Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #21 Del Skrevet 16. februar 2008 Kuk er typisk østkantsdialekt mens kukk er typisk vestkantsdialekt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #22 Del Skrevet 16. februar 2008 Som Erlend Loe skriver, "for hver nordmann finnes det en kuk på nett". Dette kommer da fra at Muleums hovedperson skal skrive ordet i ei bok, og er usikker på om hun skal skrive kuk eller kukk. Det løser seg ved at hun søker på begge deler på nett, og finner at kuk har flest forekomster- omtrent like mange som det finnes folk i norge, og konkluderer med at det skrives kuk. Og uttales kuk, mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #23 Del Skrevet 17. februar 2008 Kuk er typisk østkantsdialekt mens kukk er typisk vestkantsdialekt. Hm...jeg kommer fra Bergen,og her sier vi ihvertfall kuk uten en ekstra k. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. februar 2008 #24 Del Skrevet 17. februar 2008 Hm...jeg kommer fra Bergen,og her sier vi ihvertfall kuk uten en ekstra k. Vestkant,ja...ikke vestland altså...Litt trøtt idag jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kosemose Skrevet 17. februar 2008 #25 Del Skrevet 17. februar 2008 Skulle jeg si noe måtte det bli kuk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest AnneShirley Skrevet 19. februar 2008 #26 Del Skrevet 19. februar 2008 Kuk. Definitivt. Kukk er bare merkelig. Definitivt. Jeg har forøvrig en østnorsk dialekt (men ikke "østlandsk"). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mirina Skrevet 19. februar 2008 #27 Del Skrevet 19. februar 2008 Kukk, jeg synes kuk høres helt merkelig ut. Jeg er fra østlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Noli Skrevet 19. februar 2008 #28 Del Skrevet 19. februar 2008 Kuk er typisk østkantsdialekt mens kukk er typisk vestkantsdialekt. Jeg er fra vestkant og hverken jeg eller noen av mine venner sier kukk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 19. februar 2008 #29 Del Skrevet 19. februar 2008 Kuk. Kommer forøvrig fra Nord-Norge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Filur Skrevet 19. februar 2008 #30 Del Skrevet 19. februar 2008 Jeg er vestlending, og har alltid sagt kuk. Kukk ble feil. Nå er jeg sammen med en østlending (fra østkanten ) og han sa kukk. Nå har vi påvirket hverandre og bruker begge deler om hverandre begge to. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eline1986 Skrevet 19. februar 2008 #31 Del Skrevet 19. februar 2008 haha, jeg ble også sittende å prøve meg frem høy for meg selv!! Begge ordene er litt fjerne, men kuk er vel det eneste jeg kunne sagt! hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå