Gå til innhold

Vil ikke ha hunden

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg blir bare provosert av å lese sånt som dette!! Hva med å finne ut av hva det innebærer med en hund før man anskaffer seg en?????????????

Kjøp en hamster først, om den dauer etter et halvt år fordi du eller mannen ikke klarer ta vare på den så kan dere ikke ha hund

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud Solaa. Nå er nå situasjonen engang den at de allerede har hunden og da er det vel lurere å komme med råd i forhold til å takle situasjonen. Eller?..

Skrevet

Nå har jeg ikke lest alle innleggene her, men sånn som jeg forstår TS, så er hun egentlig litt i mot hele hundeholdet. Og, mannen som var den som i utgangspunktet ville ha hunden, overlater alle "drittjobbene" (oppryddingen etter hunden osv) til TS. Jeg forstår godt at du er frustrert!! Jeg hadde også vært frustrert hvis mannen min hadde trumfet igjennom en hund og overlatt all jobben til meg...

Jeg syns ikke TS fortjener negative tilbakemeldinger, hun prøver jo så godt hun kan. Jeg ville nesten anbefale dere å omplassere hunden, eller få mannen til å skjerpe seg betraktelig! Det var han som ville ha hund, og da må han ta hovedansvaret. Selvfølgelig er det viktig at hunden lærer å adlyde TS også, men det hjelper jo lite hvis mannen ikke gidder å bry seg mer enn det han tydeligvis gjør. Dessuten kan det jo være en ide å kastrere hunden, det kan jo hende den blir litt roligere da.

Et tips til tilvenning til bur er å begynne å fore hunden i buret, da vil hunden forbinde buret med noe positivt. Jeg syns ikke det er ille å lukke døren, våre hunder sover i bur om natten, med døren lukket. Om dagen ligger de ofte å slapper av inne i burene sine, de går inn og ut som de selv vil.

LYKKE TIL:)

Skrevet

Frey:

Innlegget mitt var nok mest myntet på mannen, han har tydeligvis ikke visst hva det innebærer å ha hund. All kreditt til TS her som prøver å gjøre noe, men man hører så ufattelig mange ganger om folk som skalffer seg hund og ikke vet hva det innebærer, og jeg har selv vært vitne til situasjoner hvor hunder har blitt avlivet fordi eier ikke klarer ansvaret, og det holder ikke!

Skrevet

Om man må vaske gulvet hver dag fordi hunden har tygget tyggebein der, så kan det kanskje virke som man har støv på hjernen - og da er ikke en hund det smarteste å dra i hus..

Gjest Gjest
Skrevet
For en stund siden så bestemte vi oss for å se etter en hund. Mannen min liker å jakte og har hatt hunder før. Jeg derimot har aldri hatt hund før.

Så vi dro til stavanger å kikket på en gordon setter (hannhund 7mnd)

Fin hund og søt på alle vis. Vill og full av energi selvsagt. Nå har vi hatt den i 6 mnd og jeg trives så lite med hunden. Agro (hunden) er ikke slik jeg hadde forventet at han skulle være.

Vi bestemte oss når vi fikk hunden at det skulle være en hund vi begge skulle trives med. Mannen ville ha en jakthund jeg en familiehund. Jakthund det er han ingen tvil om det. Agro kommer fra sterke jakt linjer i Sverige, hva man lærer seg etter hvert. Det er vel det som gjør at han ikke passer seg som familiehund.

Agro er alene en del timer om dagen. Gubben jobber fuldt jeg jobber 80%

Så det er jeg som kommer hjem til det evige kaoset. Vi har hundegård i hagen, men det kan han ikke være. Han kjefter og hyler på alt han ser. Derfor har vi han inne når vi er på jobb.

Nå ser det ut som som vi må tildele det ene gjesteromet til hunden. Han spiser nemlig på ting. Hva som helst. Kan jo ikke drive å rydde ned stua vær gang han ska være alene.

Jeg har prøvd så godt jeg kan å tilpasse meg situasjonen men det går ikke. Når jeg kommer hjem fra jobb så tar jeg Agro ut for en rask tur å tisse i hagen, så setter jeg han i hundegården. Dermed springer jeg att og frem for å prøve å roe han ned når han setter igang å bjeffe på ting samtidig som jeg somregel må vaske og rydde etter han inne.

Når gubben kommer hjem så tar han Agron med inn, da går hunden av skaftet for dan har vært uten sosialt samvær hele dagen. Dermed er det et grusomt bråk under hele middagen. Så fordt vi er ferdig med maten så stikker han ut med hunden i noe over 1 time, mens jeg sitter igjen med all rydding etter mat lagingen.

Så blir det kveld, og gubben kommer hjem med Agro. Da er han sliten, Agro derimot er ikke det så han fortsjetter å strene rundt på gulvet. Gubben ser på tv mens jeg støvsuger og vasker gulvene etter den hunden. Han har bein som han gnager på over hele gulvet, det ligger biter over allt. Teppe kan vi bare glemme å ha, de begynnte å lukte surt etter bare 2 mnd.

Jeg får ikke hunden til å lye hvis den ikke vil eller uten å måtte ta den med makt. Så jeg orker ikke ha den med noen plass, synes det er falut og føler meg veldig slem når jeg må ta den i nakken for at den skal bli på sin plass.

Så vi krangler om hunden da, jeg synes det er uretferdig at vi skal beholde en hund som jeg ikke trives med. Vi ville jo gjerne ha en hund begge to, men slik ble det ikke. Jeg synes at Agro hadde passet bedre hos noen andre, som ikke bor sentralt og som ikke en dag planlegger unger.

Noen som har noen gode råd til meg om hvordan å takle dette????

Ser ut for meg at den får for lite mosjon. Slike hunder krever å få løpe fra seg. Hvor ogger gubben din da? langs veien? hunden må fly i marka på morgenen.

Gåtur på asfalt er ikke noe for en slik hund. At den går løs på inventaret tyder på at han kjeder seg. Du kommer hjem og lar den tisse for så å være i gården sin? stakkars hund.

Allevalper gnager og ødelegger,men skaff han leker. gnaging på ben trenger du ikke tillate i hele huset. er det kjøttben? la han ha benet ute på terasse om dere har. Fast plass. vaskerom, trappen ol.

valper kan være ustyrlige og slitsomt. Hvem har ikke hatt unghund man trodde det ikke ble hund av? husker oss.....da den var 5 mnd var jeg villig til å gi den vekk.

ta en prat med mannen din. Blir dere ikke ening om visse ting, så ødelegger dere hunden

Gjest rabrabara
Skrevet

Hei

Det høres ut som om mannen din kan trenge litt dressering på å hjelpe til i huset. Jeg skjønner godt at du blir frustrert når du gjør alt bortsett fra å gå tur med ham. Å gå tur er jo i grunn litt oppfriskende, ikke en grunn til å sette seg foran tven og overlate alt annet til deg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...