Gå til innhold

Politihøgskolen 2008


MorHubro

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Spent på snittet selv.. har ca. 48.. har jo vært i underkant av 48 de to siste åra(?) så får håpe det ikke blir noe høyere i år!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må kanskje prate for meg selv der. Men når man har trent som juling i 2 1/2 mnd og før det ikke har gjort annet fysisk enn å gå ned trappene til bilen de siste 3 årene - ja da blir gjennomføringen av den fysisketesten et spørsmål om ren vilje og knall hardt pågangsmot. Så for meg var halve seieren at jeg kom igjennom det fysiske! :)

Om man da skulle få et STOR brev.. ja da er forundringenstid enda ikke forbi ;)

Det er en stor seier morhubro! :) For mindel, blir dette ander året på rad hvor jeg har klart akkurat det, så da blir det ikke helt det samme for meg hvis jeg ikke kommer inn i år. :)

Angående snittet så KAN man klare det med 48 poeng. i fjor var det jo som sagt 47.8... Jeg hadde 46.2 og lå på plass 60 på ventelisten. Siste fra ventelisten som kom inn hadde plass 32. Ihvertfall utifra det jeg har blitt fortalt... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Student på PHS:)

Heisann! Utrolig morsomt å følge dere her inne, minner meg om 07-tråden. Vil ønske dere velkommen til PHS og lykke til med brev i posten:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! Utrolig morsomt å følge dere her inne, minner meg om 07-tråden. Vil ønske dere velkommen til PHS og lykke til med brev i posten:)

Takk takk...

Nervene spennes mer for hver dag nå... Og det er enda over en uke til svarene dumper ned i postkassa...

Bare det å være igjennom hele søknadsprossessen er egentil en psykisk test føler jeg... Stressende greier... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_månestråle_*
Takk takk...

Nervene spennes mer for hver dag nå... Og det er enda over en uke til svarene dumper ned i postkassa...

Bare det å være igjennom hele søknadsprossessen er egentil en psykisk test føler jeg... Stressende greier... :D

Takk for svar:) :) Dette høres litt dumt ut kanskje, men da regner vi med både snittet fra vidreregående +alder +militær eller høgskole? Du må ikke ha 4,8 i snitt bare fra videregående, man regner med alt? Ble dette litt rotete kanskje? :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) :) Dette høres litt dumt ut kanskje, men da regner vi med både snittet fra vidreregående +alder +militær eller høgskole? Du må ikke ha 4,8 i snitt bare fra videregående, man regner med alt? Ble dette litt rotete kanskje? :fnise:

Nei, mitt snitt fra vgs (Før jeg tok opp fag..) Var 3.5, ergo 36 poeng, pluss 3 poeng fra militæret og 8 alderspoeng, dermed havnet jeg på 46 poeng.

Nå har jeg i tilleg bedre karakterer OG 4 fordypningspoeng fra fordypningsfagene jeg tok i høst. Så da ligger jeg på 51.6. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_Månestråle_*
Nei, mitt snitt fra vgs (Før jeg tok opp fag..) Var 3.5, ergo 36 poeng, pluss 3 poeng fra militæret og 8 alderspoeng, dermed havnet jeg på 46 poeng.

Nå har jeg i tilleg bedre karakterer OG 4 fordypningspoeng fra fordypningsfagene jeg tok i høst. Så da ligger jeg på 51.6. :)

Tusen takk for svar! :) Da har du utrolg bra snitt!!! :) Jeg har 51 i snitt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar:) :) Dette høres litt dumt ut kanskje, men da regner vi med både snittet fra vidreregående +alder +militær eller høgskole? Du må ikke ha 4,8 i snitt bare fra videregående, man regner med alt? Ble dette litt rotete kanskje? :fnise:

Dette er snakk om konkurransepoeng ja.

Selv har jeg 54, så er jeg skikket så er jeg inne?... spennende dette...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er snakk om konkurransepoeng ja.

Selv har jeg 54, så er jeg skikket så er jeg inne?... spennende dette...

Ja med mindre snittet plutselig hopper VELDIG fra ifjor så er du inne. Selv har jeg 52.2 poeng, så satser på det holder seg på samme nivå som ifjor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest MikeDelta

56 her og regner med at det holder :). Skulle ikke tro at snittet stiger noe særlig fra i fjor...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest guttorm

jaja.. Da fikk jeg tilbud om hybel på st.hanshaugen studenthus 1-3.. :) men må svare straks.. bare å takke ja og håpe på ett ja fra phs :/

Blir dobbeltskuff om jeg ikke kommer inn da.. det studenthuset ser nice ut! Flere som har begynt å se etter hybel allerede eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jaja.. Da fikk jeg tilbud om hybel på st.hanshaugen studenthus 1-3.. :) men må svare straks.. bare å takke ja og håpe på ett ja fra phs :/

Blir dobbeltskuff om jeg ikke kommer inn da.. det studenthuset ser nice ut! Flere som har begynt å se etter hybel allerede eller?

Ja, har allerede booket 1 august jeg nå. Eller litt omvendt, for eier en leilighet som jeg leier ut, men sagt opp de som bor der, og de skal på jordomseiling, så litt dobbeltskuff her også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flere som har begynt å se etter hybel allerede eller?

Har leilighet i Oslo da jeg jobber her allerede, så det er iafall i boks :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest MikeDelta

Eier leilighet i Oslo. Men om noen fremtidige politistudenter skulle trenge et sted å bo så vet jeg om flere bokollektiver så bare send meg en PM :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Det blir ingen streik i Posten etter at partene i lønnsoppgjøret ble enige sju timer på overtid."

Må bare si at jeg var litt stresset om posten skulle gå i streik!!!!!!

Noen som vet hvor mange som gikk igjennom de fysiske testene? (eller møtte opp?) Tall er interessant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Aner ikke, men Kankje man kan høre med Tommy på Fjesboka?

Han antok at 900-1100 stk kom igjennom til intervju, har jeg hørt han sa tidligere.. men nøyaktige tall hadde kanskje vært artig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen.

Da titter jeg frem også. Har fulgt dette forumet fra feb/mars.

Fikk da som alle dere andre brev om at jeg var tatt ut til opptak. Dette kom egentlig som et "sjokk" på meg. Da jeg ikke er kvalifisert etter normale regler.

Jeg mangler norsk fra videregående men er nå 31 og har god erfaring bak meg. Sjokket kom vell mer i at "var jeg godt nok trent"?

I de påløpende ukene var det hardtrening og nøye måling opp imot kravene og mine egne tester målte til slutt at det kunne gå, men med små marginer, mtp hopp og svømming. F.eks 5 i svømming så hadde det ikke gått, eller 4 i hopp, samme ting.

De av dere som husker meg, Trondheim 13 mars. Jeg hadde vell mer vilje og innsats en kondisjon under svømmingen og fikk en bra tid. Jeg var sliten men fornøyd siden jeg hadde klart mitt mål under den øvelsen. Men da.... da følte noe merkelig, kroppen begynte og skjelve og jeg fikk en "influensa lignende" følelse utover kroppen, det endte med spy og elendighet og jeg måtte avbryte opptaket.

Under svømmingen hadde jeg svelget for mye klorvann, men brydde meg ikke om det da. Meget surt og være så nærme men dog ble det så fjærnt.

Det er bare og innse det, hadde jeg hatt bedre kondisjon, så kunne jeg klart og holde munnen litt mer lukket også! :)

Etter mitt valg om å avbryte måtte jeg trøste meg selv med, om jeg er 31 eller 32 år når jeg kommer in på phs, spiller det egentlig noen rolle? Nei det gjør vell egentlig ikke det om man lar være og være negativ.

Jeg har vært like spente som dere i de månedene som har vært, men venter da ikke på noe brev i Mai. Jeg venter mer på nov/des så jeg kan søke igjen.

Og i mellomtiden er det bare trening, trening og trening.

Jeg håper at med dette, kan jeg motivere dere som eventuelt får en "liten konvolutt" om noen dager.

Samtidlig håper jeg også at "vi" starter en tråd for 2009 når den tiden kommer. Den hjelp, motivasjon, tips og hint dere har delt med hverandre er en fin ting og ha med seg over den tiden fra søknad til brev er i hende.

Som sagt har jeg vært "anonym" her, men vil med dette ønske dere alle, Pacem, Morhubro, kptpower, EVen, Gullfisk, Artaniz, Mikedelta, Fragment, Lauraline, og alle dere andre lykke til med svaret og det kommende året!!

ps: Morhubro's stå-på-vilje burde være en motivasjon til mange etablerte der ute :)

Endret av Kroeriks
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Kroeriks, og takk for lykkeønskningene!

Høres helt forferdelig ut det opptaket, tenk at noe sånt skjer når man er så gira! Men, det virker som du har helt rett holdning! "Kommer jeg ikke inn i år, så skjer det til neste år!". Det er slik motivasjon som får deg inn på skolen.

Og ja, jeg er med på tråden "politihøgskolen 2009", his det ikke går min vei i år! :)

Og velkommen, foresten. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...