Gå til innhold

Blir blondiner oppfattet som "mindre" smarte......

Gjest Gjest_Nurket_*

Anbefalte innlegg

Betyr dette da at alle som farger håret platinablond, blir pene med en gang? :klø:

Jepp. Og IQen synker drastisk. Men det er jo kjekt da, at man selv kan velge akkurat hvor smart og pen man vil være...hårfarge får man jo kjøpt over alt! :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oh neida, jeg er virkelig blond da i hjernen. Jeg trodde at det trenges mer en platinablond hår til å være pen, tenkte at det trengs leger og sånn hvis naturen ikke har gitt nok.

Fy flate da, jeg kunne jo ha vært ENNÅ penere så enkelt HELE TIDEN, faen da. :sur:

Kunne du ikke ha skrevet dette i fjor? Jeg kunne jo ha gått rundt 3 grader penere hele året.

Kjæææærlig hilsen,

mrs_blond

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så, så...det går nok bra! Og tenk bare på alle fordelene du har fått på andre områder! Karrieremessig f.eks. er det et smart trekk å ikke være pen...pene kvinner har en tendens til å bli tatt mindre alvorlig enn andre kvinner.

Blond, mye av samme sak.

Og det er andre områder du kan ta valg også! Har du lys stemme? Dyrk forkjølelse, evt. knask testosteron, om du er ute etter den forfremmelsen. Personer med dyp stemme oppfattes som mer autoritære. Er det elsker du er ute etter derimot, er nok helium tingen.

Et par kilo ekstra? Bort med dem, om du skal på jobbintervju. Overvekt forbindes lett med både dumhet og latskap. Men er det date du skal på, behold dem heller. Veldig mange menn liker litt former.

(Morsomt nok var det ganske annerledes før...overvekt var jo forbeholdt de rike før i tiden, så noen ekstra kilo var en fin måte å markere at man tilhørte den gruppen. Fattige er jo automatisk dumme, så undervekt var nok ikke så lurt.)

Lykke til med å finne en fin balansegang for å oppnå akkurat dine mål :)

(Evt. kan du bare være deg selv)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk.

Bare en bemerkning, det å oppnå noe med å bare være seg selv har blitt en myte. Alle spiller rollen av det aktive kreative og blide medmennesket som jobber bra i team og alene, som er alltid villig til å gi ekstra, som er maksimums motivert (uansett jobb), som kan alt som kreves.

Vi er jo alle opptatt av å være perfekte, skreddersydd for de oppgavene vi har fått - om det gjelder jobb eller privatliv, en profil for hver oppgave.

Vi er så forbanna perfekte, blir konstant bombardert med kommunikasjon og informasjon fra alle kanter - å ha de nyeste ting, å være trendy, å være miljøbevist, og hva det da er. Ikke at det sistenevnte ikke er viktig, men hvor mange som gjør det fordi de virkelig bryr seg om noe og hvor mange som gjør det fordi de ikke tør å tilstå at det faktisk bryr seg ikke. Falskhet.

Hvordan skulle vi huske hvem vi egentlig er hvis vi har så mange oppgaver, så mye ubrukelig informasjon, så mye falske interesser, så mye..

Nei da. Jeg skal flytte op til fjellet. Alene. Meditere.

Eller kanskje legge meg. Natten har vært lang og det har blitt for mange ord i hodet og tankekonstruksjoner starter å bli mer og mer omfattende tragiske.

Godt tegn at den stakkars blonde hjernen min er helt overbelastet.

Nei da - det er bare en viss antall timer en blond kan lese og skrive sammenhengbar tekst - dette er nå bevisst.

God natt og god morgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har rett, vi transformerer oss selv for å tilpasse oss det omgivelsene forventer av oss. Men det er litt av poenget mitt...omgivelsene krever konflikterende ting av oss, dermed blir det umulig å oppfylle dem alle på en gang. Altså kan vi like gjerne bare være oss selv, så oppfyller vi iallfall noen av dem, samtidig som vi (forhåpentligvis) har det bedre med oss selv.

Men en tur på fjellet iblant, eller min favoritt, en øy langt borte fra alt..det er kanskje ikke så dumt. Ingen forventninger, intet press, intet som skjer, kjedel...eh, ja. For en stund, iallfall. ;)

Håper du og hodet ditt fikk det litt bedre etter litt søvn :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vås og sludder å hevde at ei jente blir tatt mindre på alvor når hun er pen. Sannheten er snarere stikk motsatt. - Det er først når dama er or'ntlig pen at jeg gjør noen alvorlige forsøk på å sjekke a opp.

Og skulle det vise seg at frøkna er blond, så er jeg, på min side forberedt på å vise storsinn, jeg.

Edit: Fordi jeg fortjener det ; P

Endret av Kamikatze
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Lita_*

Jeg har inntrykk av at falske blondiner er ganske blåste i hodet i forhold til ekte blondiner. Man kan jo lure på hvorfor de farger håret blondt. Hvis de tror de blir både penere og sexy av å farge håret blondt, er de jo litt dumme da. Litt morsomt er det jo at "sangstjerner" som ikke oppnår den suksessen som de ønsker, dukker opp som "ny og sexy" med blondt hår. Det blonde håret er liksom nok til at man skal senke kravene og godta de bedre som søte og sexy, selv om de er ganske så talentløse og ikke kan synge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har inntrykk av at falske blondiner er ganske blåste i hodet i forhold til ekte blondiner. Man kan jo lure på hvorfor de farger håret blondt. Hvis de tror de blir både penere og sexy av å farge håret blondt, er de jo litt dumme da. Litt morsomt er det jo at "sangstjerner" som ikke oppnår den suksessen som de ønsker, dukker opp som "ny og sexy" med blondt hår. Det blonde håret er liksom nok til at man skal senke kravene og godta de bedre som søte og sexy, selv om de er ganske så talentløse og ikke kan synge.

Ja? Det er da vel ikke alle som ser nødvendigheten av å løse en sudoku styrke ti på richters skala, før de vrikker seg inn på scenen. Da får heller bare mensa sitte der med tredjegradsligningene sine. Og hva er dette med synging? Jeg kjenner da mange fleiende flotte blondiner som ikke hverken kan synge eller snakke rent, men DET gjør dem da ikke til noen dårligere mennesker av den grunn? - Dårligere sangrere, kan hende, men dog... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frode_*

Blondiner blir sett på som mindre smarte!

Ikke blondiner generelt men de som bleker håret sitt og tror de blir flotte av den grunn må jo bare være mindre kloke! Det er jo ikke pent!

Det styggeste er de som flyr rundt med ekstremt bleika hår, masse brunkrem i ansiktet og brune øyne...det ser jo rett og slett falskt pg fake ut! Ingen smartinger hadde gjort det eller.... :fnise:

Så blondisser er duste, de er vel bare bra på å være fine, men heller tar jeg høyre neve enn en dum og blond dame som tyror hun er guds gave til kvinnen.... :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blondiner og IQ og EQ har vel strengt tatt ikke så mye med hverandre å gjøre.

Det må da snart slås hardt ned på dette tullet.Hadde noen sagt at hvite var mer inntelligente enn svarte hadde det blitt et ramaskrik!?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

(...) Det styggeste er de som flyr rundt med ekstremt bleika hår, masse brunkrem i ansiktet og brune øyne...det ser jo rett og slett falskt pg fake ut! Ingen smartinger hadde gjort det eller.... :fnise: (...)

De feiker sikkert organister, også!

Men hvordan kan søt musikk oppstå, hvis de er så umusikalske? Og blir de glupere hvis de er så dumme at de tar feil av skokremen og klorinflaska?

Hva har dere egentlig i mot blondiner? De lyser da opp tilværelsen? Om enn en anelse ufrivillig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Frode_*
De feiker sikkert organister, også!

Men hvordan kan søt musikk oppstå, hvis de er så umusikalske? Og blir de glupere hvis de er så dumme at de tar feil av skokremen og klorinflaska?

Hva har dere egentlig i mot blondiner? De lyser da opp tilværelsen? Om enn en anelse ufrivillig.

Søt musikk oppstår ikke med faika organister.

Har ikke noe mot dumme folk jeg! De må jo til for å holde en viss balanse slik at andre kan bli kalt for smarte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Madre Mia
Ja? Det er da vel ikke alle som ser nødvendigheten av å løse en sudoku styrke ti på richters skala, før de vrikker seg inn på scenen. Da får heller bare mensa sitte der med tredjegradsligningene sine. Og hva er dette med synging? Jeg kjenner da mange fleiende flotte blondiner som ikke hverken kan synge eller snakke rent, men DET gjør dem da ikke til noen dårligere mennesker av den grunn? - Dårligere sangrere, kan hende, men dog... ;)

Skrevet av en mann....

Men da virker det jo å bleike håret! Vel og merke hvis man vil være deilig for en mann og ikke har noen andre krav til tilværelsen. Ingen har vel snakket om at blondiner er dårligere mennesker. Vi bare ler litt av de falske blondinene som tror at løsningen på alt som gikk galt, er å bleike håret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Peach_*

Det kommer an på hele stilen, slik flere nevner.

Felles for mange "bimboer" er at de farger håret. Har inntrykk av at mange av dem ofte har ganske mørkt hår også.

Jeg tror nok at en kvinne med nedtonet sminke, en naturlig hårfarge og klær som ikke trekker oppmerksomheten veldig mot figuren vil virke mer seriøs på de fleste enn en "jåledukke"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oioi, her dukker det opp mange sjalu og bitre kvinnemennesker av og til!

Så folk som farger håret sitt blondt bare for å bli penere er skikkelig teite? Hva med folk som farger håret sitt brunt bare for å bli penere? Eller svart bare for å bli tøffere? Hårfarging i det hele tatt må jo være noe utelukkende skikkelig dumme mennesker driver med siden de kun vil forandre utseendet sitt til det bedre - for det er nok derfor de fleste gjør det. Hva i alle dager er da forskjellen?

Jeg er naturlig blond, og har gått på samfunnsvitenskapelig fakultet på universitetet i Bergen, og går nå på Humanistisk fakultet ved Blindern. At folk ikke har fordommer er bare tull! Den ene superorginale skinnjakkebanden etter den andre sender sine blikk og utveskler kommentarer, og er ganske høye i hatten der de sitter - kliss like hverandre med pannelugg, "skinn"jakke og trange bukser.

Er det bedre? Å ikke skille seg ut under noen omstendighet, men gå såpass i ett med venninnegjengen sin at folk aldri får med seg hva du heter?

Jeg var på seminargruppe med en av de overnevnte skinnjakkebandene i fjor. Alle skulle skrive hver sin obligatoriske oppgave om u-landspolitikk. Jeg skrev en av de bedre oppgavene, til seminarleders store forbauselse. Da presterte en pannelugg å spørre meg om jeg hadde fått hjelp av en kjæreste.

Jeg har aldri gått i minisjkørt i hele mitt liv, jeg har naturlig store pupper (sprit på bålet), jeg har ingen forkjærlighet for rosa og jeg bruker ikke spesielt mye sminke. Likevel er fordommene der - i alle gall i studiesammenheng.

Det eneste jeg synes er rart er at fordommene alltid kommer fra jentene som ser mest falske, usikre og serieprodusert ut. Tilfeldig? Neppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom en ikke liker Playboybunny blond hår og synes det sender ut litt andre signaler enn gluphet - da er man nødvendigvis bitter og frustrert?

heh...

Det at dine klassekamerater har sin 'uniform' har jo ikke med saken å gjøre - det er ikke bare to muligheter som finnes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette får meg til å tenke på alle nettprofilene som er prikk like.

Dvs jenter i tenårene (14+), som reklamerer med kløft, trutmunn og et veldig overrasket uttrykk i ansiktet:)

Har sett endel over 30 med samme type bilder også....

MEN, det er slett ikke bare platina-blondiner blandt disse, selv om de er i flertall. Mange brunetter også:)

(for ordens skyld: har datter på 15 som viser meg alt mulig rart på nettet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem den beste vinkelen for bildet. Sånn at kamera er høyt oppe og i sånn halvprofil. :ler:

Verste er at selv noen av mine veninner, som skulle jo ha litt hjerne og er ikke noe tenåringene heller har også noen sånne bilder på nettet.. Huhh... Jeg kan forstå at alle ser litt penere ut sånn, men det blir jo litt for åpenbart? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem den beste vinkelen for bildet. Sånn at kamera er høyt oppe og i sånn halvprofil. :ler:

Verste er at selv noen av mine veninner, som skulle jo ha litt hjerne og er ikke noe tenåringene heller har også noen sånne bilder på nettet.. Huhh... Jeg kan forstå at alle ser litt penere ut sånn, men det blir jo litt for åpenbart? ;)

He he, du har lagt merke til dem du også, ja:)

( fint at det er flere som er natteravner enn meg)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dersom en ikke liker Playboybunny blond hår og synes det sender ut litt andre signaler enn gluphet - da er man nødvendigvis bitter og frustrert?

heh...

Det at dine klassekamerater har sin 'uniform' har jo ikke med saken å gjøre - det er ikke bare to muligheter som finnes.

Nå var vel nettopp poenget mitt at man ikke nødvendigvis må ha "playboybunny blond hår" får å få fordommer slengt mot seg. Nå er ikke overskriften på denne topicen "blir playboybunnies oppfattet som mindre smarte?".

Det er så utrolig snevert å tilskrive jenter med bleket hår mindre intelligens. Argumentet for dette er jo "at det er så forferdelig stygt!" Hvis folk er dumme på grunn av ulik smak når det kommer til hårfarge, så er det vel de som dømmer folk nedenom og hjem som virkelig sitter med problemet.

Men for all del - hvis det er det som skal til for å føle seg bedre og glupere, så fortsett med det. Det er svært få som liker jenter som slenger dritt om andre jenters utseende. Og ja, ,man kan fort komme i fare for å virke både bitter og sjalu. Kanskje fordi nettopp dette utseende er mer atraktivt for maaaange gutter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...