Gjest Gjest_Mumrik_* Skrevet 13. februar 2008 #1 Skrevet 13. februar 2008 Her lukter det lissom ikke noe særlig. Nå vi kommer inn utenfra så åpner vi ytterdøre, og kjenner ikke noe. Hvordan få gods lukt i heimen? Bruker dere noe? Røkelse, eller ? Bestemor hadde rosa såpestykker i alle skap, pakket inn i søte heklede poser...hehe.... Eller lukter det ikke noe hos dere heller? Synes det lukter godt i alle andre hjem enn her.
Gjest Gjest_bare meg_* Skrevet 13. februar 2008 #2 Skrevet 13. februar 2008 Røyk!! Neida.. Jeg veit ikke helt jeg.. Tror igrunn ikke der lukter noe.. Ikke som vi kjenner.. Har ikke hørt andre heller si noe.. Vet om flere som har slik fast lukt man alltid kjenner når man kommer inn i huset deres, men har aldri kommet på å spørre dem om de og kjenner lukta.
Montezuma Skrevet 14. februar 2008 #3 Skrevet 14. februar 2008 Hos oss kjenner man en frisk blomsterduft fra en sånn duftsak jeg har i oppvaskmaskinen. Den sprer seg over hele huset, særlig når maskinen nettopp har gått.
minienthe Skrevet 14. februar 2008 #4 Skrevet 14. februar 2008 Hos oss kjenner man en frisk blomsterduft fra en sånn duftsak jeg har i oppvaskmaskinen. Den sprer seg over hele huset, særlig når maskinen nettopp har gått. duftsak ? hvordan fungerer den og hvor kjøper du den ?
Gjest Catwoman Skrevet 14. februar 2008 #5 Skrevet 14. februar 2008 Kjenner ingen spesiell lukt når jeg kommer inn døra. Og det synes jeg egentlig er greit - trenger ikke å lukte så mye.
Pinnsvin Skrevet 14. februar 2008 #6 Skrevet 14. februar 2008 Her lukter det deilig når jeg kommer hjem, har kjøpt Glade plug-in luktfrisker jeg Sånn en putter i stikkontakten. Koster rundt 30 kroner, varer en måned, og det lukter herlig, selv om vi røyker inne og har hund
Catanova Skrevet 14. februar 2008 #7 Skrevet 14. februar 2008 Her lukter det deilig når jeg kommer hjem, har kjøpt Glade plug-in luktfrisker jeg Sånn en putter i stikkontakten. Koster rundt 30 kroner, varer en måned, og det lukter herlig, selv om vi røyker inne og har hund kjøpt hvor? Hva slags lukt er det?
Montezuma Skrevet 14. februar 2008 #8 Skrevet 14. februar 2008 duftsak ? hvordan fungerer den og hvor kjøper du den ? Den er nesten som en slik lukteting man henger i do, bare at denne er spesielt for oppvaskmaskiner, for å hindre dårlig lukt av skitten oppvask. Den er helt genial; lukter aldri vondt av maskinen, og som sagt så sprer det seg til hele huset! Dessverre har jeg aldri sett sånn i Norge, så jeg kjøper de i Frankrike. Søte er de også, ser ut som en liten blomst i fine farger :-)
Catanova Skrevet 14. februar 2008 #9 Skrevet 14. februar 2008 Her lukter det lissom ikke noe særlig. Nå vi kommer inn utenfra så åpner vi ytterdøre, og kjenner ikke noe. Hvordan få gods lukt i heimen? Bruker dere noe? Røkelse, eller ? Bestemor hadde rosa såpestykker i alle skap, pakket inn i søte heklede poser...hehe.... Eller lukter det ikke noe hos dere heller? Synes det lukter godt i alle andre hjem enn her. Her lukter det for det meste nyvasket tøy. Vasker tøy så ofte, og da kommer det en nydelig comfort eller softlan lukt over hele leiligheten. Elsker den lukta. I verstefall lukter det kattebæsj et lite øyeblikk, haha, fordi kattedoen står i gangen. *Glede seg til jeg får hus hvor kattene kan gå ut å bæsje*. Hva gjør dere for å få god lukt i huset deres?
minienthe Skrevet 15. februar 2008 #10 Skrevet 15. februar 2008 Den er nesten som en slik lukteting man henger i do, bare at denne er spesielt for oppvaskmaskiner, for å hindre dårlig lukt av skitten oppvask. Den er helt genial; lukter aldri vondt av maskinen, og som sagt så sprer det seg til hele huset! Dessverre har jeg aldri sett sånn i Norge, så jeg kjøper de i Frankrike. Søte er de også, ser ut som en liten blomst i fine farger :-) ish, synd de ikke er å få tak i i norge, hørtes smart ut.
Gjest lillebøll Skrevet 15. februar 2008 #11 Skrevet 15. februar 2008 ish, synd de ikke er å få tak i i norge, hørtes smart ut. Ja slike vil jeg og ha.
Gjest nextlife Skrevet 15. februar 2008 #12 Skrevet 15. februar 2008 Har sett sånne duftegreier i Norge også, men bare med med sitronduft http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=27121
Gjest Gjest Skrevet 15. februar 2008 #13 Skrevet 15. februar 2008 Har sett sånne duftegreier i Norge også, men bare med med sitronduft http://www.elprice.no/Product/ProductInfo.aspx?id=27121 Hvor lenge varer den før den må byttes ut?
Nausicaä Skrevet 15. februar 2008 #14 Skrevet 15. februar 2008 (endret) Jeg regner med at alle hus lukter forskjellig, men at man venner seg til dem. Kjæresten sitt hus lukter kjæresten, men etter å ha vert her masse kjenner jeg ikke lukta lenger. Samme med mormor sitt hus, som jeg husket luktet annerledes enn vårt hus før. (Om du vil kjenne huset ditt sin lukt: ta en passe lang ferie ) Endret 15. februar 2008 av frøken:)
Nigo-san Skrevet 15. februar 2008 #15 Skrevet 15. februar 2008 (Om du vil kjenne huset ditt sin lukt: ta en passe lang ferie ) Enig. "Huset mitt luker ingenting" er bare en illusjon, for du kjenner ikke ditt eget hus' lukt på samme måte som du ikke kjenner din egen ånde. Alle hus og leiligheter har sin lukt, men man kjenner det ikke når man er der hver dag. Mitt hus? Huff, vil ikke tenke på det. Har mange store barn, støv i krokene, og en liten bæsjebleiebaby, så jeg antar det lukter en smule suspekt. Men er flink med grønnsåpa innimellom
Bobeline Skrevet 15. februar 2008 #16 Skrevet 15. februar 2008 Her lukter det deilig når jeg kommer hjem, har kjøpt Glade plug-in luktfrisker jeg Sånn en putter i stikkontakten. Koster rundt 30 kroner, varer en måned, og det lukter herlig, selv om vi røyker inne og har hund Sånn har jeg også, de er helt ypperlige Men, sist jeg hadde en hengte jeg den opp ned så alt rant ned på teppet. Og teppet hev jeg inn i vaskemaskinen sammen med yttertøy og annet som skulle vaskes. Resultatet er at alt yttertøy nå lukter luftfrisker, selv etter tre omganger i vaskemaskinen for å få bort lukten. Så nå lukter det virkelig blomster her, til og med i garderobeskapet. Sist jeg var på en lang ferie oppdaget jeg når jeg kom hjem at det lukter "ny leilighet" av leiligheten min. Den lukter ikke meg, bare "maling" liksom.
Gjest Reka Skrevet 15. februar 2008 #17 Skrevet 15. februar 2008 Huset mitt lukter hjemme det.. men det gjør jo kjærstens også på en måte..
Gjest *Ulla* Skrevet 15. februar 2008 #18 Skrevet 15. februar 2008 Akkurat nå lukter det tøymykner (etter at jeg sølte ut halve flaska på gulvet).
hjertesukka Skrevet 15. februar 2008 #19 Skrevet 15. februar 2008 Her lukter det stort sett deilig, for vi lager såpe her. Med forskjellige gode dufter: mango, honning, fersken, jordbær, bringebær osv. Nesten så det blir litt for mye i perioder. Men jeg har vært inni hus der det ikke lukter særlig godt, og det er mye verre.
Gjest Pax Skrevet 15. februar 2008 #20 Skrevet 15. februar 2008 Her lukter det som regel ikkeno, røkelse eller blomkarse.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå