Gå til innhold

Melodi grand prix

Gjest imli

Anbefalte innlegg

De to beste kom på de to øverste plassene. Jeg syntes ikke sangen til Veronica Akselsen var så bra.

Eastern Wind hadde nok hatt en sjanse i den internasjonale finalen. Men det tror jeg også Maria har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest Anita

Jeg synes klart den beste låten vant, enkel og fengende og den skiller seg ut blant de typiske grand prix-sangene.

Jeg er overbevist om at "vi" kommer til finalen og i fjor var jeg sikker på at vi ikke gjorde det..... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sangen som vant var absolutt helt elendig. Det var merkbart at Mira Craig skrev den sangen da hun var 15 år. Klisjé fra ende til annen, teksten var rett og sett en farse. Melodien har ingenting fengende ved seg, og framføringen er kjedelig, i hvert fall i forhold til øst-europas økende bruk av glamourmodeller med perfekt koreografi og show.

Det er greit at Maria har fin stemme og at nordmenn ikke skjønner engelsk og tror sangen er bra, men sangene hvor dama har fin stemme og synger en elendig ballade om kjærlighet går det 20 av på dusinet i grand prix. Jeg tror mye av grunnen til at hun vant er at flere i Norge kjenner hennes innsats i Idol og Mira Craigs stormsuksess, men disse faktorene vil ikke hjelpe oss internasjonalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men jeg synes det er synd at det blir mer og mer om å gjøre å ha lettkledde damer på scenen, istedetfor å fremføre en bra sang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan mene at GP var "mye bedre før"....når var det, i såfall?På 60tallet en gang? :ler:

Jeg syns faktisk det har tatt seg opp de siste par årene, og særlig nå som det ser ut som vi er kvitt "gamle travere" som Jan Teigen, "Bettan" og Tor Endresen. Og så elendige som de norske tekstene har vært før om årene så gjør det meg absolutt ingenting at de bytter ut dårlig norsk med dårlig engelsk, det blir de samme typene klisjèer uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

Jan Teigen er jo konge!! :-D

Jeg tror Eastern Wind kunne gjort det bra i GP. Minner om en filmmusikken til en Disneyfilm, og det tror jeg er type musikk som kunne gått hjem hos de fleste. Når han dro til på refrenget der så jeg bare for meg antilopene som hoppa rundt, sebraene som steila og Simba som holdt frem løvebabyen :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg synes det er synd at det blir mer og mer om å gjøre å ha lettkledde damer på scenen, istedetfor å fremføre en bra sang...

Ja derfor har jeg egentlig ment at vi burde sendt Lene Alexandra og dratt på henne en minikjole :forvirret:

Disse puppedamene med lårkorte skjørt som har vunnet tidligere har i allefall ikke bedre sangstemme enn henne, så jeg er overbevist om at kløfta hennes kunne gitt oss en god sjanse.

Jeg skjønner ikke hvordan dere kan mene at GP var "mye bedre før"....når var det, i såfall?På 60tallet en gang? :ler:

Jeg syns faktisk det har tatt seg opp de siste par årene, og særlig nå som det ser ut som vi er kvitt "gamle travere" som Jan Teigen, "Bettan" og Tor Endresen. Og så elendige som de norske tekstene har vært før om årene så gjør det meg absolutt ingenting at de bytter ut dårlig norsk med dårlig engelsk, det blir de samme typene klisjèer uansett.

Veldig enig i det du skriver. Grand Prix er vel det samme nå som før, bare litt modernisert pga språket. Språkendringer gir alle land et bedre utgangspunkt fordi det er et penere sangspråk, og flere skjønner teksten. Man så ofte at "fine" språk fikk bedre plassering enn de andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Lilleulv

jeg tror det hadde gjort seg bedre om Mira sang selv jeg. Hun er mye mer spennende enn Maria, og dessuten sinnsykt pen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marihan

Maria er jo også pen da :)

Jeg likte sangen veldig godt, men som Norges bidrag til finalen, så tror jeg ikke den kommer så veldig langt. Den skiller seg ikke nok ut. Jeg tror trollsangen hadde gjort det mye bedre. Selv om de så ganske fæle ut ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Demidekk

Jeg syns ikke den beste sangen vant. Jeg tror den fikk så mye stemmer fordi det er Mira og Maria som står bak den, og at de i tillegg har vært hauset opp i media de siste dagene.

Jeg kunne tenkt meg Eastern Wind eller Andagassi videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er helt fascinerende hvor alvorlig mange tar GP. Det er liksom "pinlig" om vi sender en sang ut i verden som vi ikke kan stå 100 prosent for. Og hva mener dere med at det var mye bedre før? Hvilke sanger tenker dere på da?

Jeg er GP-entusiast, men jeg er det jo fordi det jo ikke er viktig i det hele tatt. Det skal jo være gøy!! Det spiller da virkelig ingen rolle om vi vinner eller dummer oss ut. :-D

Syntes det var mange fine sanger i går jeg da. Likte både den som vant, Tinkerbells, Eastern Wind, Veronica Akselsen og faktisk den troll-sangen, selv om jeg ikke likte kostymene og sånn.

Også liker jeg Jahn Teigen. Har vært fan av ham siden han sang Instamatikk... Visst ser han litt sliten ut. Men han er jo ganske herja av Leddgikt da.

Synes han er kul jeg!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pauseinnslaget med Jahn Teigen var det beste med hele programmet i går, synes jeg. Han ser sliten ut ja, men så er han jo veldig plaga med reumatisme da, stakkar. Uansett har han mange fengende sanger, synes jeg!

Jeg heia på trolla, jeg. De hadde en fengende sang, selvom kostymene var latterlige. Maria og Mirah hadde nok fordel av å være kjente fjes, jeg tror sangen kommer til å falle igjennom i finalen. Men som anna skriver over, det spiller jo egentlig ingen rolle. Det skal jo være show og gøy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker også GP kjempegodt, for en stor del nettop på grunn av de fæle sangene, og jeg skjønner heller ikke hva som var "bedre før". Bettan og Tor Endresen savner jeg ikke det spøtt heller. Eller Jan Teigen, selv om jeg syns innslaget hans i går var både på sin plass og kjempekult- såpass fortjente den gamle reven.

I tillegg syns jeg den beste sangen vant, "Eastern Wind" var bare kjedelig, "Trollsangen" i kategorien "kom la oss ta en Lordi" og Veronica Akselsen syns jeg også gjorde en god figur. Og hva gjelder pen, så syns jeg faktisk Maria er omtrent 100 ganger penere (og ser friskere ut) enn de barbiedukkene vi har sett i GP de siste årene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja i år var de fleste sangene etter min mening MØL....

Mine favoritter som var Zuma og Michelle tror jeg kanskje kunne hevdet seg internasjonalt. Jeg gikk i taket da Ole ivars gikk videre til finalen........What the hell!!! :frustrert:

Vinnersangen er håpløst kjedelig, tror ikke vi kommer til å kvalifisere oss til finalen, men det er like så greit når vi sender en slik dårlig greie til Europa.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...