Gå til innhold

Paracet virker ikke

Fremhevede innlegg

Skrevet
Dette stemmer overhode ikke. En overdose er nok til å ødelegge leveren for alltid, sier ikke noe om antall/dose, da jeg ikke vil gi noen fikse ideer.

Paracet (paracetamol) er faktisk et meget farlig legemiddel og man må ALDRI ta mer enn anbefalt dose og snakke med legen dersom man har lever/nyre problemer.

Signerer. Man kan faktisk få leverbetennelse av å bruke Paracet, selv om man ikke tar flere enn 8 tabletter (500 mg) pr. døgn.

Men Lilleulv, sjansen er knøttliten for at du har tatt noen skade av de 7 paracetene. God bedring!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg er ingen ekspert på smertestillende, tvert imot. Men du burde høre med legen om det er TOTALforbud mot ibux, eller om du kan ta f.eks. ibutemin (som jeg tror er litt svakere, men det kan også være noe jeg bare innbillder meg), en til to ganger om dager for å dempe feberen.

Ibumetin og ibux inneholder virkestoffet i ibuprofen. Tablettene finnes i 200mg, 400mg og 600mg. 600mg må du ha resept for å få.

Det virker på en annen måte enn paracetamol.

Og det står i felleskatalogen at det IKKE skal brukes under graviditet av diverse årsaker som feks økt fare for abort.

Gjest Grafica
Skrevet

Da vet jeg det :) Sa som sagt at jeg ikke hadde peiling og bare luftet noen tanker ;)

God bedring lilleulv! Streptokokker har jeg hatt selv, det er grusomt, og kombinert med influensa... Stakar deg! Hold deg kjølig og drikk masse kaldt vann, spedd på med en deilig tekopp innimellom :)

Skrevet

Hvordan kan det tillates at man diskuterer doser?

Og hvor kan man klage inn KG?

Gjest Lilleulv
Skrevet
Hvordan kan det tillates at man diskuterer doser?

Og hvor kan man klage inn KG?

Slapp av da! Det eneste folk har sagt her er at jeg har tatt for mye. Og fikk nok en liten vekker av det, men legen beroliget meg og sa at i forhold til det jeg tok og det han anbefalte meg å ta så hadde jeg tatt 1 stk for mye.

Så nå har jeg konsultert med lege, og det burde jo være trygt eller?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...