Gå til innhold

Paracet virker ikke

Fremhevede innlegg

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg har influensa og ligger rett ut. Jeg pleier alltid å få skyhøy feber når jeg blir syk, men ibux har en grei virkning på meg. Nå må jeg ta paracet siden jeg er gravid, men det virker ikke :( Jeg har klart å holde feberen under 40 grader i natt, men da har jeg tatt 7 paracet og aldri vært under 39. Hva gjør jeg da???

Jeg klarer seriøst ikke gå til legen i dag. jeg er så sykt dårlig. klarer ikke å komme meg på do en gang :( urk detta var utrolig kjipe greier...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

GÅ TIL LEGEN!!

Man spør ikke etter råd rundt medisiner her inne. Om du er for dårlig til å dra til fastlegen så får du komme deg på legevakten.

Paracet er faktisk førstevalg til senking av høy feber, men har kort virkning.

Husk at man ALDRI må ta mer enn 4g paracet pr døgn!

Gjest Lilleulv
Skrevet

Legevaktene i området her åpner jo ikke før 1600.

Synes det er et helvete å dra til lege i denne formen :(

Gjest nextlife
Skrevet (endret)

7 Paracet på ei natt er mye. Om du ikke greier å gå til legen, ring i alle fall å snakk med han.

Ellers er det jo endel ikke-medikamentelle råd for å få ned feber.

- Sett opp vindu og ha det svalt i rommet (ikke opphold deg i trekken)

- Ha på deg så lite klær som mulig.

- Ta gjerne en kroppsvask med avkjølt vann.

- Drikk avkjølt vann

(Hvis du har frostanfall må du vente til skjelvingene er over før du kler av deg, og har det kjølig)

God bedring, da :)

Endret av nextlife
Skrevet

Dra til legen, ta taxi om du må! 7 paracet er mye, og kan skade leveren dersom du har nedsatt immunforsvar.

Lykke til! :jepp:

• Liker 1
Skrevet
Dra til legen, ta taxi om du må! 7 paracet er mye, og kan skade leveren dersom du har nedsatt immunforsvar.

:skratte:

Paracet med påfølgende leverskade på grunn av nedsatt immunforsvar er bare vås!! Lenge leve uvitenheten og gjetting rundt helse og medisiner på KG.

Men 7 paracet er mye dersom det er 500mg det er snakk om, med dette står jo på pakknings vedlegget så regner med at Lilleulv har satt seg inni dette særlig med tanke på at hun er gravid.

Gjest Ulv Ulv
Skrevet

Det er langvarig bruk eller store enkeltdoser (opp i 20 tabl.) av paracetamol-preparater som kan gi leverskade.Drikk mye vann,TS og gå og legg deg!

Skrevet
Det er langvarig bruk eller store enkeltdoser (opp i 20 tabl.) av paracetamol-preparater som kan gi leverskade.Drikk mye vann,TS og gå og legg deg!

Dette stemmer overhode ikke. En overdose er nok til å ødelegge leveren for alltid, sier ikke noe om antall/dose, da jeg ikke vil gi noen fikse ideer.

Paracet (paracetamol) er faktisk et meget farlig legemiddel og man må ALDRI ta mer enn anbefalt dose og snakke med legen dersom man har lever/nyre problemer.

Paracet er ikke til å spøke med og TS burde heller ta en tur til legen enn å knaske i vei slik hun har gjort.

Skrevet
Dette stemmer overhode ikke. En overdose er nok til å ødelegge leveren for alltid, sier ikke noe om antall/dose, da jeg ikke vil gi noen fikse ideer.

Overdose er avhengig av vekt på personen, om man er liten og tynn så kan doser rundt det TS har tatt faktisk ødelegge leveren. Om man tar andre legemiddler, naturmedisiner eller er syk (problemer med leveren el nyrer) så kan man ødelegger leveren fullstendig på små doser.

Paracet (paracetamol) er faktisk et meget farlig legemiddel og man må ALDRI ta mer enn anbefalt dose og snakke med legen dersom man har lever/nyre problemer.

Paracet er ikke til å spøke med og TS burde heller ta en tur til legen enn å knaske i vei slik hun har gjort.

Gjest Lilleulv
Skrevet

oki. de pillene jeg har tatt er fordelt på et døgn... jeg begynte med feberfantasier og sånn i natt, så vi ble litt nervøse :( tror jeg aldri har vært så dårlig som dette jeg. har fått time hos legen kl 3.

Gjest Grafica
Skrevet

Uff lilleulv, så leit! :klem:

Har du ikke fastlege, da? Ring ned og si at du må ha nødstime!

Jeg er ingen ekspert på smertestillende, tvert imot. Men du burde høre med legen om det er TOTALforbud mot ibux, eller om du kan ta f.eks. ibutemin (som jeg tror er litt svakere, men det kan også være noe jeg bare innbillder meg), en til to ganger om dager for å dempe feberen.

Men god bedring, det er aldri gøy å være syk :klem:

Skrevet
oki. de pillene jeg har tatt er fordelt på et døgn... jeg begynte med feberfantasier og sånn i natt, så vi ble litt nervøse :( tror jeg aldri har vært så dårlig som dette jeg. har fått time hos legen kl 3.

Åh, feberfantasier ekkelt.. Ville egentlig bare si god bedring!!

Skrevet

Det var bra du ringte lege, og håper du blir frisk snart. God bedring !! :klemmer:

Skrevet
Uff lilleulv, så leit! :klem:

Har du ikke fastlege, da? Ring ned og si at du må ha nødstime!

Jeg er ingen ekspert på smertestillende, tvert imot. Men du burde høre med legen om det er TOTALforbud mot ibux, eller om du kan ta f.eks. ibutemin (som jeg tror er litt svakere, men det kan også være noe jeg bare innbillder meg), en til to ganger om dager for å dempe feberen.

Men god bedring, det er aldri gøy å være syk :klem:

Paracet er førstevalg ved høy feber.

Skrevet

Huff... jeg har også perioder der jeg tydeligvis er immun mot paracet. Da bytter jeg over på Ibux, og det pleier å hjelpe. Men nå vet ikke jeg hva slags medisiner som er lov å ta når man er gravid...

Skrevet

Så bra at du har fått legetime.

Ville bare innom å ønske deg riktig god bedring jeg.

Aldri gøy å være syk.

:klemmer:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Tusen takk alle sammen. er litt sløv i dag så sliter med å formulere meg :S Fikk litt noia nå ang paracet-mengden min. jeg lå oppå dyna pakket inn i kalde, våte håndkler i natt. herregud så vondt det var....

har innsett at paracet ikke virker nå, så tar ikke noe mer av de. får høre med legen.

jeg prøvde å få nødtime hos fastlegen min, men de hadde ikke kapasitet da jeg først fikk somla meg til å ringe... hadde rett og slett ikke sjans til å komme meg avgårde på morraen i dag.

Lurer på om dette "bare" er influensa jeg...

Skrevet
Tusen takk alle sammen. er litt sløv i dag så sliter med å formulere meg :S Fikk litt noia nå ang paracet-mengden min. jeg lå oppå dyna pakket inn i kalde, våte håndkler i natt. herregud så vondt det var....

har innsett at paracet ikke virker nå, så tar ikke noe mer av de. får høre med legen.

jeg prøvde å få nødtime hos fastlegen min, men de hadde ikke kapasitet da jeg først fikk somla meg til å ringe... hadde rett og slett ikke sjans til å komme meg avgårde på morraen i dag.

Lurer på om dette "bare" er influensa jeg...

For å si det sånn, det høres ikke ut som om du er kraftig angrepet dersom dette er influensa.

Gjest Lilleulv
Skrevet (endret)

Da har jeg endelig fått vært hos legen. Hadde time kl 3, men komm ikke inn før halv 5. Det var lange minutter å vente:(

Før jeg skulle inn begynte jeg å kaste opp, og så fikk jeg ikke puste :O herregud ass. pinlig var det. Skal visst mye til for å bli prioritert hos legen da.

Jeg har influensa og streptokokker. :/ og jeg får ikke lov å ta noe annet enn paracet. Fikk beskjed om å ta 1000 mg 3 ganger daglig og pakke meg inn i kalde omslag.

Takk til alle som kom med konstruktive meldinger :)

Endret av Lilleulv

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...