Gå til innhold

Bilstol?


monja

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Vi skulle egentlig ha en HTS BeSafe IziSleep, men så endte vi opp med en Akta Graco Logico S. Vi er fornøyde med Akta sine stoler og denne så god ut så da ble det den. Pluss for base og kampanjepris såklart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal låne en hos et vennepar - Maxi Cosi. Vi har hatt den i bilen vår før, og synes den er super. Det er uten base, men den virker veldig lett å få ut og inn av bilen, den er liten og nett og har gjort det bra i tester.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endte opp med izi Sleep`n. Fin den, men den solskjermer`n ser litt så som så ut..

Men hvordan er den plata som kommer opp når de legger stolen i hvilestilling? Syntes den så litt ekkel ut, men det blir sikkert noe annet når det sitter en baby oppi der....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har Maxi Cosi Cabriofix med base.

Den har vi og, i sort. Har kjøpt med regntrekk og myggnetting til også. Og en Quinny freestyle vogn som passer til, med sports base til senere bruk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke kjøpt inn enda, men det står mellom to stk - MaxiCosi Cabriofix med base eller Akta Graco Logico S, med base og trillevogn (fåes til nesten lik pris som Maxi`n)....

Men jeg er opptatt av sikkerhet, så sjekker det jeg kan om tester...

Men det er da vel ikke altfor stor forskjell siden de er godkjent for markedet?

Kjæresten er veldig for Akta Gracoen, så det ser ut som den ligger like foran nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godkjent" er ikke godt nok for meg i hvert fall.. De godkjenner jo å bruke bare sånn nett til vognbag i bil også.. Sier litt om hvor mye man kan stole på slikt.

Men for all del, tror begge de to stolene dere kikker på er mer enn sikre nok :) Det er jo to "anerkjente" merker.

Vi fant plutselig ut at vi hadde isofix i bilen likevel i går :ler: Vi hadde tenkt å feste basen med bilbelte fordi vi ikke trodde vi hadde isofix, men jaggu var det det i bilen likevel. Så nå er både base og sete på plass, og den vordende pappaen er såå fornøyd og stolt hver gang han ser bak i bilen. Han måtte ta av lappene med en gang sånn at det skulle se mer "ekte" ut. Fnis..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Godkjent" er ikke godt nok for meg i hvert fall.. De godkjenner jo å bruke bare sånn nett til vognbag i bil også.. Sier litt om hvor mye man kan stole på slikt.

Nope, dette nettet godkjenner de ikke lenger, jeg har ringt rundt til ALT det måtte være av steder som "har" slike, de finnes ikke på markedet lenger nettopp på grunn av at de ikke er godkjent...

Sjekket dette ut da vi har lang reisevei fra sykehuset og hjem - tenkte det ville bli bedre for lillegutt og ligge rett ut i stedet for i stol, men nå blir det stol likevel da, og det gjør ikke noe det heller altså...

Og de jeg pratet med i de forskjellge forsikringsselskap o.l presiserte at disse ikke var godkjent lenger og at de ikke var og få tak i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den har vi og, i sort. Har kjøpt med regntrekk og myggnetting til også. Og en Quinny freestyle vogn som passer til, med sports base til senere bruk!

Det samme har vi og!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nope, dette nettet godkjenner de ikke lenger, jeg har ringt rundt til ALT det måtte være av steder som "har" slike, de finnes ikke på markedet lenger nettopp på grunn av at de ikke er godkjent...

Sjekket dette ut da vi har lang reisevei fra sykehuset og hjem - tenkte det ville bli bedre for lillegutt og ligge rett ut i stedet for i stol, men nå blir det stol likevel da, og det gjør ikke noe det heller altså...

Og de jeg pratet med i de forskjellge forsikringsselskap o.l presiserte at disse ikke var godkjent lenger og at de ikke var og få tak i.

Det var egentlig godt å høre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

shit... vi hadde tenkt å låne et slikt nett for å komme hjem fra sykehuset... huff.. da utgår ihvertfall det!

men hva er isofix? har ikke satt meg inn i dette med bilstoler i det heletatt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isofix: Tror det er et festesystem som følger med bilen, så man fester basen til punkter i bilen i stede for med belte. Skal vist være veldig kjekt!!!

Vi hadde planer om nett vi og, men fant ut at det ikke var det beste............ og kun det beste er godt nok for knøttet!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isofix er to sånne bøyler som finnes i nyere biler. De sitter "inni" setet mellom ryggen og setet på en måte. Da er det bare å klikke basen fast på disse :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...