Kvist Skrevet 15. februar 2008 #1 Del Skrevet 15. februar 2008 Hei Jeg har ikke vært på en skikkelig shoppingtur til Oslo på over tre år, og trenger derfor litt hjelp med å finne kule butikker. Er intressert i kles-, sko- og dingel-dangelbutikker blandt annet. Stilen min er vel litt pyntet, litt klassisk, litt sånn Noa Noa inspirert kanskje? Eller, den er i hvertfall sånn når jeg har litt overskudd, hehe. Jeg er spesiellt på jakt etter kjoler som er fine på en litt for stor kropp, og som ikke er for pyntet til hverdags. Tynn viskose som legger seg i og fremhever alle bulkene er med andre ord ikke noe for meg, det er heller ikke miniskjørt Hvor begynner jeg? Kan jo legge til at vanlige kjedebutikker som fins over hele landet kanskje ikke er sååå spennende Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 15. februar 2008 #2 Del Skrevet 15. februar 2008 Anbefaler en tur innom Accessorize- det er stæsjbutikken over alle stæsjbutikker Butikken finnes på Oslo City, Oslo S, nede ved Nasjonalteateret, Bogstadveien, Hegdehaugsveien og Aker Brygge. Principles (Akersgaten), Warehouse (Lille Grensen og Karl Johan) og Oasis (Oslo City, Aker Brygge, Akersgaten, Hegdehaugsveien) har mye fint selskapstøy Det har også Zara (Bogstadveien og Karl Johan), men jeg synes de har ganske små størrelser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trulta_ Skrevet 15. februar 2008 #3 Del Skrevet 15. februar 2008 Denne tråden skal jeg følge med på Hva med skobutikker? Tenker på andre enn skoringen, euro sko, dna og bianco. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 15. februar 2008 #4 Del Skrevet 15. februar 2008 Shoe Lounge har mange lekre sko og lekre, fristende butikker. Fører en del merkesko. Stress og Sole Service har bra utvalg av sneakers/joggesko. Ellers har jo Nilson åpnet i Karl Johan og Bogstadveien, de har mye fint. Liker også Feet Me og WalkAbout på Byporten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Bolla~ Skrevet 15. februar 2008 #5 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg ville vandret rundt på Grünerløkka og kikket innom småbutikkene der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kvist Skrevet 15. februar 2008 Forfatter #6 Del Skrevet 15. februar 2008 Så fint å få tips! Kom gjerne med mer. Bolla: Noen spesielle butikker du anbefaler? Eller spesielle gater jeg bør gå i? Hehe, aner meg at jeg bør ha gode sko i morra Ser ut som om det blir litt trasking på meg. Men når jeg tenker meg om så er det vel kanskje ikke høyhæla-føre i Oslo nå heller, er vel fortsatt vinter der? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mischa Skrevet 15. februar 2008 #7 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg må også nevne Coast (Byporten, Klingenberggaten, Hegdehaugsveien) - masse fine kjoler og pene antrekk Floyd på Grünerløkka har også en del kjoler og pyntede klær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
~Bolla~ Skrevet 16. februar 2008 #8 Del Skrevet 16. februar 2008 Bolla: Noen spesielle butikker du anbefaler? Eller spesielle gater jeg bør gå i? Jeg husker dessverre aldri hva de ulike butikkene heter, men hvis du går oppover Thorvald Meyersgate så ligger det endel oppover der. Jeg vil ikke anbefale Floyd hvis du skal ha litt dyrere kvalitetsklær (dvs noe som holder litt) - mange av klærne, særlig kjolene, er av dårlig kvalitet, og servicen er hårreisende elendig. Veldig synd, siden de har mye fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 16. februar 2008 #9 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg vil anbefale at du tar deg en tur til Grünerløkka! Her har vi masse koselige små butikker som du ikke finner andre steder. De fleste butikkene er lokalisert i Markveien og Thorvald Meyersgate med noen få butikker som ligger i sidegatene tilknyttet disse. Begynn øvert og jobb deg nedover (alltid greit når man pådrar seg masse poser underveis) i Sannergaten og kikk inn på Sannergaten Skotøimagasin. Her har de masse rart, både stygt og fint, men hovedsaken er at de ikke er en del av noen kjedebutikk. Deretter kan du rusle nedover Thorvald Meyersgate, få med deg Los Lobos som har masse rart og som i og seg selv er en liten opplevelse. Du kan lese mer om den her; http://www.loslobos.no, de har masse kult tilbehør. Så kan du kikke innom Soda, og ikke minst FLOYD som har masse fint og ikke har så gale priser - her finner du også endel for kropper som er litt for store kropper. Så må du passe på å få med deg Shoe Lounge, tvers over gaten fra Floyd, her har de sååå mye fint, både av sko og tilbehør. Hvis du tar en liten avstikker nedenfor 7-11 butikken ved trikkestoppet Olaf Ryes plass kommer du til "Noe å ha det i" som er en veskebutikk litt uten om det vanlige, der har de mye tøff design. Og for all del, når du er i området, kikk innom "Hotel Havana" som er en fransk delikatessebutikk. Dersom du krysser parken og går litt oppover Markveien finner du Daydreams & Pearls som er et lite skattekammer som selger smykker & tilbehør du ikke finner andre steder. Videre kan du prøve Carma på nedsiden av Olaf Ryes Plass (adressen er Olaf Ryes Plass 1), her har de mye flott, men prisene er deretter. På Sjarm har de masse lekkert Shabby Chic tilbehør, vesker, smykker og sko. Denne ligger i Markveien( men har adresse Sofienberggaten 6), de har også en butikk til lenger ned i Markveien. På nedsiden av Olaf Ryes Plass følger du Markveien, da passerer du blandt annet Noa Noa, Filippa K, D'Lirium og Fretex Unica, i alle disse kan du gjøre kupp fra tid til annen. Du må også titte inn i ærverdige Ramona Skosalon som har drevet skobutikk i samme bygg siden 1928. De har ting du ikke finner andre steder, men jeg skal ikke påstå at alt er like pent. Og helt til sist vil jeg nevne Med og Uten i krysset Korsgata/Markveien som selger danske designklær, her finner du ting ingen andre har. Skulle du bli sulten og tøst underveis kan jeg anbefale Villa Paradiso dersom du vil ha ekte italiensk pizza og guddommelig tiramisu, Curry & Carma dersom indisk gjør susen, eller Bugges EFTF dersom du vil ha en sandwich og en kanelsnurre. Og gå for all del innom Farmers Market i Markveien og se på alt det rare og gode de har der. God shoppingtur! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tropehus Skrevet 16. februar 2008 #10 Del Skrevet 16. februar 2008 Her er det ikke så vinterlig lenger, har allerede hatt min første utepils, er i alle fall ikke noe snø, men gode sko er nok best uansett. Ingenting som ødelegger en shoppingtur så mye som vonde sko! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corinne Skrevet 16. februar 2008 #11 Del Skrevet 16. februar 2008 Karen Millen i Paleet, Mads Nørgaard og MaxMara helt nederst i Hegdehaugsveien på Majorstuen/Homansbyen. Prøv også ut varehuset Steen&Strøm, her finner du garantert noe som du liker og mye større utvalg nå en for 3 år siden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruLuna Skrevet 16. februar 2008 #12 Del Skrevet 16. februar 2008 Åh, nå gleder jeg meg til jeg skal hjem i påskeferien. Da skal jeg på shopping på Grunerløkka Tror jeg må skrive ut og ta med Tropehus' shoppingguide Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Furstina Skrevet 5. oktober 2008 #13 Del Skrevet 5. oktober 2008 Tråden er ryddet. Se reglerne /Furstina (mod) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå