Snuppa Skrevet 12. februar 2008 #1 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg er på jakt etter en paraply som jeg mener å huske er svart utepå. Inni er det en blå himmel med godværsskyer. Noen som vet hvilken paraply jeg snakker om og evt. hvor jeg kan få tak i den i Oslo-området? På forhånd takk for hjelpen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 12. februar 2008 #2 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei der, jeg har en sånn jeg, det er en MoMA paraply, jeg kjøpte min i NY! Men mener å ha hørt et rykte om at den finnes på Hennie Onstad Kunstsenter... verdt å sjekke det, om du ikke heller vil bestille den via nett da! For det går også. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ingeniør Skrevet 12. februar 2008 #3 Del Skrevet 12. februar 2008 Jeg er på jakt etter en paraply som jeg mener å huske er svart utepå. Inni er det en blå himmel med godværsskyer. Noen som vet hvilken paraply jeg snakker om og evt. hvor jeg kan få tak i den i Oslo-området? På forhånd takk for hjelpen Jeg hadde (har?) en slik paraply, men den var reklameparaply for NTNU og derfor ikke så lett å få tak i i Oslo... Men synes å huske at jeg har sett slike paraplyer også uten NTNU-logo, så det er bare å fortsette å lete. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snuppa Skrevet 12. februar 2008 Forfatter #4 Del Skrevet 12. februar 2008 Hei der, jeg har en sånn jeg, det er en MoMA paraply, jeg kjøpte min i NY! Men mener å ha hørt et rykte om at den finnes på Hennie Onstad Kunstsenter... verdt å sjekke det, om du ikke heller vil bestille den via nett da! For det går også. Takk - da fikk jeg stikkordene jeg trengte! Fant paraplyen her: http://www.balanse.com/nettbutikk.htm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 12. februar 2008 #5 Del Skrevet 12. februar 2008 Jøss har jeg hjulpet til med noe, det var gøy! Du får ha en fin dag da! Det skal jeg ha... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aurela Skrevet 12. februar 2008 #6 Del Skrevet 12. februar 2008 Takk - da fikk jeg stikkordene jeg trengte! Fant paraplyen her: http://www.balanse.com/nettbutikk.htm Kul paraply! Ble neste litt glad når jeg så den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maneo Skrevet 14. februar 2008 #7 Del Skrevet 14. februar 2008 Søt paraply, men litt av en pris. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drua Skrevet 14. februar 2008 #8 Del Skrevet 14. februar 2008 Åh, sånn vil jeg haaa! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 14. februar 2008 #9 Del Skrevet 14. februar 2008 Åh! Den nydeligste paraplyen i manns minne! *Ønske, ønske, ønske* Den vil jeg ha! Hvorfor så dyr.. Rett ned på kiosken og kjøpe flax-lodd... Kunne trengt en blå himmel å titte opp på, for i den virkelige verden har jeg ikke sett det på lenge.. Vær-gudene må ha noe imot denne landsdelen... Huff.. Gi meg en sånn paraply takk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 15. februar 2008 #10 Del Skrevet 15. februar 2008 (endret) Hvor mye penger er MYE å bruke på en paraply...? Altså, jeg vet at du får dem for 19,90 på HM, men så er kvaliteten også deretter. De vrenger seg bare de melder litt vind på værvarselet. Det er en eller annen form for nedbør hver dag for tida. (Prøver å fiske etter gode grunner for å bruke mine stusselige studentlapper på "unødvendige" ting her... ) Hva betalte du, Vanka, da du kjøpte den i New York? Jeg er herved forelsket...i en paraply... Endret 15. februar 2008 av SweetS Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 15. februar 2008 #11 Del Skrevet 15. februar 2008 Ja er den ikke fin... Jeg mener å huske at jeg betalte rundt $50, og det utgjorde omkring 300-400,- NOK for noen år siden. Da vi var i NY var vi skikkelig uheldige med været - det regnet hver dag, så vi gjorde forsøk med paraplyer vi kjøpte på gaten hos de ulike selgerne, men alle de ble vraket etter kun kort tid. Enten var de lekke eller så vrengte de seg straks det kom en liten vindross - så kom vi heldigvis forbi MoMA butikken og jeg var ikke i tvil da jeg så den! Jeg er kjempefornøyd og synes det er ordentlig stas å gå omkring med den når det regner. For meg var det verdt å kjøpe den fordi den virket bedre i sømmene og spilene virket sterkere enn de andre vi hadde, i tillegg merker jeg at jeg er mer påpasselig med den(tidligere kunne jeg ta meg meg paraplyer ut, men glemte alltid å få de meg meg hjem igjen... og borte ble de) Men denne har jeg altså fortsatt! Du får prøve å spare noen uker så kanskje har du råd til å bestille den du også... eller la være å kjøpe deg de tingene du absolutt ikke trenger, men bare har lyst på... Det finnes alltid en vei om det er noe en virkelig ønsker seg. Det tror i alle fall jeg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
onyx Skrevet 15. februar 2008 #12 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har en slik paraply, den lange, og det er den mest solide paraplyen jeg noen gang har vært borti. Den tåler storm og vind, og den har vært satt på prøve siden den har bodd i Bergen i årevis. Ja, den er dyr, men en tilsvarende kvalitetsparaply er like dyr, og kanskje man passer litt bedre på når den er så dyr? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 15. februar 2008 #13 Del Skrevet 15. februar 2008 Hmm..fant den også til rundt 300 på amerikanske sider. Ikke så mye i frakt heller. Hvis jeg skal ha den vil jeg ha den lille, sånn at jeg kan ha den i veska. Har noen av dere den? Den lille altså? Er den også like fantastisk? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 15. februar 2008 #14 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har sett den lille også, er like fin den synes jeg. Jeg valgte den store fordi jeg liker store paraplyer med disse mørke trehåndtakene (kjekt å slenge over underarmen når jeg har den slått ned), også er det greit å dele plassen under med kjæresten! Men vurderte også den lille... den er jo så mye enklere å ha med seg, tror kanskje den hadde blitt brukt mer tilogmed. For sånn når vi er ute å reiser, så tar jeg jo aldri med meg den store, det blir for mye mas (hadde problemer nok da jeg skulle ha den med meg hjem fra NY). Da hadde det vært fint og kunne hatt den lille med meg i veska. Tror ikke du gjør noe dårlig kjøp med den lille - den er jo bare litt mindre ellers er den jo lik! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 15. februar 2008 #15 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har sett den lille også, er like fin den synes jeg. Jeg valgte den store fordi jeg liker store paraplyer med disse mørke trehåndtakene (kjekt å slenge over underarmen når jeg har den slått ned), også er det greit å dele plassen under med kjæresten! Men vurderte også den lille... den er jo så mye enklere å ha med seg, tror kanskje den hadde blitt brukt mer tilogmed. For sånn når vi er ute å reiser, så tar jeg jo aldri med meg den store, det blir for mye mas (hadde problemer nok da jeg skulle ha den med meg hjem fra NY). Da hadde det vært fint og kunne hatt den lille med meg i veska. Tror ikke du gjør noe dårlig kjøp med den lille - den er jo bare litt mindre ellers er den jo lik! Kjenner at jeg mååå ha den... Men må vel betale moms når den koster over 200 eller? 25%? Hvis du vet da. Hvis noen andre vet; rop ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vanka Skrevet 15. februar 2008 #16 Del Skrevet 15. februar 2008 Tror nok du må belage deg på å måtte betal moms på 25%! Nesten ikke til å komme utenom det utlegget når en bestiller fra utlandet når en bestiller over kr 200,-! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 15. februar 2008 #17 Del Skrevet 15. februar 2008 Ok, skal sjekke hva det blir tilsammen.. Og håpe at det dumme studielånet snart kommer inn på konto Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. februar 2008 #18 Del Skrevet 15. februar 2008 Jeg har kjøpt en fra MoMas nettbutikk for noen år siden, og måtte ut med både mva pluss drøyt 20 dollar i frakt. Ble ganske dyrt. Ellers har de den på museumsbutikken til kunstindustrimuseet i Oslo. Kjøpte en i november, den lange med trehåndtak, mener å huske at den kostet rundt 600. Var i hvertfall ikke så mye som den norske nettbutikken det var vist til lenger oppe. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bomullstrusa Skrevet 16. februar 2008 #19 Del Skrevet 16. februar 2008 Jeg har kjøpt en fra MoMas nettbutikk for noen år siden, og måtte ut med både mva pluss drøyt 20 dollar i frakt. Ble ganske dyrt. Ellers har de den på museumsbutikken til kunstindustrimuseet i Oslo. Kjøpte en i november, den lange med trehåndtak, mener å huske at den kostet rundt 600. Var i hvertfall ikke så mye som den norske nettbutikken det var vist til lenger oppe. Ja, fra MoMas var det ganske dyrt, men jeg fant ander nettsider som solgte den også. Kan spare noen lapper på det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 16. februar 2008 #20 Del Skrevet 16. februar 2008 Her kan du sjekke hvor mye du må ut med hvis du bestiller for over 200 kr fra utlandet. Enormt praktisk link! For det kan bli unødvendig dyrt... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå