Tiit Skrevet 15. februar 2008 #21 Skrevet 15. februar 2008 Nå lukter det "nytt" (treverk og maling)når vi kommer inn i gangen da vi har pusset litt opp nylig. Ellers husker jeg en gang da jeg var lita, og fant et spesielt klesplagg på loppemarket. Jeg kjente tydelig lukta fra huset til min tremenning. Ei velkjent og ikke stygg lukt. Men veldig særegen. Og det stemte. Klesplagget tilhørte henne. det var litt morsomt.
Gjest *smak* Skrevet 15. februar 2008 #22 Skrevet 15. februar 2008 Her lukter det tøymykner, det er en kraftig lukt det der...
Gjest lillebøll Skrevet 16. februar 2008 #23 Skrevet 16. februar 2008 Nå lukter det luftfriskner og katteskit..
Suzy Skrevet 16. februar 2008 #24 Skrevet 16. februar 2008 Det lukter "hjemme hos Suzy" hos meg - alle hus har jo sin egen lukt. Jeg liker det defintitvt best når det lukter litt vaskemiddel og kanskje litt nybakt brød, men det finnes jo grenser for hvor ofte jeg får gjort det som skal til for at det lukter sånn... Men på badet mitt lukter det deilig, såpe, parfyme og litt doskyllegreier - søt og friskt på en gang.
Pinnsvin Skrevet 16. februar 2008 #25 Skrevet 16. februar 2008 kjøpt hvor? Hva slags lukt er det? Jeg kjøper dem på lokalbutikken her (Spar). Ligger i hylla sammen med sånne en har i do osv. Hm, når jeg tenker etter, tror de har skiftet navn og heter Oust nå, hvis jeg husker rett. Heter iallefall plug-in "Startpakken" har Garden Fresh-lukt, den med holder. Refillene får du i alle slags lukter, spørs på utvalget i butikken en handler i. Jeg har prøvd Sitron, Garden Fresh og Love-ettellerannet. Den siste var noget kvalmende, min favoritt er sitron. Stikkontakten kan en vri på så den passer alle slags støpsler.
Ciara Skrevet 17. februar 2008 #26 Skrevet 17. februar 2008 Tror vel det lukter varierende. Stort sett tror jeg det lukter forholdsvis lite, for jeg er ekstremt glad i å lufte og har et og annet vindu på gløtt store deler av dagen. Jeg vasker ganske mye, så det lukter vel såpe en del også. Og så lukter det naturligvis mat fra tid til annen. I blant lukter det mindre godt, som på soverommet når vi har sovet en hel natt (og særlig hvis en av oss har vært ute på byen kvelden før! ), eller i gangen hvis en av kattene har gjort sitt fornødne i kassen og ikke klart å grave skikkelig over.
Kamikatze Skrevet 17. februar 2008 #27 Skrevet 17. februar 2008 Her gjemmes lukta av hanndyr med grønnsåpelukt. Unntatt på WC, kjøkkenet og i bislaget. Jeg fikk dilla på (å dette er flaut!) wonderbaums kremgule med "vaniljesmak", og henger den i et kott, som buffer mot naboens kattepiss- og surbarka røykelukt. Når virkningen avtar, flyttes til bislaget (men skjult bak hjelmen; ) Den lukter skikkelig sukkertøys og velkommen. På kjøkkenet er en blanding av salmiakk og zalo, fordi blandingen i sprayflaska brukes til alt fra kjøkkenbenk, komfyr og til vinduspuss. Kjapt og greit med en sprut, så over med litt dasspapir eller tørkepapir. Toalettet lukter enten Ajax cool air, skyllemiddel eller død og fordervelse. Litt beroende på hvilken aktivitet rommet har blitt gjenstand til.
Netten Skrevet 18. februar 2008 #28 Skrevet 18. februar 2008 Jeg er veldig var ovenfor lukter og synes det lukter gammelt og ekkelt i huset vi nylig overtok, samme hvor mye jeg vasker og skurer! Kommer sikkert av at de forrige eierne røykte inne, og at huset er i opprinnelig 72-mod stand. Jeg bare gleeeder meg til å begynne å pusse opp! Nyoppusset hus lukter deilig
Gjest Gjest Skrevet 18. februar 2008 #29 Skrevet 18. februar 2008 Her lukter det ikke spesielt godt, tror jeg Vi er litt slurvete med vasking og har katt (som riktignok ikke gjør fra seg inne). Noen ganger lukter det grønnsåpe og gjærbakst, andre ganger lukter det søppel som står i gangen, men mest tror jeg nok det er matlukt som sitter igjen. Lager ganske mye mat med krydder; hvitløk, urtekryddere, curryer o.l. Ja, mat er nok det som sitter i her i huset. Bruker forøvrig ikke luftfriskere, tøymykner etc og har gått over til nøytral tøyvaskemiddel. Bor i gammelt hus med god lufting, så det lukter heldigvis ikke så veldig innestengt eller støvete her - tror jeg.
Gjest Lukter godt Skrevet 18. februar 2008 #30 Skrevet 18. februar 2008 Her lukter det lissom ikke noe særlig. Nå vi kommer inn utenfra så åpner vi ytterdøre, og kjenner ikke noe. Hvordan få gods lukt i heimen? Bruker dere noe? Røkelse, eller ? Bestemor hadde rosa såpestykker i alle skap, pakket inn i søte heklede poser...hehe.... Eller lukter det ikke noe hos dere heller? Synes det lukter godt i alle andre hjem enn her. Normal renhold og lufting burde holde.
Gjest Bloom Skrevet 18. februar 2008 #31 Skrevet 18. februar 2008 Den er nesten som en slik lukteting man henger i do, bare at denne er spesielt for oppvaskmaskiner, for å hindre dårlig lukt av skitten oppvask. Den er helt genial; lukter aldri vondt av maskinen, og som sagt så sprer det seg til hele huset! Dessverre har jeg aldri sett sånn i Norge, så jeg kjøper de i Frankrike. Søte er de også, ser ut som en liten blomst i fine farger :-) Jeg har ikke sluttet å tenke på den oppvaskmaskinluktegreia siden jeg leste det her om dagen. Jeg må vite hva det heter!!! Jeg VIL ha det. Det går kanskje an å bestille det på nettet?? Noen som vet?
Gjest Bloom Skrevet 18. februar 2008 #32 Skrevet 18. februar 2008 Den med sitron har jeg forresten sett, men jeg vil ha frisk blomsterlukt......
Gjest Camelia Skrevet 20. februar 2008 #33 Skrevet 20. februar 2008 Hm, vet sannelig ikke jeg. Merker ikke en spesiell lukt når jeg kommer utenfra og inn. Unntatt når vi lager mat, nettopp har vasket, eller det er nyvasket tøy i nærheten (tørkes somregel på vaskerommet). Sånn blomstergreie fra Frankrike hørtes bra ut.. Luftfriskere syns jeg som regel lukter for mye. Hm, huset mitt kunne gjerne luktet svakt blomsterduft hele tida.. Eller vanilje..
Minerva88 Skrevet 3. mars 2008 #34 Skrevet 3. mars 2008 Her går det mest i røkelse av ymse slag, og diverse bakevarer/matretter Luftfriskere har vi måttet slutte med, fordi katten ikke er noe glad i det:P Spesiellt disse Glade-greiene som man plugger i stikkontakten... Aner ikke hvorfor egentlig? Hun tåler jo røkelse?
Catanova Skrevet 3. mars 2008 #35 Skrevet 3. mars 2008 noen som vet om det går ann å fylle på egen væske på de plug-in greiene som gir god lukt i huset? jeg er ikke særlig fan av fresh garden, sitronlukt osv.. jeg syns det lukter litt.. dass, rett og slett. ville gjerne ha fylt på egen væske, men veit ikke om det er mulig..
t_one Skrevet 3. mars 2008 #36 Skrevet 3. mars 2008 Her lukter det litt vanilje. Har satt 2 duftlys (de trenger ikke brenne) på bordet i gangen. Så lukter det vanilje hver gang vi kommer hjem, eller stresser fra kjøkkenet til stua eller soverommet. Det er ikke dumt å ha dem stående i gangen, fordi slik lukt inne på soverommet kan bli litt intenst. Men de lukter akkurat passe mye, og er slike kubbelys fra SIA og koster 50 kr. Jeg brenner dem som sagt ikke, de bare står der til pynt og lukter helt nydelig!! Finnes i mange gode lukter, så bare å dra ut og shoppe!
Catanova Skrevet 3. mars 2008 #37 Skrevet 3. mars 2008 Her lukter det litt vanilje. Har satt 2 duftlys (de trenger ikke brenne) på bordet i gangen. Så lukter det vanilje hver gang vi kommer hjem, eller stresser fra kjøkkenet til stua eller soverommet. Det er ikke dumt å ha dem stående i gangen, fordi slik lukt inne på soverommet kan bli litt intenst. Men de lukter akkurat passe mye, og er slike kubbelys fra SIA og koster 50 kr. Jeg brenner dem som sagt ikke, de bare står der til pynt og lukter helt nydelig!! Finnes i mange gode lukter, så bare å dra ut og shoppe! Lurt =)
Gjest tru Skrevet 3. mars 2008 #38 Skrevet 3. mars 2008 Her lukter det passion fruit, det er olje i en flaske med noen pinner oppi, så kan du snu pinnene får å få en sterkere lukt. Kjempe god.
Montezuma Skrevet 4. mars 2008 #39 Skrevet 4. mars 2008 Jeg har ikke sluttet å tenke på den oppvaskmaskinluktegreia siden jeg leste det her om dagen. Jeg må vite hva det heter!!! Jeg VIL ha det. Det går kanskje an å bestille det på nettet?? Noen som vet? Hvis jeg husker det, så skal jeg jammen kjøpe en xtra neste gang og sende til deg! jeg reiser ned igjen i løpet av mars; senest april! jeg har nemlig ingen uåpnede her nå, så jeg vet ikke hva de heter.....
Gjest Gjest Skrevet 4. mars 2008 #40 Skrevet 4. mars 2008 Hvis jeg husker det, så skal jeg jammen kjøpe en xtra neste gang og sende til deg! jeg reiser ned igjen i løpet av mars; senest april! jeg har nemlig ingen uåpnede her nå, så jeg vet ikke hva de heter..... Men kan du ikke google det for oss? Om du kan fransk, mener jeg :-) Jeg vil også ha!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå