Gi klar beskjed om at dette er det dummeste du har hørt og be ham skjerpe seg øyeblikkelig! Det kan også hende at han rett og slett er engstelig for å være alene med barnet fordi han er kjemperedd for å gjøre noe galt. Vet jo også at mange fedre ikke føler at de blir "ordentlig far" før ammeperioden er over siden mor og barn er knyttet så tett til hverandre i denne perioden. Siden mange menn har store problemer med å snakke om noe som helst som har med følelser å gjøre kan det hende at han bruker (Den særdeles dårlige unnskyldningen) om barneskrik for å slippe å si hva han egentlig føler. Uansett: Tiden er inne for en alvorsprat!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #8 Del Skrevet 30. april 2003 jeg ammer ikke, barnet får flaske med erstatning... dere har vel egentlig rett... bør sette foten ned litt... :-? -frustrert- Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest M-ling Skrevet 30. april 2003 #9 Del Skrevet 30. april 2003 Du sliter litt, som pappa, om du ikke tåler barneskrik. Det burde han tenkt på før. Dust. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Padmee Skrevet 30. april 2003 #10 Del Skrevet 30. april 2003 Hvis barnet får flaske er det jo ikke noe problem. Da kan far "klare" barnet sitt like mye som mor. Prøv og prat med han for å finne ut hvorfor han ikke vil. Er det det at han er redd for å gjøre noe feil så la han få prøve seg litt mens du er hjemme slik at han kan spørre deg f.eks. Si til han at nå går du og legger deg noen timer så kan han ta ungen mens du sover litt. Dette skal han greie, og det kan kanskje være en trygghet i det at du er der hvis det går helt galt. Begynn i det små og utvid det sakte. Ellers må jeg bare få legge til at endel fedre er redd for barna sine når de er små. Dette er fordi en baby jo er så bitteliten, og ser ut som om den ikke tåler noe som helt. Far kan bli redd for at han kommer til å være for hardhendt ovenfor babyen siden den er så liten. Ulogisk ja, men alikevel helt vanlig å føle sånn ting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #11 Del Skrevet 30. april 2003 Du tar deg av barnet. Pappaen passer barnet. :o Men samtidig: babyen er 3 måneder. Hvorfor ikke ta med deg babyen overalt hvor du går da? Det gjorde jeg helt til gutten var ca. 10 mnd. Men klart det er behagelig for pappa og ha en ettergivende mamma i huset. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Zalomine Skrevet 30. april 2003 #12 Del Skrevet 30. april 2003 Ja, jeg har vært borti fedre som sier de skal SITTE BARNEVAKT, for sine egne unger. Det sier noe om ders innstilling til det å være pappa, ikke sant? Jovisst er en baby liten, og ser ut som om de kan gå i stykker. Derfor må jo nybakte fedre på lik linje med nybakte mødre, lære å ta vare på en baby. Dersom du gjør alt med babyen når dere begge er hjemme, så lærer han ikke noe. La ham ta kveldsstellet i kveld. I morgen er det 1. mai, da har han vel fri fra jobb, la ham ta litt ansvar for ungen, mens du er tilstede "i tilfelle krise", men la ham få prøve seg selv. Så lærer han å passe ungen. Ingen LIKER barneskrik, men tåler han det ikke, da burde han sterilisert seg da..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Qlio Skrevet 30. april 2003 #13 Del Skrevet 30. april 2003 Snakk med han, er det ingen "logisk" grunn til at han ikke vil være alene med barnet hadde jeg gått meg en skikkelig lang tur til en venninne. Med logisk grunn mener jeg ikke at han får hodepine av barneskrik, ei heller at det lukter vondt av bleiene......! *rister oppgitt på hodet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Minnie Emmerdale Skrevet 30. april 2003 #14 Del Skrevet 30. april 2003 Dere trenger uten tvil en skikkelig prat sammen for slik skal ikke en nybakt far oppføre seg. Minnie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 30. april 2003 #15 Del Skrevet 30. april 2003 Dette er jo bare tragisk :cry: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Fomle Skrevet 30. april 2003 #16 Del Skrevet 30. april 2003 Sett foten ned!! Si at "I kveld skal jeg ut med venninner, enten du vil eller ikke! Flaskene står der og der, jeg er hjemme da og da." Kom deg ut litt og nyt det med god samvittighet!! "Tåler ikke ungeskrik??????" Det er det mest umodne jeg har hørt. Og han skal liksom kalle seg selv far????? :evil: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 30. april 2003 #17 Del Skrevet 30. april 2003 jeg var gift med en sånn jeg også,fikk to barn med han. Fikk ikke engang gå på butikken uten å ha med barna,han orka ikke. Etter 5 år orka jeg ikke mer,fikk jo aldri avlastning og hjelp til noen ting. Så nå er jeg skilt og har det kjempefint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 1. mai 2003 #18 Del Skrevet 1. mai 2003 Huff, dette var en dårlig unnskyldning fra faren..At han kan være redd for å ta i et lite barn..? Kanskje..Men likevel, det har jo også noe å gjøre med å vise litt interesse og ihvertall forsøke før man gir helt opp...Det kommer helt an på innstillingen... Jeg sier forøvrig som en annen gjest her; dette likner også min eks. Og nå er jeg også alenemor. (Ps: Han stiller opp nå da ungen er blitt større, men han stilte ikke opp da jeg trengte han.) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Usikker Skrevet 1. mai 2003 #19 Del Skrevet 1. mai 2003 "Tåler ikke ungeskrik??????" Det er det mest umodne jeg har hørt. Og han skal liksom kalle seg selv far????? :evil: :x :x Det er det dummeste jeg også har hørt. Selvfølgelig tåler han det........han klarer da vel å "ta seg av" babyen sin. Nei du - du er nok for snill. Og det er ikke det lureste bestandig ......... Som en annen sa: Tiden er inne for en alvorsprat! Lykke til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Joplaya Skrevet 1. mai 2003 #20 Del Skrevet 1. mai 2003 Jeg tenker: hvordan er det hjemme hos dere? Er det du som gjør alt? Er det "du som gjør alt riktig", mens han bare såvidt er en god nr to? La han gjøre oppgaver på sin måte og ros han for det. Ikke forvent at han skal gjøre alt som deg og i samme rekkefølge som deg. Om han ikke føler seg trygg på seg selv og det han gjør - gjør ting sammen. Ta kveldsstellet sammen et par kvelder der han får mer og mer ansvar alene. Til slutt får han kanskje troen på at også han duger? Si til han at barnet trenger å tilbringe tid med også kun pappan. Om du lar dette fortsette, kan jeg love deg at du har fått en liten "mammadalt" når babyen er blitt 6-8 mnd gammel! Og er han redd babyskrik nå kommer det ikke til å bli bedre når han oppdager at babyen skriker så fort du går ut døren - da lar han ALT hvile på dine skuldre i alle fall... Fordi han oppdager at babyen deres bare vil være med deg, får kanskje følelsen av at babyen ikke er glad i han osv... Vi fikk en mammadalt selv om pappan gjorde veldig mye og lot meg gå ut noen timer når jeg ønsket det. Løste det ved at jeg tok en helg borte. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå