Gå til innhold

Hvordan lukter huset ditt?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Akkurat nå lukter det vell grønsåpe her, tror ikke det lukter noe spessielt til vanli, nyvaska klær når jeg har vaska klær.

Visst du vil det skal lukte reint kan du ta å sette en liten kopp med grønnsåpe en plass, sjult i eit hjørne, gjør det ikke selv, men det funker sikkert.

Jobbet som renholder på en offentleg plass før, hun ene som jobbet på kontor der klaget alltid på at det ikke var rent uansett hvem som vasket, fordi at det ikke luktet rent, en dag var det ei som falt for fristelsen i å sette fra seg en skål med grønnsåpe(hun gjemte den) å gjett om hun dama på kontoret syns det var bra vaska den dagen....:)

Videoannonse
Annonse
Gjest Tigress
Skrevet

Her luktar det nett no fiskekakar, etter dagens middag. Ellers trur eg det for folk flest luktar ei blanding av sykkelolje (i sykkelsesongen), nyvaska klede, ikkje-så-nyvaska treningssko og nybaka brød. No er vi jo mellom sykkel- og skisesongen, så no luktar det sykkelolje og sitrusrens her. Ikkje frykteleg sjarmerande er eg redd, men det er no prisen å betale for å vere aktive...

Gjest Grafica
Skrevet

Det lukter... hjemme. En blanding av te/kaffe, parfymelukter, hårspray, og evt. litt etterlukt av gårsdagens middag om vi hadde noe som gir mye lukt (taco, for eksempel, den lukta sitter igjen).

Men så har vi bare 40kvadrat leilighet, så om noe lukter i et rom, så sprer det seg. Med unntak av ting som lukter på badet, heldigvis :fnise:

Det beste jeg vet er å komme hjem rett etter at sambo har dusja. Da lukter det deilig nydusja <3

Skrevet
Jeg liker det defintitvt best når det lukter litt vaskemiddel og kanskje litt nybakt brød, men det finnes jo grenser for hvor ofte jeg får gjort det som skal til for at det lukter sånn...

Husker jeg så på et tv-program fra USA, tror det handlet om salg av hus, men hvertfall, der hadde de sånn sprayboks med "nybakt" duft.. Så da slipper du å bake hele tiden, bare bruk sprayboksen ;)

Skrevet
Her lukter det deilig når jeg kommer hjem, har kjøpt Glade plug-in luktfrisker jeg :) Sånn en putter i stikkontakten. Koster rundt 30 kroner, varer en måned, og det lukter herlig, selv om vi røyker inne og har hund :)

Den har jeg også, er faktisk blitt litt avhengig. I går syntes jeg at det luktet litt "rart" i leiligheten (har hund), og oppdaget at luftfriskeren var tom. Nå har jeg kjøpt ny, og igjen lukter det "rent" hjemme. Det skal forøvrig sies at jeg er ganske nøye på renholdet i heimen og...

På kosekvelder sper jeg på med verdens beste vaniljerøkelse!

Skrevet
Den har jeg også, er faktisk blitt litt avhengig. I går syntes jeg at det luktet litt "rart" i leiligheten (har hund), og oppdaget at luftfriskeren var tom. Nå har jeg kjøpt ny, og igjen lukter det "rent" hjemme. Det skal forøvrig sies at jeg er ganske nøye på renholdet i heimen og...

På kosekvelder sper jeg på med verdens beste vaniljerøkelse!

åssen type lukt bruker du i den plug-in dingsen din?

Skrevet
åssen type lukt bruker du i den plug-in dingsen din?

Nå måtte jeg faktisk gå å grave i søppelbøtta for å kunne svare på spørsmålet ditt (mmm)...

:fnise:

"With Love" (Glade), er det visst jeg har kjøpt denne gang. Men det er ikke den jeg har pleid å ha i hus. Lukter helt finfint, så lenge den ikke står på max - da blir det temmelig mye duft!

:)

Skrevet
Nå måtte jeg faktisk gå å grave i søppelbøtta for å kunne svare på spørsmålet ditt (mmm)...

:fnise:

"With Love" (Glade), er det visst jeg har kjøpt denne gang. Men det er ikke den jeg har pleid å ha i hus. Lukter helt finfint, så lenge den ikke står på max - da blir det temmelig mye duft!

:)

hehe :)

okei.. men, hva vil du sammenligne den lukta med? jeg har fresh garden.. men syns det blir så.. do-lukt..hvis du skjønner hva jeg mener..

Skrevet
hehe :)

okei.. men, hva vil du sammenligne den lukta med? jeg har fresh garden.. men syns det blir så.. do-lukt..hvis du skjønner hva jeg mener..

Er nok den jeg har hatt før.

Den jeg har kjøpt nå, lukter litt mer, tja... "kroppsproduktaktig"? Litt mer godluktolje eller noe sånt... Vanskelig å forklare! Den jeg kjøpte var den siste som var igjen i butikkhylla (fresh garden var det derimot mange av), så jeg tenkte jeg skulle prøve den "mest populære", hehe...

Gode Gud - for en fjollete forklaring!

:ler:

Gjest Gjest
Skrevet

Skyllemiddel blandet med maten jeg netopp har laget!

Det lukter ikke vondt eller rart, men godt hjemme hos oss.

Skrevet

Jeg husker fortsatt hvordan det lukta hjemme hos bestevenninna mi fra jeg var 4 - ca 10.

Har aldri klart å finne ut hva det egentlig lukta, men med mitt begrensede register i den alderen besluttet jeg at det lukta kjøttkaker. Hvilket egentlig var rart for de spiste veldig sjelden kjøttkaker, og nå vet jeg jo at det ikke lukta kjøttkaker i det hele tatt.

Det lukta det samme av klærne og håret til alle i familien deres, av bøker de hadde lånt og overalt i huset, og da de flytta til et helt nytt hus, tok de lukta med seg.

Jeg kan fortsatt fremkalle lukta, som i sin tur frembringer bilder av brun og rød "blomstrete" linoleum og brune tallerkener i steintøy som ikke var glasert, sånn at de lagde ekkel lyd når du skrapte med gaffelen.

Skrevet

Nå fant jeg jammen en i oppvasklukt i Norge også, på Lefdal.com. men 69 kr, da???!!! :-(

Gjest Bloom
Skrevet
:fnise: Hvis jeg husker det, så skal jeg jammen kjøpe en xtra neste gang og sende til deg! jeg reiser ned igjen i løpet av mars; senest april! :) jeg har nemlig ingen uåpnede her nå, så jeg vet ikke hva de heter.....

Åhh det hadde jo vært kjempe snilt!!! :rødme:

Ingen av linkene du har postet fungerer forresten..?

Gjest Camelia
Gjest Tnita
Skrevet

Her lukter det en blanding av skyllemiddel softlan aromatherapy, litt jif, den nye duftoljelampetingen fra Glade (gir en nydelig lukt i hele leiligheten!) og parfyme. Ble inspirert av denne tråden! :)

Skrevet

Er det bare meg som forbinder sånne syntetiske luftfriskgreier med dolukt? Jeg har ikke lyst til å bo i et hus som lukter do... Syns nesten det er litt ekkelt jeg, å bli møtt i døra hos folk av sånn fake lukt... I hvertfall hvis det er veldig syntetisk og sterkt.

Gjest Tnita
Skrevet

Bedre at det lukter godt og friskt enn gammel røyk, gammel matlukt osv.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...